Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Superman_FCT: eerste keer westkust Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Superman_FCT: eerste keer westkust Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Superman_FCT schreef:
24 jan 2024, 19:05
Dag 2. Merced - Yosemite NP (we gaan vanuit Merced eerst langs Mariposa Grove, een paardrijdtour doen om 15:00 op 15 min van Mariposa Grove en dan door naar de Vallei)
Dag 3. Yosemite NP (hele dag in de Vallei, we overnachten in Curry Village)
Dag 4. Yosemite NP - Mammoth Lakes (via Tioga road als deze dan open is. Wat is anders het alternatief?)
Ik vind Merced best nog wel ver op de dag van aankomst, maar misschien lukt het wel. Wij hebben ooit eens die eerste overnachting open gelaten, met het idee zover mogelijk richting Yosemite te rijden, maar zijn toen al gestopt bij Livermore. :wink:
Met die paardrijtocht op dag 2 hou je weinig tijd over die dag. Je mist dan Glacier Point, dat is wel jammer. Ik zou wel doorrijden naar Curry Village, dan kun je lekker vroeg beginnen aan activiteiten in de vallei. En wellicht op de avond van dag 2 ook nog een korte wandeling maken.

Kijk eens hier voor onze ervaring/timing met de Mariposa grove, en hier voor de rit richting Glacier Point op weg van SF naar Curry Village.
Mocht de Tioga Road niet open zijn dan is de Sonora Pass een mooi alternatief (zie hiervoor ons 2013-verslag). Mocht die nog niet open zijn dan kun je de CA88 nemen (zie daarvoor ons 2006-verslag).

Marianne
Superman_FCT
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Superman_FCT »

Onze reis komt steeds dichterbij... Ontzettend veel zin in! :D
We hebben de voorbereiding in principe helemaal klaar en zijn bijna ready to go!

Ik heb nog wel een aantal korte vragen waarover jullie vast meer kunnen adviseren:

- Disney tickets (2 dagen) zijn nog niet geboekt. Raden jullie aan om dit vooraf vast te leggen en dan gewoon via de officiële Disney site?

- Ik heb een aantal medicijnen vanuit apotheek (astma pompje, zalf en neusspray) die ik op reguliere basis gebruik. Moet ik daarvoor nog wat regelen via de huisarts o.i.d.? Of is het medicijn in originele doosje met bijsluiter voldoende?

- We hebben nu twee overnachtingen in Yosemite staan. Deze hadden we oorspronkelijk vastgelegd in Curry Village, maar er waren twee overnachtingen in Yosemite Valley Lodge vrijgekomen. Deze heb ik direct vastgelegd. We moeten één van de twee dus gaan annuleren. Welke raden jullie aan? De lodge is qua prijs wel een stuk duurder, maar dat is voor ons niet persé doorslaggevend. Ik vind het wel een prettig idee dat we gewoon een eigen badkamer hebben. Ook lees ik her en der in de reviews dat de tenten niet echt schoon zijn. We willen wel graag de mist trail lopen, die volgens mij dichterbij Curry Village ligt.

- Zowel Curry Village als de Lodge heb ik (helaas) alleen kunnen boeken als twee losse boekingen. Betekent dit dat wij dan ook twee keer moeten in- en uitchecken?

- De Yosemite Valley Lodge is ADA-accessibel. Ik neem aan dat het niet uitmaakt als je niet lichamelijk beperkt bent om daar te overnachten? Dit waren de enige lodges die vrij kwamen, anders had ik uiteraard een reguliere kamer geboekt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat betreft de lodge of Curry Village: wij vonden de tent prima en het bed was schoon. Verder is het natuurlijk een tent dus tja, dat is natuurlijk anders schoonhouden dan een gewone kamer. De lodge is natuurlijk veel luxer maar daar betaal je ook voor. Qua ligging maakt het allemaal niet zo veel uit. De lidge ligt goed voor de Yosemite Fall en voor het visitor center en de winkels. Vanuit Curry Village zul je ook de bus nemen naar de trailhead van de Mist Trail dus dat maakt ook niet veel uit. Heb je een heated tent? Zo nee, bedenk dan dat je geen stopcontact hebt in de tent.
Als de accessible kamer de enige is die nog vrij is mag je boeken.
Vraag bij het inchecken of je dezelfde kamer kunt houden.of mail nu alvast daarover.

Marianne
Somarits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Somarits »

Je kan bij je apotheek een medicijnpaspoort laten printen. Ook in het Engels.
Daar staan dan de medicijnen die je gebruikt op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer