Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis WimV: planning Amerika +/- 3 weken.
Reis WimV: planning Amerika +/- 3 weken.
Hallo iedereen,
De beslissing is gevallen. Mijn partner en ik gaan voor een 3-tal weken een roadtrip doen in Amerika.
Ik had hierbij graag met jullie onze reis overlopen en jullie meningen ingewonnen.
Dag 1: Brussel --> Los Angeles aankomt rond 15 u. Eten/huur auto ophalen en winkelen voor roadtrip.
Dag 2: LA Ontbijt- DOWNTOWN LA OUE Skyspace LA met uitzicht over downtown LA - Rit naar Hollywood -Hollywood boulevard
Griffith Observatory + Hollywood sign wandeling (3u) Beverly Hills
Dag 3: Manhattan Beach Fietsen langs kust naar Venice Beach en beachdag.
Dag 4: Bezoek Ghosttown El Calico (2u30 vanuit LA) - Calico - Laughlin (3u) - Oatman (andere ghosttown indien tijd over, net onder Laughlin)
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Monument Valley
Dag 7: Page
Dag 8: Bryce Canyon : Lower Ant Canyon, daar om 10u (45min op voorhand zie mail). VM bezoek antelope canyon 10u45-11u45 met tickets
Glen Canyondam + Lake Powell
Dag 9: Rijden naar Sunset Point voor Navajo Trail/Queens Garden
Dag 10: Zion
Dag 11: Hier misschien nog een extra dag?
Dag 12: Las Vegas: Shuttle naar Zion National Park + stevige wandeling (Hidden Canyon Trail - alternatief Angels landing - afstappen shuttle stop 7 Wheeping Rock) --> Valley of Fire Rit van Zion naar Las Vegas (3u)
Dag 13: The Strip, Rust aan zwembad
Dag 14: Vegas
Dag 15: Death Valley
Dag 16: Dan volledige rijdag richting Tioga pass (4u) - Optie : bezoek Mono Lake
Dag 17: VM bezoek Bodie ghosttown en Via Tioga pass doorrijden richting Yosemite (2u30)
Dag 18: Yosemite bezoeken en wandelen
Dag 19: Bezoek Mariposa Grove (sequoia’s) en in NM vertrek richting San Fran
Dag 20: SF : Wakker worden + ontbijten --> Fiets huren: Marina - GGB - Sausalito - Golden Gate Park
Dag 21: Bezoek Alcatraz
Dag 22: Vertrek
Mijn partner had graag nog het YellowStone National Park gezien. Is dit te combineren? Waar zouden we dit dan nog bij kunnen verwerken?
Groetjes Wim.
De beslissing is gevallen. Mijn partner en ik gaan voor een 3-tal weken een roadtrip doen in Amerika.
Ik had hierbij graag met jullie onze reis overlopen en jullie meningen ingewonnen.
Dag 1: Brussel --> Los Angeles aankomt rond 15 u. Eten/huur auto ophalen en winkelen voor roadtrip.
Dag 2: LA Ontbijt- DOWNTOWN LA OUE Skyspace LA met uitzicht over downtown LA - Rit naar Hollywood -Hollywood boulevard
Griffith Observatory + Hollywood sign wandeling (3u) Beverly Hills
Dag 3: Manhattan Beach Fietsen langs kust naar Venice Beach en beachdag.
Dag 4: Bezoek Ghosttown El Calico (2u30 vanuit LA) - Calico - Laughlin (3u) - Oatman (andere ghosttown indien tijd over, net onder Laughlin)
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Monument Valley
Dag 7: Page
Dag 8: Bryce Canyon : Lower Ant Canyon, daar om 10u (45min op voorhand zie mail). VM bezoek antelope canyon 10u45-11u45 met tickets
Glen Canyondam + Lake Powell
Dag 9: Rijden naar Sunset Point voor Navajo Trail/Queens Garden
Dag 10: Zion
Dag 11: Hier misschien nog een extra dag?
Dag 12: Las Vegas: Shuttle naar Zion National Park + stevige wandeling (Hidden Canyon Trail - alternatief Angels landing - afstappen shuttle stop 7 Wheeping Rock) --> Valley of Fire Rit van Zion naar Las Vegas (3u)
Dag 13: The Strip, Rust aan zwembad
Dag 14: Vegas
Dag 15: Death Valley
Dag 16: Dan volledige rijdag richting Tioga pass (4u) - Optie : bezoek Mono Lake
Dag 17: VM bezoek Bodie ghosttown en Via Tioga pass doorrijden richting Yosemite (2u30)
Dag 18: Yosemite bezoeken en wandelen
Dag 19: Bezoek Mariposa Grove (sequoia’s) en in NM vertrek richting San Fran
Dag 20: SF : Wakker worden + ontbijten --> Fiets huren: Marina - GGB - Sausalito - Golden Gate Park
Dag 21: Bezoek Alcatraz
Dag 22: Vertrek
Mijn partner had graag nog het YellowStone National Park gezien. Is dit te combineren? Waar zouden we dit dan nog bij kunnen verwerken?
Groetjes Wim.
Re: Planning Amerika +- 3 weken
Op zich mooie plannen,maar mijn ziens heel strak gepland. Het schema is hier en daar voor mij niet helemaal duidelijk. Een van - naar schema per dag werkt het best. Dag 8 bijvoorbeeld vanuit Bryce weer terug naar antilope canyon. Of begrijp ik het verkeerd? In dit schema krijg je echt niet Yellowstone tussen " gepropt".
Zion verdient zeker een extra dag, hier kun je prachtig wandelen.
Wanneer willen jullie gaan? En wat is er al geboekt/ gereserveerd??
Zion verdient zeker een extra dag, hier kun je prachtig wandelen.
Wanneer willen jullie gaan? En wat is er al geboekt/ gereserveerd??
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Planning Amerika +- 3 weken
Hallo, welkom op het forum!
In 3 weken is dit een prima route maar wil je ook naar Yellowstone dan heb je een extra week nodig. Het is handig om te vermelden wat er al vast ligt en wanneer jullie gaan.
De route noteren in een van-naar schema per dag is veel duidelijker want dan zie je in één oogopslag wat de reisdagen zijn.
Bij bijvoorbeeld dag 8 krijg je dan 'dag 8 Page - Bryce' en dan begrijpen we ook dat je die dag nog iets in Page kunt doen.
Je hebt nu twee nachten Bryce? Daar is één nacht voldoende. Voor het veel grotere en veelzijdige Yosemite is een extra nacht niet gek, zeker als jullie van wandelen houden. Ik zou sowieso proberen Bodie te doen op de dag dat je uit Death Valley vertrekt zodat je de volgende dag meer tijd hebt voor de Tioga Road.
Marianne
In 3 weken is dit een prima route maar wil je ook naar Yellowstone dan heb je een extra week nodig. Het is handig om te vermelden wat er al vast ligt en wanneer jullie gaan.
De route noteren in een van-naar schema per dag is veel duidelijker want dan zie je in één oogopslag wat de reisdagen zijn.
Bij bijvoorbeeld dag 8 krijg je dan 'dag 8 Page - Bryce' en dan begrijpen we ook dat je die dag nog iets in Page kunt doen.
Je hebt nu twee nachten Bryce? Daar is één nacht voldoende. Voor het veel grotere en veelzijdige Yosemite is een extra nacht niet gek, zeker als jullie van wandelen houden. Ik zou sowieso proberen Bodie te doen op de dag dat je uit Death Valley vertrekt zodat je de volgende dag meer tijd hebt voor de Tioga Road.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis WimV: planning Amerika +/- 3 weken.
Ik zie nu dat Antelope Canyon al geboekt is, veel ruimte om te schuiven is er dus niet.
Voor Alcatraz is reserveren ook noodzakelijk. Als je de eerste of laatste tour neemt heb je de rest van de dag nog voor andere activiteiten. Met jullie plannen in San Francisco zou het ook in 1 dag kunnen.
De night tour bij Alcatraz is een aanrader, je kunt dan meer zien dan overdag.
Marianne
Voor Alcatraz is reserveren ook noodzakelijk. Als je de eerste of laatste tour neemt heb je de rest van de dag nog voor andere activiteiten. Met jullie plannen in San Francisco zou het ook in 1 dag kunnen.
De night tour bij Alcatraz is een aanrader, je kunt dan meer zien dan overdag.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2318 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-