Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mirretje: we komen er even niet uit.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mirretje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis mirretje: we komen er even niet uit.

Bericht door mirretje »

Hallo allemaal,

Wij zijn een route aan het maken voor onze reis van 2024.

We lopen echter tegen 1 ding aan. Namelijk de route die wij willen afleggen vanuit Las Vegas richting San Francisco.

Op het verlanglijstje staat, Death Valley, Sequoia national park en Yosemite.

De volgorde zoals genoemd wilden wij aanhouden alleen kan ik geen route vinden van Death Valley naar Sequoia.

Is er dus geen weg door de bergen? Hoe hebben jullie dit gedaan?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: We komen er even niet uit

Bericht door paulr »

Hoi, welkom...
nee, die is er inderdaad niet. De bergen daar zijn nogal.... hoog ! en ruig... :)
Wanneer gaan jullie ?

Als de Tioga Pass open is dan is de mooiste en handigste route:
Death Valley
Lee Vining
Yosemite Valley
Sequoia NP
San Francisco

Als de Tioga dicht is:
Death Valley
onderlangs via Bakersfield of ''binnendoor'' via Lake Isabella
Sequoia NP
Yosemite Valley
San Francisco

Paul
mirretje
Amerika-ontdekker

Bericht door mirretje »

Ha Paul,

Bedankt voor je reactie!

We zijn helaas gebonden aan de schoolvakanties dus gaan we eind Augustus.
Volgens mij is de Tioga pas dan open. We gaan dan de route nemen die jij voorstelt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass is dan inderdaad open. Ik denk dat jullie nog niet goed ingelezen zijn. Waarom had je voor eerst Sequoia en dan Yosemite gekozen? Heb je al naar de bezienswaardigheden langs de 395 gekeken? En heb je voldoende tijd voor zowel Yosemite als Sequoia? In het standaardrondje van 3 weken is er normaal gesproken geen tijd voor Sequoia.
Misschien goed om jullie plannen te delen? Ligt er al iets vast? Gaan jullie met een camper of met een auto?

Marianne
mirretje
Amerika-ontdekker

Bericht door mirretje »

Hi Marianne,

We hebben inderdaad nog niet alles gelezen. We willen eerst de planning een beetje rond hebben en dan gaan kijken wat er onderweg allemaal de moeite waard.

In 2020 zouden we het rondje gaan doen (alles was al geboekt) maar helaas door Corona moesten we het annuleren.

Afgelopen februari zijn we naar Las Vegas geweest. We zijn toen ook naar de Valley of Fire en de grand Canyon geweest. Beiden schitterend aar daar hoeven we geen 2de keer heen. We hebben nu helaas slechts 16 dagen de tijd dus het wordt geen rondje.

We hebben de eerste dagen een beetje een rare route.... ik kon het niet anders voorelkaar krijgen.

Vliegen op las Vegas - 1nacht

Page - 2 nachten ( bezoeken Antelope Canyon )

Terug naar Vegas. ( onderweg Bryce bezoeken ) - 1 nacht

Death Valley en onderweg naar Yosemite ergens slapen

Yosemite bezoeken en dan op de route naar Sequoia ergens slapen

Na Sequoia richting San Francisco 3 nachten daar

Hgw 1 rijden 2 overnachtingen onderweg

Los Angeles

Dat is de route die we willen doen

Gr mirjam
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Schrijf het even uit in een van-naar route zoals je elders in het forum ziet. Het lijkt nu alsof je voor zowel Yosemite als Sequoia maar 1 nacht hebt, dat is veel te weinig.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je vraagt niet om advies, maar ik zou toch echt eens goed kijken naar de plannen. Het gaat er niet alleen om wat de moeite waard is onderweg, maar of de route logisch is. Ik heb even geprobeerd het uit te schrijven, maar het lukt niet echt in 16 dagen, tenzij je inderdaad maar 1 nacht voor zowel Yosemite als Sequoia uit zou willen trekken. Maar dat heeft echt geen zin.

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Page
Dag 3 Page
Dag 4 Page - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Sequoia
Dag 10 Sequoia
Dag 11 Sequoia - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Monterey
Dag 15 Monterey - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles

Hoe wil je naar Page rijden? Op de heenweg onderlangs? Of wil je twee keer dezelfde route volgen?
Van Page naar Las Vegas via Bryce is ongeveer 7 uur rijden; zonder stops. Dat doet Bryce geen recht. Als je dat wilt bezoeken, overnacht er dan ook. Je ziet de hoodoos dan ook met het beste licht; aan het eind van de dag of in de vroege ochtend. Je kunt de tweede nacht Page vervangen door een overnachting bij Bryce.

Het is niet erg dat je maar 16 dagen hebt, maar pas je reis daar dan ook op aan.
Als de tickets vastliggen zou ik Page en Bryce laten vallen. Als de vluchten nog niet vast liggen kun je ook overwegen om te eindigen in SF.

Marianne
mirretje
Amerika-ontdekker

Re: Reis mirretje: we komen er even niet uit.

Bericht door mirretje »

Wat fijn Marianne dat je de moeite neemt om ons zo goed op weg te helpen!

We hebben er inderdaad geen rekening mee gehouden dat we bij yosemite en sequoia meer tijd nodig hebben.

Wij dachten dat we aan 1 dag per park genoeg hadden.

De tickets hebben we al geboekt. En we willen graag vanuit San Francisco naar LA rijden omdat we hebben vernomen
dat we dan de hele weg langs de kust rijden en ondersom niet.

We moeten even gaan denken hoe we het gaan doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met eindigen in SF bedoelde ik dat je LA en de kust zou overslaan. Maar goed, dat is dus geen optie als je vanuit LA terugvliegt. Overigens scheelt het maar een paar meter als je de kustweg van noord naar zuid doet of andersom. :wink:

Ik vind Page een enorme omweg in jouw route. Ik zou dat laten vallen. Misschien kun je een andere keer eens een rondje Las Vegas doen met Page, Monument Valley, Bryce en Zion. Die laatste mis je nu ook terwijl je er wel langs rijdt. Mooi rondje voor in de meivakantie.

Als Page wel een must is kun je overwegen om Sequoia over te slaan en twee nachten Yosemite te doen. Wat waren de plannen voor Sequoia?

Misschien heb je iets aan ons 2013- en 2017-verslag voor zowel Yosemite als Sequoia. Wij waren er al vaker geweest en deden toen niet alle bezienswaardigheden.

Misschien niet gek om aan te geven waar jullie interesses liggen. Reizen jullie met kinderen?

Marianne
mirretje
Amerika-ontdekker

Bericht door mirretje »

We gaan met onze 2 dochters van 22 jaar. In 2022 zouden we het grote rondje gaan doen maar Corona gooide roet in het eten..

Onze interesses zijn eigenlijk heel breed. De combi natuur, stad en kust lijkt ons heerlijk.

Mijn man wil heel graag death Valley zien en de mega grote sequoia bomen. Ik wil yosemite graag zien en toch bryce en antelope canyon. Al moet ik zeggen dat we geen mensen zijn die hele lange hikes maken. San Francisco lijkt me geweldig, LA eigenlijk niet zo maar dat willen de meiden graag zien.

Wat jij zegt om apart een keer een rondje te doen met bryce, monument valley enz vind ik eigenlijk ook heel goed klinken.
We hebben ook geen zin om overal langs te rennen om het maar gezien te hebben!

Ik heb je blogs gevonden! Vanaf morgen ben ik een paar dagen vrij en ga ik ze lekker lezen. Heerlijk om alvast in de stemming te komen
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Volgens mij zagen we in Yosemite in 2019 ook de grote sequoia bomen. Wel iets minder groot als in Seqouia zelf misschien…

Zou ook alles rechts van Vegas vergeten voor de rust in de reis en dit evt een andere keer zien. Dan kun je zowel Yosemite als Seqouia voldoende goed bezichtigen en vergeet Kings Canyon niet.

Een van m’n favorieten in Californië was toch echt point lobos State reserve. Je moet hier echt heel vroeg zijn om met de auto het park op te kunnen!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Yosemite kun je inderdaad ook sequoia's zien, op meerdere plaatsen. De grootste en meeste bomen vind je in de Mariposa Grove. Kijk eens op www.nps.gov/yose voor meer informatie. En zie hier voor ons bezoek.

Hoeveel dagen had je voor LA gedacht?
En is twee dagen SF nodig? Je kunt daar in een dag al heel veel zien.

Marianne
mirretje
Amerika-ontdekker

Bericht door mirretje »

Onze meiden willen graag een dag naar Universal in LA dus ik denk dat we daar wel 3 dagen nodig hebben.
(We willen graag beverly hills, rodeo drive, griffith obs, venice, malibu enz zien)

San Francisco willen we graag 2 dagen voor zodat we op ons gemak kunnen rondkijken. Sequoa national park staat heel hoog op het lijstje van mijn wederhelft.

Ik denk dat we idd de rechterkant van Vegas moeten laten schieten om niet te hoeven haasten.

Jullie blogs zijn geweldig Marianne! Ik lig regelmatig in een deuk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met 3 volle dagen LA en 2 volle dagen SF blijft er zeker geen tijd over voor Page.
Heb je het zelf al eens per dag uitgeschreven?

Ik heb een opzetje gemaakt. Wanneer vliegen jullie terug? Op dag 16?

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Death Valley
Dag 3 Death Valley - Lee Vining
Dag 4 Lee Vining - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Sequoia
Dag 7 Sequoia
Dag 8 Sequoia - San Francisco
Dag 9 San Francisco
Dag 10 San Francisco
Dag 11 San Francisco - Monterey
Dag 12 Monterey - Pismo Beach
Dag 13 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles

Dit lijkt heel veel op het begin van onze route in 2017.

Het is verstandig om op tijd naar accommodatie te kijken en iets vast te leggen. Vrijwel alles is gratis annuleerbaar dus je kunt altijd nog iets wijzigen als je iets beters tegenkomt.

Yosemite heeft in het verleden met een reserveringssysteem gewerkt. Ik zou me voor kunnen stellen dat dat volgend jaar weer ingevoerd kan worden. In dat geval is het niet gek om accommodatie in het park vast te leggen; dan ben je verzekerd van toegang. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Voor Sequoia en Kings Canyon is overnachten in Grant Grove een aanrader (zie ons 2013-verslag daarvoor). Je zit dan goed voor de rit vanuit Yosemite en naar SF, en Sequoia is ook goed bereikbaar daarvandaan.

Marianne
mirretje
Amerika-ontdekker

Bericht door mirretje »

We vliegen inderdaad terug op dag 16 in de namiddag.

Jouw voorgestelde route lijkt me inderdaad de beste. Ik heb jullie blog van 2017 gelezen ( leuk dat jullie dochters toen ongeveer dezelfde leeftijd hadden
als onze nu!) Ookal zijn wij geen mensen van de lange hikes in de natuurparken, willen we het wel op ons gemak doen.

Hebben we een excuus om nog een keer terug te gaan voor de rest.

Slapen in het park lijkt me geweldig. Daar ga ik nog even goed naar kijken.

Heel erg bedankt voor al je hulp en het meedenken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer