Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Reis Lussy: hulp bij Yosemite NP naar Death Valley NP en Las Vegas.
Reis Lussy: hulp bij Yosemite NP naar Death Valley NP en Las Vegas.
Goedendag allemaal,
Wij zullen half aug naar San Francisco gaan voor 3 weken.
Wij verblijven daar bij familie.
Nu ben ik samen met mijn man en puber van 15. Samen aan het uitzoeken hoe we met de auto een mooie rit kunnen maken van Yosemite park naar Death Valley en Vegas en Grand Canyon kunnen reizen. Wij willen ongeveer een week uitrekken.
Nu heb ik:
Yosemite park doorrijden via Tioga pass richting Death Valley. Onderweg willen we dan ergens overnachten. Ook in de omgeving Death Valley een overnachting voor we Vegas 2 dagen willen aanschouwen.
Hebben jullie ideeën. Zoveel gelezen al, maar zie door de parken het bos niet meer zeg maar haha.
Wij zullen half aug naar San Francisco gaan voor 3 weken.
Wij verblijven daar bij familie.
Nu ben ik samen met mijn man en puber van 15. Samen aan het uitzoeken hoe we met de auto een mooie rit kunnen maken van Yosemite park naar Death Valley en Vegas en Grand Canyon kunnen reizen. Wij willen ongeveer een week uitrekken.
Nu heb ik:
Yosemite park doorrijden via Tioga pass richting Death Valley. Onderweg willen we dan ergens overnachten. Ook in de omgeving Death Valley een overnachting voor we Vegas 2 dagen willen aanschouwen.
Hebben jullie ideeën. Zoveel gelezen al, maar zie door de parken het bos niet meer zeg maar haha.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hulp bij Yosemite naar Death Valley en Vegas
Hallo, welkom op het forum!
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is. Heb je een week voor de rit van SF naar de Grand Canyon of moet je in die week ook weer terug naar SF?
Qua route is wat je beschrijft de mooiste en kortste route dus dat is prima. Maar het lijkt erop of je alleen maar door Yosemite (met een e op het eind) heen wilt rijden. Om iets van Yosemite te zien zijn daar toch wel twee overnachtingen aan re raden.
Na de Tioga Pass is een overnachting bij bijvoorbeeld Lee Vining of Mammoth Lakes mooi. En dan een overnachting in Death Valley.
Het is een prachtige route. Wij hebben dit stuk al meerdere keren gereden. Kijk eens in onze reisverslagen bij bijvoorbeeld 2013, 2015 en 2019.
Marianne
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is. Heb je een week voor de rit van SF naar de Grand Canyon of moet je in die week ook weer terug naar SF?
Qua route is wat je beschrijft de mooiste en kortste route dus dat is prima. Maar het lijkt erop of je alleen maar door Yosemite (met een e op het eind) heen wilt rijden. Om iets van Yosemite te zien zijn daar toch wel twee overnachtingen aan re raden.
Na de Tioga Pass is een overnachting bij bijvoorbeeld Lee Vining of Mammoth Lakes mooi. En dan een overnachting in Death Valley.
Het is een prachtige route. Wij hebben dit stuk al meerdere keren gereden. Kijk eens in onze reisverslagen bij bijvoorbeeld 2013, 2015 en 2019.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Lussy: hulp bij Yosemite NP naar Death Valley NP en Las Vegas.
Je schrijft dat je in een week tijd Yosemite, Death Valley, Las Vegas en de Grand Canyon wilt zien. Als LV het eindpunt is (of ga je terug naar SF?) dan zou dat wel lukken maar de GC is dan wel een brug te ver lijkt me. Ik zou dan als het kan een paar langer gaan zodat je ook nog een park als Zion kunt bezoeken m.a.w. na LV een klein rondje maken en dan na de GC onderlangs weer terug naar LV.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hallo,
Welkom op het forum! Een week is inderdaad wel kort. Het zou kunnen, maar dan zou ik de Grand Canyon achterwege laten. De volgende planning is ideaal waarbij je ook nog voldoende tijd hebt om wat te zien. Maar je zit dan al wel snel op 10 dagen.
1 San Francisco - Yosemite NP
2 Yosemite NP
3 Yosemite NP
4 Yosemite NP - Lee Vining (via Tioga Pass)
5 Lee Vining (Mono Lake, Bodie SHP)
6 Lee Vining - Death Valley NP
7 Death Valley NP - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Grand Canyon NP
10 Grand Canyon NP - Las Vegas
Uiteraard kun je hier nog wat van af halen. Bijvoorbeeld door één dag Yosemite NP en de dag in Lee Vining te skippen, zou het in 8 dagen kunnen (hoewel je dan wel een aantal mooie dingen overslaat
). En in bovenstaande ben ik er vanuit gegaan dat je niet weer terug naar San Francisco hoeft.
Welkom op het forum! Een week is inderdaad wel kort. Het zou kunnen, maar dan zou ik de Grand Canyon achterwege laten. De volgende planning is ideaal waarbij je ook nog voldoende tijd hebt om wat te zien. Maar je zit dan al wel snel op 10 dagen.
1 San Francisco - Yosemite NP
2 Yosemite NP
3 Yosemite NP
4 Yosemite NP - Lee Vining (via Tioga Pass)
5 Lee Vining (Mono Lake, Bodie SHP)
6 Lee Vining - Death Valley NP
7 Death Valley NP - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Grand Canyon NP
10 Grand Canyon NP - Las Vegas
Uiteraard kun je hier nog wat van af halen. Bijvoorbeeld door één dag Yosemite NP en de dag in Lee Vining te skippen, zou het in 8 dagen kunnen (hoewel je dan wel een aantal mooie dingen overslaat

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Yosemite en Death Valley liggen tussen SF en Vegas. Deze bezoeken is dus vrij evident.
Grand Canyon ligt voorbij Vegas en toch al best weer een eindje.
Vraag is dus inderdaad wat het eindpunt moet zijn.
Persoonlijk zou ik met start in SF en einde in Vegas volgende doen:
1 San Francisco - Yosemite NP (340 km)
2 Yosemite NP
3 Yosemite NP - Bridgeport of Lee Vining (via Tioga Pass) (160 km)
4 Bridgeport of Lee Vining - Death Valley NP (bezoek aan Bodie in de voormiddag en dan naar Death Valley) (400 km)
5 Death Valley NP - Kingman (365 km)
6 Kingman - Grand Canyon (280 km)
7 Grand Canyon NP - Las Vegas (450 km)
De snelste route vanuit Death Valley naar Kingman kost je 2,5 uur en gaat over Vegas.
Op zich zijn deze afstanden wel te doen. Je kan er natuurlijk altijd meer tijd aan besteden maar het is best wel haalbaar zo.
Grand Canyon ligt voorbij Vegas en toch al best weer een eindje.
Vraag is dus inderdaad wat het eindpunt moet zijn.
Persoonlijk zou ik met start in SF en einde in Vegas volgende doen:
1 San Francisco - Yosemite NP (340 km)
2 Yosemite NP
3 Yosemite NP - Bridgeport of Lee Vining (via Tioga Pass) (160 km)
4 Bridgeport of Lee Vining - Death Valley NP (bezoek aan Bodie in de voormiddag en dan naar Death Valley) (400 km)
5 Death Valley NP - Kingman (365 km)
6 Kingman - Grand Canyon (280 km)
7 Grand Canyon NP - Las Vegas (450 km)
De snelste route vanuit Death Valley naar Kingman kost je 2,5 uur en gaat over Vegas.
Op zich zijn deze afstanden wel te doen. Je kan er natuurlijk altijd meer tijd aan besteden maar het is best wel haalbaar zo.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als aanvulling op de route van Marcopstal: en dan in 1 (lange) dag van Las Vegas terug naar SF als dat de bedoeling is.
Geef je even wat meer informatie @Lussy ? Dan kunnen we beter meedenken. Want nu zitten we wat te speculeren.
Marianne
Geef je even wat meer informatie @Lussy ? Dan kunnen we beter meedenken. Want nu zitten we wat te speculeren.
Marianne
Dank jullie wel alvast
Het idee is vanuit vegas of grand canyon terug te rijden naar SF
We hebben evt wat speling maar willen in Sf ook nog wat tijd rondbrengen met familie.
Dus SF zit niet in deze dagen is puur het vetrek of eigenlijk LIvermore.
Evt kunnen we Yosimite nog overslaan en dan de dagen na terug komst doen.
En bv via de west kust terug rijden.
Het mag best een paar dagen langer zijn maar een week voor yosimite naar grand canyon zou toch moeten kunnen.
Wat is zag bij @Marcopstal is kingstown maar dat ligt nog verder naar beneden. Is dit iets wat echt volgens jou op je lijstje moet staan.
Het idee is vanuit vegas of grand canyon terug te rijden naar SF
We hebben evt wat speling maar willen in Sf ook nog wat tijd rondbrengen met familie.
Dus SF zit niet in deze dagen is puur het vetrek of eigenlijk LIvermore.
Evt kunnen we Yosimite nog overslaan en dan de dagen na terug komst doen.
En bv via de west kust terug rijden.
Het mag best een paar dagen langer zijn maar een week voor yosimite naar grand canyon zou toch moeten kunnen.
Wat is zag bij @Marcopstal is kingstown maar dat ligt nog verder naar beneden. Is dit iets wat echt volgens jou op je lijstje moet staan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite overslaan heeft geen zin want dat ligt op de route. Als je nog tijd hebt om Yosemite apart te bezoeken zou ik er zeker voor kiezen om het in deze trip mee te nemen.
Kingman ligt op de route naar de Grand Canyon. In de route van Marcopstal is dat een prima tussenstop om de afstand naar de Grand Canyon op te breken.
Gebruik in Googlemaps Grand Canyon Village voor de Grand Canyon.
Voor Yosemite kun je het beste Yosemite Village gebruiken.
Als je het niet erg vindt om eens een lange rijdag te hebben zou je ook in 1 keer van Death Valley naar de Grand Canyon kunnen rijden. Of je gaat na DV naar Las Vegas en dan met 1 overnachting van de GC terug naar SF.
Marianne
Kingman ligt op de route naar de Grand Canyon. In de route van Marcopstal is dat een prima tussenstop om de afstand naar de Grand Canyon op te breken.
Gebruik in Googlemaps Grand Canyon Village voor de Grand Canyon.
Voor Yosemite kun je het beste Yosemite Village gebruiken.
Dat toont Marcopstal toch ook aan met zijn voorstel?Het mag best een paar dagen langer zijn maar een week voor yosimite naar grand canyon zou toch moeten kunnen
Als je het niet erg vindt om eens een lange rijdag te hebben zou je ook in 1 keer van Death Valley naar de Grand Canyon kunnen rijden. Of je gaat na DV naar Las Vegas en dan met 1 overnachting van de GC terug naar SF.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het is Yosemite !
Dit er tussenuit halen heeft geen zin, komende vanuit SF moet je er eigenlijk door om richting Death valley te gaan. Je kan natuurlijk ook anders rijden maar dan is het alleen verder en minder interessant.
Hoe je terugkeert vanuit Vegas of GC kan je natuurlijk kiezen. Het is wel meer dan 1.400 km vanaf de GC naar SF ! Via de kust is het nog iets langer maar vooral ook trager.
"Kingman" dus.
Ik denk dat jullie er misschien eens een kaart moeten bijnemen. Het aantal wegen in die regio is zeer beperkt. Kingman is een plaats waar je eigenlijk voorbij moet als je van Death Valley of Vegas richting de south rim van de GC rijdt. Tenzij je van de andere kant komt via Zion en Page, maar aangezien jullie daar toch geen tijd voor hebben lijkt me dat zinloos.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
overnachten tussen yosemiti en death valley
Oke we hebben even wat hulp nodig nog
We gaan onze reis half aug omgooien dus van Sf richting Yosemite death valley en vegas.
Nu willen we tussen yosemite en death valley ergens overnachten of 2 nachten . Hotel en zwembad.
Hoeft niet heel luxe maar wel een beetje van deze tijd.
Wij komen er gewoon niet meer uit.
Tips zijn dan meer dan welkom
We gaan onze reis half aug omgooien dus van Sf richting Yosemite death valley en vegas.
Nu willen we tussen yosemite en death valley ergens overnachten of 2 nachten . Hotel en zwembad.
Hoeft niet heel luxe maar wel een beetje van deze tijd.
Wij komen er gewoon niet meer uit.
Tips zijn dan meer dan welkom
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: overnachten tussen yosemiti en death valley
In Mammoth Lakes heb je genoeg hotels met zwembaden…
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Overnachten tussen Yosemite en Death Valley
Je had in dit topic ook al vragen gesteld; daar heb je ook al tips gekregen. Het is wel fijn en handig als je al je vragen over dezelfde route bij elkaar houdt.
Waar overnachten jullie in Yosemite? In het park? Of erbuiten? en waar in Death Valley? Voor de reistijd en de beste tussenstop is dat wel goed om te weten. Hoeveel nachten heb je voor Yosemite uitgetrokken? Het aantal nachten staat nog niet vast? Ik zou niet te lang wachten met boeken; het zal alleen maar schaarser en duurder worden.
Heb je naar onze verslagen gekeken waar ik in je andere topic naar had verwezen?
Het is Yosemite. Geen yosemiti.
Ik zal een moderator vragen om dit te verplaatsen naar je andere topic.
Marianne
Waar overnachten jullie in Yosemite? In het park? Of erbuiten? en waar in Death Valley? Voor de reistijd en de beste tussenstop is dat wel goed om te weten. Hoeveel nachten heb je voor Yosemite uitgetrokken? Het aantal nachten staat nog niet vast? Ik zou niet te lang wachten met boeken; het zal alleen maar schaarser en duurder worden.
Heb je naar onze verslagen gekeken waar ik in je andere topic naar had verwezen?
Het is Yosemite. Geen yosemiti.
Ik zal een moderator vragen om dit te verplaatsen naar je andere topic.
Marianne
Opmerking moderator
Nieuwe topic is samengevoegd met het reeds bestaande routetopic.
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 jul 2023, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
@Martin & Marianne we zijn bij familie net voor yosemite. Dus gaan daar de dag heen al vroeg is nu het plan.Dan rijden we door richting death valley en vegas.
Ergens tussen in willen we dan overnachten of 2 nachten.
Maar zoals ik zal zei ik kom er daar gewoon niet uit.
En klopt hebben al wat tips gezien maar nog niet helemaal wat we zoeken...of we weten niet meer wat we zoeken daar in de buurt misschien beter gezegd.
En sorry als je het vervelend vind de vraag,
Ergens tussen in willen we dan overnachten of 2 nachten.
Maar zoals ik zal zei ik kom er daar gewoon niet uit.
En klopt hebben al wat tips gezien maar nog niet helemaal wat we zoeken...of we weten niet meer wat we zoeken daar in de buurt misschien beter gezegd.
En sorry als je het vervelend vind de vraag,
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je wilt dus alleen maar door Yosemite heen rijden? En het niet bezoeken?
Vragen zijn nooit vervelend maar het is wel fijn als je zelf wat duidelijkheid geeft.
Hoever zit je van Yosemite af?
Hoeveel tijd heb je? Wat ligt er wel en niet vast?
Wat willen jullie bezoeken, waar gaat je belangstelling naar uit? En wat wil je niet?
Marianne
Vragen zijn nooit vervelend maar het is wel fijn als je zelf wat duidelijkheid geeft.
Hoever zit je van Yosemite af?
Hoeveel tijd heb je? Wat ligt er wel en niet vast?
Wat willen jullie bezoeken, waar gaat je belangstelling naar uit? En wat wil je niet?
Marianne
Wij hadden een overnachting in Best Western Lone Pine. Fijn hotel met zwembad en veel te zien in directe omgeving. De volgende dag zijn we op tijd vertrokken en hebben een prachtige tocht door Death Valley gemaakt en de belangijkste bezienswaardigheden bezocht. Na DV in Best Western Pahrump overnacht. Ook met zwembad en prima. Volgende ochtend kort ritje gemaakt en Las Vegas beleeft.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: overnachten tussen Yosemite en Death Valley
Lone Pine is prima, maar als Lussy ten westen van Yosemite zit en in 1 dag naar Lone Pine moet rijden is dat wel erg ver.
Mammoth Lakes is al genoemd; dat lijkt met niet gek. Maar zoals ik al zei: echt goede suggesties zijn alleen mogelijk als we weten waar je hiervoor en hierna overnacht. Als je ook in Death Valley overnacht is de afstand van Lone Pine weer wat kort.
Marianne
Mammoth Lakes is al genoemd; dat lijkt met niet gek. Maar zoals ik al zei: echt goede suggesties zijn alleen mogelijk als we weten waar je hiervoor en hierna overnacht. Als je ook in Death Valley overnacht is de afstand van Lone Pine weer wat kort.
Marianne
Dank je wel !Trom schreef: ↑29 jul 2023, 20:36Wij hadden een overnachting in Best Western Lone Pine. Fijn hotel met zwembad en veel te zien in directe omgeving. De volgende dag zijn we op tijd vertrokken en hebben een prachtige tocht door Death Valley gemaakt en de belangijkste bezienswaardigheden bezocht. Na DV in Best Western Pahrump overnacht. Ook met zwembad en prima. Volgende ochtend kort ritje gemaakt en Las Vegas beleeft.
best western pahrump gaan we vastleggen.
Helaas lone pine niet meer beschrikbaar dus die kant moeten we boven nog wat zoeken
@Lussy Volgens mij is de Quality Inn daar ook prima. Gebruik bij best western FB100 als promotie code op hun site.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar wil je dan in 1 dag van je familie naar Lone Pine rijden? Wat is precies de bedoeling van deze trip? Wil je niets doen onderweg?
In je andere topic noemde je Livermore. Als je van Livermore naar Lone Pine rijdt ben je 6,5 uur aan het rijden. Zonder stops. Met kans op oponthoud bij de ingang van Yosemite. Is dat de bedoeling?
Waarom geen Mammoth Lakes?
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Maar waarom ga je nu random hotels vastleggen die iemand hier noemt, zonder dat men weet waar je daarvóör en daarna overnacht?
Wil je ook nog iets zien en doen onderweg (Yosemite) of alleen de hele dag in de auto zitten? Wat zijn je plannen en wat is je verwachting precies?
Wil je ook nog iets zien en doen onderweg (Yosemite) of alleen de hele dag in de auto zitten? Wat zijn je plannen en wat is je verwachting precies?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 487 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 7 Reacties