Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ontdekking42: roadtrip 2023, 3 weken.
-
Ontdekking42
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Ontdekking42: roadtrip 2023, 3 weken.
Goededag!
Zelf al wat langer aan het lezen geslagen en nu toch mijn voorlopige planning en ben benieuwd naar jullie feedback en eventueel leuke plekjes die ik heb gemist.
Ik zal over 3 maanden voor 3 weken naar het zuidwesten gaan. Daarbij wel de kanttekening dat ik familie in de weekenden (vooral de vrijdag en zaterdag) wil bezoeken, hierbij heb ik dus al rekening gehouden met de planning. Helaas ontkom je denk ik niet aan af en toe veel rijden.
De tickets en huurauto zijn al geboekt.
Hierbij het voorlopige schema:
Zaterdag - Las Vegas
Zondag - Las Vegas
Maandag - Valley of Fire/Hoover Dam en Emerald Cave
Dinsdag - grand Canyon south rim
Woensdag - Monument Valley
Donderdag - Barstow (via flagstaff, Williams, seligman en kingman)
Vrijdag - San Francisco
Zaterdag - San Francisco
Zondag - Lake Tahoe
Maandag - Yosemite
Dinsdag - sequoia
Woensdag - Bakersfield
Donderdag - Death Valley
Vrijdag - San Francisco
Zaterdag - San Francisco
Zondag - Big Sur
Maandag - Los Angeles
Dinsdag - Los Angeles
Woensdag - ...
Donderdag - ...
Vrijdag - San Francisco
Zaterdag - Las Vegas
Vooral de eerste week vanaf monument Valley naar San Francisco zal een lange 2 dagen worden en de donderdagen. Gelukkig rijd ik niet alleen.
Heb nog 2 dagen over waarbij niets gepland is, zijn er nog leuke tips hiervoor of wellicht suggesties op mijn reisplan? Een andere indeling van dagen en/of suggesties voor andere leuke plekken/activiteiten zijn ook welkom!
Zelf al wat langer aan het lezen geslagen en nu toch mijn voorlopige planning en ben benieuwd naar jullie feedback en eventueel leuke plekjes die ik heb gemist.
Ik zal over 3 maanden voor 3 weken naar het zuidwesten gaan. Daarbij wel de kanttekening dat ik familie in de weekenden (vooral de vrijdag en zaterdag) wil bezoeken, hierbij heb ik dus al rekening gehouden met de planning. Helaas ontkom je denk ik niet aan af en toe veel rijden.
De tickets en huurauto zijn al geboekt.
Hierbij het voorlopige schema:
Zaterdag - Las Vegas
Zondag - Las Vegas
Maandag - Valley of Fire/Hoover Dam en Emerald Cave
Dinsdag - grand Canyon south rim
Woensdag - Monument Valley
Donderdag - Barstow (via flagstaff, Williams, seligman en kingman)
Vrijdag - San Francisco
Zaterdag - San Francisco
Zondag - Lake Tahoe
Maandag - Yosemite
Dinsdag - sequoia
Woensdag - Bakersfield
Donderdag - Death Valley
Vrijdag - San Francisco
Zaterdag - San Francisco
Zondag - Big Sur
Maandag - Los Angeles
Dinsdag - Los Angeles
Woensdag - ...
Donderdag - ...
Vrijdag - San Francisco
Zaterdag - Las Vegas
Vooral de eerste week vanaf monument Valley naar San Francisco zal een lange 2 dagen worden en de donderdagen. Gelukkig rijd ik niet alleen.
Heb nog 2 dagen over waarbij niets gepland is, zijn er nog leuke tips hiervoor of wellicht suggesties op mijn reisplan? Een andere indeling van dagen en/of suggesties voor andere leuke plekken/activiteiten zijn ook welkom!
Laatst gewijzigd door Ontdekking42 op 07 jun 2023, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Ontdekking42: roadtrip 2023, 3 weken.
Eigenlijk wil je het hele zuidwesten vanuit San Francisco bekijken begrijp ik. Dan krijg je dus een onmogelijke route.
Zijn al die weekenden in SF een must?
En die laatste dag SF ook?
Zo ja, beperk je dan tot de westkust. Neem een week de tijd voor Yosemite en Sequoia. En dan een week voor de kust en LA. En een week voor bijvoorbeeld Lake Tahoe en Lassen en Redwoods.
Wat je nu hebt is echt gekkenwerk.
En dat je niet alleen rijdt betekent niet dat de afstanden e reistijden minder worden.
Marianne
Zijn al die weekenden in SF een must?
En die laatste dag SF ook?
Zo ja, beperk je dan tot de westkust. Neem een week de tijd voor Yosemite en Sequoia. En dan een week voor de kust en LA. En een week voor bijvoorbeeld Lake Tahoe en Lassen en Redwoods.
Wat je nu hebt is echt gekkenwerk.
En dat je niet alleen rijdt betekent niet dat de afstanden e reistijden minder worden.
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Oef….
Dit is inderdaad een zeer vermoeiende route…
Welke dagen in SF zijn een must, dan kunnen we kijken of we er nog een logischere route van kunnen maken, waarbij je ook daadwerkelijk iets kunt doen op de plekken waar je komt
Moet je die laatste vrijdag perse terug naar San Francisco als je er al twee keer geweest bent?
Dit is inderdaad een zeer vermoeiende route…
Welke dagen in SF zijn een must, dan kunnen we kijken of we er nog een logischere route van kunnen maken, waarbij je ook daadwerkelijk iets kunt doen op de plekken waar je komt
Moet je die laatste vrijdag perse terug naar San Francisco als je er al twee keer geweest bent?
Zo te gokken woont je familie in SF en LV?
Maar deze route is gas op de plank en beetje bijkomen bij de familie. Ik zou ook liever 3 of 4 dagen bij de familie in SF zijn en eventueel daar een uitstapje maken. Dan heen en weer te rijden. Als je van zo ver komt ben je vast ook welkom op doordeweekse dagen. Ik zou de hele route herzien. Zitten echt toppers op het forum die hier hele goede adviezen over kunnen geven.
Maar deze route is gas op de plank en beetje bijkomen bij de familie. Ik zou ook liever 3 of 4 dagen bij de familie in SF zijn en eventueel daar een uitstapje maken. Dan heen en weer te rijden. Als je van zo ver komt ben je vast ook welkom op doordeweekse dagen. Ik zou de hele route herzien. Zitten echt toppers op het forum die hier hele goede adviezen over kunnen geven.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
Ontdekking42
- Amerika-newbie
@josea
@BonnyR
@Martin & Marianne
Dank voor jullie input!
Ik zal zelf even mijn situatie nader toelichten. Het bezoeken van familie is inderdaad in San Francisco, vanwege privacy wil ik er liever niet op ingaan (wel kan er alleen bezoek plaatsvinden op de vrijdagen). Wij snappen dat het qua reizen invloed zal hebben op de planning, maar het is wel iets dat wij graag willen doen.
Tijdens het boeken vooraf wisten wij niet dat dit een optie was, vandaar onze heen en terugvlucht vanuit Las Vegas.
Wij (reisgezelschap) hebben al 2 lange trips de afgelopen 3 jaar gehad in Europa, waarbij wij in 3 weken elk ruim 6500+ km hebben afgelegd. Autorijden/reizen is ons dus niet vreemd.
Daarnaast zien wij tijdens onze roadtrip het liefst zoveel mogelijk, een scenic drive door Yosemite is voor ons voldoende. Hiken naar bijvoorbeeld dat ene mooie uitzicht hebben wij niet. Uiteraard wel genoeg pauzes en de benen strekken.
Bij het samenstellen van de voorlopige planning wisten wij zeker dat dit veel was (maar beter teveel en dan schrappen dan te weinig
). De trip vindt plaats over 3 maanden, dus genoeg tijd voor finetunen.
Aangezien Monument Valley het verst naar het Oosten is en dit de eerste tocht naar San Francisco langer maakt, zouden we dit eventueel kunnen schrappen. En zaterdagmiddag een stukje rijden, San Francisco uit is ook een optie.
Input en aanpassingen zijn van harte welkom en eventueel ook plekken waar wij niet aan gedacht hebben!
@BonnyR
@Martin & Marianne
Dank voor jullie input!
Ik zal zelf even mijn situatie nader toelichten. Het bezoeken van familie is inderdaad in San Francisco, vanwege privacy wil ik er liever niet op ingaan (wel kan er alleen bezoek plaatsvinden op de vrijdagen). Wij snappen dat het qua reizen invloed zal hebben op de planning, maar het is wel iets dat wij graag willen doen.
Tijdens het boeken vooraf wisten wij niet dat dit een optie was, vandaar onze heen en terugvlucht vanuit Las Vegas.
Wij (reisgezelschap) hebben al 2 lange trips de afgelopen 3 jaar gehad in Europa, waarbij wij in 3 weken elk ruim 6500+ km hebben afgelegd. Autorijden/reizen is ons dus niet vreemd.
Daarnaast zien wij tijdens onze roadtrip het liefst zoveel mogelijk, een scenic drive door Yosemite is voor ons voldoende. Hiken naar bijvoorbeeld dat ene mooie uitzicht hebben wij niet. Uiteraard wel genoeg pauzes en de benen strekken.
Bij het samenstellen van de voorlopige planning wisten wij zeker dat dit veel was (maar beter teveel en dan schrappen dan te weinig
Aangezien Monument Valley het verst naar het Oosten is en dit de eerste tocht naar San Francisco langer maakt, zouden we dit eventueel kunnen schrappen. En zaterdagmiddag een stukje rijden, San Francisco uit is ook een optie.
Input en aanpassingen zijn van harte welkom en eventueel ook plekken waar wij niet aan gedacht hebben!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ontdekking42 schreef: ↑07 jun 2023, 14:59Ik zal volgende maand voor 3 weken naar het zuidwesten gaan.
Wat is het nu?Ontdekking42 schreef: ↑07 jun 2023, 19:46De trip vindt plaats over 3 maanden, dus genoeg tijd voor finetunen.
En alle vrijdagen moeten in SF doorgebracht worden, zonder uitzondering?
Neem in elk geval de Tioga Pass mee in de planning.
En ook al wil je niet wandelen, er zijn parken waar je heel weinig vnauit de auto ziet (Grand Canyon), of waar je niet zomaar doorheen rijdt. Je moet echt wel eens de auto uit (om bijvoorbeeld sequoia's te zien), of op extra kilometers rekenen (zoals in Yosemite).
Marianne
-
Ontdekking42
- Amerika-newbie
Foutje! Dat heb ik aangepast. De vrijdagen zijn inderdaad wel een must voor ons. De Tioga pass is volgens mij de scenic drive door Yosemite dus die zit erin.Martin & Marianne schreef: ↑07 jun 2023, 20:13Ontdekking42 schreef: ↑07 jun 2023, 14:59Ik zal volgende maand voor 3 weken naar het zuidwesten gaan.Wat is het nu?Ontdekking42 schreef: ↑07 jun 2023, 19:46De trip vindt plaats over 3 maanden, dus genoeg tijd voor finetunen.
En alle vrijdagen moeten in SF doorgebracht worden, zonder uitzondering?
Neem in elk geval de Tioga Pass mee in de planning.
En ook al wil je niet wandelen, er zijn parken waar je heel weinig vnauit de auto ziet (Grand Canyon), of waar je niet zomaar doorheen rijdt. Je moet echt wel eens de auto uit (om bijvoorbeeld sequoia's te zien), of op extra kilometers rekenen (zoals in Yosemite).
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zoals je het nu hebt is heel bijzonder. Je rijdt dus eerst een stuk naar het oosten (Death Valley) en vervolgens weer terug naar SF wat een rit is van 800 km. Ik zou dan vanuit Yosemite eerst naar Death Valley rijden en dan naar Bakersfield en SF. De dag die je op deze manier bespaart kan je ook gebruiken voor een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes zodat je wat meer tijd hebt voor Yosemite. Of boek een extra dag in Yosemite. Je rijdt dan wel 2 keer de Tioga Pas maar dat is geen straf. Of je rijdt vanuit Lake Tahoe via de Sonora Pas naar Yosemite. Is ook een mooie route.Ontdekking42 schreef: ↑07 jun 2023, 14:59Zondag - Lake Tahoe
Maandag - Yosemite
Dinsdag - sequoia
Woensdag - Bakersfield
Donderdag - Death Valley
Vrijdag - San Francisco
Sequoia kun je ook toevoegen tussen LA en SF.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Okee, aparte situatie dat je alleen op vrijdag kunt komen en elke week terug moet komen, maar goed, jullie keuze uiteraard.
Maar dan zou ik je ten zeerste aanraden om het advies van Marianne te volgen en niet van hot naar her te rijden de hele vakantie.
Eerste week: van Las Vegas naar SF via Valley of Fire en Lake Tahoe
Za. Aankomst Las Vegas
Zo. Las Vegas
Ma. Las Vegas - Valley of Fire - overnachting in ?
Di. ? - Lake Tahoe
Wo. Lake Tahoe
Do. Lake Tahoe - SF
Vr. SF
Tweede week: van SF naar Los Angeles via kustweg en terug via snelweg (met eventueel Pinnacles National Park). Of in deze route kun je ook Sequoia toevoegen in plaats van een dag LA.
Za. SF - Monterey
Zo. Monterey - San Simeon/Pismo Beach
Ma. San Simeon - LA
Di. LA
Wo. LA
Do. LA - SF (bezoek aan Pinnacles? / eventueel dag minder LA en overnachting halverwege in de buurt van Pinnacles)
Vr. SF
Derde week: van SF naar Las Vegas via Yosemite
Za. SF - Sequoia
Zo. Sequoia
Ma. Sequoia - Yosemite
Di. Yosemite
Wo. Yosemite - Mammoth Lakes
Do. Mammoth Lakes - Death Valley
Vr Death Valley - Las Vegas
Za. Las Vegas - huis
Bij die laatste week heb ik wel de laatste vrijdag in SF opgegeven…. ter compensatie eventueel de zaterdag nog in SF blijven, voordat je naar Sequoia rijdt?
Maar dan zou ik je ten zeerste aanraden om het advies van Marianne te volgen en niet van hot naar her te rijden de hele vakantie.
Eerste week: van Las Vegas naar SF via Valley of Fire en Lake Tahoe
Za. Aankomst Las Vegas
Zo. Las Vegas
Ma. Las Vegas - Valley of Fire - overnachting in ?
Di. ? - Lake Tahoe
Wo. Lake Tahoe
Do. Lake Tahoe - SF
Vr. SF
Tweede week: van SF naar Los Angeles via kustweg en terug via snelweg (met eventueel Pinnacles National Park). Of in deze route kun je ook Sequoia toevoegen in plaats van een dag LA.
Za. SF - Monterey
Zo. Monterey - San Simeon/Pismo Beach
Ma. San Simeon - LA
Di. LA
Wo. LA
Do. LA - SF (bezoek aan Pinnacles? / eventueel dag minder LA en overnachting halverwege in de buurt van Pinnacles)
Vr. SF
Derde week: van SF naar Las Vegas via Yosemite
Za. SF - Sequoia
Zo. Sequoia
Ma. Sequoia - Yosemite
Di. Yosemite
Wo. Yosemite - Mammoth Lakes
Do. Mammoth Lakes - Death Valley
Vr Death Valley - Las Vegas
Za. Las Vegas - huis
Bij die laatste week heb ik wel de laatste vrijdag in SF opgegeven…. ter compensatie eventueel de zaterdag nog in SF blijven, voordat je naar Sequoia rijdt?
Laatst gewijzigd door josea op 07 jun 2023, 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Als de vrijdagen in SF een vast gegeven zijn, dan zou ik sterk aanraden om, zoals josea al aangeeft, vanuit daar te kijken en te reizen.
Lake Tahoe is prachtig
Redwood National Park is prachtig en ook vanuit SF te doen.
Je hebt in je route ook diverse plekken neer gezet waar weinig of geen mogelijkheden tot overnachten zijn.
Plaatsen als Monument Valley hebben zeer weinig slaapplekken, Grand Canyon, Yosemite en Death Valley zijn snel uitverkocht, dus moet je vooraf vaak boeken.
Ik zou Monument Valley (hoe mooi ook) laten schieten, want dat ligt erg ver buiten de route.
Lake Tahoe is prachtig
Redwood National Park is prachtig en ook vanuit SF te doen.
Je hebt in je route ook diverse plekken neer gezet waar weinig of geen mogelijkheden tot overnachten zijn.
Plaatsen als Monument Valley hebben zeer weinig slaapplekken, Grand Canyon, Yosemite en Death Valley zijn snel uitverkocht, dus moet je vooraf vaak boeken.
Ik zou Monument Valley (hoe mooi ook) laten schieten, want dat ligt erg ver buiten de route.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het blijft lastig, zeker met die laatste vrijdag. Ik zou die overslaan, of kijk of je de vlucht aan kunt passen: dan vlieg je heen op Las Vegas en terug vanuit SF.
Een voorzetje waarbij je ook nog tijd hebt om iets van de parken te zien:
Dag 1 Zaterdag naar Las Vegas
Dag 2 Zondag Las Vegas - Death Valley
Dag 3 Maandag Death Valley - Lee Vining
Dag 4 Dinsdag Lee Vining - Yosemite
Dag 5 Woensdag Yosemite
Dag 6 Donderdag Yosemite - San Francisco
Dag 7 Vrijdag San Francisco
Dag 8 Zaterdag San Francisco - Monterey
Dag 9 Zondag Monterey - Pismo beach
Dag 10 Maandag Pismo beach - Sequoia
Dag 11 Dinsdag Sequoia