Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GDUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2024, 11:16

Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door GDUSA »

Hallo allemaal,

Wat is dit een fijn forum! Mijn vriendin en ik gaan in mei een 23-daagse rondreis door zuidwest Amerika maken. Dankzij dit forum ben ik achter erg handige tips gekomen wat de voorbereiding een stuk makkelijker maakt en bovendien ons geld bespaard, bedankt daarvoor!

Wij kregen een spontaan idee om naar Amerika te reizen omdat ons dat allebei heel tof lijkt. Direct daarna onze vliegtickets geboekt, dus de data staan vast: wij vliegen zaterdag 4 mei vanuit Amsterdam naar Los Angeles en vliegen maandag 27 mei van Los Angeles weer terug naar Amsterdam.

Na het lezen van dit forum kwam ik erachter dat wij tijdens het Memorial Day weekend in en rondom Los Angeles zijn, niet ideaal maar goed.. de data staan al vast.

Nu heb ik een reisschema gemaakt op basis van jullie voorbeeldroute (top!). Zouden jullie een kijkje willen nemen en aangeven of hij wel handig is? Wellicht hebben jullie nog tips en/of zaken waar wij nog rekening mee moeten houden deze data?

Za 04.05 Amsterdam - Los Angeles
Zo 05.05 Los Angeles (overnachten nabij Six Flags)
Ma 06.05 Six Flags Magic Mountain - Santa Barbara (evt. langs Malibu)
Di 07.05 Santa Barbara - Monterey
Wo 08.05 Monterey - San Francisco
Do 09.05 San Francisco
Vr 10.05 San Francisco - Yosemite
Za 11.05 Yosemite
Zo 12.05 Yosemite
Ma 13.05 Yosemite - Sequoia & Kings Canyon National Park
Di 14.05 Sequoia & Kings Canyon National Park
Wo 15.05 Sequoia & Kings Canyon National Park - Death Valley
Do 16.05 Death Valley - Las Vegas
Vr 17.05 Las Vegas
Za 18.05 Las Vegas - Zion National Park
Zo 19.05 Zion National Park
Ma 20.05 Zion National Park - Bryce Canyon
Di 21.05 Bryce Canyon - Page
Wo 22.05 Page - Grand Canyon
Do 23.05 Grand Canyon - Kingman
Vr 24.05 Kingman - Palm Springs
Za 25.05 Palm Springs
Zo 26.05 Palm Springs - Los Angeles
Ma 27.05 Los Angeles - Amsterdam (Memorial Day :crazy: )

De route deze kant op te rijden lijkt mij het handigst omdat wij graag naar Six Flags willen. Daarvoor lijkt een maandag een geschiktere dag dan in Memorial Day Weekend.

Wij zijn meer liefhebbers van de natuur dan van de drukke steden, vandaar dat we iets langer in Yosemite verblijven en langs Sequoia & Kings gaan. Indien in deze periode de Tioga Pass toch wel open is, raden jullie aan om die route te nemen incl. Mamoth Lakes? Dan gaan we niet langs Sequoia & Kings (we willen wel graag deze bomen zien, las al dat deze evt. ook bij Mariposa Grove staan?) maar dan kunnen we wellicht een extra overnachting in bijvoorbeeld DV doen of naar Monument Valley.

We zitten nu 2 weekenden in nationale parken (Yosemite & Zion National Park). Zijn deze parken dan een beetje te doen qua drukte? Ze zijn natuurlijk wel aardig groot. :roll: We moeten hier nog accommodaties boeken, dit moet echt z.s.m. heb ik al begrepen.

Het weekend in LV willen we eigenlijk vermijden. We zitten daar nu wel op een vrijdagnacht. Om een extra dag ergens in de route voor LV te plannen is dan ook niet echt handig lijkt mij.

Het idee van Palm Springs is om daar nog even lekker ergens aan een zwembad te ontspannen en de hectiek van Memorial Day Weekend te omzeilen. Het lijkt ons niet handig om in dit weekend bij een nationaal park, pretpark of bij toeristische attracties te verblijven. Als jullie hier nog een andere suggestie voor hebben is die van harte welkom. :wink:

We zochten nog een groot tof aqua / waterpark met toffe en steile glijbanen etc. alleen die heb ik niet kunnen vinden. Kan het kloppen dat die er niet is rond deze route?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1635
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis GDUSA Mei 2024 Zuidwesten

Bericht door BonnyR »

Jullie gaan met de auto?
Inderdaad wat je zegt heel snel accomodaties gaan boeken. In de parken zal dat al een hele uitdaging gaan worden. Voor sommige parken heb je ook een reservering nodig. Heb je een overnachting in het park is dat geen probleem.
Zion zou, zeker als je van natuur houdt, een extra nachtje kunnen gebruiken
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
GDUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2024, 11:16

Re: Reis GDUSA Mei 2024 Zuidwesten

Bericht door GDUSA »

Dank voor je reactie en je tip m.b.t. Zion. Wellicht een extra dag Zion dan doen i.p.v. de extra dag in Palm Springs.

Ja we gaan met de auto. Via de tips op dit forum relatief voordelig een Premium Elite SUV bij Alamo weten te reserveren :thumbup:. Die prijzen houd ik in de gaten in het geval ze nog zakken.

Hopelijk komt het nog goed met de accommodaties. Mijn plan was om deze dagen eerst het reisschema definitief te maken aan de hand van jullie feedback.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GDUSA Mei 2024 Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Die dag Palm Springs zou ik inderdaad vergeten. Misschien in plaats daarvan een extra overnachting tussen Sequoia en Death Valley, maar dat is ook afhankelijk van waar je overnacht in Sequoia.
De kans op een open Tioga Pass is niet heel groot, maar tot nu toe is er nog niet veel sneeuw gevallen, dus wie weet. De kans op een open Sonora Pass is groter. Ik zou dan ook na SF eerst Sequoia doen en dan Yosemite, zodat je die mogelijkheid openhoudt. Misschien voor beide opties iets reserveren? Het weekend is in Yosemite natuurlijk niet ideaal maar misschien valt dat met de toegangsreservering wel mee. Kijk hier wel s=zzo snel mogelijk naar.
Voor Zion zou ik ook proberen het weekend te vermijden.

Kijk even wat je langs de kust wilt doen; het is de vraag of er dan nog iets is afgesloten. Je hebt met een overnachting in Santa Barbara niet heel veel tijd voor het stuk daarna.

Ik ben wel een fan van Sequoia maar het geeft je nu elders wel wat weinig tijd. Een extra dag Zion is wellicht niet nodig, maar een overnachting bij Valley of Fire zou wel mooi zijn. En een extra dag Page of GC, voor iets meer rust/ruimte op dat stuk.

Denk eraan dat Memorial Day zelf niet echt een probleem is, maar het weekend ervoor wel.

Marianne
GDUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2024, 11:16

Re: Reis GDUSA Mei 2024 Zuidwesten

Bericht door GDUSA »

Hoi Marianne, bedankt voor het meedenken en je tips!

De extra Palm Springs dag gaat op basis van jullie advies eruit. Waar deze vrijkomende dag te plaatsen is dan nog even de vraag. Ik begrijp de extra overnachting tussen Sequoia en DV. Mijn gedachte was echter om deze extra dag niet voor Las Vegas te plannen omdat we anders volledig in het (dure) weekend in LV zitten.

Het liefst ontloop ik alle parken en LV in het weekend alleen dat gaat niet lukken met ons tijdschema ben ik bang :cry:.

Valley of Fire is een goede tip! Ziet er mooi uit. Is een overnachting daar echt aan te raden? Ik twijfel omdat het zo dichtbij LV is. Via Google Maps lijkt het erop dat we als we vroeg vanuit LV vertrekken we die ook kunnen meepakken op de route vanuit LV naar Zion?

Wat extra rust/ruimte op het laatste stuk zie ik ook wel zitten. Een extra dag bij de Grand Canyon overnachten heeft denk ik dan de voorkeur.

Eerst Sequoia en daarna Yosemite is inderdaad een goed idee als de Sonora Pass open is. De onzekerheid of deze wel open is en dubbel reserveren zie ik echter niet zitten.

Aan de kust zou ik het liefst de volgende punten meepakken:
- Pacific Coastal Highway 1 (hopelijk is deze open begin mei?)
- Walvistocht in de ochtend in Monterey
- 17 Mile drive

Misschien iets verderop dan Santa Barbara overnachten zodat we meer tijd hebben voor het stuk daarna. Heb je daarvoor een advies?
We komen die dag vanaf Six Flags dus mijn idee was dat we daarna niet te ver willen rijden. Het liefst wel langs de kust bij Malibu over Highway 1.

Geüpdatete route:
Za 04.05 Amsterdam - Los Angeles
Zo 05.05 Los Angeles (overnachten nabij Six Flags)
Ma 06.05 Six Flags Magic Mountain - Santa Barbara (evt. langs Malibu)
Di 07.05 Santa Barbara - Monterey
Wo 08.05 Monterey - San Francisco
Do 09.05 San Francisco
Vr 10.05 San Francisco - Yosemite
Za 11.05 Yosemite
Zo 12.05 Yosemite
Ma 13.05 Yosemite - Sequoia & Kings Canyon National Park
Di 14.05 Sequoia & Kings Canyon National Park
Wo 15.05 Sequoia & Kings Canyon National Park - Death Valley
Do 16.05 Death Valley - Las Vegas
Vr 17.05 Las Vegas
Za 18.05 Las Vegas - Zion National Park
Zo 19.05 Zion National Park
Ma 20.05 Zion National Park - Bryce Canyon
Di 21.05 Bryce Canyon - Page
Wo 22.05 Page - Grand Canyon
Do 23.05 Grand Canyon
Vr 24.05 Grand Canyon - Kingman
Za 25.05 Kingman - Palm Springs
Zo 26.05 Palm Springs - Los Angeles
Ma 27.05 Los Angeles - Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Is het iets om de route om te draaien? Dan ben je iets later in Yosemite, dus grotere kans dat een van de passen open is. En misschien vallen de weekenden dan ook beter? Mocht de Sonora Pass ook niet open zijn dan kun je altijd nog de CA88 nemen. Ik zou voor die route gaan; dat is mooier dan de route onderlangs. Ik zou dan met 1 tussenstop van LA naar de GC rijden.

Een overnachting bij VoF is mooi omdat je dan tegen de avond en vroeg in de ochtend daar bent. Een overnachting bij VoF geeft je ook wat meer tijd voor Zion, maar het kan inderdaad ook op weg naar Zion.

Wacht niet te lang met boeken. Zelfs als de route nog niet 100% vaststaat kun je wel iets boeken; de meeste accommodatie is tot 24 uur voor aankomst gratis te annuleren.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door paulr »

''Dubbel reserveren'' betekent niet dat je kort voor de reis nog van alles moet gaan regelen. Doorgaans is half april wel bekend welke passen open zullen zijn. Bij veel sneeuw Tioga kansloos, bij minder sneeuw zullen ze dan de Sonora al sneeuwvrij aan het maken zijn. Dat betekent dat je een week of 2-3 voor je reis een besluit kan nemen...
Ik snap de suggestie van Marianne voor een extra nacht GC, maar nu ben je er in verhouding wel érg lang. Vanuit Page is het maar een klein stukje rijden (na 2 uur rij je al langs de rim) en ook Kingman is slechts 3 uur rijden. Dat betekent dat je er een middag, een dag én weer een ochtend bent ! (want Kingman wil je niet te vroeg aankomen, saai !). Dan zou ik eerder 2 we overnachting Kingman vervangen door Williams (wel een leuke plaats) en dan daarna in één naar Palm Springs. Hou je weer een nacht over die je ergens anders kunt gebruiken...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

paulr schreef:
19 jan 2024, 19:37
Ik snap de suggestie van Marianne voor een extra nacht GC, maar nu ben je er in verhouding wel érg lang.
Ja, klopt. Ik vind twee nachten niet te veel maar ik zou het dan wat anders indelen.

Marianne
GDUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2024, 11:16

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door GDUSA »

Bedankt allemaal voor het meedenken! Erg prettig.

Goede tip m.b.t. het mogelijk annuleren 24u van tevoren, geen reden om dan nog langer te wachten met het reserveren van plekken in de Nationale parken. CA88 lijkt bovendien een mooiere route inderdaad t.o.v. de route onderlangs, bedankt.

Ik heb de route omgedraaid bekeken met 1 tussenstop tussen LA en GC alleen dan zitten we alsnog in de weekenden in Yosemite en Las Vegas. Daarnaast eindigen we dan in Six Flags in Memorial Weekend. Hier willen we wel graag heen dus ik heb wat andere aanpassingen aan de initiële route gedaan op basis van jullie advies.

Aanpassingen:
- Na SF eerst naar Sequoia vervolgens Yosemite
- Na Yosemite naar Mammoth Lakes via CA88 (tenzij open pass)
- LV dag mogelijk eindigen met overnachting in VoF
- GC 1 overnachting (laat aankomen bij Kingman)

De route ziet er dan zo uit:

Za 04.05 Amsterdam - Los Angeles
Zo 05.05 Los Angeles - Overnachten nabij Six Flags
Ma 06.05 Six Flags Magic Mountain - Santa Barbara
Di 07.05 Santa Barbara - Monterey
Wo 08.05 Monterey - San Francisco
Do 09.05 San Francisco
Vr 10.05 San Francisco - Sequoia & Kings Canyon National Park
Za 11.05 Sequoia & Kings Canyon National Park
Zo 12.05 Sequoia & Kings Canyon National Park - Yosemite
Ma 13.05 Yosemite
Di 14.05 Yosemite
Wo 15.05 Yosemite - Mammoth Lakes
Do 16.05 Mammoth Lakes - Death Valley
Vr 17.05 Death Valley - Las Vegas
Za 18.05 Las Vegas
Zo 19.05 LV / Valley of Fire - Zion National Park
Ma 20.05 Zion National Park
Di 21.05 Zion National Park - Bryce Canyon
Wo 22.05 Bryce Canyon - Page
Do 23.05 Page - Grand Canyon
Vr 24.05 Grand Canyon (Helicopter) - Kingman
Za 25.05 Kingman - Palm Springs
Zo 26.05 Palm Springs - Los Angeles
Ma 27.05 Los Angeles - Amsterdam

Op deze manier zitten we niet in het weekend in Yosemite en Zion. Wel in Las Vegas maar dat is op te lossen met een overnachting bij VoF.

Bij de GC ontwijken we zo net Memorial Weekend en kunnen we tijdens dit drukke weekend in het 'saaie :wink: ' Kingman verblijven, om vervolgens naar Palm Springs nog even te ontspannen. (Vanaf William is het net even wat verder rijden naar Palm Springs).

Langs de kust begrijp ik dat het wellicht wat krap is zo, maar denk dat we daar een kleine concessie moeten doen om de rest van de reis goed uit te komen.

Wat vinden jullie er zo van?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Heel mooi zo :thumbup:

Marianne
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Jedinja »

Gave reis. Ik heb 1 tip, omdat je aangeeft vooral van natuur te houden. Zion wellicht wat kort. Wij vonden het op onze eerste reis jammer dat we er maar 1 dag konden blijven. Je zou ook een dag extra kunnen blijven. Ik zou dan Palm Springs eruit halen.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door wouterjanS »

Ik zou wel echt gaan beginnen met accomodatie vast leggen. Zolang je alles annuleerbaar boekt zit je nergens aan vast. En je merkt echt al dat met de week het aanbod (flink) minder wordt in mei.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
GDUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2024, 11:16

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door GDUSA »

Prettig om van jullie Amerika experts de bevestiging te krijgen dat de reis zo dankzij jullie prima is! Wij hebben er enorm veel zin in.

Ik begrijp dat voor Zion zo relatief weinig tijd is om er veel uit te halen. Het probleem is dat wanneer we Palm Springs uit de route halen en een dag Zion toevoegen, we op de zaterdag van Memorial Weekend bij de Grand Canyon zijn. Ik heb de verwachting dat het daar dan enorm druk zal zijn wat de ervaring niet ten goede komt.

Voor wat betreft het boeken van de accommodaties, dit gaat lekker! Het meeste is inmiddels geregeld. Sequoia was wat prijzig in de Wuksachi Lodge, dus we gaan daar 1 nacht in verblijven en 1 nacht in een Grant Grove Village tent. Yosemite wordt ook lekker back to basics in een unheated tent, nog even in de gaten houden of er een heated vrijkomt. In elk geval maar hopen dat het in mei daar een beetje warm is 's nachts :roll:.

Voor de rest is er op internet veel te vinden v.w.b. handige overnachtingen bij Bryce, Page etc. dus dat is ook goed gekomen. Alleen de overnachtingen in steden nog regelen, maar dat komt vast ook goed. Ik las al wat nuttige tips m.b.t. Las Vegas op dit forum.

Bedankt allemaal! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Een volle dag voor Zion is in principe voldoende, zeker als je niet Angels Landing gaat lopen. Observation Point is gesloten, dus dan blijven er vooral de wat kortere wandelingen over. En de Narrows. Het grote voordeel van meerdere dagen is dat je de drukte wat meer kunt ontwijken.

Voor Sequoia/Kings Canyon is de Cedar Lodge ook een mogelijkheid, zie daarvoor ons 2013-verslag.
En ja, vaak checken of er nog iets anders beschikbaar komt, voor Curry Village lukt dat vaak wel. En mocht het niet lukken; je hebt in het paviljoen stopcontacten; wij hebben daar vaak 's avonds wel wat apparatuur opgeladen.

In plaats van Mammoth Lakes is Lee Vining ook een optie; wij vonden El Mono Motel erg leuk.

Als Furnace Creek te duur is zou je naar Stovepipe Wells kunnen kijken. Qua ligging is Furnace Creek wel mooier.

Marianne
GDUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2024, 11:16

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door GDUSA »

Wederom goede info Marianne, dank.

Furnace Creek is ook gereserveerd :thumbup:.
GDUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2024, 11:16

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door GDUSA »

Helaas ben ik herstellende van een hersenschudding en lijkt het ons niet heel verstandig om naar Six Flags Magic Mountain te gaan. :(

We hebben hierdoor een extra dag aan de westkust van Los Angeles tot aan Monterey tot onze beschikking.

Wat raden jullie aan voor dit stukje route?
Wellicht een middagje Malibu, Santa Barbara, Pismo of ergens een leuke wandelroute door de natuur?

In Monterey gaan we overigens in de ochtend een walvistour doen. Weet iemand uit ervaring of het haalbaar is om diezelfde avond een Alcatraz Night tour te plannen?

Alle feedback is welkom!
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Lilo »

Als het (te)druk is aan de rand van GC doe je een hike in de canyon. Je kan gaan tot 1,5 mile resthouse of 3 mile resthouse of nog verder langs Bright Angel Trail. Des te verder je wandelt, des te minder volk je zal zien. Wel goed voorzien van eten en vooral drinken als je hier gaat wandelen.
Een overnachting in Valley of Fire vind ik zeker niet nodig. Op 2-3u max heb je het daar wel gezien. Die nacht kan je beter ergens anders zetten. Er zijn veel waterparken in LA, o.a Six Flags Hurricane Harbour.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Glorious »

GDUSA schreef:
25 apr 2024, 17:04
Wat raden jullie aan voor dit stukje route?
Wellicht een middagje Malibu, Santa Barbara, Pismo of ergens een leuke wandelroute door de natuur?
De Warner Bros studio tour in LA is heel leuk om te doen. Niet veel natuur maar echt Hollywood.
En als je tijd hebt op je route naar Santa Barbara zou ik een hapje en/of drankje doen in Paradise Cove. Een superleuke strandtent in Malibu. Voor ons altijd een vaste stop als we in LA zijn.
https://www.paradisecovemalibu.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Warner Bros is inderdaad een aanrader. Verder moet je even goed kijken wat wel en niet mogelijk is langs Hwy1, maar extra tijd daar is niet gek. Voor wat ideeën zou je ons 2019-verslag kunnen bekijken.
Fietsen bij Santa Monica is ook leuk.

Ik weet niet tot hoe laat een whalewatch tour duurt. Hoe laat begint de tour bij Alcatraz? Ik denk dat het theoretisch moet kunnen maar het hangt er ook vanaf waar je gaat parkeren etc.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GDUSA: mei 2024 zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Lilo schreef:
25 apr 2024, 18:24
Als het (te)druk is aan de rand van GC doe je een hike in de canyon. Je kan gaan tot 1,5 mile resthouse of 3 mile resthouse of nog verder langs Bright Angel Trail. Des te verder je wandelt, des te minder volk je zal zien. Wel goed voorzien van eten en vooral drinken als je hier gaat wandelen.
Een overnachting in Valley of Fire vind ik zeker niet nodig. Op 2-3u max heb je het daar wel gezien. Die nacht kan je beter ergens anders zetten.

Lilo
Wij zijn nu in de GC; het is er erg druk. We wilden een stuk van de Bright Angel Tail lopen maar het waait vandaag erg hard en er dreigde onweer.
In plaats daarvan hebben we fietsen gehuurd en zijn naar Hermits Rest gefietst. En terug. Erg leuk, maar een volgende keer zou ik wel een e-bike nemen. :lol:
Je bent vrijwel alleen op de fietspaden en op Hermits Road. Ook bij de uitzichtpunten is het niet druk, tenzij er net een shuttlebus is gestopt. Bovendien zijn er nog meer uitzichtpunten dan alleen die waar de bus stopt.
Wil je naar beneden lopen dan is de SKT een aanrader, bijvoorbeeld tot aan Cedar Ridge. Wij deden dat in mei 2013. Zie ons verslag daarvoor.

Voor VoF lijkt mij een overnachting erg mooi omdat je dan de late en vroege uren in het park hebt. Het hoeft niet te betekenen dat je er meer tijd besteedt. Hou er wel rekening mee dat de meeste trails na 15 mei gesloten zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer