Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF
Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF
Hi allemaal, wat een waardevol forum! Na een hoop gepuzzel ben ik tot het volgende schema gekomen voor de zomervakantie:
7-7-23 aankomst San Francisco
8-7-23 San Francisco - golden state bridge en alcatraz
9-7-23 San Francisco auto ophalen - mariposa grove of giant sequoias rit San Francisco > Mariposa 3:00
10-7-23 Yosemite park - Glacier Point
11-7-23 Yosemite park - bridalveil + lower yosemite fall
12-7-23 Yosemite park- rit Mariposa > Mammoth Lakes 3:00
13-7-23 Mammoth lakes & Mono lake - rit Mammoth lake > Beatty 3:00
14-7-23 Death valley - aankomst las vegas- rit Beatty > Las Vegas 1:40
15-7-23 Las Vegas chilldag / strip bekijken
16-7-23 Las Vegas / red rock canyon / hooverdam
17-7-23 Las Vegas / zwemdag - rit Las Vegas > Zion 3:00
18-7-23 Zion national park
19-7-23 Zion national park
20-7-23 Bryce Canyon scenic drive - rit Zion > Bryce Canyon > Page 2:00 + 2:40
21-7-23 Lake powell en Antelope canyon - rit Page > Grand Canyon 2:00
22-7-23 Horseshoe bend en Grand canyon - rit Grand Canyon > Lake Havasu City 3:00
23-7-23 rit Lake Havasu City > Palm springs 3:20
24-7-23 Disneyland of Universal studios hollywood - rit Palm springs > Hollywood 2:00
25-7-23 Hollywood boulevard - Walk of fame, Chinese theater, hollywood sign - rit Los Angeles > Santa Barbara 1:30
26-7-23 Solvang, Morro bay, San Simeon - rit Santa Barbara > San Simeon 2:30
27-7-23 Mc way waterfall, Big sur en Montery - rit San Simeon > Santa Cruz 3:00
28-7-23 Santa Cruz
29-7-23 goed hotel chilldag voor terugreis
30-7-23 vlucht san francisco > Amsterdam
We gaan op reis met ons zoontje van 11 en willen graag ook wat dagen rustig aan doen. Vandaar drie nachten Las Vegas bijvoorbeeld. Laatste deel van de reis zit me nog niet helemaal lekker, omdat we dan elke dag moeten verkassen. Tips zijn welkom!
7-7-23 aankomst San Francisco
8-7-23 San Francisco - golden state bridge en alcatraz
9-7-23 San Francisco auto ophalen - mariposa grove of giant sequoias rit San Francisco > Mariposa 3:00
10-7-23 Yosemite park - Glacier Point
11-7-23 Yosemite park - bridalveil + lower yosemite fall
12-7-23 Yosemite park- rit Mariposa > Mammoth Lakes 3:00
13-7-23 Mammoth lakes & Mono lake - rit Mammoth lake > Beatty 3:00
14-7-23 Death valley - aankomst las vegas- rit Beatty > Las Vegas 1:40
15-7-23 Las Vegas chilldag / strip bekijken
16-7-23 Las Vegas / red rock canyon / hooverdam
17-7-23 Las Vegas / zwemdag - rit Las Vegas > Zion 3:00
18-7-23 Zion national park
19-7-23 Zion national park
20-7-23 Bryce Canyon scenic drive - rit Zion > Bryce Canyon > Page 2:00 + 2:40
21-7-23 Lake powell en Antelope canyon - rit Page > Grand Canyon 2:00
22-7-23 Horseshoe bend en Grand canyon - rit Grand Canyon > Lake Havasu City 3:00
23-7-23 rit Lake Havasu City > Palm springs 3:20
24-7-23 Disneyland of Universal studios hollywood - rit Palm springs > Hollywood 2:00
25-7-23 Hollywood boulevard - Walk of fame, Chinese theater, hollywood sign - rit Los Angeles > Santa Barbara 1:30
26-7-23 Solvang, Morro bay, San Simeon - rit Santa Barbara > San Simeon 2:30
27-7-23 Mc way waterfall, Big sur en Montery - rit San Simeon > Santa Cruz 3:00
28-7-23 Santa Cruz
29-7-23 goed hotel chilldag voor terugreis
30-7-23 vlucht san francisco > Amsterdam
We gaan op reis met ons zoontje van 11 en willen graag ook wat dagen rustig aan doen. Vandaar drie nachten Las Vegas bijvoorbeeld. Laatste deel van de reis zit me nog niet helemaal lekker, omdat we dan elke dag moeten verkassen. Tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door RubenH op 27 jan 2023, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 23 dagen SF > LV > LA > SF
Welkom !
Mooi schema…
Ik zou alleen wel proberen een nacht Bryce te doen. Aankomen rond een uur of 5 en dan een wandeling langs de rim. Volgende ochtend een wandeling naar beneden (afhankelijk van de tijd die je wilt nemen tussen uur en 3 uur). Alleen Bryce “van boven” bekijken is zonde… vervolgens door naar Page. Geeft veel meer rust in je route dan wanneer je Bryce midden op de dag als Scenic drive doet.
Het schema vanaf LA naar SF gaat Marianne vast een reactie op geven
Paul
Mooi schema…
Ik zou alleen wel proberen een nacht Bryce te doen. Aankomen rond een uur of 5 en dan een wandeling langs de rim. Volgende ochtend een wandeling naar beneden (afhankelijk van de tijd die je wilt nemen tussen uur en 3 uur). Alleen Bryce “van boven” bekijken is zonde… vervolgens door naar Page. Geeft veel meer rust in je route dan wanneer je Bryce midden op de dag als Scenic drive doet.
Het schema vanaf LA naar SF gaat Marianne vast een reactie op geven

Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF
Een overnachting bij Bryce lijkt mij ook een aanrader! Zo heb je er te weinig tijd voor, én je mist de mooiste uren in het park.
Liggen de overnachtingen al vast of kan er nog geschoven worden?
Ik heb het even opgeschreven zonder alle toelichtingen erbij zodat in één oogopslag duidelijk is wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
7-jul naar SF
8-jul SF
9-jul SF - Yosemite
10-jul Yosemite
11-jul Yosemite
12-jul Yosemite - Mammoth Lakes
13-jul Mammoth Lakes - Beatty
14-jul Beatty - Las Vegas
15-jul Las Vegas
16-jul Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion
20-jul Zion - Page
21-jul Page - Grand Canyon
22-jul Grand Canyon - Lake Havasu City
23-jul Lake Havasu City - Palm Springs
24-jul Palm Springs - LA
25-jul LA - Santa Barbara
26-jul Santa Barbara - San Simeon
27-jul San Simeon - Santa Cruz
28-jul Santa Cruz
29-jul Santa Cruz - SF
30-jul SF
Vanaf Zion is het eigenlijk al erg onrustig.
Kijk ook eens goed naar de reistijden; als je in Mariposa overnacht ben je elke dag uren onderweg om naar Yosemite te rijden. De eerste dag is geen 3 uur, maar minimaal 5 uur reistijd. Waarom ga je niet in het park overnachten? Misschien de eerste nacht in de buurt van de Mariposa Grove (Oakhurst of Wawona) en dan de volgende dag via Glacier Point naar de vallei, waar je dan twee nachten kunt blijven. Een tent bij Housekeeping Camp is ook voor een kind erg leuk; je staat daar aan de rivier, kunt een vuurtje stoken en je zit midden in het park. Is daar niets vrij dan kan een tent bij Curry Village ook. Zie www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.
Verder is Beatty géén Death Valley, en het ligt ok net op de route. Kijk naar iets in het park of overnacht in Lone Pine of de Long Street Inn. Zie voor die twee mogelijkheden ons 2019-verslag.
Je schema klopt niet helemaal zie ik nu: bij 13-7 moet Mammoth Lakes staan. En Hoeseshoe Bend ligt bij Page, dus dat is op 21/7.
Ik zou proberen wat meer rust te nemen. Haal bijvoorbeeld de overnachting in Lake Havasu eruit. Het is dan wel even een lange dag, maar veel doe je toch niet op dat stuk. De chilldag op het laatst zou ik ook vergeten; je kunt beter je rust onderweg nemen. Wij vonden de El Rancho Inn in Millbrae altijd wel plezierig voor een eerste of laatste dag.
Voor meer rust zou ik ook de overnachting in Santa Barbara vervangen door een twee overnachting in LA.
Een voorbeeld:
7-jul naar SF
8-jul SF
9-jul SF - Yosemite
10-jul Yosemite
11-jul Yosemite
13-jul Mammoth Lakes - Death Valley
14-jul Death Valley - Las Vegas
15-jul Las Vegas
16-jul Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion
20-jul Zion - Bryce
21-jul Bryce - Page
22-jul Page
23-jul Page - Grand Canyon
24-jul Grand Canyon - Palm Springs
25-jul Palm Springs - LA
26-jul LA
27-jul LA - Pismo Beach
28-jul Pismo Beach - Santa Cruz/Monterey
29-jul Santa Cruz/Monterey - SF
30-jul SF
Je zou ook een nacht Las Vegas minder kunnen doen als je meer tijd wilt voor het laatste deel. Red rock Canyon is heet in de zomer; en als je daar naar toe wilt zou je dat ook tussen DV en Las Vegas kunnen doen. In plaats van de Hooverdam is een bezoek aan de Glen Canyon Dam in Page ook mooi. En daar rij je langs.
Onder andere.
Marianne
Liggen de overnachtingen al vast of kan er nog geschoven worden?
Ik heb het even opgeschreven zonder alle toelichtingen erbij zodat in één oogopslag duidelijk is wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
7-jul naar SF
8-jul SF
9-jul SF - Yosemite
10-jul Yosemite
11-jul Yosemite
13-jul Mammoth Lakes - Beatty
14-jul Beatty - Las Vegas
15-jul Las Vegas
16-jul Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion
20-jul Zion - Page
21-jul Page - Grand Canyon
22-jul Grand Canyon - Lake Havasu City
23-jul Lake Havasu City - Palm Springs
24-jul Palm Springs - LA
25-jul LA - Santa Barbara
26-jul Santa Barbara - San Simeon
27-jul San Simeon - Santa Cruz
28-jul Santa Cruz
29-jul Santa Cruz - SF
30-jul SF
Vanaf Zion is het eigenlijk al erg onrustig.
Kijk ook eens goed naar de reistijden; als je in Mariposa overnacht ben je elke dag uren onderweg om naar Yosemite te rijden. De eerste dag is geen 3 uur, maar minimaal 5 uur reistijd. Waarom ga je niet in het park overnachten? Misschien de eerste nacht in de buurt van de Mariposa Grove (Oakhurst of Wawona) en dan de volgende dag via Glacier Point naar de vallei, waar je dan twee nachten kunt blijven. Een tent bij Housekeeping Camp is ook voor een kind erg leuk; je staat daar aan de rivier, kunt een vuurtje stoken en je zit midden in het park. Is daar niets vrij dan kan een tent bij Curry Village ook. Zie www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.
Verder is Beatty géén Death Valley, en het ligt ok net op de route. Kijk naar iets in het park of overnacht in Lone Pine of de Long Street Inn. Zie voor die twee mogelijkheden ons 2019-verslag.
Je schema klopt niet helemaal zie ik nu: bij 13-7 moet Mammoth Lakes staan. En Hoeseshoe Bend ligt bij Page, dus dat is op 21/7.
Ik zou proberen wat meer rust te nemen. Haal bijvoorbeeld de overnachting in Lake Havasu eruit. Het is dan wel even een lange dag, maar veel doe je toch niet op dat stuk. De chilldag op het laatst zou ik ook vergeten; je kunt beter je rust onderweg nemen. Wij vonden de El Rancho Inn in Millbrae altijd wel plezierig voor een eerste of laatste dag.
Voor meer rust zou ik ook de overnachting in Santa Barbara vervangen door een twee overnachting in LA.
Een voorbeeld:
7-jul naar SF
8-jul SF
9-jul SF - Yosemite
10-jul Yosemite
11-jul Yosemite
15-jul Las Vegas
16-jul Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion
20-jul Zion - Bryce
21-jul Bryce - Page
22-jul Page
25-jul Palm Springs - LA
26-jul LA
27-jul LA - Pismo Beach
30-jul SF
Je zou ook een nacht Las Vegas minder kunnen doen als je meer tijd wilt voor het laatste deel. Red rock Canyon is heet in de zomer; en als je daar naar toe wilt zou je dat ook tussen DV en Las Vegas kunnen doen. In plaats van de Hooverdam is een bezoek aan de Glen Canyon Dam in Page ook mooi. En daar rij je langs.
Onder andere.

Marianne
wauw geweldig Paul en Marianne, ik ga weer even verder puzzelen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog even wat input: ik neem aan dat je door Death Valley wilt rijden. Dan is het van Mammoth Lakes naar Beatty veel meer dan 3 uur. Vergeet ook niet om een kijkje te nemen bij de Alabama Hills bij Lone Pine. En natuurlijk de nodige viewpoints in Death Valley.
Voor ervaringen met onze kinderen heb je wellicht iets aan onze reisverslagen van 2002 t/m 2008. De kinderen waren bij de eerste reis 7 en 9, en bij de laatste 13 en 15.
Marianne
Voor ervaringen met onze kinderen heb je wellicht iets aan onze reisverslagen van 2002 t/m 2008. De kinderen waren bij de eerste reis 7 en 9, en bij de laatste 13 en 15.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 jan 2023, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
top, ik ga die reisverslagen bekijken. Overigens heb ik alleen San Francisco en Mariposa nu vastgelegd, maar die kan ik nog annuleren.
Google maps zegt 3:20 uur?Martin & Marianne schreef: ↑27 jan 2023, 15:11Nog even wat input: ik neem aan dat je door Death Valley wilt rijden. Dan is het van Mammoth Lakes naar Beatty veel meer dan 3 uur. Vergeet ook niet om een kijkje te nemen bij de Alabama Hills bij Lone Pine. En natuurlijk de nodige viewpoints in Death Valley.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan rijd je niet door Death Valley. Dan komt er zeker een uur bij, en dan ben je nog niet bij Badwater of Dantes View geweest.
Zie hier voor de route met Badwater erbij.
Marianne
Zie hier voor de route met Badwater erbij.
Marianne
ah dan ga ik Beatty gewoon skippen, thanks.
Ik ben nu aan het kijken om midden in Yoshimite park te boeken, maar had dus drie nachten hier https://autocamp.com/yosemite/geboekt. Zag er waanzinnig uit, maar is dus niet aan te raden omdat het redelijk ver van alle populaire plaatsen is?
Plan B is een motel in Oakhurst en dan de volgende dag via mariposa grove of giant sequoias naar Curry Village voor twee nachten.
Plan C is twee nachten Autocamp en dan de volgende dag via mariposa grove of giant sequoias naar Curry Village voor twee nachten.
Ik ben nu aan het kijken om midden in Yoshimite park te boeken, maar had dus drie nachten hier https://autocamp.com/yosemite/geboekt. Zag er waanzinnig uit, maar is dus niet aan te raden omdat het redelijk ver van alle populaire plaatsen is?
Plan B is een motel in Oakhurst en dan de volgende dag via mariposa grove of giant sequoias naar Curry Village voor twee nachten.
Plan C is twee nachten Autocamp en dan de volgende dag via mariposa grove of giant sequoias naar Curry Village voor twee nachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op de kart op www.nps.gov/yose (onder maps) voor de ligging van alle bezienswaardigheden. Je moet hoe dan ook wel wat rijden, zeker als je naar Glacier Point en de Mariposa Grove gaat. Je optie B is qua reistijd het beste.
Van de AutoCamp naar Yosemite Village is het 1 uur rijden (en weer terug), en naar de Mariposa Grove is het nog iets verder.
Voor een bezoek aan de vallei heb je niet alleen te maken met de afstand, maar je moet ook een parkeerplaats zien te vinden. Dat zal ook tijd kosten. Als je in het park overnacht kun je de shuttlebus pakken.
Bij plan C heb je een extra nacht voor Yosemite?
Je bent er redelijk vroeg in juli dus de Lower Fall zal waarschijnlijk nog wel lopen. Is een aardige, korte wandeling. Leuker is de wandeling naar de Vernal Fall, via de Mist Trail. En misschien is fietsen of raften iets?
Marianne
Van de AutoCamp naar Yosemite Village is het 1 uur rijden (en weer terug), en naar de Mariposa Grove is het nog iets verder.
Voor een bezoek aan de vallei heb je niet alleen te maken met de afstand, maar je moet ook een parkeerplaats zien te vinden. Dat zal ook tijd kosten. Als je in het park overnacht kun je de shuttlebus pakken.
Bij plan C heb je een extra nacht voor Yosemite?
Je bent er redelijk vroeg in juli dus de Lower Fall zal waarschijnlijk nog wel lopen. Is een aardige, korte wandeling. Leuker is de wandeling naar de Vernal Fall, via de Mist Trail. En misschien is fietsen of raften iets?
Marianne
Heb er dit van gemaakt nu:Martin & Marianne schreef: ↑27 jan 2023, 13:51Voor meer rust zou ik ook de overnachting in Santa Barbara vervangen door een twee overnachting in LA.
Een voorbeeld:
7-jul naar SF
8-jul SF
9-jul SF - Yosemite
10-jul Yosemite
11-jul Yosemite
15-jul Las Vegas
16-jul Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion
20-jul Zion - Bryce
21-jul Bryce - Page
22-jul Page
25-jul Palm Springs - LA
26-jul LA
27-jul LA - Pismo Beach
30-jul SF
7-7-23 San Francisco
8-7-23 San Francisco
9-7-23 San Francisco> Oakhorst 3:30 reistijd
10-7-23 Yoshimite Oakhorst > Curry Village 1:20 reistijd
11-7-23 Yoshimite Curry Village
12-7-23 Yoshimite Curry Village > Mammoth Lakes 3:00 reistijd
13-7-23 Mammoth Lakes > Alabama Hills > Lone Pine 2:00 reistijd
14-7-23 Lone Pine > Las Vegas 4:00 reistijd
15-7-23 Las Vegas
16-7-23 Las Vegas > Zion 3:00 reistijd
17-7-23 Zion
18-7-23 Zion > Bryce Canyon 2:00 reistijd
19-7-23 Bryce Canyon > Page 2:30 reistijd
20-7-23 Page > Grand Canyon - 3:00 reistijd
21-7-23 Grand Canyon > Lake Havasu City 3:00 reistijd
22-7-23 Lake Havasu City > Palm springs 3:20 reistijd
23-7-23 Palm springs > Hollywood Los Angeles 2:00 reistijd
24-7-23 Los Angeles
25-7-23 Los Angeles > San Simeon 4:00 reistijd
26-7-23 San Simeon > Montery 2:20 reistijd
27-7-23 Montery
28-7-23 Montery >Santa Cruz 1:00 reistijd
29-7-23 Santa Cruz
30-7-23 Santa Cruz > San Francisco 1:00 reistijd
tussen Vegas en Palm Springs nog veel reistijd helaas. In een keer door naar Palm Springs is echt te ver, dus daarom overnachting in Lake Havasu Cirty.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er goed uit zo. Wel jammer van die dag Zion die nu gesneuveld is. En waarom zowel twee nachten Monterey als twee nachten Santa Cruz? Dat zou wel met 1 of 2 nachten minder kunnen. Dan zou je bij Page een extra overnachting kunnen doen zodat je een rustmoment hebt. En er is meer dan genoeg te doen daar. Je kunt dan ook al vroeg naar de Grand Canyon rijden.
Met een overnachting in Lone Pine heb je die dag ook tijd voor Bodie en Mono Lake. Misschien is het dan handiger om in Lee Vining te overnachten. Of kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport.
Zie hier voor Mono Lake en Bodie en hier voor de Alabama Hills.
Wij zijn erg gecharmeerd van het Dow Villa Hotel (niet het motel) in Lone Pine.
Marianne
Met een overnachting in Lone Pine heb je die dag ook tijd voor Bodie en Mono Lake. Misschien is het dan handiger om in Lee Vining te overnachten. Of kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport.
Zie hier voor Mono Lake en Bodie en hier voor de Alabama Hills.
Wij zijn erg gecharmeerd van het Dow Villa Hotel (niet het motel) in Lone Pine.
Marianne
dan moet dit hem zijn:
7-7-23 San Francisco
8-7-23 San Francisco
9-7-23 San Francisco > Oakhorst 3:30 reistijd
10-7-23 Yosemite park Oakhorst > Curry Village 1:20 reistijd
11-7-23 Yosemite park Curry Village
12-7-23 Yosemite park Curry Village > Mammoth Lakes 3:00 reistijd
13-7-23 Mammoth Lakes > Lone Pine 2:00 reistijd
15-7-23 Las Vegas
16-7-23 Las Vegas
17-7-23 Las Vegas > Zion 3:00 reistijd
18-7-23 Zion
19-7-23 Zion > Bryce Canyon 2:00 reistijd
20-7-23 Bryce Canyon > Page 2:30 reistijd
21-7-23 Page
22-7-23 Page > Grand Canyon 2 - 3:00 reistijd
23-7-23 Grand Canyon > Lake Havasu City 3:00 reistijd
24-7-23 Lake Havasu City > Palm springs 3:20 reistijd
25-7-23 Palm springs > Hollywood Los Angeles 2:00 reistijd
26-7-23 Los Angeles
27-7-23 Los Angeles > San Simeon 2:30 reistijd
28-7-23 San Simeon > Montery 3:00 reistijd
29-7-23 Montery > Santa Cruz 1:00 reistijd
toch 1 nacht extra vegas en 1 nacht extra Page. Montery kan eventueel ook nog naar twee dagen. Dan rijden we vanaf daar naar het vliegveld, we vliegen toch pas aan het einde van de middag.
Dow Villa Hotel kan ik nergens vinden? En Lone Pine en Lee Vining liggen wel erg ver van elkaar, dan is het een behoorlijk stuk naar Vegas...
7-7-23 San Francisco
8-7-23 San Francisco
9-7-23 San Francisco > Oakhorst 3:30 reistijd
10-7-23 Yosemite park Oakhorst > Curry Village 1:20 reistijd
11-7-23 Yosemite park Curry Village
12-7-23 Yosemite park Curry Village > Mammoth Lakes 3:00 reistijd
13-7-23 Mammoth Lakes > Lone Pine 2:00 reistijd
15-7-23 Las Vegas
16-7-23 Las Vegas
17-7-23 Las Vegas > Zion 3:00 reistijd
18-7-23 Zion
19-7-23 Zion > Bryce Canyon 2:00 reistijd
20-7-23 Bryce Canyon > Page 2:30 reistijd
21-7-23 Page
22-7-23 Page > Grand Canyon 2 - 3:00 reistijd
23-7-23 Grand Canyon > Lake Havasu City 3:00 reistijd
24-7-23 Lake Havasu City > Palm springs 3:20 reistijd
25-7-23 Palm springs > Hollywood Los Angeles 2:00 reistijd
26-7-23 Los Angeles
27-7-23 Los Angeles > San Simeon 2:30 reistijd
28-7-23 San Simeon > Montery 3:00 reistijd
29-7-23 Montery > Santa Cruz 1:00 reistijd
toch 1 nacht extra vegas en 1 nacht extra Page. Montery kan eventueel ook nog naar twee dagen. Dan rijden we vanaf daar naar het vliegveld, we vliegen toch pas aan het einde van de middag.
Dow Villa Hotel kan ik nergens vinden? En Lone Pine en Lee Vining liggen wel erg ver van elkaar, dan is het een behoorlijk stuk naar Vegas...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie https://dowvillamotel.com/ voor zowel het hotel als het motel.
Wat bedoel je precies met de laatste opmerking? Lee Vining naar Lone Pine is goed te doen. En Lone Pine naar Las Vegas ook. Overnachten in Death Valley is qua verdeling niet gek, dat is ook een mogelijkheid.
Marianne
Wat bedoel je precies met de laatste opmerking? Lee Vining naar Lone Pine is goed te doen. En Lone Pine naar Las Vegas ook. Overnachten in Death Valley is qua verdeling niet gek, dat is ook een mogelijkheid.
Marianne
Ik reken vaak met Google maps tijden plus 10-20% op reisdagen/grote verplaatsingen (veel snelweg, vlakke stukken etc) en op plus 40-50% op sightseeing dagen (kleinere wegen, bergen/heuvels, dorpjes, landschappelijk mooi, etc). Uit de reisverslagen kun je vaak al halen of mensen iets schrijven over de zaken die onderweg te zien zijn of dat het een erg mooie route is.
Voorbeeld: Zion naar Bryce staat 2 uur voor. Allereerst ga je naar boven naar de tunnel. Onderweg heb je een paar mooie uitzichtpunten, wie weet even uitstappen voor een foto. Kans dat je bij de tunnel moet wachten (10-15 minuten) is heel groot omdat het 1 richtingsverkeer is als er campers aankomen. Vervolgens boven nog 1-2 viewpoints. Een stukje verder staan er bizons aan de rechterkant van de weg, wedden dat je daar even uitstapt…zo weer 5-10 minuten kwijt. Na 1,5 uur rijden krijg je Red Canyon. Ik denk dat je hier op z’n minst langzaam gaat rijden, maar een grotere kans is dat je er even uitgaat voor een het uitzicht en foto’s. Kortom, de geplande 2 uur is zo 2,5-3 geworden….

o sorry nu vat ik hem: ipv mammoth lakes slapen in Lee VIning en dan de volgende dag via Mammoth lakes naar Lone PineMartin & Marianne schreef: ↑27 jan 2023, 23:59Wat bedoel je precies met de laatste opmerking? Lee Vining naar Lone Pine is goed te doen. En Lone Pine naar Las Vegas ook. Overnachten in Death Valley is qua verdeling niet gek, dat is ook een mogelijkheid
ik vind het motel er beter uit zienMartin & Marianne schreef: ↑27 jan 2023, 21:43Wij zijn erg gecharmeerd van het Dow Villa Hotel (niet het motel) in Lone Pine

ga ik rekening mee houden, zoiets verwachtte ik al iddpaulr schreef: ↑28 jan 2023, 08:39k reken vaak met Google maps tijden plus 10-20% op reisdagen/grote verplaatsingen (veel snelweg, vlakke stukken etc) en op plus 40-50% op sightseeing dagen (kleinere wegen, bergen/heuvels, dorpjes, landschappelijk mooi, etc). Uit de reisverslagen kun je vaak al halen of mensen iets schrijven over de zaken die onderweg te zien zijn of dat het een erg mooie route is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tijden van google kloppen aardig, dus het is ene goede basis voor je planning. En natuurlijk komt er tijd bij onderweg. Het is wel belangrijk om te kijken of googlemaps de route neemt die jij voor ogen hebt; dus in het geval van Mammoth Lakes - Beatty zal een extra bestemming in DV nodig nodig zijn. Bij de kustroute zul je ook altijd even moeten slepen met de route om Hwy 1 te pakken in plaats van de 101.
Ik heb geen ervaring met het motel, maar het lijkt een motel zoals er zoveel zijn. Je kunt dan ook kijken naar een ander motel in Lone Pine.
Het hotel is historisch; je slaapt wellicht in de kamer waar John Wayne ook heeft overnacht. Ik vind de sfeer ook fijn. En het is goedkoper.
Wil je meer voorzieningen zoals een zwembad en koffie op je kamer dan is het motel geschikter.
Zie hier en hier voor onze ervaring.
Marianne
Het verschil is dat het motel er beter uitziet.

Het hotel is historisch; je slaapt wellicht in de kamer waar John Wayne ook heeft overnacht. Ik vind de sfeer ook fijn. En het is goedkoper.
Wil je meer voorzieningen zoals een zwembad en koffie op je kamer dan is het motel geschikter.
Zie hier en hier voor onze ervaring.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch persoonlijk iets verder doorrijden dan Lone Pine, en een overnachting doen bij Panamint Springs Resort (heel simpel, maar leuk) of Stovepipe Wells.
PSR heeft als voordeel dat je de volgende dag de hele dag kan nemen om door Death Valley te rijden.
PSR heeft als voordeel dat je de volgende dag de hele dag kan nemen om door Death Valley te rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3409 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties