Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Esmee&Matthias: rondreis 25 juli t/m 15 aug 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Esmee&Matthias
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Esmee&Matthias: rondreis 25 juli t/m 15 aug 2024.

Bericht door Esmee&Matthias »

Goedemiddag allemaal :D ,

Mijn vriend en ik gaan van 25 Juli t/m 15 Aug 2024 een rondreis maken door Amerika. Beide zijn we nog nooit ik Amerika geweest en hierdoor weten we niet zo goed wat we moeten en kunnen verwachten. We hebben een aantal vragen en hopen dat jullie ons hier mee kunnen helpen. Daarbij zijn ook alle tips welkom! Op dit moment hebben we de volgende reis gepland staan:
(vliegtickets, auto en de meeste hotels zijn al geboekt. De ESTA is goedgekeurd.)

Dag 1: San José ( Komen in de avond aan)
Dag 2: Montere
Dag 3: Santa Monica / Hollywoord
Dag 4: Hollywood
Dag 5: Hollywood/ Palmspring
Dag 6: Palmsprings
Dag 7: Palmsprings
Dag 8: Oatman/ Williams
Dag 9: Grand canyon / Page
Dag 10: Page
Dag 11: Page
Dag 12: Zion
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas / Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite/ San Fransico
Dag 19: San Fransisco
Dag 20: San Fransisco
Dag 21: San Jose
Dag 22: San Jose ( Vroeg naar huis)

Nu vroegen wij ons af;

- Waar kunnen wij het beste tickets kopen voor Tours? Bijvoorbeeld de Canyon X Tour in Page.

- Welke wandel routes raden jullie ons aan in de Grand Canyon, Page, Zion en Yosemite NP?
(Wij zijn geen ervaren hikers en willen maximaal 5 tot 10 KM ( +- 3 uur) lopen per route)

- We hebben begrepen dat er in de buurt van San Francisco wijnstreken zijn, welke raden jullie aan?

Groetjes,
Esmeé en Matthias
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis 25 juli t/m 15 Aug 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Jullie hebben wat ongebruikelijke keuzes gemaakt. Ik weet niet of dat bewust is maar er zijn zeker wat zaken die ik aan zou passen. Waarom zoveel tijd in Palm Springs? Het is daar in de zomer erg heet. En je kunt die tijd beter ergens anders gebruiken.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe jullie die dagen daarna hadden gedacht. Waar overnachten jullie? Schrijf het eens uit in de van- naar vorm per dag zoals ook in andere topics gebruikelijk is, dat maakt het veel duidelijker. Hebben jullie 3 nachten Page? En geen overnachting bij de Grand Canyon?
De tijd voor Zion is kort, hiet zou ik twee nachten doen.
Dan het grootste probleem: in 1 dag van Las Vegas naar Yosemite. Welke route hadden jullie daarbij voor ogen. Niet via Death valley en de Tioga Pass?
Het mooiste is een tussenstop in Death Valley en een in Mammoth Lakes of Lee Vining. Hebben jullie accommodatie in Yosemite?
Waarom een volle dag San José?

Lees eens wat reisverslagen en kijk voor de parken op www.ontdek-amerika.nl. Voor wandelingen zou je eens op mijn wandelsite kunnen kijken. En kijk eens naar de voorbeeldroute. Zie daarvoor het topic hier bovenaan.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Inderdaad best wel wat vreemde keuzes.

Op één dag van Monterey naar Santa Monica is een flinke trip welke je weinig tijd geeft om van de kust te genieten.
Twee nachten Hollywood ? Als het voor een bezoek aan bvb Universal is OK, maar anders zou ik die keuze niet maken. Hollywood is helaas niet de beste buurt en zo heel veel is er nu ook niet te zien.
Palmsprings springt er in jullie route wel uit. Denk eraan dat het daar ook bloedheet zal zijn. Zonder speciale plannen zou ik hier geen twee dagen blijven.
Veel tijd voor Page, maar weinig tijd voor Zion en al helemaal geen tijd voor Bryce.
Las Vegas - Yosemite op één dag is ook pittig en geeft je weinig tijd voor Death Valley wat toch wel echt een must is om te bezoeken.
Waarom je na SF nog een dag San Jose voorziet is me ook een raadsel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Eens met eerdere reacties.
Op het eerste zicht veel tijd voor steden en weinig voor de natuur. Maar zelfs als je weinig wandelt, kosten natuurparken tijd om een goede indruk te krijgen. Vaak moet je een shuttle nemen en de beste ervaring krijg je als je een stukje verder loopt dan alleen de uitzichtpunten of juist een iets minder populaire (makkelijke) wandeling.
Yosemite verdient minstens een extra dag + een extra dag om er te komen.
Voor Zion zou ik ook een dag extra rekenen en Bryce mis ook ik helemaal in het rijtje.

De op het oog vreemde keuzes: waarom (zolang) Palm Springs? Waarom zolang in Page?

Ik neem aan dat je aan het eind bedoelt dat je op dag 21 in de loop van de dag van San Francisco naar San José rijdt i.v.m. de vroege vlucht op dag 22?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Martin & Marianne schreef:
19 mei 2024, 22:12
Voor wandelingen zou je eens op mijn wandelsite kunnen kijken. E
Ja ; die leuke site vol met wandelingen mag best nog eens genoemd worden !!
Maar als mensen hartje zomer naar uitgesproken winterbestemmingen reizen laat ik de inspannings/wandel aanbevelingen maar even achterwege...
Oeff ..hoe komen ze er bij...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Esmee&Matthias: rondreis 25 juli t/m 15 aug 2024.

Bericht door paulr »

Hoi Esmee en Mathias, mag ik vragen hoe jullie aan dit rondje gekomen zijn ? Hebben jullie de hotel zelf uitgezocht en geboekt ? Het lijkt er op dat de locatie etc meer op beschikbaarheid en budget bepaald is dan op het beste reisschema. Is het door een reisorganisatie geboekt ? Is er überhaupt nog iets te wijzigen, want denk dat dat belangrijker is dan de tips voor leuke dingen en must sees voor onderweg. Daarvoor is een juist reisschema namelijk een voorwaarde…. Hoor graag !
Paul
Esmee&Matthias
Amerika-newbie

Goedemorgen Marianne,
Dankjewel voor je reactie! Veel keuzen zijn niet direct bewust. We zijn alleen bang doordat Amerika te groot is dat we te veel willen en het daardoor haasten word en je niet kan genieten van de dingen die je ziet. Bryce stond nog op de lijst naar we weten niet zo goed waar we deze het besten tussen kunnen stoppen. Je gaf aan Death Valley en Mammoth Lakes of Lee Vining. Dit is zeker de moeite waard voor ons om te kijken of we hier een stop kunnen maken. Bedankt voor deze tip. Hebben jullie accommodatie in Yosemite? Op deze vraag is het antwoord nee. We zijn nog zoekende in wat de beste verblijf plek is gezien het park zo groot is.

We hebben de route als volgt ingevuld op dit moment;
Dag 1: San José Hier komen we avonds aan.
Dag 2: Van San José naar Montere. Slapen in Montere
Dag 3: Van Montere naar Santa Monica, de dag besteden op het strand en aan de pier, in de avond naar Hollywoord om hier te slapen.
Dag 4: Overdag wandelen door Hollywood, walk of fame, hollywood sighn bekijken.
Dag 5: Overdag naar de Universal studio's. Daarna van Hollywood naar Palmspring rijden en slapen in Palmspring.
Dag 6: Palmsprings in de ochtend naar Andreas Canyon Trail of Joshua Tree park. Overdag relaxen bij het zwembad. In de avond langs het Art museum.
Dag 7: Palmsprings Doen waar we de dag daarvoor niet aan toe zijn gekomen en relaxen bij het zwembad.
Dag 8: Van Palmspring naar Williams rijden met een tussen stop in Oatman. Vervolgens slapen we in Williams
Dag 9: In de vroegen ochtend naar de Grand Canyon voor 1 of meerdere wandelingen. In de avond doorrijden naar Page om hier te slapen.
Dag 10: Page we willen hier naar de Horse shoe band, Lake Powell en de Antilope canyon x tour doen. Doordat we niet weten of dit in 1 dag te doen is hebben we er voor gekozen om hier nog ee nnacht te slapen.
Dag 11: Page Doen waar we dag 10 niet aan toe zijn gekomen.
Dag 12: Van Page naar Zion Hier de hele dag wandelen en savond slapen in St. George.
Dag 13: Van St. George naar Las Vegas rijden in de middag. Overdag eerst door St. George wandelen en daarna naar Vegas
Dag 14: Las Vegas Overdag de strip bekijken en bij het zwembad liggen
Dag 15: Las Vegas Activiteiten doen die daar te doen zijn.
Dag 16: Van Las Vegas naar Yosemite rijden Ons plan was om dit in 1x te doen maar mochten er tips en leuke tussenstopjes op de weg zijn willen wij hier van af wijken.
Dag 17: Yosemite Vanaf de vroege ochtend diverse wandelingen maken voor het park tot we het idee hebben dat we klaar zijn.
Dag 18: van Yosemite naar San Francisco rijden.
Dag 19: San Francisco Nog geen invulling. We kunnen er dus voor kiezen om een tussenstop te maken tussen Las Vegas en Yosemite.
Dag 20: San Francisco Hebben we in de avond een tour geboekt op Alcatraz.
Dag 21: Van San Fransisco naar San Jose We vliegen op dag 22 vroeg terug naar Nederland vanaf San Jose, vandaar de keus om de laatste dag rustig aan te doen en de auto alvast in te leveren zodat we dag 22 vroeg naar de luchthaven kunnen.
Dag 22: San Jose ( Vroeg naar huis)

Ik hoor graag wat je van deze route vind en wat je ons zou adviseren :)

Esmee & Matthias

19 mei 2024, 22:12
Hallo, welkom op het forum! Jullie hebben wat ongebruikelijke keuzes gemaakt. Ik weet niet of dat bewust is maar er zijn zeker wat zaken die ik aan zou passen. Waarom zoveel tijd in Palm Springs? Het is daar in de zomer erg heet. En je kunt die tijd beter ergens anders gebruiken.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe jullie die dagen daarna hadden gedacht. Waar overnachten jullie? Schrijf het eens uit in de van- naar vorm per dag zoals ook in andere topics gebruikelijk is, dat maakt het veel duidelijker. Hebben jullie 3 nachten Page? En geen overnachting bij de Grand Canyon?
De tijd voor Zion is kort, hiet zou ik twee nachten doen.
Dan het grootste probleem: in 1 dag van Las Vegas naar Yosemite. Welke route hadden jullie daarbij voor ogen. Niet via Death valley en de Tioga Pass?
Het mooiste is een tussenstop in Death Valley en een in Mammoth Lakes of Lee Vining. Hebben jullie accommodatie in Yosemite?
Waarom een volle dag San José?

Lees eens wat reisverslagen en kijk voor de parken op www.ontdek-amerika.nl. Voor wandelingen zou je eens op mijn wandelsite kunnen kijken. En kijk eens naar de voorbeeldroute. Zie daarvoor het topic hier bovenaan.

Marianne
Esmee&Matthias
Amerika-newbie

Dankjewel voor je reactie. We hebben nu gekeken voor een Hotel bij Pismo beach zodat de rit tussen Monterey en Santa Monica minder lang is. Twee nachten Hollywood komt inderdaad omdat we naar Universal willen gaan. Palms Springs zag er uit als een mooie plek om even 2 dagen tot rust te komen maar gezien meerdere reactie over de tempratuur weet ik niet of dit echt tot rust komen zal zijn. We zouden hier best een dag vanaf kunnen halen om inderdaad langer in Zion te kunnen blijven of om de stap Bryce toe te voegen. Dit zelfde geld voor Page, hier kunnen we ook een dag vanaf halen om speling te creëren. Death Valley stond op onze to do lijst maar op veel websites werd dit afgeraden i.v.m het warme weer. Indien dit wel te doen is stoppen we deze graag terug in onze reis. We gaan van SF naar San Jose omdat we vliegen vanaf San Jose.

Marcopstal schreef:
19 mei 2024, 23:09
Inderdaad best wel wat vreemde keuzes.

Op één dag van Monterey naar Santa Monica is een flinke trip welke je weinig tijd geeft om van de kust te genieten.
Twee nachten Hollywood ? Als het voor een bezoek aan bvb Universal is OK, maar anders zou ik die keuze niet maken. Hollywood is helaas niet de beste buurt en zo heel veel is er nu ook niet te zien.
Palmsprings springt er in jullie route wel uit. Denk eraan dat het daar ook bloedheet zal zijn. Zonder speciale plannen zou ik hier geen twee dagen blijven.
Veel tijd voor Page, maar weinig tijd voor Zion en al helemaal geen tijd voor Bryce.
Las Vegas - Yosemite op één dag is ook pittig en geeft je weinig tijd voor Death Valley wat toch wel echt een must is om te bezoeken.
Waarom je na SF nog een dag San Jose voorziet is me ook een raadsel.
Esmee&Matthias
Amerika-newbie

Esmee&Matthias schreef:
20 mei 2024, 10:18
Hoi Esmee en Mathias, mag ik vragen hoe jullie aan dit rondje gekomen zijn ? Hebben jullie de hotel zelf uitgezocht en geboekt ? Het lijkt er op dat de locatie etc meer op beschikbaarheid en budget bepaald is dan op het beste reisschema. Is het door een reisorganisatie geboekt ? Is er überhaupt nog iets te wijzigen, want denk dat dat belangrijker is dan de tips voor leuke dingen en must sees voor onderweg. Daarvoor is een juist reisschema namelijk een voorwaarde…. Hoor graag !
Paul
Goedemorgen Paul,
We hebben dit rondje zelf bedacht. De hotels hebben we zelf uitgezocht en geboekt maar met annuleren dus alles kan nog worden afgezegd. We hebben inderdaad op beschikbaarheid en budget gelet. Dit omdat we er pas kort geleden achter zijn gekomen dat we naar Amerika gaan. We hadden een rondreis gepland staan in Costa Rica en dachten ook tickets hier voor gekocht te hebben (deze luchthaven heet ook San Jose) maar we kwamen er recentelijk achter dat we helemaal geen tickets voor Costa Rica maar California hadden geboekt. We wilde deze reis graag doorzetten in California maar kwamen er al snel achter dat heel veel plekken vol zijn of extreem duur i.v.m. het laat boeken. Vandaar dat we hard opzoek zijn naar advies om van deze last minute reis een onvergetelijke te maken... Ik hoor graag welk advies je voor ons zou hebben!

Esmee
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Quote liever geen volledige berichten, dat maakt het topic niet overzichtelijker. Je kunt zo nodig met de forumnaam aangeven op wie je reageert.

Het is handig om een route in de van/naar vorm te noteren. Daar bedoelde ik dit mee:

25-jul do naar San Jose
26-jul vr San Jose - Monterey
27-jul za Monterey - Santa Monica
28-jul zo Santa Monica - Hollywood
29-jul ma Hollywood - Palm Springs
30-jul di Palm Springs - Palm Springs
31-jul wo Palm Springs - Palm Springs
1-aug do Palm Springs - Williams
2-aug vr Williams - Page
3-aug za Page - Page
4-aug zo Page - Page
5-aug ma Page - St George
6-aug di St George - Las Vegas
7-aug wo Las Vegas - Las Vegas
8-aug do Las Vegas - Las Vegas
9-aug vr Las Vegas - Yosemite
10-aug za Yosemite - Yosemite
11-aug zo Yosemite - San Francisco
12-aug ma San Francisco - San Francisco
13-aug di San Francisco - San Francisco
14-aug wo San Francisco - San Jose
15-aug do San Jose -

Je ziet zo duidelijk wat een reisdag is en waar je een volle dag hebt.
Ik zou beide nachten Palm Springs er uit halen. Als je goedkoop wilt overnachten begrijp ik Williams, maar het is wel jammer om bij de GC niet een zonsondergang op -opkomst mee te maken. Je kunt op www.grandcanyonlodges.com eens kijken of er iets in de Bright Angel Lodge vrij is of komt (er zijn vaak annuleringen), dat is prachtig gelegen aan de rim en relatief gezien betaalbaar.

Twee nachten Page zijn meer dan genoeg.
Voor Zion is er zo geen tijd. Waarschijnlijk kun je de auto niet parkeren bij het visitor center. Dat betekent dat je in Springdale moet parkeren. Dat kost je 20 tot 30 dollar per dag. Neem die kosten mee in je hotelkeuze. Springdale heeft echt de voorkeur. Vanuit het visitor center of Springdale moet je met de gratis shuttlebus naar het park. Ook dat kost tijd, hou daar rekening mee. Lees je eens in op www.nps.gov/zion voor de shuttlebus, wandelingen en een kaart van het park.

Als je Bryce wilt opnemen in de route dan kan dat tussen Page en Zion. Zie ook de voorbeeldroute waar ik naar verwezen had.

Voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite kun je eens naar ons 2015-verslag kijken. Of dat van 2013 of 2019. De route via Death Valley is prachtig. Ja, het is warm in DV maar niet veel warmer dan in Palm Springs en Joshua Tree. En in de auto en met airco op de kamer heb je er geen last van. Ik begrijp die verhalen daarover nooit zo goed.

Jullie zijn erg laat met het (her)boeken van hotels, dat zal het niet makkelijker maken om nog iets te vinden op goede locaties, maar ik zou proberen toch zoveel mogelijk voor een goede locatie te gaan. Dat geeft je zoveel meer tijd overal, en je hebt dan ook de rustiger uren in de parken.
Je weet dat je voor Yosemite een toegangsreservering nodig hebt als je niet in het park overnacht? Zie daarvoor www.nps.gov/yose. Voor overnachtingen in het park kun je het beste iets in de vallei zoeken, zoals Housekeeping Camp of Curry Village. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.

Mijn voorstel voor de route zou als volgt zijn:

25-jul do naar San Jose
26-jul vr San Jose - Monterey
27-jul za Monterey - Pismo Beach
28-jul zo Pismo Beach - Hollywood
29-jul ma Hollywood - Hollywood
30-jul di Hollywood - Kingman
31-jul wo Kingman - Grand Canyon Vilage
1-aug do Grand Canyon Vilage - Page
2-aug vr Page - Page
3-aug za Page - Bryce
4-aug zo Bryce - Zion
5-aug ma Zion - Zion
6-aug di Zion - Las Vegas
7-aug wo Las Vegas - Las Vegas
8-aug do Las Vegas - Death Valley
9-aug vr Death Valley - Mammoth Lakes
10-aug za Mammoth Lakes - Yosemite
11-aug zo Yosemite - Yosemite
12-aug ma Yosemite - San Francisco
13-aug di San Francisco - San Francisco
14-aug wo San Francisco - San Jose
15-aug do San Jose -

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Hoi, tja... dat van San Jose heb ik vaker gehoord. Een kennis van mij ook gehad en wilde toch naar Costa Rica, werd een duur geintje... Maar, ''ellek voordeel heb zun nadeel'' :-). Nu ga je een prachtige reis in de USA maken !
Marianne heeft al nieuw rondje bedacht dat er voor zorgt dat je dagen beter verdeeld zijn. Dat is het belangrijkste. Probeer inderdaad acco's te vinden dichtbij de parken. Of zorg dat je af kan wisselen: beter iets duurder in Springdale, maar dan bijvoorbeeld een erg goedkope acco in Page om de kosten een beetje te compenseren.
Even helemaal out of the box denken: heb je overwogen om juist naar het noorden te gaan ? Helemaal de kust volgen en de parken zoals Lassen, Crater Lake, Mount Rainier, olympic, Seattle te bezoeken ? Qua temperatuur wellicht veel aangenamer en ook een prachtig gebied. En wellicht eenvoudiger en voordeliger qua hotelreserveringen. Qua kilometers denk ik een beetje te vergelijken...
Succes en plezier met deze puzzel !
Paul
Laatst gewijzigd door paulr op 20 mei 2024, 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben eens op de camping in Denali NP, Alaska gestaan op de camping die we geboekt hadden. Tenminste, dat dachten we. Het bleek Riley Creek campground in Idaho te zijn. Gelukkig was er nog wel plek.
Esmee&Matthias
Amerika-newbie

20 mei 2024, 10:47
Mijn voorstel voor de route zou als volgt zijn:
Hi Marianne,
Dankjewel voor de route die je met ons wilt delen! Ik heb jouw verwijzingen even bekeken en deze zijn super waardevol. Hier ga ik zeker veel uit kunnen halen. Onwijs bedankt voor je hulp. We zullen onze huidige planning aan gaan passen waar nog mogelijk is ( dit i.v.m. accommodaties vinden in de juist gebieden). Weet jij misschien ook nog een betrouwbare website om de Canyon X Tour te boeken? Op internet zie ik heel veel verschillen in prijzen wat ik erg raar vind.

Esmeé
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Je kunt de zoekfunctie gebruiken als je ergens meer over wil lezen. Misschien heb je nog iets aan dit topic over Canyon X:
viewtopic.php?t=79792 viewtopic.php?f=7&t=79792

Wij hebben destijds geboekt bij
https://www.antelopecanyon-x.com/
wat volgens mij de officiële eigen site is.

Maar zorg dat je eerst je route op orde hebt, anders ga je wellicht iets boeken wat achteraf handiger was geweest op een andere dag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer