Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Abbi: route Yosemite - Las Vegas begin juni.
Re: Reis Abbi: route Yosemite - Las Vegas begin juni.
Wellicht zou je de camper wél een dagje eerder kunnen huren, vragen staat vrij en een dag langer zal makkelijker zijn dan een dag korter....
Ik kan bij EM geen early pickup mogelijkheid vinden, maar... het is lang licht en je bent al wat gewend in de USA. Je kan er dus voor kiezen om tóch alvast een flink stuk naar Yosemite te rijden. El Monte zit in Dublin (stuk buiten SF) en is al een eind op weg naar Yosemite. Bovendien heb je dan het drukste deel van de 580 al achter de rug en kunt dus best relaxed op pad. In Livermore (ca 25 minuten) zit een Walmart en een Safeway (die laatste raad ik aan voor verse producten ipv Walmart). Dan kun je toch al dichtbij Yosemite overnachten... Tussen Groveland en de entrance liggen diverse campings.
Ik kan bij EM geen early pickup mogelijkheid vinden, maar... het is lang licht en je bent al wat gewend in de USA. Je kan er dus voor kiezen om tóch alvast een flink stuk naar Yosemite te rijden. El Monte zit in Dublin (stuk buiten SF) en is al een eind op weg naar Yosemite. Bovendien heb je dan het drukste deel van de 580 al achter de rug en kunt dus best relaxed op pad. In Livermore (ca 25 minuten) zit een Walmart en een Safeway (die laatste raad ik aan voor verse producten ipv Walmart). Dan kun je toch al dichtbij Yosemite overnachten... Tussen Groveland en de entrance liggen diverse campings.
@Martin & Marianne ?? weet je zeker dat je route klopt ? na LV toch handiger om onderlangs naar GC te gaan, dan MV, Page, zion, bryce, CR en dan naar het noorden. Het is met de camper, dus Moki Dug wellicht niet zo handig ?
Beide toutes zijn overigens ca 900 mijl, dus maakt niet veel uit.
Wellicht dan zelfs nóg beter om MV te laten vallen als ook Moab uit de route gelaten wordt...
Dat maakt de route nog rustiger en aantrekkelijker.
Beide toutes zijn overigens ca 900 mijl, dus maakt niet veel uit.
Wellicht dan zelfs nóg beter om MV te laten vallen als ook Moab uit de route gelaten wordt...
Dat maakt de route nog rustiger en aantrekkelijker.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had de route van Abbi aangehouden, maar zonder Moab is het handiger om eerste de GC te doen en dan de UT12 mee te nemen. Het scheelt niet veel.
Je kunt de Mogi Dugway trouwens wel vermijden door bij Blanding de 95 te pakken.
Moab weglaten maakt niets uit qua afstanden zie ik nu.
Marianne
Je kunt de Mogi Dugway trouwens wel vermijden door bij Blanding de 95 te pakken.
Moab weglaten maakt niets uit qua afstanden zie ik nu.
Marianne
Bedankt voor de tips! Daar kan ik zeker met verder!
Is er een camping die jullie kunnen aanraden bij Lee Vining?
Is er een camping die jullie kunnen aanraden bij Lee Vining?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is er maar 1 camping in Lee Vining. Je zou ook naar June Lake kunnen kijken, daar sta je misschien mooier.
Marianne
Marianne
camperen zonder hook up
Opmerking moderator
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Wij gaan in juni een maand rondreizen met de camper. We hebben een zoontje van 5 jaar.
Het laatste deel van de reis ziet er als volgt uit:
- 3 nachten: Arches - camping sun outdoor met full hookup
- 1 nacht: Dinosaur National Monument - camping Green River - zonder hook up of elektriciteit
- 2 nachten Grand Teton - Signal Mountain - zonder hook up of elektriciteit
- 1 nacht Yellowstone - Grant Campground - zonder hook up of elektriciteit
- 3 nachten Yellowstone - Canyon Campground - zonder hook up of elektriciteit
- 1 nacht Bear Lake: camping nog te boeken (iets met full hook up)
- inleveren camper
Ik heb voor Signal Mountain nog geprobeerd om een site met elektriciteit te boeken, maar dat is niet gelukt.
Vraag is dus of het doenbaar is om 7 nachten zonder hook-up of elektriciteit te doen? Of hebben jullie andere suggesties, of campings die ik zou kunnen nemen in plaats van bovenstaande campings?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: camperen zonder hook up
Als er een dumpstation op de camping is en je rijdt een redelijk aantal kilometers in het park, dan is het geen probleem. Wij laden tijdens het rijden nl. altijd de fototoestellen e.d. op. Wij gaan ook zo min mogelijk naar campings met allerlei toeters en bellen. In Yellowstone hebben wij naar volle tevredenheid op Madison campground gestaan. Daar is in elk geval een dumpstation.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Kan prima! op Canyon campground kunnen je dumpen en water vullen; op Signal Mountain ook dus je hebt geen hooked up nodig want al rijdend kun je je apparatuur opladen.
Ik zou in Moab proberen 1 nacht op Devils Garden te staan; Sun Outdoors vonden we echt helemaal niks (aan een drukke weg, geen boompje te zien, alleen maar grind/asfalt). Als Devils Garden niet lukt zou ik kijken voor een andere camping in de buurt.
Ik zou in Moab proberen 1 nacht op Devils Garden te staan; Sun Outdoors vonden we echt helemaal niks (aan een drukke weg, geen boompje te zien, alleen maar grind/asfalt). Als Devils Garden niet lukt zou ik kijken voor een andere camping in de buurt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
zonder kan prima ! Je rijdt sowieso voldoende, ook in GT en YS, dus de accu's zijn weer helemaal vol als je op de camping terug bent.
Zelfs op plekken met een afvoer nemen we niet eens altijd de moeite om de slang eraan te doen...
Leuk dat meningen over campings verschillen...wij vinden Sun Outdoor juist leuk omdat je midden in het dorp staat en je dus niet altijd maar de camper hoeft te gebruiken. Ja, je staat op asfalt en en is de drukke straat door Moab, maar vanaf een rij of 7-8 van de weg af heb je hier niet zoveel last meer van (en wij moesten wat manoeuvreren om de takken va de boom niet te raken....). Een nacht Arches proberen te bemachtigen is natuurlijk wel een goed idee !
Zelfs op plekken met een afvoer nemen we niet eens altijd de moeite om de slang eraan te doen...
Leuk dat meningen over campings verschillen...wij vinden Sun Outdoor juist leuk omdat je midden in het dorp staat en je dus niet altijd maar de camper hoeft te gebruiken. Ja, je staat op asfalt en en is de drukke straat door Moab, maar vanaf een rij of 7-8 van de weg af heb je hier niet zoveel last meer van (en wij moesten wat manoeuvreren om de takken va de boom niet te raken....). Een nacht Arches proberen te bemachtigen is natuurlijk wel een goed idee !
Grote dingen als magnetron, airco werken met stroom en anders dmv generator. Sommige campings hebben restricties in uren dat die gebruikt mag worden, maar voor de rest moet het zonder hook-up allemaal prima gaan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
@jojostravelusa wij durfden regelmatig het risico te nemen om batterijen e.d. op te laden in het washok ( hadden we dan wel zicht op) is al die jaren goed gegaan. Maar denk niet dat ik dat zou doen met dure IPhone
, maar die heb ik ook niet.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij nemen altijd een omvormer mee; in de "aanstekeraansluiting" pluggen en je hebt 220 volt. Stekkerdoos mee......en je hebt stroom voor telefoons, laptop, etc,
https://kioskfr-production.blokker.nl/e ... 92875.html
https://kioskfr-production.blokker.nl/e ... 92875.html
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Grappig. Wij ook niet

En een omvormer hebben we ook altijd bij ons en een stekkerdoos. Je wilt niet weten wat er allemaal voor dingen met draden mee gaan. Tegenwoordig doen we die in de koffer, want bij de security gaf het nogal wat vertraging vaak. Zolang er geen batterijen in zitten kan dat prima.
Ok, bedankt voor alle tips!
Intussen ben ik er toch in geslaagd om een site met elektriciteit te boeken voor Signal Mountain. Het betreft wel een site die is aangepast voor rolstoelen maar ik las dat je die ook mag boeken indien voor jou niet van toepassing als er geen andere opties zijn.
Ik heb dus 1 site nr. 10 op Signal Moutain met deels zicht op het meer maar zonder hook up en 1 site nr. 18 zonder dat uitzicht (tussen de bomen) maar met elektriciteit.
Wat zouden jullie kiezen?
Alvast en nog eens heel erg bedankt voor de hulp!
Intussen ben ik er toch in geslaagd om een site met elektriciteit te boeken voor Signal Mountain. Het betreft wel een site die is aangepast voor rolstoelen maar ik las dat je die ook mag boeken indien voor jou niet van toepassing als er geen andere opties zijn.
Ik heb dus 1 site nr. 10 op Signal Moutain met deels zicht op het meer maar zonder hook up en 1 site nr. 18 zonder dat uitzicht (tussen de bomen) maar met elektriciteit.
Wat zouden jullie kiezen?
Alvast en nog eens heel erg bedankt voor de hulp!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1403 Weergaves
-
Laatste bericht door Kovi
-
- 5 Reacties