Quote liever geen volledige berichten, dat maakt het topic niet overzichtelijker. Je kunt zo nodig met de forumnaam aangeven op wie je reageert.
Het is handig om een route in de van/naar vorm te noteren. Daar bedoelde ik dit mee:
25-jul do naar San Jose
26-jul vr San Jose - Monterey
27-jul za Monterey - Santa Monica
28-jul zo Santa Monica - Hollywood
29-jul ma Hollywood - Palm Springs
30-jul di Palm Springs - Palm Springs
31-jul wo Palm Springs - Palm Springs
1-aug do Palm Springs - Williams
2-aug vr Williams - Page
3-aug za Page - Page
4-aug zo Page - Page
5-aug ma Page - St George
6-aug di St George - Las Vegas
7-aug wo Las Vegas - Las Vegas
8-aug do Las Vegas - Las Vegas
9-aug vr Las Vegas - Yosemite
10-aug za Yosemite - Yosemite
11-aug zo Yosemite - San Francisco
12-aug ma San Francisco - San Francisco
13-aug di San Francisco - San Francisco
14-aug wo San Francisco - San Jose
15-aug do San Jose -
Je ziet zo duidelijk wat een reisdag is en waar je een volle dag hebt.
Ik zou beide nachten Palm Springs er uit halen. Als je goedkoop wilt overnachten begrijp ik Williams, maar het is wel jammer om bij de GC niet een zonsondergang op -opkomst mee te maken. Je kunt op
www.grandcanyonlodges.com eens kijken of er iets in de Bright Angel Lodge vrij is of komt (er zijn vaak annuleringen), dat is prachtig gelegen aan de rim en relatief gezien betaalbaar.
Twee nachten Page zijn meer dan genoeg.
Voor Zion is er zo geen tijd. Waarschijnlijk kun je de auto niet parkeren bij het visitor center. Dat betekent dat je in Springdale moet parkeren. Dat kost je 20 tot 30 dollar per dag. Neem die kosten mee in je hotelkeuze. Springdale heeft echt de voorkeur. Vanuit het visitor center of Springdale moet je met de gratis shuttlebus naar het park. Ook dat kost tijd, hou daar rekening mee. Lees je eens in op
www.nps.gov/zion voor de shuttlebus, wandelingen en een kaart van het park.
Als je Bryce wilt opnemen in de route dan kan dat tussen Page en Zion. Zie ook de
voorbeeldroute waar ik naar verwezen had.
Voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite kun je eens naar ons 2015-verslag kijken. Of dat van 2013 of 2019. De route via Death Valley is prachtig. Ja, het is warm in DV maar niet veel warmer dan in Palm Springs en Joshua Tree. En in de auto en met airco op de kamer heb je er geen last van. Ik begrijp die verhalen daarover nooit zo goed.
Jullie zijn erg laat met het (her)boeken van hotels, dat zal het niet makkelijker maken om nog iets te vinden op goede locaties, maar ik zou proberen toch zoveel mogelijk voor een goede locatie te gaan. Dat geeft je zoveel meer tijd overal, en je hebt dan ook de rustiger uren in de parken.
Je weet dat je voor Yosemite een toegangsreservering nodig hebt als je niet in het park overnacht? Zie daarvoor
www.nps.gov/yose. Voor overnachtingen in het park kun je het beste iets in de vallei zoeken, zoals Housekeeping Camp of Curry Village. Zie daarvoor
www.travelyosemite.com.
Mijn voorstel voor de route zou als volgt zijn:
25-jul do naar San Jose
26-jul vr San Jose - Monterey
27-jul za Monterey - Pismo Beach
28-jul zo Pismo Beach - Hollywood
29-jul ma Hollywood - Hollywood
30-jul di Hollywood - Kingman
31-jul wo Kingman - Grand Canyon Vilage
1-aug do Grand Canyon Vilage - Page
2-aug vr Page - Page
3-aug za Page - Bryce