Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Trails »

Apache Trail kun je niet rijden met een camper.
In maart 2017 zijn wij 4 weken in Tucson geweest met daarbij uitstappen (met overnachting) naar Phoenix e.o. en New Mexico (o.a. City of Rocks SP, Valley of Fires NM, Petroglyphs, White Sands NM). In september-oktober 2019 zijn we 5 weken met de camper in Colorado-Utah geweest. De meest mooie wegen gereden en plekken gezien, en heerlijk rustig. En eigenlijk in die tijd van het jaar goed weer, 's nachts koud, maar overdag heerlijk.
Als je verslagen wilt zien dan hoor ik het wel.

Wij zijn nu ook aan het plannen voor 5 weken vanaf circa 22 september, rondje Vegas - Vegas, via Utah (bergen en meren), Colorado, New Mexico en Arizona, met 30 voet camper.
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Na veel gepuzzel heb ik het hieronder staande dagschema gemaakt.
Misschien, dat er iets mist? Dan zou ik dat heel graag horen.
Arches, Capitol Reef en Grand Canyon south Rim zijn bewust weg gelaten, omdat we deze gebieden al bezocht hebben in voorgaande reizen. Rocky Mountains NP heb ik toegevoegd.
Wandelingen en activiteiten laten we afhangen van wat we de komende tijd nog in verslagen lezen en wat we ter plaatse en onderweg tegenkomen.
Omdat we ruim tijd hebben, blijven we geregeld wat 2 of soms zelfs 3 nachten op 1 plaats.
Er kan nog van alles gewijzigd worden, vandaar mijn vraag aan jullie: is dit schema logisch of ontbreken er plaatsen, die de moeite waard zijn?


6 sept Aankomst Phoenix, Phoenix hotel
7 sept Camper halen, Lost Dutchman
8 sept Tonto SP, Cholla Campgr
9 sept Flagstaff, Koa
10 sept Jacobs Lake
11 sept Grand Canyon North Rim Campgr
12 sept Grand Canyon
13 sept Tuba City overnachten
14 sept Canyon de Chelly, Bluff
15 sept Durango, United Campgr
16 sept Durango
17 sept Ridgway, Dakota Terraces Campgr
18 sept Ridgway
19 sept South Rim Black Canyon of the Gunnison
20 sept Black Canyon
21 sept Grand Junction, Saddlehorn Campgr
22 sept Grand Junction
23 sept Grand Junction
24 sept Yampa River SP Campgr
25 sept Yampa
26 sept RMNP Timber Creek Campgr
28 sept RMNP Moraine Campgr
29 sept Fairplay, Middlefork Campgr
30 sept Fairplay
1 okt South Fork, Palisade Campgr
2 okt South Fork óf Alamos, Pinon Flats
3 okt Taos, Aqua Piedra Campgr
4 okt Taos
5 okt Santa Rosa Lake SP
6 okt Roswell, Bottomless Lakes NM
7 okt Carlsbad, Carlsbad RV Park
8 okt Valley of Fires Campgr
9 okt Valley of Fire
10 okt Elephant Butte Lake SP
11okt Elephant Butte
12 okt City of Rocks
13 okt City of Rocks
14 okt Chiricahua NM, Bonita Campgr
15 okt Chiricahua
16 okt Lost Dutchman
17 okt Phoenix, hotel
18 okt Phoenix terugvlucht
19 okt Aankomst A’dam

Groet,
Tineke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben niet bekend met alle plaatsen maar het lijkt erop dat jullie niet naar Great Sand Dunes of White Sands gaan?
Bij Canyon de Chelly staat Bluff maar dat zal Chinle mieten zijn denk ik.
De tijd voor Grand Junction is ruim terwijl je bij RMNP nog wel een extra dag zou kunnen gebruiken. Ik weet niet wat de plannen overal zijn, willen jullie veel gaan wandelen?

In Colorado vonden wij Crested Bute een leuke plaats. Leadville is ook leuk, je kunt daar de Mineral Belt Trail fietsen.

Wij zijn druk bezig met onze planning voor het voorjaar. City of Rocks en Chiricauha staan ook op onze planning maar wij hebben nog een tussenstop om naar de Gila cliff dwellings en de Cat walk te gaan.

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Great Sand Dunes: vanuit Alamosa bezoeken we dit NP
White Sands valt af in verband met keuzes maken.
We gaan een extra dag plannen in RMNP. Welke campground zou gunstiger liggen w.b. wandelen? Timber Creek of Moraine?
We wandelen wel veel, maar één van ons (dat ben ik dus) is niet té fanatiek. Daar vinden we altijd een compromis in.

Inderdaad, Marianne, Bluff was een foutje.

Ik neem Crested Butte op in de route in plaats van de tweede nacht Fairplay. Even weer puzzelen.
Dank voor het meedenken, Marianne en ik ben benieuwd naar jullie reis in het voorjaar.

Tineke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door paulr »

Bij RMNP zou ik de nacht Timber Creek laten staan (vlakbij ligt de Holzwarth Historic site, leuk voor een uurtje). De extra nacht zou ik dus aan de oostkant plannen, daar kun je qua wandelen wat meer kanten op !
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Ik weet niet, of deze vraag hier hoort. Stel hem toch maar:

Als ik de routekaarten bij de reisverslagen bekijk, zie ik kaarten van Google maps met veel meer dan het maximum van 10 plaatsen er op, zodat de hele route te zien is.
Bijvoorbeeld bij jullie verslagen, Marianne. Hoe doe je dat? Ik kan me voorstellen, dat meer mensen hier tegen aan lopen? Filmpjes op youtube helpen mij niet.

Tineke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Onze oude kaartjes (tot 2015) zijn met Streets & trips gemaakt. Dat programma bestaat helaas niet meer. De nieuwste kaartjes zijn van GoogleMaps waarbij we wat gesmokkeld hebben; het zijn eigenlijk twee kaartjes waarvan we een schermafdruk hebben gemaakt die we vervolgens naast elkaar hebben gezet. En daar hebben we dan wéér een schermafdruk van gemaakt zodat het 1 bestand werd. :wink:

Ik heb wel eens gelezen hier dat je meer dan 10 punten in kunt voeren als je met lagen werkt, maar geen idee hoe dat werkt.

En ja, ik zou ook gaan voor 1 nacht aan de westkant van RMNP en 2 nachten oostkant. Wij hadden dezelfde indeling in 2019 en dat is goed bevallen. Wij hebben aan de westkant geprobeerd de bron van de Colorado te bereiken maar we zijn niet zo ver gekomen. Maar het is wel mooi om te zien hoe die Colorado River als klein stroompje is begonnen.

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door covri »

@TinekeenJan

Hier staat wat info over google maps punten.
viewtopic.php?p=994466#p994466

Ik liep hier ook tegenaan en heb nu Myrouteapp gebruikt.https://www.myrouteapp.com/nl

Ziet er (voorlopig) zo uit.
Bijlagen
routeplanning.jpg
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Felicitas »

@TinekeenJan Op deze website staat een duidelijke stapsgewijze instructie om een kaart te maken in Google My Maps.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door jojostravelusa »

TinekeenJan schreef:
09 nov 2023, 15:57
Great Sand Dunes: vanuit Alamosa bezoeken we dit NP
White Sands valt af in verband met keuzes maken.
Great Sand Dunes is mooi, maar als ik zou moeten kiezen, zou ik toch voor White Sands gaan. Net wat bijzonderder vonden wij.
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Ik wil even een update geven over onze geplande camperreis in september/oktober startend in Phoenix en eindigend in Phoenix.
Ik ben al druk aan het boeken geweest de afgelopen weken.
Maar ik loop tegen het boeken van de plekken in Rocky Mountain National Park aan.
We komen uit westelijke richting uit Yampa.
We hebben 3 á 4 nachten de tijd in RMNP. Liefst zou ik 3 nachten aanhouden, maar 4 nachten kan ook. Het zal daar prachtig zijn, maar ook koud waarschijnlijk.

Reserveren was niet zo makkelijk. Ik had graag 25 september Timber Creek willen reserveren, daarna richting oost en 26 en 27 september Aspenglen of Moraine campground en dan door naar het zuiden. Maar Moraine is gesloten en Timber Creek lukte niet zoals ik het wilde.

Maar het is gelukt om voor 25 september Stillwater (Lake Granby) te reserveren, dit ligt volgens mij nog buiten het park.
Daarna voor 26 en 27 Timber Creek Campground, wat in het park ligt.
Maar vervolgens willen we via de Trail Ridge Road naar het oosten rijden richting Estes Park, waar ik Aspenglen Campground heb gereserveerd voor 28 september. Vervolgens gaan we naar het zuiden naar Fairplay en van daar naar Great Sand Dunes NP.
Ik kan er niet goed achter komen of de Trail Ridge Road op 27 september open is. Op dit moment is deze route gesloten. Weet iemand hoe het precies zit?
Mochten we niet van west naar oost door het park kunnen rijden, dan zal ik de route (en dus ook de reserveringen) moeten aanpassen.

Ik hoop, dat bovenstaande duidelijk genoeg is. De verdere route door het zuiden van Colorado en New Mexico levert volgens mij niet veel problemen op. Mocht ik ergens tegen aan lopen, dan kom ik terug met mijn vragen.
Fijn, dat dit forum er is!!
Groet,
Tineke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door paulr »

Met een beetje geluk zal de Trail Ridge nog wel open zijn hoor. Kijk hier voor de closing dates afgelopen jaren : https://www.nps.gov/romo/learn/photosmu ... rr_ofr.htm

Ik zou meer nachten aan de oostkant - Estes zijde reserveren. Dat is toch het mooiste deel. 1 nacht Timber Creek is voldoende. Wij hebben paar jaar geleden, toen we naar RMNP zijn uitgeweken omdat Yellowstone overstroomd was, gekampeerd bij Hermits Hollow campground op ca 15 minuten rijden van Estes. Was prachtig ! https://www.larimer.gov/naturalresource ... ermit-park

Je bent dan zo in RMNP om te gaan wandelen. Wij namen de Hiker Shuttle vanaf het visitor Centre opin Estes richting Bear Lake. Heb je ook geen parkeer problemen….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook proberen nog iets aan de oostkant te vinden. Je hebt nu 3 nachten aan de westkant, dat is wat veel.
In Estes Park zijn ook mogelijkheden als het in het park niet lukt.
Ik had al naar ons 2019-verslag verwezen. Wij waren er toen een week eerder in september en we hadden toen 1 nacht aan de westkant en twee nachten in Estes Park. Zie hier en hier voor ons verslag.

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Marianne, ik had jullie verslag inderdaad al gelezen, maar Glacier Basin Campground heeft tot 9 september mogelijkheid tot reserveren en Moraine Park Campground is niet te reserveren zijn vanwege werkzaamheden en het is onduidelijk of er in september reserveringen mogelijk zijn. Dus nam ik het zekere voor het onzekere. En het is me ook niet duidelijk of de route door het park in september open is door de werkzaamheden.
Aspenglen Campground kon ik maar 1 nacht te pakken krijgen. Maar misschien komen er de komende tijd nog mogelijkheden.

Ik zit het meest met de onzekerheid of de route open is in september.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Je weet het natuurlijk nooit zeker. Bij een vroege sneeuwstorm kan hij gesloten zijn maar normaal gesproken zal hij nog open zijn. Wel zijn er al wat zaken gesloten.

Marianne
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door nycave »

Zoals ik het lees gaat Moraine halverwege de zomer weer open. Wij houden die site ook al steeds in de gaten. Ook wij hebben 2 nachten Timber geboekt en 1 nacht Glacier basin, maar hopen de 2e nacht Timber te kunnen verplaatsen naar Moraine of glacier basin.

Olive ridge kan ook maar dan moet je nog wel een permit boeken. Wij starten bij Olive ridge aan het begin. Ook heb ik in een verslag hier gelezen om in een state park vlakbij Estes te verblijven. Dat kan ook een goede optie zijn. (zie mijn draadje Rondje Denver)
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Hermits Hollow is jammer genoeg vol.
Ik ga ook Moraine in de gaten houden. Hoop dan daar 26 en 27 september te kunnen reserveren en anders moet het maar blijven zoals het is.
2 nachten Timber Creek en 1 nacht Aspenglen.
Maar kan dus eigenlijk wel verwachten, dat de route open zal zijn, extreme omstandigheden daar gelaten.
Dank voor de reacties,
Tineke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door paulr »

Maar er zijn toch (wellicht ietsje verder rijden) wel meer campings aan de oostkant ? Het is beter om daarvandaan de mooiste plekken in het park te bezoeken, dan zoveel dagen aan de westkant te zitten. Trail Ridge rij je één keer, maar wil je niet meerdere dagen rijden. Bovendien heb je dan meer dagen kan dat ie dicht is... De westkant is mooi, maar niet uitzonderlijk (''gewoon mooi'' dus), de oostkant is waarom je naar RMNP gaat. Althans, in mijn ogen. Dan maar wat vroeger je bed uit... :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer