Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Cindysimone: route tips gevraagd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Cindysimone: route tips gevraagd.
Volgend jaar gaan we weer naar Amerika. We hebben twee wensen ik wil graag in Yellowstone overnachten en mijn man wil bij de Phantom ranch overnachten. Allebei gelukt. Wat moet je dat vroeg regelen en nu een route eromheen bouwen.
We gaan denk ik vliegen op las Vegas
Dag 1/ 3 Las Vegas
Dag 4 Williams
Dag 5 Brignt angel lodge
Dag 6 Phantom ranch
Dag 7 page
Dag 8 Kanab. Eerst nog Secret Canyon in Page. Is er nog een andere mooie slot Canyon in de buurt?
Dag 9 Kanab. Ik hoop dat the Wave lukt
Dag 10 Bryce Canyon overnachten Panguitch
Dag 11
Dag 12
Dag 13
Dag 14
Dag 15
Dag 16 Old Faithfull inn
Dag 17 Old Faithfull inn
Dag 18 Roosevelt Lodge
Dag 19 / 26
Dag 27 Las Vegas
Ik denk dat we dag 11-15 gaan vullen met Grand Teton. Maar onderweg ernaartoe nog een keer overnachten. Wat is een aanrader. We houden niet van steden dus Salt Lake City valt af.
En dan het stuk na Yellowstone. Dat vind ik lastig. We zijn nog niet in Sequioa en Kings Canyon geweest. Het lijkt me ook leuk om richting de kust te gaan. Ik zie in routes vaak Twin Falls. Wie heeft er tips in deze richting.
We willen in ieder geval niet naar Zion of Yosemite.
Alvast bedankt.
We gaan denk ik vliegen op las Vegas
Dag 1/ 3 Las Vegas
Dag 4 Williams
Dag 5 Brignt angel lodge
Dag 6 Phantom ranch
Dag 7 page
Dag 8 Kanab. Eerst nog Secret Canyon in Page. Is er nog een andere mooie slot Canyon in de buurt?
Dag 9 Kanab. Ik hoop dat the Wave lukt
Dag 10 Bryce Canyon overnachten Panguitch
Dag 11
Dag 12
Dag 13
Dag 14
Dag 15
Dag 16 Old Faithfull inn
Dag 17 Old Faithfull inn
Dag 18 Roosevelt Lodge
Dag 19 / 26
Dag 27 Las Vegas
Ik denk dat we dag 11-15 gaan vullen met Grand Teton. Maar onderweg ernaartoe nog een keer overnachten. Wat is een aanrader. We houden niet van steden dus Salt Lake City valt af.
En dan het stuk na Yellowstone. Dat vind ik lastig. We zijn nog niet in Sequioa en Kings Canyon geweest. Het lijkt me ook leuk om richting de kust te gaan. Ik zie in routes vaak Twin Falls. Wie heeft er tips in deze richting.
We willen in ieder geval niet naar Zion of Yosemite.
Alvast bedankt.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route tips gevraagd
Wat leuk zeg, dat het jullie is gelukt een overnachting in de Phantom Ranch te bemachtigen! Wanneer in het jaar gaan jullie? En waar zijn jullie allemaal al geweest in die omgeving? Ik zie plekken als Monument Valley en Moab niet terug in jullie planning. Mag ik er van uit gaan dat jullie daar al geweest zijn? Dat zijn namelijk bestemmingen die zich bij uitstek lenen voor een rondje met Las Vegas en Yellowstone. Jullie willen in ieder geval niet naar Zion NP. Is dat omdat jullie daar al geweest zijn, of omdat het jullie niet trekt?
Sequoia en Kings Canyon liggen wel érg uit de route als je die tussen Yellowstone en Las Vegas wil bezoeken. Het zou dus niet mijn keus zijn daar heen te gaan. Mooie parken hoor, maar dat is dan wel érg ver rijden, terwijl er waarschijnlijk genoeg andere mooie plekken zijn die beter bij jullie route passen.
Sequoia en Kings Canyon liggen wel érg uit de route als je die tussen Yellowstone en Las Vegas wil bezoeken. Het zou dus niet mijn keus zijn daar heen te gaan. Mooie parken hoor, maar dat is dan wel érg ver rijden, terwijl er waarschijnlijk genoeg andere mooie plekken zijn die beter bij jullie route passen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad wel goed om te weten wanneer jullie gaan.
Als je naar Sequoia en Kings Canyon wilt zou ik in Los Angeles of San Francisco eindigen.
De tijd voor Yellowstone vind ik erg kort, ik zou daar minimaal nog een overnachting bij doen.
Voor Grand teton zou iets minder tijd ook wel kunenn. Miscshein onderweg naar Capitol Reef? Kijk eens in ons 2015-verslag voor GT en Yellowstone en Capitol Reef.
Er zijn natuurlijk meerdere slotcanyons bij Page, hebben jullie al een van de Antelope Canyons bezocht?
Buckskin Gulch is ook een mogelijkheid.
Waarom Panguitch en niet iets dichter bij Bryce?
Marianne
Als je naar Sequoia en Kings Canyon wilt zou ik in Los Angeles of San Francisco eindigen.
De tijd voor Yellowstone vind ik erg kort, ik zou daar minimaal nog een overnachting bij doen.
Voor Grand teton zou iets minder tijd ook wel kunenn. Miscshein onderweg naar Capitol Reef? Kijk eens in ons 2015-verslag voor GT en Yellowstone en Capitol Reef.
Er zijn natuurlijk meerdere slotcanyons bij Page, hebben jullie al een van de Antelope Canyons bezocht?
Buckskin Gulch is ook een mogelijkheid.
Waarom Panguitch en niet iets dichter bij Bryce?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de opmerkingen. We zijn al aantal keer deze kant op geweest en hebben toen alle bekende parken bezocht soms al twee keer. Moab, Monument valley, Zion, Capitol Reef, Death valley, Yosemite en ook Yellowstone al geweest. Ook Antilope Canyon al gedaan. San Francisco en LA ook al uitgebreid gedaan. Ook zijn we al een keer omhoog gegaan met Seattle en via Denver terug.
Het idee was nu om een paar dingen te bezoeken die we graag nog een keer willen zien en daarnaast wat nieuwe parken. Ik merk dat ik het best lastig vind omdat een logischer rondje zou zijn wat we eigenlijk al twee keer hebben gedaan.
We zouden ook nog terug kunnen vliegen vanaf SAN Francisco. En dan vanaf Yellowstone iets doen in het gebied boven San Francisco. Gelukkig is er nog een jaar om te puzzelen we gaan pas in juli maar door die vroege loting van de Phantom Ranch en boekingen voor Yellowstone die al vroeg opengaan zijn we al vroeg aan het puzzelen.
Het idee was nu om een paar dingen te bezoeken die we graag nog een keer willen zien en daarnaast wat nieuwe parken. Ik merk dat ik het best lastig vind omdat een logischer rondje zou zijn wat we eigenlijk al twee keer hebben gedaan.
We zouden ook nog terug kunnen vliegen vanaf SAN Francisco. En dan vanaf Yellowstone iets doen in het gebied boven San Francisco. Gelukkig is er nog een jaar om te puzzelen we gaan pas in juli maar door die vroege loting van de Phantom Ranch en boekingen voor Yellowstone die al vroeg opengaan zijn we al vroeg aan het puzzelen.
Vanuit Yellowstone door naar Glacier ? Dan naar het westen en via Mount Rainier, Mount st Helens naar Olympic, dan nog een orca tour en terugvliegen vanaf Seattle… of zat dat al in Seattle-Denver ?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Cindysimone: route tips gevraagd.
Goed idee Glacier al gedaan maar prachtig park dus daar zouden we nog wel een keer heen kunnen en de staat Washington nog niet gedaan.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als je Washington nog niet hebt gedaan, is het dan misschien een optie om te kijken of je Yellowstone kunt verzetten? Dat je na Bryce naar Yellowstone reist en dan naar Glacier en daarna extra tijd hebt voor Washington.
Een prachtige staat en meer dan genoeg te zien met idd Mount Rainier maar ook de diversiteit van Olympic
Een prachtige staat en meer dan genoeg te zien met idd Mount Rainier maar ook de diversiteit van Olympic

Kwam net voorbij over de Phantom Ranch, wist niet dat het zo'n bijzondere plek was.
Zo komen pakketjes terecht in het dal van de Grand Canyon https://www.nu.nl/301928/video/zo-komen ... anyon.html (via @NUnl)
Zo komen pakketjes terecht in het dal van de Grand Canyon https://www.nu.nl/301928/video/zo-komen ... anyon.html (via @NUnl)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-ontdekker
Leuk filmpje. Wel gek dat hikers ook pakjes naar beneden sturen.
-
- Amerika-ontdekker
Ondertussen weer een stapje verder. Washington lijkt ons erg mooi maar voor deze reis te ver en te kort tijd. Dat doen we een andere keer.
Voor nu is dit het schema geworden. Ik heb aan de site van Lochnora veel voor de wandelingen. Als iemand nog een goede wandeltip heeft hoor ik het graag.
Ik twijfel of je the wave wel met een eigen auto moet doen. Mochten we ingeloot worden is het dan handiger om een tour te boeken?
Dag 1 14 juli Las Vegas
Dag 2 en 3 Las Vegas Valley of fire en Red rock Canyon
Dag 4 Williams
Dag 5 Bright Angel Lodge Grand Canyon
Dag 6 Phantom ranch
Dag 7 Page hoop om een uur of twee boven te zijn kunnen we op ons gemak nog verder rijden.
Dag 8 Kanab in de ochtend nog een tour bij Page ik denk aan de secret Canyon tour
Dag 9 Kanab meedoen aan de loterij voor the Wave en Coyotes south buttes.
Dag 10 Bryce Pioneer village
Dag 11 Escalante Petrified forest State park lijkt me mooi
Dag 12 Springville/Provo. Deze dag is om te rijden maar ik denk toch aan de route via Capitool Reef die vond ik vorige keer erg mooi. Iemand verder nog een tip voor iets onderweg.
Dag 13,14, 15 Jackson. De omgeving lijkt me erg mooi maar de prijzen zijn bizar. We hebben nu cowboy village resort geboekt. Iemand nog een tip voor goedkopere overnachtingsplek. Hoeft niet in Jackson te zijn.
Dag 16,17 Old Faithfull Inn
Dag 18 Roosevelt lodge
Dag 19 Rexburg. Rijden via Craters of the Moon. Is dit gebied ook interessant als je IJsland al uitgebreid hebt bezocht?
Dag 20,21 Stanley. Lijkt me supermooi om te wandelen.
Dag 22 Twin Falls
Dag 23, 24 Hidden Canyon Retreat Great Basin. Zag er heerlijk verlaten uit.
Dag 25 Las Vegas
dag 26 naar huis
Voor nu is dit het schema geworden. Ik heb aan de site van Lochnora veel voor de wandelingen. Als iemand nog een goede wandeltip heeft hoor ik het graag.
Ik twijfel of je the wave wel met een eigen auto moet doen. Mochten we ingeloot worden is het dan handiger om een tour te boeken?
Dag 1 14 juli Las Vegas
Dag 2 en 3 Las Vegas Valley of fire en Red rock Canyon
Dag 4 Williams
Dag 5 Bright Angel Lodge Grand Canyon
Dag 6 Phantom ranch
Dag 7 Page hoop om een uur of twee boven te zijn kunnen we op ons gemak nog verder rijden.
Dag 8 Kanab in de ochtend nog een tour bij Page ik denk aan de secret Canyon tour
Dag 9 Kanab meedoen aan de loterij voor the Wave en Coyotes south buttes.
Dag 10 Bryce Pioneer village
Dag 11 Escalante Petrified forest State park lijkt me mooi
Dag 12 Springville/Provo. Deze dag is om te rijden maar ik denk toch aan de route via Capitool Reef die vond ik vorige keer erg mooi. Iemand verder nog een tip voor iets onderweg.
Dag 13,14, 15 Jackson. De omgeving lijkt me erg mooi maar de prijzen zijn bizar. We hebben nu cowboy village resort geboekt. Iemand nog een tip voor goedkopere overnachtingsplek. Hoeft niet in Jackson te zijn.
Dag 16,17 Old Faithfull Inn
Dag 18 Roosevelt lodge
Dag 19 Rexburg. Rijden via Craters of the Moon. Is dit gebied ook interessant als je IJsland al uitgebreid hebt bezocht?
Dag 20,21 Stanley. Lijkt me supermooi om te wandelen.
Dag 22 Twin Falls
Dag 23, 24 Hidden Canyon Retreat Great Basin. Zag er heerlijk verlaten uit.
Dag 25 Las Vegas
dag 26 naar huis
het was ff terugzoeken, maar @Elendan gaat hierheen: https://buffalovalleyranch.com/
Lijkt betaalbaar, ziet er leuk uit en centraal in GT
Lijkt betaalbaar, ziet er leuk uit en centraal in GT

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In plaats van the wave wellicht White Pocket? In 2018 geweest,was toen bijna niemand en het is heel erg mooi. Zou wel met een gids plus wagen gaan
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt weer voor de tips. De Buffalo ranch krijgt hele slechte recensies op TripAdvisor over het toiletgebouw. Daar wagen we ons niet aan.
White pocket lijkt me een mooi alternatief. Ik ga gewoon loten en dan zien we het wel.
We hebben nog geen auto geboekt. Ik heb drie keer enorm gezeur gehad met de auto. Creditcard die vijf keer werd geblokt die konden we gelijk niet meer gebruiken. Verzekering die achteraf waren bijgeschreven niet voor getekend dus enorme rel gemaakt. Echt heel vervelend. Laatste keer met Sunny cars alles goed geregeld maar zijn wel stuk duurder dus twijfel nog.
White pocket lijkt me een mooi alternatief. Ik ga gewoon loten en dan zien we het wel.
We hebben nog geen auto geboekt. Ik heb drie keer enorm gezeur gehad met de auto. Creditcard die vijf keer werd geblokt die konden we gelijk niet meer gebruiken. Verzekering die achteraf waren bijgeschreven niet voor getekend dus enorme rel gemaakt. Echt heel vervelend. Laatste keer met Sunny cars alles goed geregeld maar zijn wel stuk duurder dus twijfel nog.
-
- Amerika-ontdekker
Ben nog wat aan het puzzelen en nog een vraag. We vertrekken vanuit de Roosevelt lodge en doen op weg naar Stanley 1 overnachting. Nu heb ik staan Rexburg in combinatie met Craters of the moon maar ik denk dat we dit park beter na Stanley kunnen doen en dan in Twin Falls overnachten.
Dan zou ik heen misschien bovenlangs richting Stanley willen rijden dan rij je via Livingstone Bozeman Three Forks. Is dit nog een leuk stuk om wat te doen. Tips wat je onderweg kunt doen of moet ik het meer zien als overnachting op weg naar. We kunnen die dag nog tijd in Yellowstone gebruiken.
Ik heb ondertussen de vliegtickets geboekt en nog twee dagen langer dus Nog twee nachten Springdale geboekt.
We willen een dag fietsen huren. Nu lees ik dat ze mee kunnen in de Nikes bus tot het einde en dan heuvelafwaarts fietsen. Iemand ervaring met ook heen fietsen. Lijkt me voor Nederlanders die veel fietsen toch niet zo ver.
Dan zou ik heen misschien bovenlangs richting Stanley willen rijden dan rij je via Livingstone Bozeman Three Forks. Is dit nog een leuk stuk om wat te doen. Tips wat je onderweg kunt doen of moet ik het meer zien als overnachting op weg naar. We kunnen die dag nog tijd in Yellowstone gebruiken.
Ik heb ondertussen de vliegtickets geboekt en nog twee dagen langer dus Nog twee nachten Springdale geboekt.
We willen een dag fietsen huren. Nu lees ik dat ze mee kunnen in de Nikes bus tot het einde en dan heuvelafwaarts fietsen. Iemand ervaring met ook heen fietsen. Lijkt me voor Nederlanders die veel fietsen toch niet zo ver.
Als je bovenlangs naar Stanley rijdt kom je denk ik langs Challis? Net ten zuiden van Challis is Bayhorse Ghost Town, vonden wij een leuke stop.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3619 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-