Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hoogbouw (Eric): 4 weken LA-LV-SF.
-
Hoogbouw
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Hoogbouw (Eric): 4 weken LA-LV-SF.
Hallo allemaal,
Wij gaan eind juli onze uitgestelde family roadtrip maken in ZW USA. Uitgesteld vanwege Covid zijn onze dochters straks 17 en 20 jaar.
23 Jaar geleden hebben we een rondreis met zijn tweeen gemaakt.
Programma is vier weken en onder andere vanwege de dochters zijn wat extra verblijfdagen ingebouwd zodat het niet helemaal strak vol zit.
Overnachtingen zijn nog maar deels geregeld (de prijzigste (westelijkste) eerst).
Uiteraard zijn er nog een paar puzzelstukjes. Hopelijk willen jullie reageren met tips!
za aankomst LA
zo reis Joshua Tree / 29 Palms
ma verblijf Joshua Tree
di reisdag Prescott
wo reisdag Grand Canyon
do verblijf GC
vr reisdag Monument Valley (stops bij Desert View en Moenkopi)
za reisdag Capitol Reef via 95
zo reisdag Bryce Canyon via 12
ma verblijf BC
di verblijf BC - Peekaboo canyon
wo verblijf BC
do reisdag Las Vegas
vr verblijf LV
za reisdag Death Valley (Junction of Lone Pine)
zo reisdag Lee Vining / Mammoth Lakes
ma verblijf, bezoek aan Bodie (of iets anders)
di reisdag Tioga naar Yosemite
wo verblijf Yosemite
do verblijf Yosemite
vr reisdag San Francisco
za verblijf San Francisco (bustour bijv.)
zo verblijf San Francisco
ma reisdag Carmel / Monterey
di reisdag Pismo Beach / Santa Barbara
wo reisdag Los Angeles
do verblijf LA - Universal Studios
vr verblijf LA
za terugvlucht
Puzzelstukje is Prescott. We hadden in de oorspronkelijke reis twee nachten rond Phoenix vanwege de cactussen en Apache Trail.
Om wat kilometers en een overnachting te sparen had ik op dit forum Wickenburg als alternatief gevonden. Minder reizen, wel cactussen (geen trail).
Vinden jullie dit ook een goed plan?
Grand Canyon: zelf heb ik ooit in de heli gezeten, maar wordt dat niet teveel voor 1 dag?
Moeten we hier een tweede dag voor reserveren en vanuit Joshua Tree in een keer doorrijden?
Ander (leuk) puzzeltje is van Grand Canyon naar Bryce. Drie reisdagen achter elkaar (te veel?) waarbij we graag de 95 en de 12 willen rijden.
Ik ben al getipt over Goosenecks SP, maar misschien hebben jullie nog andere suggesties voor onderweg. Arches is niet te doen toch?
Nog een puzzelstukje is rond Bryce. Sowieso 1 dag Bryce en een dagtrip naar Peekaboo.
Zion zou kunnen op de extra dag, maar is misschien wat veel rijden en druk.
Tenslotte het laatste stuk. Weer drie reisdagen. Wat moeten we op de Pacific Road echt niet missen?
Dank voor jullie ideeen!
Groeten, Eric
Wij gaan eind juli onze uitgestelde family roadtrip maken in ZW USA. Uitgesteld vanwege Covid zijn onze dochters straks 17 en 20 jaar.
23 Jaar geleden hebben we een rondreis met zijn tweeen gemaakt.
Programma is vier weken en onder andere vanwege de dochters zijn wat extra verblijfdagen ingebouwd zodat het niet helemaal strak vol zit.
Overnachtingen zijn nog maar deels geregeld (de prijzigste (westelijkste) eerst).
Uiteraard zijn er nog een paar puzzelstukjes. Hopelijk willen jullie reageren met tips!
za aankomst LA
zo reis Joshua Tree / 29 Palms
ma verblijf Joshua Tree
di reisdag Prescott
wo reisdag Grand Canyon
do verblijf GC
vr reisdag Monument Valley (stops bij Desert View en Moenkopi)
za reisdag Capitol Reef via 95
zo reisdag Bryce Canyon via 12
ma verblijf BC
di verblijf BC - Peekaboo canyon
wo verblijf BC
do reisdag Las Vegas
vr verblijf LV
za reisdag Death Valley (Junction of Lone Pine)
zo reisdag Lee Vining / Mammoth Lakes
ma verblijf, bezoek aan Bodie (of iets anders)
di reisdag Tioga naar Yosemite
wo verblijf Yosemite
do verblijf Yosemite
vr reisdag San Francisco
za verblijf San Francisco (bustour bijv.)
zo verblijf San Francisco
ma reisdag Carmel / Monterey
di reisdag Pismo Beach / Santa Barbara
wo reisdag Los Angeles
do verblijf LA - Universal Studios
vr verblijf LA
za terugvlucht
Puzzelstukje is Prescott. We hadden in de oorspronkelijke reis twee nachten rond Phoenix vanwege de cactussen en Apache Trail.
Om wat kilometers en een overnachting te sparen had ik op dit forum Wickenburg als alternatief gevonden. Minder reizen, wel cactussen (geen trail).
Vinden jullie dit ook een goed plan?
Grand Canyon: zelf heb ik ooit in de heli gezeten, maar wordt dat niet teveel voor 1 dag?
Moeten we hier een tweede dag voor reserveren en vanuit Joshua Tree in een keer doorrijden?
Ander (leuk) puzzeltje is van Grand Canyon naar Bryce. Drie reisdagen achter elkaar (te veel?) waarbij we graag de 95 en de 12 willen rijden.
Ik ben al getipt over Goosenecks SP, maar misschien hebben jullie nog andere suggesties voor onderweg. Arches is niet te doen toch?
Nog een puzzelstukje is rond Bryce. Sowieso 1 dag Bryce en een dagtrip naar Peekaboo.
Zion zou kunnen op de extra dag, maar is misschien wat veel rijden en druk.
Tenslotte het laatste stuk. Weer drie reisdagen. Wat moeten we op de Pacific Road echt niet missen?
Dank voor jullie ideeen!
Groeten, Eric
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Eric: 4 weken LA-LV-SF
Zet de route eens in een van/naar schema per dag zoals in de andere topics hier. Dan is het veel eenvoudiger te zien hoe lang je ergens bent en wat de reisdagen zijn.
Al die dagen Bryce begrijp ik niet zo goed. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar Peekaboo is toch niet handig vanuit Bryce?
Willen jullie niet naar Zion?
Een volle dag Joshua Tree in de zomer is te veel.
Voor Yosemite zou een extra dag mooi zijn zodat je niet alleen de vallei maar ook Glacier Point en de Mariposa Grove kunt bezoeken .
Marianne
Al die dagen Bryce begrijp ik niet zo goed. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar Peekaboo is toch niet handig vanuit Bryce?
Willen jullie niet naar Zion?
Een volle dag Joshua Tree in de zomer is te veel.
Voor Yosemite zou een extra dag mooi zijn zodat je niet alleen de vallei maar ook Glacier Point en de Mariposa Grove kunt bezoeken .
Marianne
Eens met bovenstaande comment. Joshua Tree kan je op doortocht doen en heb je in een half dagje wel gezien. Dit is een park waar je met de auto/camper aan de ene kant ingaat en aan de andere kant eruit komt en weer verder kan met je reis.
Voor Bryce Canyon zou ik 1 volle dag uittrekken. Mooi NP om zelf langs het rif te wandelen. Daarnaast zijn er nog wat trails die jullie zouden kunnen doen. Wij hadden kids van 2 en 4 bij ons en hebben dus wat trails overgeslagen.
Daarnaast is 1 volle dag SF ook voldoende. Deze stad is vrij compact waardoor je alle highlights wel in 1 dag kan zien.
Dit levert je alweer 2 dagen extra op die je elders aan kan besteden. En ik zou sterk adviseren om in ieder geval 1 volle dag Zion mee te pakken!
En zet je dagplanning idd eens in een van-naar formaat inclusief aantal te rijden kilometers. Dat leest niet alleen een stuk makkelijker maar geeft ook veel duidelijker weer hoeveel tijd je exact hebt op bepaalde plekken.
Vorig jaar hebben wij een vergelijkbaar rondje gemaakt. Welllicht heb je hier iets aan?

Voor Bryce Canyon zou ik 1 volle dag uittrekken. Mooi NP om zelf langs het rif te wandelen. Daarnaast zijn er nog wat trails die jullie zouden kunnen doen. Wij hadden kids van 2 en 4 bij ons en hebben dus wat trails overgeslagen.
Daarnaast is 1 volle dag SF ook voldoende. Deze stad is vrij compact waardoor je alle highlights wel in 1 dag kan zien.
Dit levert je alweer 2 dagen extra op die je elders aan kan besteden. En ik zou sterk adviseren om in ieder geval 1 volle dag Zion mee te pakken!
En zet je dagplanning idd eens in een van-naar formaat inclusief aantal te rijden kilometers. Dat leest niet alleen een stuk makkelijker maar geeft ook veel duidelijker weer hoeveel tijd je exact hebt op bepaalde plekken.
Vorig jaar hebben wij een vergelijkbaar rondje gemaakt. Welllicht heb je hier iets aan?

-
Hoogbouw
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor je reacties.
Bryce hebben we drie dagen omdat ik denk er twee dagen te kunnen rondhangen (1e dag globaal, 2e dag hike met een van mijn dochters). Derde dag zou dan naar Peekaboo canyon zijn, we hebben de ranch in Patch op het oog als verblijfplaats. In mijn herinnering kunnen we zeker twee dagen in Bryce rondlopen, wij zijn ook niet zo actief/snel qua wandelingen. Doen jullie dit park echt in 1 dag?
Yosemite hebben we nu twee volle dagen plus de aanrijdag via de Tioga pass. Is dat niet genoeg? Ik dacht 1 dag Valley en 1 dag Mariposa. Moeten we voor Glacier Point nog een extra dag nemen?
Joshua Tree vonden wij met zijn tweeen destijds indrukwekkend en we hadden bedacht om in plaats van in LA hier (29 Palms of Palm Springs) een bijkomdag te nemen om de jetlag te verdrijven. Hotel met zwembad in de zon? Vraag over de cactussen blijft nog wel staan. is dat de moeite waard? Kan dat onderweg naar GC of is een overnachting zoals nu gepland in Prescott aan te bevelen?
Advies over Zion nemen we ter harte. Het leek me wat veel na Capitol Reef en Bryce om nog een park te doen.
San Francisco hebben we ook leuke herinneringen aan qua sfeer en misschien doen we nog wat geks (hardlopen over de Golden Gate?). Laatste keer was 2000, dus wellicht is het qua sfeer minder geworden. Is dat de reden dat jullie voor 1 dag pleiten? Ons hotel is overigens aan de overkant in Oakland bij een BART station in de buurt.
Ik dacht dat mijn reis/verblijf opzet wel duidelijk was, ik ben mijn Google sheet nog aan het vullen. Ik zag al ergens de Tioga site als tip voor routeplanning. En een beetje grazen in de vragen en antwoorden levert ook al veel nieuwe ideeen op. Werk aan de winkel...
Dank nogmaals,
Groeten, Eric
Bryce hebben we drie dagen omdat ik denk er twee dagen te kunnen rondhangen (1e dag globaal, 2e dag hike met een van mijn dochters). Derde dag zou dan naar Peekaboo canyon zijn, we hebben de ranch in Patch op het oog als verblijfplaats. In mijn herinnering kunnen we zeker twee dagen in Bryce rondlopen, wij zijn ook niet zo actief/snel qua wandelingen. Doen jullie dit park echt in 1 dag?
Yosemite hebben we nu twee volle dagen plus de aanrijdag via de Tioga pass. Is dat niet genoeg? Ik dacht 1 dag Valley en 1 dag Mariposa. Moeten we voor Glacier Point nog een extra dag nemen?
Joshua Tree vonden wij met zijn tweeen destijds indrukwekkend en we hadden bedacht om in plaats van in LA hier (29 Palms of Palm Springs) een bijkomdag te nemen om de jetlag te verdrijven. Hotel met zwembad in de zon? Vraag over de cactussen blijft nog wel staan. is dat de moeite waard? Kan dat onderweg naar GC of is een overnachting zoals nu gepland in Prescott aan te bevelen?
Advies over Zion nemen we ter harte. Het leek me wat veel na Capitol Reef en Bryce om nog een park te doen.
San Francisco hebben we ook leuke herinneringen aan qua sfeer en misschien doen we nog wat geks (hardlopen over de Golden Gate?). Laatste keer was 2000, dus wellicht is het qua sfeer minder geworden. Is dat de reden dat jullie voor 1 dag pleiten? Ons hotel is overigens aan de overkant in Oakland bij een BART station in de buurt.
Ik dacht dat mijn reis/verblijf opzet wel duidelijk was, ik ben mijn Google sheet nog aan het vullen. Ik zag al ergens de Tioga site als tip voor routeplanning. En een beetje grazen in de vragen en antwoorden levert ook al veel nieuwe ideeen op. Werk aan de winkel...
Dank nogmaals,
Groeten, Eric
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Hoogbouw (Eric): 4 weken LA-LV-SF.
Een "standaard" bezoek aan Bryce Canyon N.P gaat vaak als volgt: Op de dag van aankomst een rit langs de uitzichtpunten met aansluitend de zonsondergang. Na een overnachting (eventueel) zonsopkomst met aansluitend een wandeling naar beneden tussen de hoodoos en daarna vertrek naar Zion N.P. of Capitol Reef N.P.
Dat is voor veel mensen genoeg. Maar niet iedereen is "standaard", dus volg gerust je eigen weg.
Joshua Tree N.P. is eind juli heel heet, temperaturen boven 40ºC zijn heel normaal.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Dat is voor veel mensen genoeg. Maar niet iedereen is "standaard", dus volg gerust je eigen weg.
Joshua Tree N.P. is eind juli heel heet, temperaturen boven 40ºC zijn heel normaal.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had niet gezien dat je 3 nachten had voor Yosemite. Dat is dan prima hoewel je je er zeker langer kunt vermaken. Het park is veel groter en veelzijdiger dan Bryce.
Kun je aangeven waar die ranch is bij Bryce? Ik kan me niets voorstellen bij een dag globaal bezoek en dan nóg een volle dag.
De route was inderdaad wel duidelijk maar ik vind de van/naar vorm erg handig en goed leesbaar. Ook voor jezelf is het handig want zo zet je het ook in je excel-sheetje.
Ik weet niet op de planner van Tioga iets toevoegt.
Ik heb - vanuit de auto - cactussen gezien tussen Sedona en Phoenix. Ik weet niet of ik er voor zou omrijden.
Is het niet aardiger om Page toe te voegen?
Voor het stuk via de ut95 en de ut12 kun je ons 2013- en 2017-verslag bekijken. En voor Capitol Reef en de ut12 ook ons 2019-verslag.
Marianne
Kun je aangeven waar die ranch is bij Bryce? Ik kan me niets voorstellen bij een dag globaal bezoek en dan nóg een volle dag.
De route was inderdaad wel duidelijk maar ik vind de van/naar vorm erg handig en goed leesbaar. Ook voor jezelf is het handig want zo zet je het ook in je excel-sheetje.
Ik weet niet op de planner van Tioga iets toevoegt.
Ik heb - vanuit de auto - cactussen gezien tussen Sedona en Phoenix. Ik weet niet of ik er voor zou omrijden.
Is het niet aardiger om Page toe te voegen?
Voor het stuk via de ut95 en de ut12 kun je ons 2013- en 2017-verslag bekijken. En voor Capitol Reef en de ut12 ook ons 2019-verslag.
Marianne
-
Hoogbouw
- Amerika-ontdekker
Hallo Marianne,
Drie jaar geleden had ik de Riverside ranch (meer een motel) gevonden, dat zag er toen erg vrolijk uit. In de reviews zie ik wel opmerkingen over de drukke weg waar het aan ligt. En in 2021 is er een new ownership gekomen. Hatch hadden we gekozen omdat we niet per se in het park hoeven te verblijven en het dichterbij Kanab is waarvandaan de (kleinschalige) excursie met 4wd naar Peekaboo canyon wordt georganiseerd. Dat stuk moet ik allemaal nog regelen en via dit mooie forum kwam ik ook Little Wild Horse canyon tegen dat ook een slotcanyon is. Maar ja, keuzes...
De Tioga planner werd ergens op dit forum aangeraden maar is toch niet zo flexibel als Google
. Maar je krijgt wel een leuk reisverhaal voorgeschoteld.
Page wordt veel genoemd. Zijn wij in 2000 geweest (brievenbuscamping bij Glen Canyon als ik me goed herinner). Bijzonder maar niet per se de omweg waard. Maar ik ga nog eens kijken wat er verder rond Page is. Ik had Moenkopi in mijn hoofd voor de dinosaur tracks als tussenstop.
Ons huidige schema in rastervorm:
Dank nogmaals voor het meedenken. Er zijn nog verschuivingen mogelijk. Zion zou ook nog kunnen. Cactussen moeten we misschien maar uit ons hoofd zetten.
Groeten, Eric
Drie jaar geleden had ik de Riverside ranch (meer een motel) gevonden, dat zag er toen erg vrolijk uit. In de reviews zie ik wel opmerkingen over de drukke weg waar het aan ligt. En in 2021 is er een new ownership gekomen. Hatch hadden we gekozen omdat we niet per se in het park hoeven te verblijven en het dichterbij Kanab is waarvandaan de (kleinschalige) excursie met 4wd naar Peekaboo canyon wordt georganiseerd. Dat stuk moet ik allemaal nog regelen en via dit mooie forum kwam ik ook Little Wild Horse canyon tegen dat ook een slotcanyon is. Maar ja, keuzes...
De Tioga planner werd ergens op dit forum aangeraden maar is toch niet zo flexibel als Google
Page wordt veel genoemd. Zijn wij in 2000 geweest (brievenbuscamping bij Glen Canyon als ik me goed herinner). Bijzonder maar niet per se de omweg waard. Maar ik ga nog eens kijken wat er verder rond Page is. Ik had Moenkopi in mijn hoofd voor de dinosaur tracks als tussenstop.
Ons huidige schema in rastervorm:
Dank nogmaals voor het meedenken. Er zijn nog verschuivingen mogelijk. Zion zou ook nog kunnen. Cactussen moeten we misschien maar uit ons hoofd zetten.
Groeten, Eric
-
IngridZw
- Amerika-expert
Als er nog verschuivingen mogelijk zijn zou ik de volle dag Joshua Tree eruit halen. Het kan daar boven de 40 graden worden en dat is echt niet prettig. In plaats van Prescott zou ik een stukje doorrijden naar Sedona voor 2 overnachtingen daar. Prachtige omgeving. En de afstand naar Grand Canyon Village is relatief kort dus in principe heb je daar aan 1 overnachting ook voldoende.
En ja ik zeg het ook nog maar een keer. Drie volle dagen Bryce is wel uitzonderlijk. Als je een georganiseerde excursie wilt doen naar Peekaboo Canyon dan is een extra dag wel aan te raden maar wat zijn dan je verdere plannen. Een wandeling tussen de hoodoo's is prachtig maar dat kost niet heel veel tijd. Persoonlijk zou ik ook liever willen overnachten zo dicht mogelijk bij of in het park al was het alleen maar voor de zonsondergang/opgang.
Als je toch Zion NP wilt toevoegen, is het dan niet handiger om bijv. na Bryce een overnachting te plannen bij Kanab voor de excursie en daarna door te rijden naar Zion.
En ja ik zeg het ook nog maar een keer. Drie volle dagen Bryce is wel uitzonderlijk. Als je een georganiseerde excursie wilt doen naar Peekaboo Canyon dan is een extra dag wel aan te raden maar wat zijn dan je verdere plannen. Een wandeling tussen de hoodoo's is prachtig maar dat kost niet heel veel tijd. Persoonlijk zou ik ook liever willen overnachten zo dicht mogelijk bij of in het park al was het alleen maar voor de zonsondergang/opgang.
Als je toch Zion NP wilt toevoegen, is het dan niet handiger om bijv. na Bryce een overnachting te plannen bij Kanab voor de excursie en daarna door te rijden naar Zion.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Page zelf is inderdaad niet bijzonder maar vond je dat ook van Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, de Glen Canyon Dam, etc?
Het voorstel van Ingrid voor Sedona kan ook. En doe bij Bryce iets dichter bij het park en dan Kanab voor de excursie. De hoodoos zijn prachtig als de zon laag staat. Kijk voor een bezoek aan Bryce met maar één overnachting eens in mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag.
Ik zie heel nadrukkelijk 'niet via Zion!' staan. Je wilt er ook niet doorheen rijden op weg naar Las Vegas? Doe je dat wel dan zou je onderweg nog de korte Canyon Overlook Trail kunnen doen.
Voor de Mariposa Grove heb je geen volle dag nodig maar het ligt wel een eind vaan de andere bezienswaardigheden vandaan. Waar gaan jullie overnachten? In het park? Heb je al iets vastgelegd?
Voor Glacier Point op zich moet je ook de nodige reistijd rekenen. Vlak voordat je er bent heb je de trailhead voor twee leuke wandelingen, die naar Sentinel Dome en naar Taft Point. Ze zijn ook te combineren maar dan is het langer.
Misschien is de Panorama Trail iets voor jullie? Dan ga je met de bus naar Glacier Point en je loopt terug naar de vallei. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag. En mijn wandelsite.
Kijk langs de Tioga Road ook eens naar de wandeling op en rond de Pothole Dome. Die heeft ons in 2019 erg verrast. Of loop een stuk richting Glen Aulin.
Marianne
-
Hoogbouw
- Amerika-ontdekker
Dag Marianne,
en ook dankjewel aan Ingrid. Wat een fijne inzichten en tips geven jullie.
Joshua Tree was een bijkom-dag. Behalve dat we onze kinderen wat flexibiliteit gunnen heeft Covid ook nog huisgehouden bij ons. We hoeven er niet het maximale uit te persen (een half leven terug deed ik zelf stoer op 1 dag het traject LA - Palm Springs - Williams, inclusief omweg Route 66. Maar wel met drie chauffeurs. Dat hoeft nu niet). Vraag is wel of je kunt bijkomen als het 40 graden is of dat dan een dutje in de auto effectiever is tegen de jetlag.
Horseshoe Bend is idd prachtig. Hiervoor in de plaats hadden we Gooseneck SP bedacht, te bezoeken wanneer we de 95 gaan rijden. Antelope doen we juist niet omdat dat wel erg toeristisch is (een kwartier per groep begrijp ik). Peekaboo schijnt rustiger en minder intensief te zijn. Maar het blijft afwachten. De dam boeit me echt niet, sorry, valt niet onder natuurschoon
.
Bryce verblijf en lengte ga ik heroverwegen, ik begrijp dat de sunset/sunrise de grootste attracties zijn en dat het park kleiner is dan in mijn herinnering.
De Kanab optie is wellicht mogelijk. We dachten een soort ranch in Hatch gevonden te hebben en dat ziet er nog steeds leuk uit, maar de kinderen zijn ook weer drie jaar ouder dus wellicht valt het nu wat tegen.
Zion komt dan in beeld, daar moet ik me wat meer in gaan verdiepen. Bij wegvallen van overnachtingen zouden we ook nog een extra nacht Capitol Reef kunnen doen om de Little Wild Horse Canyon te bezoeken.
Dank Marianne voor de waardevolle tips bij Yosemite! Nemen we mee! We overnachten in Curry Village. When in Rome, ...
Blijft nog over de cactussen bij Wickenburg: is dat de moeite waard? Ik heb hiervoor maar een PB gestuurd naar Galapogos, die dit vorige maand in een bericht had gezet.
Eerst maar eens wat overnachtingen regelen die al wel vast staan.
Prettige avond en nogmaals dank!
Groeten, Eric
en ook dankjewel aan Ingrid. Wat een fijne inzichten en tips geven jullie.
Joshua Tree was een bijkom-dag. Behalve dat we onze kinderen wat flexibiliteit gunnen heeft Covid ook nog huisgehouden bij ons. We hoeven er niet het maximale uit te persen (een half leven terug deed ik zelf stoer op 1 dag het traject LA - Palm Springs - Williams, inclusief omweg Route 66. Maar wel met drie chauffeurs. Dat hoeft nu niet). Vraag is wel of je kunt bijkomen als het 40 graden is of dat dan een dutje in de auto effectiever is tegen de jetlag.
Horseshoe Bend is idd prachtig. Hiervoor in de plaats hadden we Gooseneck SP bedacht, te bezoeken wanneer we de 95 gaan rijden. Antelope doen we juist niet omdat dat wel erg toeristisch is (een kwartier per groep begrijp ik). Peekaboo schijnt rustiger en minder intensief te zijn. Maar het blijft afwachten. De dam boeit me echt niet, sorry, valt niet onder natuurschoon
Bryce verblijf en lengte ga ik heroverwegen, ik begrijp dat de sunset/sunrise de grootste attracties zijn en dat het park kleiner is dan in mijn herinnering.
De Kanab optie is wellicht mogelijk. We dachten een soort ranch in Hatch gevonden te hebben en dat ziet er nog steeds leuk uit, maar de kinderen zijn ook weer drie jaar ouder dus wellicht valt het nu wat tegen.
Zion komt dan in beeld, daar moet ik me wat meer in gaan verdiepen. Bij wegvallen van overnachtingen zouden we ook nog een extra nacht Capitol Reef kunnen doen om de Little Wild Horse Canyon te bezoeken.
Dank Marianne voor de waardevolle tips bij Yosemite! Nemen we mee! We overnachten in Curry Village. When in Rome, ...
Blijft nog over de cactussen bij Wickenburg: is dat de moeite waard? Ik heb hiervoor maar een PB gestuurd naar Galapogos, die dit vorige maand in een bericht had gezet.
Eerst maar eens wat overnachtingen regelen die al wel vast staan.
Prettige avond en nogmaals dank!
Groeten, Eric
Hallo,
De ervaring met “kwartier per groep” voor Antelope kan ik niet bevestigen. Afgelopen jaar hebben wij de Lower gedaan en eerlijk gezegd was het er erg rustig. Parkeerplaats nog niet voor 1/3 vol, groep van 10 personen en in iets meer dan een uur door de canyon gewandeld. Gids gaf ook aan dat dit voor COVID wel anders was. Ik zou mij niet door de verhalen laten afschrikken. Ik verwacht dat komend jaar een groot deel van de Aziatische toeristen nog niet terug zijn in Amerika, dus het zou zomaar weer eens een rustig jaar kunnen worden…
Voor COVID de Upper gedaan en toen was het inderdaad erg druk.
Maar goed: het is zo mooi dat het zonde is het daarom niet te doen…
De ervaring met “kwartier per groep” voor Antelope kan ik niet bevestigen. Afgelopen jaar hebben wij de Lower gedaan en eerlijk gezegd was het er erg rustig. Parkeerplaats nog niet voor 1/3 vol, groep van 10 personen en in iets meer dan een uur door de canyon gewandeld. Gids gaf ook aan dat dit voor COVID wel anders was. Ik zou mij niet door de verhalen laten afschrikken. Ik verwacht dat komend jaar een groot deel van de Aziatische toeristen nog niet terug zijn in Amerika, dus het zou zomaar weer eens een rustig jaar kunnen worden…
Voor COVID de Upper gedaan en toen was het inderdaad erg druk.
Maar goed: het is zo mooi dat het zonde is het daarom niet te doen…
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Voor Antelope zijn meer topics geweest, o.a.
viewtopic.php?f=7&t=77562
Hierin staan wat handige linkjes bij elkaar om een keuze te maken uit canyons, prijzen en tijden.
Ik zou het ook altijd meepakken als je er bent.
viewtopic.php?f=7&t=77562
Hierin staan wat handige linkjes bij elkaar om een keuze te maken uit canyons, prijzen en tijden.
Ik zou het ook altijd meepakken als je er bent.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat dat de grootste attracties zijn heb ik niet gezegd. Een overnachting in het park (of er dichtbij) is aan te raden omdat je dan in de gelegenheid bent om de mooie kleuren tegen zonsondergang en bij zonsopkomst te zien. Het gaat ook niet om de zon zelf maar om het licht op de hoodoos. Maar dat is beslist niet alles. Om het park goed te waarderen is een wandeling tussen de hoodoos een aanrader. Doe bijvoorbeeld de combinatie van de Queens Garden en Navajo Loop. Ik had je daarvoor al naar onze verslagen verwezen zodat je een indruk kunt krijgen van wat er mogelijk is met één overnachting. Lees meerdere verslagen om een goede indruk te krijgen en een goede afweging kunt maken. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl. En voor mogelijke wandelingen met lengte en duur zie mijn wandelsite.
En vergeet de NPS site niet. Hier vind je ook veel informatie.
Je kunt natuurlijk veel meer wandelingen doen in Bryce, maar de genoemde combinatie is voor de meeste mensen voldoende. Als je graag en veel wandelt zou je ook voor de andere (grotere) parken meer tijd uit moeten trekken.
Overigens is een bezoek aan de Glen Canyon Dam met gids zeer interessant. Je hoort dan ook veel over de impact op de natuur.
Marianne
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb het berichtje inmiddels beantwoord. Hierbij ook nog even, voor anderen die mogelijk geïnteresseerd zijn:
In de buurt van Wickenburg ligt de Vulture Peak Trail. Als je deze trail loopt kom je al binnen tien minuten na vertrek bij de parkeerplaats langs veel prachtige saguaro's. Wat dat betreft echt de moeite om voor om te rijden vonden wij. Zie https://www.alltrails.com/trail/us/ariz ... e-peak?u=m voor meer informatie over de trail.
Het probleem wil echter dat deze trail klaarblijkelijk langdurig is afgesloten omdat ze het gebied aan het ontwikkelen zijn naar een recreation area, compleet met bezoekerscentrum en camping. Op zich snap ik dat wel want het is een mooi gebied. Maar het betekent ook dat je er nu niet heen kunt helaas.
Ik vermoed dat er in de omgeving van Wickenburg nog wel meer plekken zijn waar je eenvoudig saguaro's kunt opzoeken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wij hebben alleen Vulture Peak bezocht.
Ter illustratie wat foto's van ons bij de saguaro's bij Vulture Peak:

Het voordeel van Wickenburg was voor ons dat we het eenvoudig konden inplannen op onze route. We zijn in 2018 na een overnachting bij het vliegveld van Las Vegas naar Wickenburg gereden. Hebben die dag Vulture Peak bezocht en zijn toen in Wickenburg blijven slapen. De dag erna zijn we van Wickenburg naar Sedona gereden, via Prescott. Dat was ook een mooie dag. Mooie route om te rijden met halverwege een wandeling bij Watson Lake & The Granite Dells in Prescott.
-
Hoogbouw
- Amerika-ontdekker
Wat een mooie reacties weer! Ik kan weer even vooruit.
Super bedankt voor alle ervaringen, verwijzingen, nuanceringen en mooie plaatjes!
Hartelijke groeten,
Eric
Super bedankt voor alle ervaringen, verwijzingen, nuanceringen en mooie plaatjes!
Hartelijke groeten,
Eric
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In de buurt van de plaats Wickenburg bezochten wij eens een spookmijn. Daarbij reden wij door een woestijnlandschap met cactussen.
De spookmijn was destijds alleen in het voor- en naseizoen toegankelijk, in de hete maanden gesloten. Ook is de mijn een tijd niet toegankelijk geweest.
Ik denk dat de mijn nu weer te bezoeken is, want ik lees op de website dat men er opknapwerk gedaan heeft: https://www.vultureminetours.com/
Ons reisverslag uit 2007 en dan op dag 18 en 19:
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
In 2014 zijn wij bij het Watson Lake geweest, zie verslag en dan op dag 14:
De spookmijn was destijds alleen in het voor- en naseizoen toegankelijk, in de hete maanden gesloten. Ook is de mijn een tijd niet toegankelijk geweest.
Ik denk dat de mijn nu weer te bezoeken is, want ik lees op de website dat men er opknapwerk gedaan heeft: https://www.vultureminetours.com/
Ons reisverslag uit 2007 en dan op dag 18 en 19:
In 2014 zijn wij bij het Watson Lake geweest, zie verslag en dan op dag 14:
-
Hoogbouw
- Amerika-ontdekker
Dankjewel, en leuk reisverslag!
Groeten,
Eric
Groeten,
Eric
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties