Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dianedvo
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2024, 10:06

Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Bericht door Dianedvo »

We zijn mooi op tijd, maar zijn van plan om met ons gezin (2 volwassen, kinderen van dan 19, 16 en 10) in de zomer van 2025 een rondreis door het zuidwesten van Amerika te maken.

Het is nog te vroeg om de reis al vast te leggen, maar zijn al wel bezig met mogelijke routes. Dan kunnen we na de zomer direct overgaan op boeken van acco's. We houden meerdere opties open (aankomen in LV, LA of SF), afhankelijk van de prijs van vliegticket en huurauto. Tot nu toe lijkt Las Vegas het 'goedkoopst' te zijn. Dus daar ben ik alvast mee bezig geweest.

We hebben een paar uitgangspunten:
tijd: eind juli/half augustus 2025. Met de auto langs motels/hotels/cabins. Met 5 zo vaak mogelijk op 1 kamer. We willen eindigen met een paar 'rustige' dagen ergens bij LA in de buurt in een iets ruimere accommodatie. Zodat we daarvandaan naar de zee, Hollywood en misschien een attractiepark kunnen. Via airbnb zag ik al wat mooie opties. Dat maakt wel dat we een soort '8' als rondreis maken en dat we Las Vegas een keer extra kruisen.

Dit is wat ik er nog nu toe van gemaakt heb:

1 vliegveld - las vegas
2 las vegas williams (route 66 bekijken)
3 williams (gc) page (grand canyon)
4 page monument valley
5 mv
6 mv bryce (noordelijke route langs Capitol Reef - overnachten in Torrey in huifkar?)
7 bryce zion
8 zion
9 zion Pahrump (Langs LV)
10 pahrump mammoth lakes (via Death vally)
11 mammoth lakes yosemite (via tioga pas)
12 yosemite
13 yosemite sf
14 San Fransisco
15 sf halverwege kust
16 halverweg kust los angeles
17 los angeles
18 los angeles
19 los angeles
20 los angeles las vegas
21 las vegas
22 las vegas vliegveld
23 thuis

Ik kom een beetje in de knoei rond dag 9/10. Dan willen we vanuit Zion richting Death Valley en uiteindelijk Tiogapas). We hoeven niet in DV te overnachten want hoogzomer zal dat veel te heet voor ons zijn. Volgens mij is het het snelst om weer via Las Vegas richting DV te rijden.
Ook rond dag 3 vermoed ik dat we in Page te weinig tijd hebben. Als we ook Horshoebend en Antelope Canyon willen zien. Al vind ik die laatste wel erg duur met 5 personen.

Iemand suggesties voor bovenstaande route en vragen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reis Diane zomer '25 vanuit LV

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie aanzet. Maar wel een paar opmerkingen. Voor Monument Valley is 1 overnachting voldoende. Die tweede nacht zou ik bij Capitol Reef zetten, dan heb je meer tijd voor dat park en voor de mooie UT95 en UT12.
Pahrump kan, maar ik zou die keuze niet laten afhangen van de hitte in Death Valley; als je erdoorheen rijdt is het immers net zo heet, zo niet heter, en met een overnachting heb je de mooiste uren in het park. Kom laat aan, bekijk het park met laagstaande zon en sta weer vroeg op. De kosten zijn wel een dingetje; maar Stovepipe Wells is al weer goedkoper dan Furnace creek. Je kunt ook naar de Longstreet Inn kijken. Zie daarvoor ons 2019-verslag.
Voor de Grand Canyon zijn ook de uren rond zonsondergang/-opkomst het mooiste, die mis je als je in Williams overnacht. Waarom niet in het park overnachten?
In Page heb je voldoende tijd; Horseshoe Bend en Antelope Canyon kosten niet veel tijd. Horseshoe Bend doe je als je van de GC naar Page rijdt, en Antelope Canyon kun je doen als je naar MV rijdt. En als je dat vroeg in de ochtend doet ben je ruim op tijd in MV. Hou er wel rekening mee dat de klok dan een uur vooruit gaat (en ze zijn heel strikt in het op tijd sluiten van de restaurants daar).

Qua route zou het mooier zijn als je in LA zou eindigen; vaak hoeft een multi city/open jaw niet duurder te zijn dan een retour. De dag die je wint kun je heel goed gebruiken in bijvoorbeeld Yosemite of langs de kust. Een dag minder LA zou ik ook niet gek vinden om onderweg wat meer rust te hebben. Of vervang de eerste nacht LA door een overnachting vlak boven LA. Geeft je net wat meer tijd voor de kust.

Marianne
Dianedvo
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2024, 10:06

Re: Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Bericht door Dianedvo »

Bedankt voor je reactie Marianne! Ondertussen zijn we gekomen tot de volgende route:

1 vliegveld - las vegas
2 las vegas – direct vroeg vertrekken naar zion
3 zion
4 zion - bryce
5 bryce - via UT 95 en UT12 - Torrey
6 torrey - monument valley (the View of Gouldings)
7 monument valley - page
8 page - Grand Canyon Village
9 Grand Canyon Village - Kingman of Laughlin (ivm goedkopere overnachting)
10 Kingman - las Vegas. Route 66 en Hooverdam.
11 las Vegas
12 lv - death vally
13 death valley - mammoth lake/Bishop/Bridgeport
14 mammoth lake/Bishop/Bridgeport - via Bodie – Yosemite valley
15 yosemite valley
16 yosemite valley – via Mariposa grove - San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco - Carmel/Monterey
19 Carmel/Monterey - Los Angeles aan de kust
20 Los Angeles aan de kust
21 Los Angeles aan de kust
22 Los Angeles aan de kust
23 LA - vluchthaven
24 thuis

We willen misschien erg veel in 24 dagen, maar op deze manier komt ieder van ons aan zijn trekken. Het zal de laatste keer zijn dat we op vakantie gaan met zijn allen. Vandaar ook de 4 dagen in LA ergens aan de kust. Grote wens van de kinderen. Highlights van LA en Hollywood, naar het strand, misschien een pretpark. En tussendoor lekker relaxen aan het zwembad. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van de tijd op de rest van de route, maar dat hebben we erg graag voor over. Heel, heel misschien kunnen we nog 1 extra dag wegblijven….(dan zit ik al op 25 dagen ipv 23 zoals oorspronkelijk)

Ik heb op dit moment 3 vragen waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
Op veel plekken wil ik niet besparen qua overnachtingslocatie (Grand Canyon aan de rim, Monument Valley en Yosemite in de valley en midden in Death Valley) . Het mooiste zou natuurlijk zijn om de kosten dan op andere plekken wel wat te drukken. De plekken waarop dat volgens mij het beste zou kunnen, zijn Page, Laughlin, (tussen GC en LV) en Bishop ipv Mammoth lakes. Wel willen we voor de kinderen (en ivm hitte) graag zo veel mogelijk zwembaden bij de hotels. Hebben jullie nog andere suggesties?

Wat ik me verder afvraag: dag 13 lijkt erg vol te komen zitten met alles wat ik zou willen doen . We starten die dag in Death Valley. Dan zou ik eerst de zonsopgang willen bekijken en daarna naar Badwater bassin. De ‘rest van’ DV hebben we de avond ervoor al bekeken. Daarna rijden richting Lone Pine om daar de Arch Loop Trail te doen. Verder zou ik nog willen kijken bij Hot Creek Geologic site. Wat me ook erg leuk lijkt is om in Mammoth Lakes een lift naar boven te nemen. Dat is iets wat we erg graag doen in de Alpen, lijkt me leuk om dat ook in de USA eens te doen (onze zoon is een ‘nerd’ wat liften betreft: weet alle merken en bijzonderheden). Is dit te doen op 1 dag? En waar overnachten we dan het beste? De volgende dag zou ik eerst naar Bodie willen voor we via de Tiogapas naar Yosemite rijden. Dat kost ook best veel tijd. Mammoth lakes leek me daarom het handigst, maar ook het duurst van de drie opties (Bishop, Mammoth of bijv Bridgeport). Iemand suggesties? Of moet ik niet alles willen op 1 dag? Een nacht extra wil ik eigenlijk niet.

Tot slot: onze zoon is tijdens de rondreis 19 en heeft dan 1,5 jaar zijn rijbewijs. Kunnen we hem ook opgeven als extra bestuurder of kan dit pas vanaf 21 jaar? Ik kan hier niks over vinden, alleen als je zelf een auto wil huren. Het huurcontract komt op onze naam, hij zou alleen medebestuurder zijn.

Ik ben benieuwd of jullie suggesties of verbeteringen hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het erg vol. Als die dagen LA een must zijn zou ik eens kijken of je MV en Capitol Reef echt wilt doen. Je hebt voor Yosemite en voor de kust nu erg weinig tijd. Kijk goed wat je in LA wilt doen: een keer relaxen bij het zwembad kan ook ergens anders. Pak die rust ook ergens anders, het wordt anders een race in plaats van een reis.

Dag 13 is inderdaad erg vol. En dan mis je ook nog erg veel moois op dat stuk. Waarom de dag ervoor niet al iets meer in DV doen? Je zou het park via Shoshone binnen kunnen rijden. Dan neem je meteen Badwater mee. En Artist Drive. Dan de zonsondergang bij Zabriskie Point. Overnachten bij Stovepipe Wells scheelt ook al iets.
Ik heb geen ervaring met liften bij Mammoth Lakes maar we zijn wel met de bus omhoog geweest en hebben Devil Postpile en Rainbow Falls bezocht. Zie daarvoor ons 2019-verslag.
Voor de volgende overnachting zou je naar de Virginia Creek Settlement kunnen kijken.
Het mooiste zou zijn als je Bodie nog op dag 13 zou doen. De volgende dag blijft er anders erg weinig tijd over voor de Tioga Road.

Wat overnachtingen betreft: ik denk dat Page ook prijzig is. Misschien eens naar Airbnb kijken?

Het is volgens mij bij geen enkele verhuurder mogelijk om te rijden als je nog geen 21 bent.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7608
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Bericht door Marcopstal »

MV zou ik nog laten zitten maar Capitol Reef zou ik er persoonlijk uit halen om iets meer rust te creëren.

Laughlin is misschien het allergoedkoopste, maar in Kingman is er ook wel iets betaalbaar te vinden.

LV - Death Valley: ik zou toch vrij vroeg vertrekken en al zoveel mogelijk proberen te doen in DV. Ok, het kan er warm zijn maar dat kan op andere plaatsen in je route ook in die periode. Wij hadden in 2016 118°F in DV en in de regio Zion net hetzelfde. In Vegas was het 114°F gedurende enkele dagen en dat verschil met 118 merk je dan niet eens. Dante's view ligt bvb al hoog en daar is het frisser. Ik zou overigens via de normale route naar DV rijden en gewoon Badwater van daaraf bezoeken. Je doet daar niet veel inspanning en de warmte hoort er nu eenmaal bij. Ik vind het persoonlijk zalig.

Met de plannen in de regio Mammoth en Bodie erbij zou ik daar de nacht zetten van Capitol Reef en er twee nachten nemen. Je kan dan ook naar mono Lake en de South Tufa's. De volgende dag dan vroeg vertrekken richting Yosemite via de Tioga Pass.

Carmel - LA op één dag vind ik best veel. hier zou een mooie tussenstop nog welkom zijn. Velen doen dit in de regio Morro Bay/Pismo Beach.

Houd er rekening mee dat veel zwembaden van hotels niet zo enorm groot zijn. (het zijn geen resorts)

De zoon van 19 laten rijden zou ik uit het hoofd zetten. Onder de 25 moet je echt wel een fikse toeslag betalen om met een huurwagen te rijden (under-age fee). Voor 24 dagen gaat dat echt wel een flinke noot kosten. En doe het ook niet zonder dit in het contract te zetten, het is het risico niet waard.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Inge
Amerika-expert
Berichten: 1501
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Bericht door Inge »

Leuk om over jullie plannen te lezen!
Ik ben me ook aan het oriënteren voor zomer 2025 met onze kinderen (dan 18 en 14). Onze laatste reis was in 2009 en er is het een en ander veranderd sinds die tijd. Zijn jullie al eens eerder geweest? (Met of zonder de kinderen)

Ik denk dat ik het moeilijk zou kunnen verkopen om in Kingman of Laughlin te overnachten i.p.v. een extra nacht Las Vegas :wink: Nou zou ik dat zelf ook niet snel kiezen, want wij vonden Las Vegas fantastisch in al zijn kitschheid en hoog pretparkgehalte en denken dat onze dochters dat ook zullen vinden. Maar ik snap het dilemma wel, wat een geld (en gebonden zijn aan het hoogseizoen helpt niet)!

Verder zou ik waarschijnlijk wel een nacht toevoegen aan Yosemite zelf (waarschijnlijk ten koste van een nacht LA). Het park is groot en druk en er is veel te zien. Je kan dan een dag in de Valley alle hoogtepunten bezoeken en de andere dag besteden aan de andere hoogtepunten van het park (Glacier Point Road en de Mariposa Grove met de sequoia's).
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9265
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Bericht door markro »

Voor overnachtingen kan je ook kijken bij de beoordelingen die door de forumleden zijn gegeven.
Soms zijn ze al wel wat ouder, maar zeker nog bruikbaar, ook al heeft een hotel soms wel eens een andere naam gekregen.
Bovenaan het forum vind je een link naar die beoordelingen en voor het gemak ook hier:
https://beoordelingen.allesamerika.com/index.php
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dianedvo
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2024, 10:06

Re: Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Bericht door Dianedvo »

Dank jullie wel voor jullie reacties, erg nuttig!

Ik ben wel benieuwd waarom ons tweede route-idee meer een race zou zijn dan de eerste? Naar aanleiding van de eerste suggestie besteden we een dag extra tussen Bryce en Monument Valley. En het is een one-way geworden waardoor we niet meer terug hoeven naar Las Vegas. Scheelt een dag en veel kilometers. Ik ben me ervan bewust dat wel veel willen zien in korte tijd, maar dat is een bewuste keus. Monument Valley willen we echt niet laten vallen. Capitol Reef hoeft niet perse.
De route over Capitol Reef (met overnachting in Torrey) is voor ons vooral bedoeld als tussenstop naar Monument Valley. Bijkomend voordeel: via de hier aangeprezen UT12 en UT 95 te kunnen rijden. En wellicht nog wat rondkijken bij Capitol reef.

Als we niet over Torrey zouden rijden. zou het stuk na Zion denk ik zo worden:
Dag 5: Bryce-page
Dag 6: Page-monument valley
Dag 7: Monument valley – Grand Canyon
Dat levert 1 dag tijdswinst op, die we ergens anders in kunnen zetten. Qua kilometers is het een kleine 200 km minder.
Maar: voor die dag meer en 200 km meer rijden we wel door het mooie stuk over Capitol Reef.
Wat mij het ook opvalt: deze route zonder Capitol Reef ziet er in mijn ogen niet heel logisch uit, omdat je bepaalde stukken dubbel rijdt (Bryce naar Page- een stuk hetzelfde als tussen Zion en Bryce en Mv naar GC-een stuk hetzelfde als van Page naar MV) . Vandaar onze keuze om over Torrey te rijden, inclusief extra overnachting.

Voor het stuk tussen Death Valley en Bodie moeten we nog maar eens goed gaan bedenken wat we echt willen. En flink schrappen in activiteiten ;-)
Kingman of Laughlin doen we puur om de reis tussen Grand Canyon en Las vegas op te knippen. Op die manier hopen we meer tijd te hebben om wat van route66 en de Hooverdam te bekijken.
Ik zal nog even kijken hoe we het stuk tussen San Francisco en Los Angeles beter kunnen indelen.

Met overnachten in LA bedoel ik ergens in het gebied tussen Ventura, Thousand Oaks, Malibu, Topanga en Santa Monica te overnachten. Liefst in het groen met een mooi uitzicht…. De zee dichtbij en uitstapjes naar Hollywood en Santa Monica mogelijk. Voor ons een mooie afsluiter. En bij voorkeur in een grote vakantiewoning zodat we wat meer de ruimte hebben. Daar zijn we vast aan toe na 3 weken met zn 5-en in 1 auto en krappe hotelkamers ;-) Dus als iemand nog een mooie locatie weet, hoor ik het graag!

Het verhaal over autorijden is duidelijk! Erg jammer, maar is niet anders.

Gelukkig hebben we nog even voor de plannen definitief gemaakt moeten worden. Tot die tijd gaan we nog even verder puzzelen met jullie suggesties!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dianedvo: zomer '25 vanuit Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Dianedvo schreef:
21 mei 2024, 21:35
Ik ben wel benieuwd waarom ons tweede route-idee meer een race zou zijn dan de eerste?
Ik zie dat niet staan? Bij de eerste route had ik ook aangegeven dat meer tijd op meerdere plaatsen niet gek zou zijn.
In de route zonder Capitol Reef rij je inderdaad een paar keer een stuk dubbel. Dit zijn echter geen lange stukken.

En voor Yosemite heb je echt bijzonder weinig tijd nu. Het is een erg groot park, met veel verschillende delen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer