Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Hotel grand canyon south rim

Bericht door Axanavb »

Hallo allemaal!

Tijdens onze trip willen wij 1 nachtje verblijven nabij de grand canyon.
Dit is voor ons de eerste keer en hebben al onze hotels maar op die nabij de grand canyon lopen we een beetje vast.
We zouden de south rim willen bezoeken en komen vanuit las vegas.. daarna gaan we ook terug naar las vegas :D

Enige ervaringen van hotels of tips die jullie met ons willen delen? :?: :D
Liefst niet de duurste, gewoon netjes, is uiteindelijk enkel maar om te slapen.

Opmerking moderator

Nieuwe topic samengevoegd met het routetopic.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel grand canyon south rim

Bericht door Martin & Marianne »

Het mooiste is een overnachting in het park, aan de rand van de Canyon. Er betaalbare optie is de Bright Angel Lodge. Zie daarvoor en voor de andere lodges www.grandcanyonlodges.com.
Heb je je route u al klaar?

Marianne
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Hotel grand canyon south rim

Bericht door Axanavb »

Hoi Marianne

Ja we hebben het hierop (voorlopig) afgetikt:

1-SF aankomst om 13u
2-SF
3-SF
3-van SF naar cambria
4-van Cambria naar LA
5-LA
6-LA
7-LA
8-van LA naar death valley
9-van death valley naar LV
10-LV
11-van LV naar grand Canyon
12-van grand canyon naar LV
13-vlucht vanuit LV naar belgie om 19u

We hebben het vooral voor de steden, qua natuur willen we gewoon een beetje hier en daar meepikken

Wat denk je? :D
Wel nog steeds niks definitief geboekt
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Hotel grand canyon south rim

Bericht door josea »

Je had overigens wel beter gewoon in je route topic verder kunnen gaan, in plaats van nu weer een nieuwe te openen.

Er gaat iets niet goed in je dagtelling; je hebt twee keer dag 3.
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Hotel grand canyon south rim

Bericht door Axanavb »

Oeps, Sorry niet bij stil gestaan
Ja blijkbaar te snel geweest, we doen 2 volledige dagen LA ipv 3 dus daar valt eentje weg, zijn er 3 nachten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel een eind rijden voor een beetje natuur. :wink:
De Grand Canyon is een must?
Het is misschien leuker om wat meer tijd bij de kust te gebruiken. Scheelt je veel kilometers.

Marianne
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Ja eigenlijk wel een beetje, we willen die ervaring toch wel heel graag meepikken
Cambria proberen we er vroeg te zijn, dan de overnachting dan daar nog een beetje tijd doorbrengen en pas laat inchecken in LA omdat we daar dan toch nog twee volle dagen hebben

4u heen en terug is het ons echt wel waard, met die korte periode is het een beetje keuzes maken denk ik
Vandaar dat yosemite er van tussen gevallen is, als beginners in zon trip is het misschien verstandiger om het ons niet te moeilijk te maken met zowel steden en parken denk ik?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat er niet om dat je voldoende tijd hebt voor Cambria, maar juist dat je tijd hebt op de route er naar toe. In Monterey kun je whalewatchen of naar het prachtige aquarium. En rij de 17 miles drive (wij deden dat op de fiets, erg leuk). Bekijk de McWay Fall, en lunch bij Nepenthe. Een bezoek aan Hears Castle is ook een aanrader.
Je kunt natuurlijk prima parken en steden combineren, het belangrijkste is echter dat je niet te veel doet als je maar weinig tijd hebt.
Als jullie steden leuker vinden dan de parken dan is het prima zoals je het nu hebt. Als je ook de parken interessant vindt dan zou ik een kleiner rondje doen met zowel steden als parken.

Marianne
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Als we vroeg vertrekken vanuit SF kunnen we nog een dag montery misschien doen? Of is dit echt te weinig?
Dan naar de avond toe richting cambria, overnachten, en dan pas savonds aankomen in LA, dan kunnen we hier en daar misschien nog korte stops maken, de ritjes overal tussen lijken me niet heel lang? :?: :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoel aan te geven dat het langs de kust vooral gaat om de hele route; het is de reis er naartoe, niet de bestemming.
En je moet zelf kijken wat je aanspreekt en hoeveel tijd je daar zou willen besteden. Ik zeg niet dat je een dag Monterey moet doen; ik geef alleen maar aan wát je er kunt doen (en ik ben lang niet volledig geweest). Bij Big Sur wil je ook wel eens stoppen om van het uitzicht te genieten, en misschien een stop bij Santa Barbara?
Bekijk het eens allemaal, en kijk dan wat je in een paar uur bij de Grand Canyon wilt doen, en maak dan een keuze.

En rij vooral niet in de avond! Het is vroeg donker in september, hou daar rekening mee. Je wilt echt die weg niet in het donker rijden.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door josea »

Het lijkt inderdaad alsof je van stad naar stad wilt rijden en daar tussenin zo snel mogelijk door wilt rijden.
Maar juist overal tussenin is ook zoveel te zien en te doen.
Een route via Yosemite zou ik zeker voor een eerste keer mooier vinden. De Grand Canyon kun je dan beter een volgende keer combineren met een rondje Las Vegas.
Yosemite ligt een volgende keer niet handig op je route als je SF al gezien hebt en je zou je meer op Utah/Arizona willen focussen. De Grand Canyon ligt dan wel gunstig.
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Pff wat een moeilijke keuze
Eigenlijk is het ons laat ingevallen van oei.. we willen aan kinderen beginnen dus dit kan het laatste jaar zijn in lange tijd dat we dit kunnen doen..
Dus snel komt er geen tweede keer, en gezien we oorspronkelijk voor de steden gingen dacht ik aan twee volle dagen per stad
Had er nooit bij stilgestaan dat er nog zoveel moois op die routes liggen
We zijn niet voor de museums enzo, dus dan kan misschien een dag LA minder geen kwaad
Daar gaan we vooral voor hollywood boulevard enzo
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, we maken het je wel lastig. :wink:
Maar het is goed om na te denken wat je nu precies wilt.
En een volgende keer komt er vast nog wel eens; in 1998 gingen wij voor het eerst, en vele jaren later met de kinderen, en nu weer met z'n tweeën. Tijd genoeg dus om nog veel te zien.
LA kan in principe met een dag minder maar dat hangt er natuurlijk van af wat je er wilt doen. Wil je niet naar Universal Studios of een studio tour bij Warner Bros? Of naar het strand, of de walk of Fame? Kijk wat je wilt doen en kijk dan hoeveel tijd dat kost. LA is geen stad waar je gaat rondslenteren; je moet gericht ergens naar toe rijden.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door paulr »

hahaha... wat een keuze- en luxe stress lees ik hier ! :)
Ik was voor mijn 45e nog nooit in de USA geweest voor dit soort trips en nu gaan we bijna ieder jaar of om het jaar, samen, maar ook met (oudere) kinderen !
En lees eens wat verslagen van mensen die juist met héle kleine kinderen erheen gaan (en met een camper reizen bijvoorbeeld), lijkt me ideaal: kleintje slaapt en jullie maken wat kilometers !
Er is dus nog voldoende tijd in je leven om alles in ZW-USA te bekijken en de grootste fout die je kan maken is alleen maar kilometers te maken en asfalt te zien.
Kortom...blijf dus aan de kust, pak Yosemite mee en rij rustig langs de kustweg. Later zal blijken dat de Grand Canyon niet het hoogtepunt van je volgende reis zal worden, maar eerder Zion, Bryce, Arches, Canyoland etc etc. En die mis je nu ook als je alleen naar GC gaat. Fear of missing out, je zal keuzes moeten maken...
Zoals Josea aangeeft: in een volgende reis is SF en Yosemite wellicht lastig(er) in te plannen en die heb je dan mooi nu alvast gehad !
sterkte met deze dilemma's :) :wink:
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Jullie hebben allemaal zoveel gelijk :|
We waren er alleen zo op gebrand de GC te zien haha
Vliegtickets ga ik boeken maar de rest laat ik nog heel even bezinken, veel info bijgekomen haha :D
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Nog iets: waar komen jullie huurautos vandaan? Ik heb voorlopig sunny cars op het oog 😁
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door josea »

Klopt hoor, wat Paul zegt; ik denk dat er weinig mensen zijn, die naderhand de Grand Canyon noemen als mooiste van de reis. Indrukwekkend misschien, maar er zijn zoveel mooiere dingen te zien in de omgeving! Die ga je dan gewoon allemaal doen een volgende keer, samen met de Grand Canyon, als je verslaafd terug komt uit Amerika :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor huurauto's in het topic in het vervoer-subforum.
Er is meer dan Sunnycars.

En hoe kun je tickets boeken als je de route niet weet?

Marianne
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Over vertrek en terugkeer waren we al zeker 16-28 sept
We hebben nog eens samen aan tafel gezeten en willen ook bij aankomst SF en vertrek LV blijven
In de invulling kunnen we dan nog steeds schuiven dus qua hotels etc boeken we voorlopig nog niet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer