Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vereijken fam: ons reisschema.
-
Vereijken fam
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Vereijken fam: ons reisschema.
Hallo allemaal,
Wat een ontzettend fijn forum. Wat kan je hier veel vinden!
Wij gaan volgend jaar eindelijk onze uitgestelde reis (door corona) naar Amerika maken. Op dit moment zijn we druk bezig met de route. Die hebben we al redelijk uitgestippeld, alleen ik twijfel enorm over Capitol Reef, wat denken jullie?
Ik zal hieronder even ons reisschema vermelden. We reizen met 2 meiden van 13,14 jaar.
15/7 Los Angeles 2 nachten in een hotel
17/7 ophalen camper cruise america en overnachten in de buurt
18/7 1 overnachting Joshua Three
19/7 1 overnachting Kingman
20/7 2 overnachtingen Grand Canyon (Mather Campground)
22/7 2 overnachtingen Page (Lake Powell Campground)
24/7 1 overnachting Bryce Canyon (Ruby Inn)
25/7 1 overnacting Zion (Watchman)
26/7 1 overnachting Las Vegas (RV Circus Circus)
27/7 1 overnachting Barstow
28/7 1 overnachting Bakersfield
29/7 1 overnachting Sequoia
30/7 1 overnachting Yosemite (Upper Pines)
31/7 3 overnachtingen San Francisco
3/8 1 overnachting Monterey
4/8 1 overnachting Morro Bay
5/8 1 overnachting Santa Barbara
6/8 1 overnachting Santa Monica
Camper inleveren.
We houden 1 nacht over. We leveren de camper in en vliegen terug op 8/8.
Zelf denken we aan 1 nacht Vegas genoeg te hebben. Het lijkt me geweldig om te zien, vooral de strip in de avond maar daar blijft het bij. Death Valley mogen we niet door met camper en is erg heet (Ja ik weet dat het bij CA op eigen risico mag). Vandaar dat we Barstow en Bakersfield ingepland hebben.
We denken er dus over om Capitol Reef in de bouwen in de reis. Zou 1 nacht voldoende zijn? En is het slim om Yosemite te verlengen met 1 nacht. (En misschien SFO met 1 nacht te verkorten?)
We gaan KOA campings combineren met de natuurcampings in de parken.
Verder zijn we erg benieuwd naar de leuke tips/activiteiten met pubers! Wat moeten we echt doen/zien?
Wat een ontzettend fijn forum. Wat kan je hier veel vinden!
Wij gaan volgend jaar eindelijk onze uitgestelde reis (door corona) naar Amerika maken. Op dit moment zijn we druk bezig met de route. Die hebben we al redelijk uitgestippeld, alleen ik twijfel enorm over Capitol Reef, wat denken jullie?
Ik zal hieronder even ons reisschema vermelden. We reizen met 2 meiden van 13,14 jaar.
17/7 ophalen camper cruise america en overnachten in de buurt
18/7 1 overnachting Joshua Three
19/7 1 overnachting Kingman
20/7 2 overnachtingen Grand Canyon (Mather Campground)
22/7 2 overnachtingen Page (Lake Powell Campground)
24/7 1 overnachting Bryce Canyon (Ruby Inn)
25/7 1 overnacting Zion (Watchman)
26/7 1 overnachting Las Vegas (RV Circus Circus)
27/7 1 overnachting Barstow
28/7 1 overnachting Bakersfield
29/7 1 overnachting Sequoia
30/7 1 overnachting Yosemite (Upper Pines)
31/7 3 overnachtingen San Francisco
3/8 1 overnachting Monterey
4/8 1 overnachting Morro Bay
5/8 1 overnachting Santa Barbara
6/8 1 overnachting Santa Monica
Camper inleveren.
We houden 1 nacht over. We leveren de camper in en vliegen terug op 8/8.
Zelf denken we aan 1 nacht Vegas genoeg te hebben. Het lijkt me geweldig om te zien, vooral de strip in de avond maar daar blijft het bij. Death Valley mogen we niet door met camper en is erg heet (Ja ik weet dat het bij CA op eigen risico mag). Vandaar dat we Barstow en Bakersfield ingepland hebben.
We denken er dus over om Capitol Reef in de bouwen in de reis. Zou 1 nacht voldoende zijn? En is het slim om Yosemite te verlengen met 1 nacht. (En misschien SFO met 1 nacht te verkorten?)
We gaan KOA campings combineren met de natuurcampings in de parken.
Verder zijn we erg benieuwd naar de leuke tips/activiteiten met pubers! Wat moeten we echt doen/zien?
Re: Ons reisschema
Zet je reis in een van/naar schema, dan is duidelijker wanneer je reist en wanneer niet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo, welkom op het forum!
Het valt me op dat je voor de parken telkens maar 1 overnachting plant, en dat je relatief veel tijd uittrekt voor minder aantrekkelijke stukken zoals bij Barstow en tussen LA en de Grand Canyon. Is dat bewust? Heb je al gekeken wat je overal wilt doen? Capitol Reef zou ik daarom zeker niet toevoegen, je kunt die tijd veel beter elders in de route gebruiken. Of sla Joshua Tree over en kijk eens met eventueel andere aanpassingen of er dan voldoedne ruimte is.
Je mag inderdaad wel door Death Valley rijden met CA, en hoewel het heet is, zal dat ook geen probleem zijn. Overnachten zou ik daar niet doen. Maar ook als je niet door Death Valley rijdt is de route via de Tioga Pass naar Yosemite toch wel de meest aangewezen route. Met de rit via Barstow en Bakersfield heb je een erg oninteressant stuk, en de tijd voor Sequoia en Yosemite is volstrekt onvoldoende zo. Heb je al naar de reistijden gekeken? Waar zou je in Sequoia willen overnachten? Weet je dat de route vanaf Three Rivers naar het park (de CA198) niet geschikt is voor campers? De stop in Barstow begrijp ik ook niet, je kunt makkelijk doorrijden naar Bakersfield.
Ik zou van Las Vegas naar Lee VIning rijden en dan 2 of 3 nachten Yosemite doen. Het is een groot en veelzijdig park. Trek een dag uit voor de Tioga road, een dag voor de vallei en een dag voor Glacier Point en de Mariposa grove. Sequoia is een mooi park, maar daar moet je ook minimaal 2 nachten voor uittrekken en die tijd heb je niet.
Voor SF zou 2 nachten ook kunnen; met een camper is het niet handig om de stad te bezoeken.
In Zion kun je wel een extra nacht gebruiken, het is geen groot park maar er zijn leuke wandelingen en het is er redelijk druk, dus het is mooi als je zoveel mogelijk de wat rusitger uren in de ochtend en later op de dag in het pak hebt.
De kust kun je met twee overnachtingen doen, maar een extra nacht kan ook. Misschien is het niet gek om twee nachten Monterey te doen; dan heb je tijd voor een walvistocht en het aquarium, En misschien een fietstocht langs de 17-mile drive.
Je hebt het over KOA's maar ik denk niet dat er veel op de route liggen. In Kingman is er een. En in Williams. Misschien is het niet gek om in Williams te overnachten in plaats van Kingman, dan heb je bij de GC aan 1 nacht voldoende. Waarom daar wel twee nachten en niet in de andere parken?
Bedenk dat het in Joshua Tree vrijwel net zo heet is als in Death Valley. Een camping in de buurt met een zwembad zal niet gek zijn.
Je weet hoe het reserveren van campings gaat? En dat het voor Yosemite anders gaat? Lees je goed in en oefen minimaal een maand van te voren. Focus ook niet alleen op Upper Pines, de andere Pines campgrounds zijn ook prima.
Kijk eens in onze reisverslagen, bijvoorbeeld die van 2006 en 2008, voor delen van de route. Wij reisden toen met onze (toen nog puber-) dochters. Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken, en kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl. Voor activiteiten in de parken is de NPS-site natuurlijk ook een goed startpunt.
En inderdaad, wat Hockey zegt: zet je route in een van/voor schema per dag. Dan zie je beter wat de rijdagen zijn en hoe lang je ergens bent. Dus zo:
15/7 Los Angeles
17/7 Los Angeles - ? ophalen camper cruise america en overnachten in de buurt
18/7 ? - Joshua Tree
19/7 Joshua Tree - Kingman
20/7 Kingman - Grand Canyon (Mather Campground)
21/7 Grand Canyon
22/7 Grand Canyon - Page
23/7 Page
etc
Marianne
Het valt me op dat je voor de parken telkens maar 1 overnachting plant, en dat je relatief veel tijd uittrekt voor minder aantrekkelijke stukken zoals bij Barstow en tussen LA en de Grand Canyon. Is dat bewust? Heb je al gekeken wat je overal wilt doen? Capitol Reef zou ik daarom zeker niet toevoegen, je kunt die tijd veel beter elders in de route gebruiken. Of sla Joshua Tree over en kijk eens met eventueel andere aanpassingen of er dan voldoedne ruimte is.
Je mag inderdaad wel door Death Valley rijden met CA, en hoewel het heet is, zal dat ook geen probleem zijn. Overnachten zou ik daar niet doen. Maar ook als je niet door Death Valley rijdt is de route via de Tioga Pass naar Yosemite toch wel de meest aangewezen route. Met de rit via Barstow en Bakersfield heb je een erg oninteressant stuk, en de tijd voor Sequoia en Yosemite is volstrekt onvoldoende zo. Heb je al naar de reistijden gekeken? Waar zou je in Sequoia willen overnachten? Weet je dat de route vanaf Three Rivers naar het park (de CA198) niet geschikt is voor campers? De stop in Barstow begrijp ik ook niet, je kunt makkelijk doorrijden naar Bakersfield.
Ik zou van Las Vegas naar Lee VIning rijden en dan 2 of 3 nachten Yosemite doen. Het is een groot en veelzijdig park. Trek een dag uit voor de Tioga road, een dag voor de vallei en een dag voor Glacier Point en de Mariposa grove. Sequoia is een mooi park, maar daar moet je ook minimaal 2 nachten voor uittrekken en die tijd heb je niet.
Voor SF zou 2 nachten ook kunnen; met een camper is het niet handig om de stad te bezoeken.
In Zion kun je wel een extra nacht gebruiken, het is geen groot park maar er zijn leuke wandelingen en het is er redelijk druk, dus het is mooi als je zoveel mogelijk de wat rusitger uren in de ochtend en later op de dag in het pak hebt.
De kust kun je met twee overnachtingen doen, maar een extra nacht kan ook. Misschien is het niet gek om twee nachten Monterey te doen; dan heb je tijd voor een walvistocht en het aquarium, En misschien een fietstocht langs de 17-mile drive.
Je hebt het over KOA's maar ik denk niet dat er veel op de route liggen. In Kingman is er een. En in Williams. Misschien is het niet gek om in Williams te overnachten in plaats van Kingman, dan heb je bij de GC aan 1 nacht voldoende. Waarom daar wel twee nachten en niet in de andere parken?
Bedenk dat het in Joshua Tree vrijwel net zo heet is als in Death Valley. Een camping in de buurt met een zwembad zal niet gek zijn.
Je weet hoe het reserveren van campings gaat? En dat het voor Yosemite anders gaat? Lees je goed in en oefen minimaal een maand van te voren. Focus ook niet alleen op Upper Pines, de andere Pines campgrounds zijn ook prima.
Kijk eens in onze reisverslagen, bijvoorbeeld die van 2006 en 2008, voor delen van de route. Wij reisden toen met onze (toen nog puber-) dochters. Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken, en kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl. Voor activiteiten in de parken is de NPS-site natuurlijk ook een goed startpunt.
En inderdaad, wat Hockey zegt: zet je route in een van/voor schema per dag. Dan zie je beter wat de rijdagen zijn en hoe lang je ergens bent. Dus zo:
15/7 Los Angeles
17/7 Los Angeles - ? ophalen camper cruise america en overnachten in de buurt
18/7 ? - Joshua Tree
19/7 Joshua Tree - Kingman
20/7 Kingman - Grand Canyon (Mather Campground)
21/7 Grand Canyon
22/7 Grand Canyon - Page
23/7 Page
etc
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat je meer dan 3 weken hebt, dus iets toevoegen kan wel. Hieronder een voorbeeld:
15-jul-23 naar Los Angeles
16-jul-23 Los Angeles
17-jul-23 Los Angeles - Palm Springs
18-jul-23 Palm Springs - Williams (of Kingman)
19-jul-23 Williams - Grand Canyon
20-jul-23 Grand Canyon - Page
21-jul-23 Page
22-jul-23 Page - Monument Valley
23-jul-23 Monument Valley - Capitol Reef
24-jul-23 Capitol Reef
25-jul-23 Capitol Reef - Bryce
26-jul-23 Bryce - Zion
27-jul-23 Zion
28-jul-23 Zion - Las Vegas
29-jul-23 Las Vegas - Lee Vining
30-jul-23 Lee Vining - Yosemite
31-jul-23 Yosemite
1-aug-23 Yosemite - Sequoia
2-aug-23 Sequoia
3-aug-23 Sequoia - San Francisco
4-aug-23 San Francisco
5-aug-23 San Francisco - Monterey
6-aug-23 Monterey - Pismo Beach
7-aug-23 Pismo Beach - Los Angeles
8-aug-23 Los Angeles
Misschien Sequoia overslaan en een extra dag Yosemite nemen. Of toch zonder Capitol Reef. Dan heb je elders wat meer tijd.
Huur je de eerste dag een auto?
Marianne
15-jul-23 naar Los Angeles
16-jul-23 Los Angeles
17-jul-23 Los Angeles - Palm Springs
18-jul-23 Palm Springs - Williams (of Kingman)
19-jul-23 Williams - Grand Canyon
20-jul-23 Grand Canyon - Page
21-jul-23 Page
22-jul-23 Page - Monument Valley
23-jul-23 Monument Valley - Capitol Reef
24-jul-23 Capitol Reef
25-jul-23 Capitol Reef - Bryce
26-jul-23 Bryce - Zion
27-jul-23 Zion
28-jul-23 Zion - Las Vegas
29-jul-23 Las Vegas - Lee Vining
30-jul-23 Lee Vining - Yosemite
31-jul-23 Yosemite
1-aug-23 Yosemite - Sequoia
2-aug-23 Sequoia
3-aug-23 Sequoia - San Francisco
4-aug-23 San Francisco
7-aug-23 Pismo Beach - Los Angeles
8-aug-23 Los Angeles
Misschien Sequoia overslaan en een extra dag Yosemite nemen. Of toch zonder Capitol Reef. Dan heb je elders wat meer tijd.
Huur je de eerste dag een auto?
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reactie is verwijderd
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Onze pubers vonden dus juist Las Vegas geweldig, elke keer dat we er waren!
Als het enigszins kan zou ik daar zeker een nacht toevoegen. De Strip is overdag ook erg leuk om overheen te lopen, diverse grote hotels bezoeken, M&M’s winkel. Zie onze verslagen 2015 en 2018 wat we daar deden met de kinderen.
De route van Marianne is al een stuk uitgebalanceerder dan je oorspronkelijke plan, maar daar zou ik dus liever een nacht Las Vegas toevoegen.
Ik denk dat ik Sequoia dan zou laten vallen, en de grote bomen bezoeken in Yosemite, en daar een nacht toevoegen. Dat maakt de route ook wat rustiger.
Als het enigszins kan zou ik daar zeker een nacht toevoegen. De Strip is overdag ook erg leuk om overheen te lopen, diverse grote hotels bezoeken, M&M’s winkel. Zie onze verslagen 2015 en 2018 wat we daar deden met de kinderen.
De route van Marianne is al een stuk uitgebalanceerder dan je oorspronkelijke plan, maar daar zou ik dus liever een nacht Las Vegas toevoegen.
Ik denk dat ik Sequoia dan zou laten vallen, en de grote bomen bezoeken in Yosemite, en daar een nacht toevoegen. Dat maakt de route ook wat rustiger.
-
JaapofJake
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik ben nog even aan het stoeien geweest met de route en heb vooral in het begin nog een paar dingetjes aangepast. Met name omdat ik het eerlijk gezegd heel jammer vind dat Joshua Tree wordt overgeslagen. Inmiddels ben ik hier meerdere keren geweest, maar ik blijf het een mooi park vinden wat je eigenlijk niet over zou mogen slaan. Hier overnachten lijkt me trouwens heel bijzonder (heb ik tot nu toe nog niet gedaan). Met Palm Springs heb ik dan weer veel minder. Reisschema zou er dan zo uit kunnen zien:
15-jul-23 vlucht naar Los Angeles
16-jul-23 Los Angeles
17-jul-23 Los Angeles - Joshua Tree NP
18-jul-23 Joshua Tree NP - Kingman
19-jul-23 Kingman - Route 66 - Grand Canyon
20-jul-23 Grand Canyon
21-jul-23 Grand Canyon - Page
22-jul-23 Page (Horseshoe Bend, slot canyon)
23-jul-23 Page - Monument Valley
24-jul-23 Monument Valley - Capitol Reef
25-jul-23 Capitol Reef
26-jul-23 Capitol Reef - Bryce
27-jul-23 Bryce - Zion
28-jul-23 Zion
29-jul-23 Zion - Las Vegas
30-jul-23 Las Vegas (evt. Hoover Dam)
31-jul-23 Las Vegas - Lee Vining (evt. Mono Lake)
1-aug-23 Lee Vining - Yosemite
2-aug-23 Yosemite
3-aug-23 Yosemite
4-aug-23 Yosemite - San Francisco
5-aug-23 San Francisco
6-aug-23 San Francisco - Monterey
7-aug-23 Monterey - Pismo Beach
8-aug-23 Pismo Beach - Los Angeles
9-aug-23 vertrek uit Los Angeles
15-jul-23 vlucht naar Los Angeles
16-jul-23 Los Angeles
17-jul-23 Los Angeles - Joshua Tree NP
18-jul-23 Joshua Tree NP - Kingman
19-jul-23 Kingman - Route 66 - Grand Canyon
20-jul-23 Grand Canyon
22-jul-23 Page (Horseshoe Bend, slot canyon)
25-jul-23 Capitol Reef
26-jul-23 Capitol Reef - Bryce
27-jul-23 Bryce - Zion
28-jul-23 Zion
30-jul-23 Las Vegas (evt. Hoover Dam)
31-jul-23 Las Vegas - Lee Vining (evt. Mono Lake)
1-aug-23 Lee Vining - Yosemite
2-aug-23 Yosemite
3-aug-23 Yosemite
4-aug-23 Yosemite - San Francisco
5-aug-23 San Francisco
6-aug-23 San Francisco - Monterey
7-aug-23 Monterey - Pismo Beach
8-aug-23 Pismo Beach - Los Angeles
9-aug-23 vertrek uit Los Angeles
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze leveren de camper in (en vliegen) op de 8e. Ik zou dan kiezen voor een dag minder Grand Canyon.
Wie zegt dat Joshua Tree wordt overgeslagen? Ik weet alleen niet of overnachten in Joshua Tree te doen is in de zomer; het zal er erg heet zijn. En ik weet niet of het qua tijd te doen is na het ophalen van de camper. Daarom had ik Palm Springs gekozen, maar een andere locatie met een camping is ook prima. De dag erna is natuurlijk een bezoek aan Joshua Tree mogelijk.
Ik zou zelf ook kiezen voor een route zonder Sequoia; dat geeft meer rust.
Marianne
Wie zegt dat Joshua Tree wordt overgeslagen? Ik weet alleen niet of overnachten in Joshua Tree te doen is in de zomer; het zal er erg heet zijn. En ik weet niet of het qua tijd te doen is na het ophalen van de camper. Daarom had ik Palm Springs gekozen, maar een andere locatie met een camping is ook prima. De dag erna is natuurlijk een bezoek aan Joshua Tree mogelijk.
Ik zou zelf ook kiezen voor een route zonder Sequoia; dat geeft meer rust.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is dat de Hoover Dam misschien meer tot de verbeelding spreekt maar je zou ook de Glen Canyon Dam in Page kunnen bezoeken. Zeker ook indrukwekkend. En de tijd in Las Vegas gebruiken voor de Strip en eventueel Fremont Street. Ik denk dat de pubers zich daar heel goed zullen vermaken. En wat tijd bij het zwembad is ook wel lekker.
Na Needles kun je de snelweg verlaten om de afslag te nemen naar het historische westernstadje Oatman. Ook een gedeelte van route 66 die eindigt net voor Kingman. Mooie route en Oatman is erg leuk voor een tussenstop.
Na Needles kun je de snelweg verlaten om de afslag te nemen naar het historische westernstadje Oatman. Ook een gedeelte van route 66 die eindigt net voor Kingman. Mooie route en Oatman is erg leuk voor een tussenstop.
2011: Zuidwesten
-
Vereijken fam
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reis Vereijken fam: ons reisschema.
Dankjewel allemaal voor jullie reacties!
Het heeft ons weer goed aan het denken gezet en we hebben besloten om het eea te veranderen. Fijn ook om advies te krijgen van ervaren westkust kenners!
Ik weet dat er een aantal 'nutteloze' dagen tussen zaten in eerste instantie maar was eigenlijk vooral bang dat de rij afstanden te groot zouden worden. We willen ook niet hele dagen in de camper zitten maar ik begrijp uit jullie reacties dat het best moet kunnen.
Lee Vining lijkt me een goede optie. Het is wel een flinke reis vanuit Vegas maar moet zeker haalbaar zijn.
Ik zou nu op het volgende schema uitkomen:
15-jul-23 Aankomst Los Angeles
16-jul-23 Los Angeles
17-jul-23 Los Angeles Camper halen en 1e overnachting
18-jul-23 Los Angeles - Kingman
19-jul-23 Kingman-Grand Canyon
20-jul-23 Grand Canyon
22-jul-23 Page
23-jul-23 Page - Bryce Canyon
24-jul-23 Bryce Canyon - Zion NP
25-jul-23 Zion NP
26-jul-23 Zion NP - Las Vegas
27-jul-23 Las Vegas
28-jul-23 Las Vegas - Lee Vining
29-jul-23 Lee Vining-Yosemite
30-jul-23 Yosemite
31-jul-23 Yosemite - San Francisco
1-aug-23 San Francisco
2-aug-23 San Francisco
3-aug-23 San Francisco - Monterey
4-aug-23 Monterey
5-aug-23 Monterey - Morro Bay
6-aug-23 Morro Bay - Santa Barbara
7-aug-23 Santa Barbara - Santa Monica
8-aug-23 Camper inleveren en vlucht LAX-AMS
9-aug-23 Thuiskomst
Na het ophalen van de camper (17/7) rijden we naar een walmart en gaan we rijden richting Banning (150km) Is dat te doen denken jullie?
We gaan dan 18/7 naar Joshua Tree en rijden door naar Kingman.
In Las Vegas heb ik ook een extra nacht geplakt al twijfel ik daar nog wel over.
De tijd in SFO lijkt erg veel maar het is de bedoeling om 31/7 alleen einde dag naar de camping te rijden en 3/8 direct in de ochtend te vertrekken. Dan komen we dus op 2 volle dagen SFO uit.
De walvistour in Monterey willen we zeker doen. Daarom nu een dag eraan geplakt daar.
Ik zie dat jullie het in de laatste berichten toch wel over Capitol Reef hebben.
Wat raden jullie aan? Als we dit toch toevoegen zouden we ongeveer op onderstaand reisschema uitkomen:
15-7-2023+E3:F28 Aankomst Los Angeles
16-jul-23 Los Angeles
20-jul-23 Grand Canyon
22-jul-23 Page
25-jul-23 Capitol Reef
26-jul-23 Capitol Reef - Bryce Canyon
27-jul-23 Bryce Canyon - Zion
28-jul-23 Zion
30-jul-23 Las Vegas - Lee Vining
31-jul-23 Lee Vining - Yosemite
1-aug-23 Yosemite
2-aug-23 Yosemite - San Francisco
3-aug-23 San Francisco
4-aug-23 San Francisco
7-aug-23 Pismo Beach - Santa Monica
9-aug-23 Thuiskomst
Ik ben erg benieuwd naar jullie kritisch oog en zie jullie reacties graag tegemoet!
Jullie reisschema's heb ik uiteraard al geraadpleegd, heel fijn dankjewel!
Het heeft ons weer goed aan het denken gezet en we hebben besloten om het eea te veranderen. Fijn ook om advies te krijgen van ervaren westkust kenners!
Ik weet dat er een aantal 'nutteloze' dagen tussen zaten in eerste instantie maar was eigenlijk vooral bang dat de rij afstanden te groot zouden worden. We willen ook niet hele dagen in de camper zitten maar ik begrijp uit jullie reacties dat het best moet kunnen.
Lee Vining lijkt me een goede optie. Het is wel een flinke reis vanuit Vegas maar moet zeker haalbaar zijn.
Ik zou nu op het volgende schema uitkomen:
15-jul-23 Aankomst Los Angeles
16-jul-23 Los Angeles
20-jul-23 Grand Canyon
22-jul-23 Page
23-jul-23 Page - Bryce Canyon
24-jul-23 Bryce Canyon - Zion NP
25-jul-23 Zion NP
26-jul-23 Zion NP - Las Vegas
27-jul-23 Las Vegas
28-jul-23 Las Vegas - Lee Vining
29-jul-23 Lee Vining-Yosemite
30-jul-23 Yosemite
31-jul-23 Yosemite - San Francisco
1-aug-23 San Francisco
2-aug-23 San Francisco
3-aug-23 San Francisco - Monterey
4-aug-23 Monterey
5-aug-23 Monterey - Morro Bay
6-aug-23 Morro Bay - Santa Barbara
7-aug-23 Santa Barbara - Santa Monica
9-aug-23 Thuiskomst
Na het ophalen van de camper (17/7) rijden we naar een walmart en gaan we rijden richting Banning (150km) Is dat te doen denken jullie?
We gaan dan 18/7 naar Joshua Tree en rijden door naar Kingman.
In Las Vegas heb ik ook een extra nacht geplakt al twijfel ik daar nog wel over.
De tijd in SFO lijkt erg veel maar het is de bedoeling om 31/7 alleen einde dag naar de camping te rijden en 3/8 direct in de ochtend te vertrekken. Dan komen we dus op 2 volle dagen SFO uit.
De walvistour in Monterey willen we zeker doen. Daarom nu een dag eraan geplakt daar.
Ik zie dat jullie het in de laatste berichten toch wel over Capitol Reef hebben.
Wat raden jullie aan? Als we dit toch toevoegen zouden we ongeveer op onderstaand reisschema uitkomen:
15-7-2023+E3:F28 Aankomst Los Angeles
16-jul-23 Los Angeles
20-jul-23 Grand Canyon
22-jul-23 Page
25-jul-23 Capitol Reef
26-jul-23 Capitol Reef - Bryce Canyon
27-jul-23 Bryce Canyon - Zion
28-jul-23 Zion
30-jul-23 Las Vegas - Lee Vining
31-jul-23 Lee Vining - Yosemite
1-aug-23 Yosemite
2-aug-23 Yosemite - San Francisco
3-aug-23 San Francisco
4-aug-23 San Francisco
7-aug-23 Pismo Beach - Santa Monica
9-aug-23 Thuiskomst
Ik ben erg benieuwd naar jullie kritisch oog en zie jullie reacties graag tegemoet!
Jullie reisschema's heb ik uiteraard al geraadpleegd, heel fijn dankjewel!
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Kan allebei, ligt eraan waar je voorkeur ligt.
De eerste route is wat rustiger uiteraard…
Mocht je toch de tweede route kiezen, dan zou ik de tweede nacht Grand Canyon niet doen en die ergens anders plaatsen, bijvoorbeeld bij Las Vegas
De eerste route is wat rustiger uiteraard…
Mocht je toch de tweede route kiezen, dan zou ik de tweede nacht Grand Canyon niet doen en die ergens anders plaatsen, bijvoorbeeld bij Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan allebei.
Ik zou een extra nacht Yosemite wel mooi vinden; dan heb je ook tijd voor Glacier point en de Mariposa Grove. Banning lijkt me goed te doen, en een mooi uitgangspunt om de volgende dag vroeg door Joshua Tree te rijden. Je kunt dan bij de plaats Joshua Tree het park binnen rijden en dan de Park boulevard nemen tot aan Twentynine Palms.
Marianne
Ik zou een extra nacht Yosemite wel mooi vinden; dan heb je ook tijd voor Glacier point en de Mariposa Grove. Banning lijkt me goed te doen, en een mooi uitgangspunt om de volgende dag vroeg door Joshua Tree te rijden. Je kunt dan bij de plaats Joshua Tree het park binnen rijden en dan de Park boulevard nemen tot aan Twentynine Palms.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht