Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Olga76: route SF naar LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Olga76
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Olga76: route SF naar LA.

Bericht door Olga76 »

Hallo iedereen,
Na diverse malen naar Florida te zijn geweest, gaan we (ik, mijn man en 3 kids 19,18 en 15) in de meivakantie 2024 voor het eerst naar de westkust.
We hebben de vluchten (heen naar San Francisco en terug vanaf Los Angeles), huurauto (Alamo) en air bnb voor SF en Burbank al geboekt en staan nu op het punt om alle hotels te boeken op de onderstaande route, maar vragen graag jullie mening over onze planning.

1 Vlucht naar en aankomst in San Francisco
2 SF (bezoek stad, Golden Gate Bridge, Fishermans Wharf, Chinatown, Alcatraz?)
3 SF (bezoek stad, zie hiervoor)
4 Van San Francisco naar Death Valley (circa 6,5 uur rijden)
5 Van Death Valley naar Las Vegas (bezoek Death Valley en circa 2,5 uur rijden)
6 Van Las Vegas naar Page (circa 4,5 uur rijden)
7 Page (bezoek Antilope Canyon)
8 Van Page via Horseshoebend naar Grand Canyon (circa 2,5 uur rijden)
9 Grand Canyon (bezoek Grand Canyon)
10 Van Grand Canyon via Seligman naar Laughlin (circa 3 uur rijden)
11 Van Laughlin naar Burbank (circa 4,5 uur rijden)
12 Burbank (Hollywood, Los Angeles diverse sightseeing)
13 Burbank (Universal Studios)
14 Burbank (bezoek kust zoals Venice Beach en/of Santa Monica)
15 Vlucht in vroege avond Los Angeles naar NL
16 Aankomst NL

We zijn helaas verbonden aan de meivakantie voor deze trip, dus slechts 2 weken. We snappen dat er veel meer te bezoeken is in California, maar hebben keuzes moeten maken. Deze genoemde parken en steden sprongen er voor ons uit om te bezoeken (als het ons bevalt komen we graag nog eens terug om andere parken te bezoeken :wink: ). Graag had ik ook Sequoia NP bezocht maar volgens mij is dit niet te doen samen met Death Valley. Ideeën en tips voor bezienswaardigheden onderweg, maar ook specifieke plaatsen om te overnachten zijn uiteraard ook welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route SF naar LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Leuke plannen, maar de route is wat mij betreft wat onevenwichtig. En ik zou niet voor SF-LA gekozen hebben met jullie plannen; starten in Las Vegas was handiger geweest want je hebt nu een erg lange en oninteressante rit vanaf SF naar Death Valley. Het is ook veel meer dan 6,5 uur rijden; tel daar zeker 2 uur bij op en dan heb je nog niet gepauzeerd. Ik zou dat niet in 1 dag doen.
Voor Page (Antelope Canyon kost je maar een paar uur) en de Grand Canyon en LA trek je best veel tijd uit; die tijd kun je ook gebruiken om elders wat meer tijd te hebben.
Op dag 10 zou ik verder rijden of heb je die dag nog plannen? Als je dichter bij LA gaat overnachten kun je de volgende dag al iets van LA meenemen. Drie volle dagen daar lijkt me sowieso wat veel, je kunt dag 12 en 14 ook combineren, zeker als je nog een middag en ochtend hebt.

Ik zou dus een stop maken tussen SF en DV. Of de tweede nacht SF skippen en alvast richting DV rijden. Het is ook afhankelijk van waar je wilt overnachten in Death Valley. In het park zelf is prachtig maar niet goedkoop. Je kunt ook tot Lone Pine rijden. Daar kun je een bezoek brengen aan de Alabama Hills. Dan via DV naar Las Vegas. In Lone Pine is de Dow Villa Hotel (niet het motel) heel betaalbaar; je kunt dan twee kamers nemen.
Tussen Las Vegas en Page zou ik ook een overnachting plannen. Jullie willen niet naar Zion? Dan zou een overnachting in Springdale mooi zijn. Dan 1 nacht Page en dan 1 of twee nachten Grand Canyon. Wat zijn jullie plannen bij de Grand Canyon, wil je een stuk afdalen? Zo nee, dan zou 1 nacht voldoende zijn, en dan misschien nog een ochtend.

Kijk voor de GC naar iets in het park, zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com (bijvoorbeeld 2 kamers in de Bright Angel Lodge) of naar www.visitgrandcanyon.com voor de Yavapai Lodge. Ik denk niet dat daar kamers voor 5 personen zijn. Willen jullie overal twee kamers of zoek je kamers voor 5 personen?
In Page is de Red Rock Motel een mogelijkheid.

Als je toch nog eens wilt gaan, waarom dan niet nu een kleiner rondje en een volgende keer alles waar je nu niet aan toe komt? Dus nu alleen Califonië, met Las Vegas, en dan de volgende keer de parken ten oosten van Las Vegas. Het is jammer om nu wel naar Page te gaan maar Zion en Bryce voorbij te rijden.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Olga76: route SF naar LA.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2018 in de Safari Inn in Burbank gelogeerd. Lekker dichtbij Universal Studio's. Ik weet niet of ze kamers hebben voor 5 personen. Ze hebben wel een shuttle naar Universal. Dat hebben wij toen niet gedaan, omdat we graag de tijd aan onszelf hebben.
https://www.coasthotels.com/safari-inn-a-coast-hotel
Olga76
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Olga76: route SF naar LA.

Bericht door Olga76 »

Beiden bedankt voor jullie reacties!
@Marianne, ik ga een deel van de reis aanpassen aan de hand van je feedback. Voor ons waren San Francisco, Death Valkey, Antilope Canyon, Grand Canyon en Los Angeles (incl universal en Venice beach) de highlights vd trip. De te besteden tijd op de locaties is bedacht vanuit andere reisschema’s en feedback van anderen met daarbij het idee om niet te gehaast te reizen.
Je feedback is voor mij erg waardevol en ga vooral eens kijken wat ik kan aanpassen.
Gr Olga
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer