Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bertilona: roadtrip 12 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bertilona
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis bertilona: roadtrip 12 dagen.

Bericht door bertilona »

Hallo,

Wij zijn aan het kijken om volgend jaar in de meivakantie 2024 met zijn drieën een trip te gaan maken.
Vanwege vakanties hebben we maar 12 dagen om te reizen. Mijn man en zoon willen graag naar Las Vegas. De grote parken: grand canyon, brice, zion , monument valley en de stad LA hebben we al bezocht.
Ik zou graag naar SF willen, maar dan moet je door Death Valley en schijnbaar is dat met zo weinig dagen niet echt praktisch.
Wie heeft een leuke route of ideeën rondom Las Vegas voor ons?
Of is een route LV naar Denver te doen en wat is er dan te doen en zien onderweg?
Ik hoop wat tips van jullie te krijgen voor een leuke route te kunnen samenstellen.
Maritabma
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: roadtrip 12 dagen

Bericht door Maritabma »

Je hoeft niet perse door Death Valley hoor. En wat is er niet praktisch aan?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wij zijn in 1 dag door Death Valley gegaan met vertrek vanuit Lone Pine naar Pahrump (vlakbij LV). Vroeg vertrokken en de bekende punten bezocht. Eén van de hoogtepunten van onze reis.
Maritabma
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Maritabma »

Ja volgens mij zou je ook prima via DV en Sequoia naar Sf kunnen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Death Valley is het probleem niet, ik denk dat je bedoelt dat de passen een probleem vormen. De Tioga Pass (de 120) en de Sonora Pass (de 108) zullen gesloten zijn in mei hoewel er een kans is dat de Sonora Pass wel open is.
In april zou ik zeker proberen Death Valley mee te nemen in de route. Je zou dan vanuit SF onderlangs kunnen rijden (via Bakersfield) of bovenlangs, via de CA88 of via Lake Tahoe.
Een route met Las Vegas en Denver kan ook; ik zou dan parken als Capitol Reef en Arches en Canyonlands meenemen. Voor Colorado is april/mei denk ik niet het meest geschikt. Je zou voor Las Vegas-Denver eens in ons 2013- en 2019-verslag kunnen kijken om ideeën op te doen.

Marianne
bertilona
Amerika-newbie

Bericht door bertilona »

Martin & Marianne schreef:
27 jul 2023, 12:33
Death Valley is het probleem niet, ik denk dat je bedoelt dat de passen een probleem vormen. De Tioga Pass (de 120) en de Sonora Pass (de 108) zullen gesloten zijn in mei hoewel er een kans is dat de Sonora Pass wel open is.
In april zou ik zeker proberen Death Valley mee te nemen in de route. Je zou dan vanuit SF onderlangs kunnen rijden (via Bakersfield) of bovenlangs, via de CA88 of via Lake Tahoe.
Een route met Las Vegas en Denver kan ook; ik zou dan parken als Capitol Reef en Arches en Canyonlands meenemen. Voor Colorado is april/mei denk ik niet het meest geschikt. Je zou voor Las Vegas-Denver eens in ons 2013- en 2019-verslag kunnen kijken om ideeën op te doen.

Marianne
Dankjewel voor je tip. Waarom is Colorado niet echt geschikt om te reizen in april/mei ?
bertilona
Amerika-newbie

Bericht door bertilona »

Trom schreef:
27 jul 2023, 12:18
Wij zijn in 1 dag door Death Valley gegaan met vertrek vanuit Lone Pine naar Pahrump (vlakbij LV). Vroeg vertrokken en de bekende punten bezocht. Eén van de hoogtepunten van onze reis.
Ik heb begrepen dat die route dan vaak is afgesloten en dat je dan helemaal moet omrijden
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Niet Death Valley. Waarschijnlijk wel Tioga en mogelijk Sonora. Zie bericht M&M
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Veel van Colorado ligt nogal hoog, dus ook daar kunnen wegen dicht zijn door sneeuw.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt prima door Colorado rijden maar in bijvoorbeeld Rocky Mountain NP zal de Trail Ridge Road nog afgesloten zijn. En ik denk dat veel trails nog niet echt begaanbaar zijn als je de bergen in zou willen gaan. Het kan natuurlijk wel, maar ik zou de zomer of herfst mooier vinden voor Colorado.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

bertilona schreef:
27 jul 2023, 14:43
Ik heb begrepen dat die route dan vaak is afgesloten en dat je dan helemaal moet omrijden
SF tot centrum Death Valley is via de kortste route 494 mijl. Deze route gaat over de bergen en is dus in de winter niet bruikbaar.
De route onderlangs via Bakersfield is 590 mijl.

De reistijd via beide routes is nagenoeg gelijk aangezien je op de 494 mijl lagere snelheden hebt dan via de 590 mijl. 100 mijl verschil (160 km) is denk ik niet echt problematisch.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer