Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis CarolRW: meivakantie 2024 rondje LA - advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
CarolRW
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis CarolRW: meivakantie 2024 rondje LA - advies gevraagd.

Bericht door CarolRW »

Hallo allemaal, super alle info hier. Ik zag wat andere topics over de meivakantie maar omdat wij net wat andere wensen hebben graag jullie advies.

Wij (gezin met 2 dochters van 15 en 13) vliegen 26 april van AMS naar LA en op 11 mei weer terug vanaf LA. Voor de kinderen is het de eerste keer in de VS en ze willen vooral ‘typisch Amerikaanse dingen’ zien. Combi steden en natuur. We moeten natuurlijk goed kiezen wat we wel en niet kunnen doen in (maar) 2 weken, toch bewust gekozen voor deze periode (ivm kosten en het weer).

Plan is auto huren en in hotels/AirBNB’s slapen. Vliegtickets zijn geboekt, verder wat overnachtingen maar die zijn allemaal te wijzigen.

Wensen: (deel van de) kustroute, Las Vegas, genoeg dagen in LA (Santa Monica, Universal, Hollywood etc), Grand Canyon, Death Valley. Als het kan (weet niet vanwege winter) zou Yosemite of Sequoia/SEKI heel gaaf zijn.
Niet: we slaan San Francisco dus over (daar zijn mijn man en ik al eens een week geweest), dat maakt het lastiger met de standaard schema’s te vergelijken.

Belangrijkste vraag: raden jullie aan het rondje ‘linksom’ of ‘rechtsom’ te maken?
Tweede vraag: is er (in die tijd van het jaar) een goede doorsteek mogelijkheid van de kust naar Yosemite of Sequoia (of vice versa)?
Verder: pas evt nog ander NP in het schema, tips voor overnachtingen

Ons eerste globale idee was dit, maar zoals jullie zien zitten er nog veel vragen in (en kan dus nog worden omgedraaid en gewijzigd):
Vr 26-4 AMS - LA - overnachting Thousand Oaks
Za 27-4 Kust omhoog - Monterrey?
Zo 28-4 naar Yosemite of Sequoia, via Fresno?
Ma 29-4
Di 30-4 hoe naar Death Valley - daar overnachten?
Wo 1-5 aankomst LV (Desert Rose resort)
Do 2-5 LV
Vr 3-5 LV - ..
Za 4-5 Bryce?
Zo 5-5
Ma 6-5 Page?
Di 7-5 Grand Canyon South Rim (Kachina Lodge)
Wo 8-5 GC - Palm Springs? Of Kingman?
Do 9-5 aankomst LA (AirBNB West Hollywood), beetje op tijd zodat rest vd dag LA
Vr 10-5 LA
Za 11-5 LA - AMS (vertrek einde middag)
Zo 12-5 AMS

Ben benieuwd naar jullie ideeën!
Laatst gewijzigd door CarolRW op 10 nov 2023, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Meivakantie 2024 rondje LA - advies gevraagd

Bericht door paulr »

welkom !
Wil je je route nog even checken, zeker het begin...
Is de eerste stop écht Oakhurst, dus aan de zuidkant Yosemite en dus 4,5 uur rijden na de landing ? Dat hoop ik toch niet ? En dan naar Monterey en weer terug naar Yosemite ?
Reken erop dat de Tioga Road dicht is en je dus van Yosemite/Kings ''onderlangs'' naar DV moet, Dat is nogal een rit.
Van de kust naar deze parken is toch geen probleem ? De entree ligt juist aan de westkant. Vraag is eerder hoe je dus richting DV of LV gaat.
Paul
CarolRW
Amerika-newbie

Bericht door CarolRW »

Dank je Paul, oops ik bedoel natuurlijk Thousand Oaks op dag van aankomst, op weg naar de kust - heb het aangepast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

CarolRW schreef:
10 nov 2023, 15:52
Belangrijkste vraag: raden jullie aan het rondje ‘linksom’ of ‘rechtsom’ te maken?
Hier dan maar mee beginnen :wink: : ik zou eerst richting de Grand Canyon gaan. Voor Yosemite of Sequoia is de kans dan groter dat de wegen open zijn en de trails begaanbaar als je daar iets later bent.

Slaan jullie Zion bewust over? En is 3 nachten Las Vegas een must? Met zo weinig tijd en een bijna compleet rondje waar normaal gesproken 3 weken voor staat zou ik daar hooguit 2 nachten voor uittrekken.

Voor de kust heb je in jouw schema erg weinig tijd. Het is ook even afhankelijk of de weg weer helemaal open is dan.
Fresno ligt niet op de route van Monterey naar Yosemite. Ik zou kiezen voor de snelste route.
Van Yosemite naar Death Valley is een lange rit; maar dat is ook afhankelijk van waar je gaat overnachten. In DV is Furnace Creek mooi, maar wel duur. Stovepipe Wells is ook een mogelijkheid. Of doe wat wij in 2019 deden; een ovenachting in Lone Pine en een in Amargosa Valley. In Lone Pine kun je een bezoek brengen aan de Alabama Hills. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.

Marianne
CarolRW
Amerika-newbie

Bericht door CarolRW »

Dank Marianne, ik ga kijken naar je suggesties. 2 nachten in lV was het plan idd. (In schema hierboven dachten we 3 mei weer vertrek daar) Ik heb nog geen idee wat er (gezien beperkte tijd) nog mogelijk is rondom LV, zoals ZIon of Bryce. Misschien niets, na de GC. We willen niet het rondje van 3 weken in 2 weken proppen, lijkt me zonde.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis CarolRW: meivakantie 2024 rondje LA - advies gevraagd.

Als je wel naar Beyce en Page gaat doe je eigenlijk toch het volledige rondje. Het is jammer om wel langs Zion te rijden maar het niet te bezoeken.
Je kunt overwegen om de kust en Yosemite te laten zitten en je alleen op dat oostelijke rondje te richten. LA is dan niet echt de beste uitvalsbasis maar het kan wel. Je kunt dan via Joshua Tree naar de Grand Canyon en dan via Page, Bryce, Zion, Las Vegas en Death Valley terug naar LA.
Maar een rondje met wat meer tijd voor de kust en Yosemite en Death Valley en Las Vegas kan ook.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ik zou aanraden om een keuze te maken tussen Yosemite óf Zion & Bryce. Anders kom je denk ik in tijdnood en wordt het een haastklus. In beide gevallen zou je denk ik dan wél een stukje kust mee kunnen pakken. Gezien de ''lastige doorsteek'' als de Tioga dicht is (reken daar maar op) zou ik opteren voor de Zion/Bryce route.
Heb even gekeken naar The Ranch at Death Valley (ze hebben er tegenwoordig cottages) en de prijs viel me eigenlijk nog best mee eind april (ca. 300,- usd) voor 4 personen). Tegenwoordig zijn de ''ketenhotels'' ook flink aan de prijs... https://www.oasisatdeathvalley.com/lodging/cottages/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die cottages hebben blijkbaar de cabins vervangen. Ik vraag me af of ze van binnen hetzelfde zijn gebleven. In dat geval zijn de kamers ruimer denk ik. En in elk geval goedkoper.

Marianne
CarolRW
Amerika-newbie

Bericht door CarolRW »

Nuttige tips! Kunnen we dan vanuit Death Valley via stukje kust naar LA terug denken jullie?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan vanuit Death Valley richting Bakersfield rijden, dan naar Ojai en zo naar Ventura. Dat is op zich een leuke route om te doen, wij hebben hem twee keer gereden omdat vrienden van ons in Ventura wonen. Reken wel op een volle rijdag, en beter doe je het in twee dagen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik ben het met Paul eens en zou in deze tijd van het jaar ook Yosemite laten vallen en voor Zion en Bryce gaan. Dat ligt ook beter op de route als jullie maar kort de tijd hebben.
CarolRW
Amerika-newbie

Bericht door CarolRW »

Op basis van jullie adviezen heb ik de route omgedraaid! Hieronder een idee. Benieuwd wat jullie er van denken.
Nog weer wat vragen:
Is het te doen om na aankomst LA (vlucht landt rond 15 uur) gelijk LA uit te rijden, of beter eerst in de buurt van vliegveld overnachten en volgende ochtend op pad?
Is er nog ergens een plek waar je meer tijd zou aanraden? (Er is nog wat speling)
Tips voor leuke overnachtingsplekken aan de route of in genoemde plaatsen/parken zijn welkom

Vr 26-4 AMS - LA - overnachten in LA of al verder bv Palm Springs of 29 Palms (richting Joshua)?
Za 27-4 LA (of waar we overnachten) - via Joshua Tree naar bv Bullhead City of Kingman?
Zo 28-4 van die plek— Grand Canyon South Rim (Kachina Lodge)
Ma 29-4 GC - Page
Di 30-4 Page - Bryce
Wo 1-5 Bryce - Zion
Do 2-5 Zion - LV (Desert Rose resort)
Vr 3-5 LV
Za 4-5 LV - Death Valley (The Ranch? - dank voor de tip, ik ga kijken)
Zo 5-5 Death Valley - Bakersfield
Ma 6-5 Bakersfield - via Ojai - Ventura
Di 7-5 kust?(extra nacht Ventura?)
Wo 8-5 dag eerder naar LA?
Do 9-5 aankomst LA (AirBNB West Hollywood), beetje op tijd zodat rest vd dag LA
Vr 10-5 LA
Za 11-5 LA - AMS (vertrek einde middag)
Zo 12-5 AMS
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Gezien het feit dat jullie niet heel lang de tijd hebben, zou je ervoor kunnen kiezen om vanuit LA naar Palm Springs te rijden. Dat is ruim 2 uur, vooropgesteld dat het verkeer in LA mee zit. Als je ook een beetje snel de koffers hebt, dan zou je om een uur of 5 kunnen gaan rijden en ben je iets over 7 in Palm Springs. Wij hebben daar een keer overnacht in de Days Inn https://daysinnpalmsprings.com/. Prima hotel en op loopafstand zat toen een goede pizzeria, maar ik zie dat die permanent gesloten is helaas.
CarolRW
Amerika-newbie

Bericht door CarolRW »

Dank, dat gaan we overwegen. En kunnen we vanuit daar beste in 1 of 2 dagen naar de Grand Canyon rijden? (Wel of geen overnachting nog ergens halverwege)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou nog kunnen overnachten onderweg, bijvoorbeeld in Williams, en vervolgens een nacht in het park. Dan heb je een bijna volle dag voor het park.
Wat is de bedoeling van Ventura? Ik vind de tijd op het laatst relatief lang. Ik zou ook niet in Bakersfield overnachten maar zo ver mogelijk richting kust rijden. Een extra nacht Zion zou mooi zijn want je moet daar wel wat tijd nemen omdat je met de shuttlebus het park in moet. Er zijn leuke wandelingen te maken in Zion, met maar 1 overnachting is het krap. Bovendien heb je met een extra nacht ook tijd om via Valley of fire te rijden als je naar Las Vegas rijdt.

Wij zijn eens na aankomst op LA doorgereden naar Riverside. Dat was te doen maar fijn vond ik het niet, en veel verder rijden zou ik persoonlijk niet doen. Het was toen wel in de winter en dus vroeg donker. Dat maakt wel verschil natuurlijk.

Voor de Grand Canyon is de Bright Angel Lodge de goedkoopste optie aan de rim. In Bryce is de lodge in het park erg mooi maar vlak naast het park zijn ook prima mogelijkheden (Ruby's, Bryce View Lodge). Als je het bij 1 nacht Zion houdt dan zou ik de Lodge in het park aanraden. Je kunt dan met de auto Zion canyon inrijden, dat scheelt wachttijden bij de shuttlebus. Zie hier en hier voor onze ervaring in de Zion lodge, en hier en hier voor Bryce.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer