Hallo allemaal,
De tijd van corona lijkt steeds meer achter ons te liggen en onze oorspronkelijke plannen voor de volgende rondreis zijn weer uit de ijskast gehaald

. Ik wil heel graag feedback vragen op de uitwerking die er nu ligt. We gaan nog steeds met z’n 5-en dit keer en de route heb ik dus al aardig in kaart gebracht. Een offerte voor juni 2024 is opgevraagd bij Tioga, wat opvalt natuurlijk is het enorme prijsverschil met 4 jaar geleden voor de camperhuur in juni nota bene. We vliegen aan op LAS zo is het idee nu en terug vanaf SLC. Om gezondheidsredenen wil ik zoveel mogelijk afstanden afleggen met steeds een stop van minimaal 2 overnachtingen. We zullen soms wat meer km moeten maken besef ik, maar ik heb mijn best gedaan om het zo evenwichtig mogelijk te verdelen over reizen en verblijf. Ik twijfel nog of ik toch niet nog meer dagen wil bij Yellowstone/Grand Teton, want dat is feitelijk het hoogtepunt van onze nieuwe reis. Wel is het zo dat we ook nog plannen op een vervolg met een rondje Denver-Denver, vandaar dat een aantal bestemmingen er nu niet in zitten (zoals Monument Valley, Moab). Grand Canyon hebben we een vorige reis al gedaan. Zion willen we heel graag nog eens bezoeken. Las Vegas willen we, nu de kinderen volwassen zijn, nog eens de Strip en Freemont Street doen. Dat moet wel aan het begin van de vakantie, want er is een enorm prijsverschil met de camperhuur vanaf SLC of, zoals we nu gekozen hebben, LAS.
De route ziet er nu als volgt uit:
Dag 01 AMS-LAS
Dag 02 LAS
Dag 03 LAS-Zion (camper ophalen)
Dag 04 Zion
Dag 05 Zion
Dag 06 Zion-Capitol Reef
Dag 07 Capitol Reef
Dag 08 Capitol Reef-Vernal
Dag 09 Vernal
Dag 10 Vernal-Grand Teton
Dag 11 Grand Teton
Dag 12 Grand Teton-Yellowstone Noordwest
Dag 13 Yellowstone Noordwest
Dag 14 Yellowstone Noordwest
Dag 15 Yellowstone Noordwest-Yellowstone Centraal
Dag 16 Yellowstone Centraal
Dag 17 Yellowstone Centraal
Dag 18 Yellowstone Centraal-Grand Teton
Dag 19 Grand Teton-Craters of the Moon
Dag 20 Craters of the Moon
Dag 21 Craters of the Moon-SLC
Dag 22 SLC (camper inleveren)
Dag 23 SLC-AMS
Bij elkaar hebben we voor Yellowstone en Grand Teton nu 8 volle dagen. Ik had er graag 10 gewild, maar omdat ik overal na een reisdag in elk geval een rustdag wil hebben en voldoende tijd in andere parken ook, kom ik hierop uit. Wat vinden jullie, zou je dingen anders doen?