Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

:D :D Hoi allemaal!!

In september 2023 gaan mijn vriend en ik een reisje Amerika doen en het is allemaal nog een beetje nieuw..
New York heb ik al gedaan, maar daar heb je natuurlijk minder planning voor nodig qua hotels enzo..

Dus ik wou graag jullie mening of mijn tijdspannes haalbaar zijn. :D
Ik krijg maar beperkt verlof op het werk dus heb alles in 12 dagen moeten proppen:

- Dag 1
Aankomst LA 13u (halve dag)

- Dag 2
1 dag LA

- Dag 3
1 dag LA

- Dag 4
Smorgens vertrekken naar Las Vegas
Halve dag Las Vegas

- Dag 5
Volledige dag Las vegas

- Dag 6
Smorgens vertrekken Grand Canyon
Halve dag Grand Canyon

- Dag 7
Hele dag grand Canyon

- Dag 8
Smorgens vertrekken richting San Francisco
Onderweg slapen
(Hier willen we misschien het avontuur aangaan en hopen op een slaapplek langs de route, zonder iets te plannen :P )

- Dag 9
Verder rijden naar San Francisco
Halve dag San Francisco

- Dag 10
Hele dag San Francisco
Alcatraz

- Dag 11
Smorgens vertrekken naar LA

Dag 12
Terugvlucht 17u vanuit LA

Is dit haalbaar denken jullie?
Bedankt alvast indien je de rijd wou nemen om te lezen! :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Waarom wil je een rondje maken? Dat is niet handig met zo weinig tijd. Liggen de tickets al vast?
En wat zijn jullie plannen overal, wil je behalve de Grand Canyon geen natuurparken bezoeken? En geen Hwy 1?
Waarom 1,5 dag voor de Grand Canyon, wat wil je daar doen?

Marianne
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door marcie216 »

Welkom!

Je hebt een beetje het zelfde probleem dat ik had een +- 5 jaar geleden toen ik op dit forum kwam. Je wilt heel veel doen, hebt al een eigen planning gemaakt en vervolgens krijg je hier zo veel waardevolle tips waardoor het nog lastiger wordt.

Ik heb 5 jaar geleden heel veel aan de tips van iedereen hier gehad, maar het belangrijkste (en wat ik dus niet had gedaan vorige keer), was meer ruimte gepland voor de parken. Onze reis was gehaast en hebben daardoor veel gemist.

Hoe je route nu gepland is heb je eigenlijk geen tijd voor de natuur en mis je echt erg veel mooie zaken, denk aan:

- Yosemite
- Seqouia + Kings Canyon
- Bryce / Zion regio
- etc

En zo zijn er nog veel meer zaken op te noemen. En daarbij wat Marianne zegt heb je nu in de beperkte 12 dagen ook nog dat je weer terug naar LA moet, terwijl je in SF zit. Zou je beter kunnen terugvliegen vanaf SF, scheelt weer een hele dag in de planning.

Willen jullie wel meer natuur zien of gaan jullie eigenlijk voor de 3 steden in de route?
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Bedankt al voor de reacties! :D
In eerste instantie gaan we voor de steden, maar nog niks van tickets ligt vast omdat ik inderdaad bang ben dat het krap wordt.
We vliegen terug van LA omdat het volgens wat ik heb gevonden van vliegtickets bijna de helft scheelt in prijs, ook het huren van de auto leek me veel goedkoper als je hem in dezelfde luchthaven oppikt en achterlaat.

Voor grand canyon heb ik weinig inzicht hoeveel tijd we er net nodig hebben, vandaar dat ik liever een beetje reserve nam om daar dan nog een tweede nacht te slapen en dan vroeg terug te kunnen keren.
Highway 1 dacht ik te doen van san francisco naar LA in het terugkeren, of ist dat niet die route? (Newbie :crazy: :-D )
En da route van grand canyon naar SF dacht ik wat reserve tijd te hebben om nog ergens te kunnen stoppen onderweg
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Zou grand canyon te doen zijn in een halve dag
Dat we dan smorgens van las vegas vertrekken en dan 1 nachtje daar slapen en dan smorgens of rond de middag weer verder rijden?
We zijn niet de fervente wandelaars dus we willen gewoon enkele mooie uitzichten bekijken :D
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door mtl »

Als je alleen wat wil rondkijken dan lijkt me dat ruim voldoende. Niks moet, alles kan.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door josea »

Highway 1 wilde je in 1 dag doen, van SF naar LA?
Dan zit je de hele dag in je auto, en dan moet je nog opschieten, tijd om iets te zien is er dan niet.
Gebruikelijk zijn twee overnachtingen op dit stuk.
Je wilt nu ook van Grand Canyon naar SF rijden met 1 overnachting. Ook hier kun je er makkelijk minstens vier of vijf plannen, met Death Valley en Yosemite erin.

De periode dat je gaat zou ideaal zijn voor een rondje Las Vegas en de parken daar in de buurt.

Of ga van Las Vegas via Yosemite en SF naar Los Angeles; tickets hoeven niet veel duurder te zijn,

Of concentreer je op een rondje in Californië, met LA, Sequoia, Yosemite en Highway 1.
Dan heb je genoeg te doen in 12 dagen.
Laatst gewijzigd door josea op 29 jan 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door josea »

Mogelijkheden bijvoorbeeld:

Met alle steden:

1. Aankomst Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas - Death Valley
4. Death Valley - Lee Vining
5. Lee Vining - Yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite - SF
8. SF
9. SF - San Simeon
10. San Simeon - LA
11. LA
12. LA - naar huis
13. Thuis

Of One way California:

1. Aankomst LA
2. LA
3. LA
4. LA - San Simeon
5. San Simeon - Monterey
6. Monterey - Sequoia
7. Sequoia - King’s Canyon
8. King’s Canyon - Yosemite
9. Yosemite
10.Yosemite - SF
11. SF
12. SF - naar huis
13. Thuis

Of een rondje Las Vegas:

1. Aankomst Las Vegas
2. Las Vegas - Zion
3. Zion
4. Zion - Bryce
5. Bryce - Capitol Reef
6. Capitol Reef
7. Capitol Reef - Monument Valley
8. Monument Valley - Page
9. Page - Grand Canyon
10. Grand Canyon - Las Vegas
11. Las Vegas
12 Las Vegas - naar huis
13. Thuis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Axanavb schreef:
29 jan 2023, 10:38
We vliegen terug van LA omdat het volgens wat ik heb gevonden van vliegtickets bijna de helft scheelt in prijs, ook het huren van de auto leek me veel goedkoper als je hem in dezelfde luchthaven oppikt en achterlaat.
Heb je wel de multicity-optie gebruikt of heb je naar twee enkeltjes gekeken? In principe hoeven de tickets niet duurder te zijn als je van een andere luchthaven vetrrekt. Autohuur hoeft ook niet duurder te zijn.
Ik zou hoe dan ook de vreselijk lange en saaie rit van de GC naar SF proberen te vermijden.

De routes van josea zijn allemaal prachtig. Als je meer tijd voor de steden wilt zou je zoiets kunnen doen:
1 naar SF
2 SF
3 SF
4 SF - Cambria
5 Cambria - Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Grand Canyon
12 Grand Canyon
13 Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix

Wil je een mooiere route dan zou je tussen LA en Las Vegas via Death Valley kunnen rijden, met een overnachting in het park of vlak ervoor of erna.
Als je niet echt wilt wandelen is 1 overnachting bij de GC voldoende. Maar lees je vooral goed in en kijk wat er te doen en en wat je aanspreekt.
Een stuk naar beneden wandelen, de canyon in, is wel een geweldig ervaring! Zie bijvoorbeeld hier en de volgende dag voor onze 2 nachten GC.

Marianne
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

oei jullie hebben gelijk, had inderdaad twee enkele vluchten geselecteerd..
Wauw gelukkig heb ik hier even hulp gevraagd..
Dan zouden we inderdaad beginnen in SF en eindigen in Las vegas

Eventjes de plannen herzien :lol: :D
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door josea »

Beginnen in SF en eindigen in Las Vegas is nu net niet handig als je ook LA en Yosemite mee wilt pakken.
Beter van LA naar SF naar Las Vegas of andersom.

Tenzij Yosemite geen must is natuurlijk…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk inderdaad heel goed wat je wilt doen voordat je tickets boekt. LA-LV kan, maar het is ook mooi om in LA te beginnen en dan via SF en Yosemite naar LV. Rij desnoods alleen door Yosemite heen zonder er te verblijven. Het betekent wel een prachtige route.

1 naar Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Cambria
5 Cambria - San Francisco
6 San Francisco
7 San Francisco - Lee Vining
8 Lee Vining - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix
13 Las Vegas/Phoenix - vlucht

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door josea »

Nou, keus genoeg zou ik zo zeggen :D

Alleen zijn jouw routes een dag langer dan de mijne, Marianne, omdat ze aangaf de 12e dag terug te moeten vliegen.
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

josea schreef:
29 jan 2023, 12:15
Beginnen in SF en eindigen in Las Vegas is nu net niet handig als je ook LA en Yosemite mee wilt pakken.
Beter van LA naar SF naar Las Vegas of andersom.

Tenzij Yosemite geen must is natuurlijk…
Een must is het niet maar als ik het hoor is het wel de moeite blijkbaar, we zouden er dan niet heel veel tijd willen doorbrengen maar het wel eens willen zien
Dus dan eerder
LA-Yosemite-SF- en zo verder misschien death valley en GC meepikken onderweg naar LV
In principe kunnen we er nog een dag extra aan breien als dat het verschil maakt, we hadden gewoon een extra dag bekomen thuis gerekend voor we weer aan het werk moeten maar die optie ligt zeker nog open :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

josea schreef:
29 jan 2023, 12:28
Alleen zijn jouw routes een dag langer dan de mijne, Marianne, omdat ze aangaf de 12e dag terug te moeten vliegen.
Oeps, ja, dat is misgegaan.
Misschien kan er nog een extra dag verlof bij? :wink:
Zo weinig verlof is toch niet gebruikelijk? Als je twee weken hebt zou ik die ook volledig gebruiken.
Axanavb schreef:
29 jan 2023, 12:33
LA-Yosemite-SF- en zo verder misschien death valley en GC meepikken onderweg naar LV
Dit lijkt niet handig; heb je dit op een kaart bekeken? Hou er rekening mee dat googlemaps nu niet de route via Lee Vining pakt, maar die moet je wel nemen als je Yosemite op wilt nemen. Zie mijn voorstel, Yosemite doe je dan op dag 7.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 jan 2023, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door josea »

Maar dan wordt het wel: LA - kustweg - SF - Yosemite… en dan verder.
Dus niet Yosemite vóór SF.

Eventueel kun je dan ook terugvliegen vanaf Phoenix en van Las Vegas naar Grand Canyon naar Phoenix.

En waarom krijg je maar zo weinig verlof? Als je aangeeft een reis naar Amerika te willen maken, wil je werkgever dan niet een beetje meedenken?
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Ja heb een extra dagje al gekregen dan wat oorspronkelijk gepland was maar ik werk in de verkoop en we werken maar met 3.. dus zaterdag zijn al een moeilijke want dit zijn de drukkere dagen dus ligt een beetje moeilijk als ik er 3 op rij moet krijgen
Ik begin de zaterdag normaal terug dus dan kunnen we natuurlijk wel de donderdag terugkeren in plaats van woensdag om dan de vrijdagavond te landen :D
Dus die extra dag is wel een optie als de vluchten dan even gunstig zijn (woensdag vlucht nemen wan pas in de avond opstijgen)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door josea »

In de meeste gevallen kom je in de ochtend al in Nederland aan. Dus heb je de hele vrijdag nog om bij te komen.

Maar als de zaterdagen het probleem zijn, en je krijgt er wel twee vrij, dan kun je toch langer weg? Je kunt toch al vóór de zaterdag vertrekken? Of is dat ook een probleem?
Axanavb
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2023, 00:12

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Axanavb »

Vrijdag de 15e moet ik nog werken
Dan vertrekken we zaterdag de 16e (dat is de extra die ik gehad heb
En dan het weekend erop is dan verlof en dan de zaterdag (29ste) moet ik weer werken
Ik zit aan beide kanten een beetje geblokkeerd met collegas die al iets geboekt hadden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Axanavb: klein rondreisje, hulp/bevestiging.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat geeft je inderdaad weinig ruimte. Maar het scheelt al als op de 16e kunt vertrekken. De zaterdag is de 30e, niet de 29e.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer