Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Basketaapie: 8 weken camperreis - tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Basketaapie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Basketaapie: 8 weken camperreis - tips gevraagd.

Bericht door Basketaapie »

Goedeavond!

In 2025 willen wij met onze 3.5-jarige dochter zo'n 8 weken met een Camper Amerika door. Met name zo bij de westkust. Het meeste hebben wij al een keer met de auto gedaan, dit wordt de eerste keer met een camper en een kind. :D

We zijn nu vooral aan het oriënteren en denken er om in ieder geval de volgende plekken te bezoeken:
Las Vegas
Valley of Fire
Zion
Bryce
Glen
Page/Glen canyon
Grand Canyon
Sedona
Tucson
Lake Havasu
Joshua Tree
San Diego
La/Montery
Sequoia
Yosemite
Lake Tahoe

We twijfelen nog om of Yellowstone of Moab toe te voegen (met stops).
Lastige van Yellowstone vinden we dat het ver van de route ligt met weinig, zo lijkt het, leuk tussendoor. En Moab en omgeving twijfelen met name of dat leuk is met een kind van 3.5
We denken er aan het eerste deel beetje vast te leggen zo rond Vegas en daarna op de bonnefooi. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben benieuwd of iemand dit al eens heeft gedaan, of jullie tips hebben. Het zou ons helpen. :) De voorpret is in ieder geval al leuk want in alle bovenstaande locaties zijn allemaal kinderactiviteiten wat het voor ons ook weer een nieuwe ervaring maakt!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: 8 weken camperreis - Tips

Bericht door paulr »

welkom !
Te weinig tijd ??? met 8 weken, hahaha. Wij schrijven altijd dat er onvoldoende is voor rondjes van 3 weken met ZW en Yellowstone :D
Dus denk ik dat 8 weken prima is mét YS en GT, maar dat het wel van belang is wanneer jullie willen gaan, voorjaar, zomer of najaar ?
Want dat bepaalt ook hoe het zitten met de passen (Tioga) of andere koudere plekken.
En ik denk dat het eigenlijk niet veel uitmaakt voor een 3,5 jarige of je nou in Zion, Bryce, Moab (Arches/Canyonlands) bent. Ik denk eerlijk gezegd dat het juist van belang is om een goede afwisseling te hebben van rode rotsen (vaak heet) of wat meer in de bergen (denk aan Yellowstone, maar wellicht ook Rocky Mountain NP of inderdaad Yosemite) voor meer aangename temperaturen.

reserveren: helaas... als je in de parken wilt overnachten is reserveren écht noodzakelijk. Van mei t/m oktober helaas. En ik raad je ook aan dat te doen, want anders ga je heen en weer rijden (en dat is echt af te raden) én je komt op commerciële campings terecht. En dat is voor zo'n lange reis niet aan te raden omdat je dan regelmatig 60-80 dollar gaat betalen...

Schrijf eens een eerste route uit, maak een uitgebreide excel met reistijden en deel 'm dan eens hier. Ik denk dat er ook veel andere stellen jullie voor gegaan zijn om zo'n lange tocht met een kleine te maken (wij zij zulke reiziger regelmatig tegengekomen...) die dan met adviezen zullen komen !

veel voorpret gewenst !

Paul
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Kijk eens in dit topic:
viewtopic.php?t=77138
De polarsteps doet het ook nog. Zij hebben (weliswaar in Corona tijd) een week of 10 een vergelijkbare camperreis gemaakt met een kleuter en een peuter.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad wel goed om te vermelden in welke tijd van het jaar je wilt gaan. Tucson en omgeving is in de zomer niet te doen, maar voor Yosemite is de (vroege) zomer juist de beste tijd.

Probeer inderdaad eens wat routes uit te schrijven; dat maakt het voor jezelf ook meteen duidelijk wat er wel en niet haalbaar si in 8 weken. Nu is het wat onduidelijk; wat bedoel je bijvoorbeeld met LA/Monterey? Dat ligt ver uit elkaar. Wil je tijd nemen voor de kustroute dan moet daar nog een overnachting tussen.

Is jullie dochter nu 3,5 of ten tijde van de reis?
Ik zou sowieso niet te veel kijken naar wat er leuk is voor een kind van die leeftijd; er is overal wel iets te doen en te zien voor kinderen; doe vooral wat je zelf mooi vindt. Of wacht tot zij ouder is.

Marianne
Basketaapie
Amerika-newbie

Re: Reis Basketaapie: 8 weken camperreis - tips gevraagd.

Amerika

Bedankt voor de reacties tot zover! En inderdaad ik was vergeten de periode toe te voegen dat zal mei & juni zijn.
Wellicht april/mei maar qua tempratuur leek ons mei/juni beter. Qua drukte April/Mei dan weer denk ik.

We willen eigenlijk lekker rustig aan doen en langer of korter blijven afhankelijk van hoe lekker we daar staan. Ik realiseer me dat dat wel consequenties kan hebben voor beschikbaarheid campings in het park.
Aan de andere kant zijn commercieële camping wellicht duurder maar ook meer faciliteiten wat met een klein kind wellicht leuker kan zijn.
Van zion en Bryce weet ik dat het altijd druk is dus het leek me goed om dat aan het begin van de reis te doen en het e.a. vast te leggen. Maar het liefst daarna op de bonnefooi verder.
Dit is de eerste zeer ruwe schets:

Las Vegas 1 t/m 4
Valley of Fire dag 5
Zion 6 t/m 8
Bryce Canyon 9 t/m 10
Page/Glen canyon 11 t/m 15
Grand Canyon 16 t/m 18
Sedona 19 t/m 21
Phoenix 22 t/m 24
Lake havasu 25 t/m 27
Joshua Tree 28 t/m 29
San Diego 30 t/m 33
Langs La naar Montery 34 t/m 38
Yosemite / Seqoia 39 t/m 42
Lake Tahoe 43 t/m 46
Death valley 47
Las Vegas 48 t/m 50

Dan nog zo'n 6 dagen speling (8 weken = 56 dagen).

Als je dan kijkt naar mijn lijst heb je alleen NP's Grand canyon, joshua tree, Sequoia en Yosemite over wat je dan niet reserveert (als je het begin vastlegt).
De rest zijn allemaal steden of grotere natuurgebieden waar ik denk (?) dat het op de bonnefooi wel moet lukken. Of zien jullie dat anders? Hier mist onze ervaring.
Vandaar ook wel deels de twijfel over Yellowstone en/of Arches. Reserver is daar ook wel handig. Maar het neemt ook weer een hap uit de reisagenda en we willen niet alleen maar door knallen. We hebben toch alles wel gezien.

Oh en onze dochter is dan 3,5. Maar we zoeken juist andere activiteiten dan alleen maar de hikes.
Die hebben wij al gedaan en een 3,5 jarige beperkt je daarin. En er zijn echt superleuke kinderactiviteiten bij al die parken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is echt aan te raden om iets in de parken te boeken. Een commerciële camping op zijn tijd kan ook, maar verwacht geen campings zoals in Frankrijk. Probeer zéker in Yosemite iets in het park vast te leggen. Misschien een paar nachten in het park, en een paar erbuiten. Ook voor Sequoia zou ik iets in het park nemen want anders heb je erg veel reistijd van en naar het park (en de 198 wordt afgeraden voor campers). Als je op bijvoorbeeld Lodgepole staat kun je de meeste bezienswaardigheden met de shuttlebus bereiken. Dat geldt ook voor Yosemite; sta je buiten het park dan wordt het een uitdaging of zelfs een onmogelijkheid om in het park te parkeren.
Je trekt nu trouwens wel erg weinig tijd uit voor Yosemite en Sequoia; ik zou voor beide parken minimaal 3 dagen per park uittrekken. Maar dat hangt natuurlijk ook af van wat je in de parken wilt doen. Ik ben benieuwd op welke kinderactiviteiten je doelt in de parken?

Voor de Grand Canyon lijkt mij 2 nachten voldoende. En waarom Phoenix? LA wil je niet bezoeken? Voor de kust is wat meer tijd ook niet gek denk ik; je kunt in bijvoorbeeld Monterey gaan fietsen en naar het aquarium.
Als je de volgorde Sequoia-Yosemite-Lake Tahoe-Death Valley aanhoudt mis je de Tioga Pass. Als die open is, is het jammer om dat niet mee te nemen.
Ik zou mei/juni een mooie periode vinden. Ga je eerder dan worden parken als Yosemite en Sequoia wat riskant. Hoe in mei wel rekening met het weekend van Memorial Day; dan is het overal heel erg druk en moet je zeker drukke parken als Zion mijden.

Op zich heb je voldoende tijd om ook Moab mee te nemen; zie daarvoor onderstaande route. Zonder Moab heb je meer tijd om buiten de parken om wat tijd te nemen.

dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas - Valley of fire
dag 5 Valley of fire - Zion
dag 6 Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Bryce
dag 9 Bryce
dag 10 Bryce - Escalante
dag 11 Escalante - Capitol Reef
dag 12 Capitol Reef
dag 13 Capitol Reef - Goblin Valley
dag 14 Goblin Valley - Moab
dag 15 Moab
dag 16 Moab
dag 17 Moab
dag 18 Moab - Monument Valley
dag 19 Monument Valley - Page
dag 20 Page
dag 21 Page
dag 22 Page - Grand Canyon
dag 23 Grand Canyon -
dag 24 Grand Canyon - Sedona
dag 25 Sedona
dag 26 Sedona
dag 27 Sedona - Lake Havasu
dag 28 Lake Havasu
dag 29 Lake Havasu - Joshua Tree
dag 30 Joshua Tree - San Diego
dag 31 San Diego
dag 32 San Diego
dag 33 San Diego
dag 34 San Diego - LA
dag 35 LA
dag 36 LA - Santa Barbara
dag 37 Santa Barbara - Pismo Beach
dag 38 Pismo Beach - Monterey
dag 39 Monterey
dag 40 Monterey - Sequoia
dag 41 Sequoia
dag 42 Sequoia
dag 43 Sequoia - Yosemite
dag 44 Yosemite
dag 45 Yosemite
dag 46 Yosemite
dag 47 Yosemite - Lake Tahoe
dag 48 Lake Tahoe
dag 49 Lake Tahoe
dag 50 Lake Tahoe - June Lake
dag 51 June Lake
dag 52 June Lake - Lone Pine
dag 53 Lone Pine - Death Valley
dag 54 Death Valley - Las Vegas
dag 55 Las Vegas
dag 56 Las Vegas

Marianne
Basketaapie
Amerika-newbie

Ja Moab zou prima moeten kunnen o.b.v. het schema maar omdat je daar met drukte zit denk ik wel dat je weer het e.a. moet vastleggen.
Onze andere optie was vanuit Las Vegas via Great Basains naar Salt lake city. En dan via Bear lake naar Yellowstone. Nadeel daar vonden we dat je dan weer terug naar beneden moet als je richting Phoenix/Joshua tree wilt. En dat voelt zonde. En Idaho trek me nou ook niet echt om door heen te rijden. Keuzes....
Qua kinder activiteiten heb je best veel om de parken heen. Zoals fort zion, bryce valley ranch, Coral pink sand dunes, Gold field ghost town en slide rock statepark (Sedona en phoenix) etc. Zoveel leuke dingen wat ook niet in de nat. parks zitten. In onze vorige reizen stonden die wel centraal en uiteraard nu weer mooi om te doen. Maar we vinden het ook zo leuk om gewoon lekker met het gezin te zijn en leuke activiteiten te doen wat er in de buurt is. Dat is ook waar de gedachte vandaan komt om het niet helemaal vast leggen. Maar ik lees uit jullie berichten dat het voor sommige parken toch echt wel lastig kan zijn zoals Yosemite, Seqouia maar ik den kook Moab.

Oh en La is niet onze stad. Dus die skippen we het liefst. San Diego willen we erg graag zien en dan via de kust richting montery. La vaak genoeg gehad maar niet ons ding. Ieder zo zijn smaak. Las vegas vinden we dan weer fantastisch. En Phoenix omdat het maar 1,5 uur rijden is voor een dagtrip Saguaro nat. park. Dat lijkt me nog wel mooi.

En tioga pass kun je toch vanuit vertrek Yosemite richting lake tahoe doen of zie ik dat verkeerd? Want Lake tahoe willen we erg graag. Reno zit nog in de buurt lijkt me nog wel leuk om een keer te zien.
Laatst gewijzigd door Basketaapie op 14 nov 2023, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet nodig en ook niet toegestaan om bovenstaande berichten te quoten. Zeker niet zo'n idioot lang bericht. :wink:

Wat je ook doet, ik zou zeker alles in de parken vastleggen. Plan het ruim, dan kun je altijd iets toevoegen of wijzigen.
Wat betreftde Tioga Pass: dat kan maar de 49 is ook mooi om te rijden en je doet wel een stuk dubbel als je vanaf Lee Vining naar Lake Tahoe rijdt en daarna naar Death Valley. Maar goed, dat is geen probleem.

Saguaro ligt nog twee uur rijden van Phoenix en het zal daar erg heet zijn.

Yellowstone toevoegen kan natuurlijk prima. De route via Nevada is niet bijzonder. Je kunt heen en terug via Grand Teton rijden. En dan wellicht via Capitol Reef weer naar het zuiden.
Ik zou Yellowstone sowieso op het laatst dien dus niet meer naar Phoenix etc daarna.

LA heeft natuurlijk genoeg te bieden, je ontkomt er natuurlijk niet aan als je van San Diego naar het noorden rijdt. Een fietstochtje naar de Santa Monica pier is bijvoorbeeld erg leuk. Maar als het niet jullie ding is scheelt het weer wat dagen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer