Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Neliba: Denver - Las Vegas met twee gezinnen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Neliba
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Neliba: Denver - Las Vegas met twee gezinnen

Bericht door Neliba »

Komende zomer reizen wij met twee gezinnen van Denver naar Las Vegas. In totaal reizen er vijf kinderen mee in leeftijden variëren van 2 tot 19 jaar. Eén gezin reist met een camper, het andere gezin met een huurauto + tent. Vluchten, camper en huurauto zijn al geboekt, evenals een aantal campings. Het reisschema ligt dus zo goed als vast (al is er hier en daar nog wel wat verandering mogelijk. Dit is onze planning:

Do. 20-7: Brussel - Denver
Vr. 21-7: Denver - Rocky Mountains NP ('s ochtends camper ophalen)
Za. 22-7: Rocky Mountains NP - Steamboat Springs (overdag tijd om Rocky Mountains NP te bekijken)
Zo. 23-7: Steamboat Springs - Rawlins ('s ochtends bezoek hotsprings)
Ma. 24-7: Rawlins - Cody
Di. 25-7: Cody (stadje bekijken, rodeo, inkopen doen voor Yellowstone)
Wo. 26-7: Cody - Yellowstone (Canyon Campground). (indien mogelijk via Beartooth Highway)
Do. 27-7: Yellowstone (Canyon Campground)
Vr. 28-7: Yellowstone (Grant Village Campground)
Za. 29-7: Yellowstone (Grant Village Campground)
Zo. 30-7: Yellowstone - Grand Teton
Ma. 31-07: Grand Teton
Di. 01-08: Grand Teton - tussenstop (locatie nog nader te bepalen)
Wo. 02-08: tussenstop - Moab
Do. 03-08: Moab
Vr. 04-08: Moab
Za. 05-08: Moab
Zo. 06-08: Moab - Capitol Reef NP
Ma. 07-08: Capitol Reef NP - Calf Creek
Di. 08-08: Calf Creek - Bryce NP
Wo. 09-08: Bryce NP - Zion NP
Do. 10-08: Zion NP
Vr. 11-08: Zion NP - Page
Za. 12-08: Page - Grand Canyon (South Rim)
Zo. 13-08: Grand Canyon
Ma. 14-08: Grand Canyon - Las Vegas (camper inleveren)
Di. 15-08: Las Vegas
Wo. 16-08: Las Vegas
Do. 17-08: Las Vegas - Brussel
Vr. 18-08: aankomst Brussel

Voor de camper hebben we een Early Bird pakket, want inhoudt dat we de camper al 's ochtends kunnen ophalen en pas eind van de middag hoeven in te leveren.

We zijn nog op zoek naar een tussenstop tussen Grand Teton en Moab. Aangezien dit een tussenstop is tussen twee vrij lange reisdagen, hoeft dit niet perse bij een bezienswaardigheid of zo te zijn. Liever een wat luxere camping (met zwembad?) waar we even kunnen bijtanken na een lange reisdag. Eventueel op loopafstand van een leuke dorpje / stadje waar we 's avonds een hapje kunnen eten.

We hebben bewust gekozen voor drie volle dagen in Moab, omdat dat één van de weinige campings is waar we een zwembad hebben. Even een rustmoment halverwege de vakantie waarbij de kids lekker kunnen zwemmen. Natuurlijk bezoeken we van hieruit ook Arches en Canyonlands.

Voor de route tussen Moab en Grand Canyon zijn we nog wat aan het puzzelen. We kiezen er bewust voor om Monument Valley over te slaan (zijn we eerder al geweest) en de route via scenic drive 12 te doen.

We zijn vooral op zoek naar tips voor leuke activiteiten, excursies, bezienswaardigheden, winkeltjes, restaurants etc. langs onze route! Mag zowel geschikt zijn voor kleine kinderen (één 2-jarige en één 3-jarige) als voor pubers / volwassenen. We zullen regelmatig overdag opsplitsen zodat iedereen het naar zijn zin heeft.
hemmie
Amerika-expert

Re: Reis Neliba: Denver - Las Vegas met twee gezinnen

Bericht door hemmie »

Persoonlijk lijkt 4 nachten (tent)kamperen in Moab hartje zomer me best wel afzien gezien de hitte. Nu heb je natuurlijk wel een camper om naar uit te wijken, maar met zoveel mensen lijkt me dat ook niet comfortabel. Wij kamperen bij voorkeur in de parken, maar in Moab kozen we geel bewust voor een hotel, en daar was ik achteraf blij om.
Terug in Texas!
GodsSon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door GodsSon »

Begin cindtik, zelfs met early bird, veel te snel als ik eerlijk ben. RMNP kan je prima twee nachten doen, de rit naar Steamboat Springs is ook erg lang. Gezien de rust later in je reis zou het mijn voorkeur hebben om daarvan wat naar voren te halen en niet te gehaast re vertrekken

Zal morgen even verder kijken naar schema, begin viel me zo op :-)
Dit jaar drie nachten RMNP gedaan bij Estes en daarna een bij Grand Lake. Een minder kan, maar slechts een is wel weinig :-)
2013 - Las Vegas - San Diego | 4 weken (Camper + Auto)
2017 - Las Vegas - Vancouver | 6 weken (Camper)
2022 - Denver - Denver | 12 weken (Camper)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eens wat betreft Rocky Mountain NP. Dat is veel te gehaast zo. Zelfs met een early bird zal je die eerste dag niet veel doen daar. Je moet boodschappen doen, camper inrichten, etc. Ik zou twee nachten aan de oostkant doen. Of desnoods hooguit tot aan Grand Lake rijden.
Voor de tentkampeerders is het misschien niet gek om in Yellowstone een nacht bij Oké Faithful te overnachten. Het is prachtig om de geisers daar tegen de avond of vroeg in de ochtend te zien.

In Moab zou ik niet met de tent kamperen. Een nacht in Arches zou trouwens niet gek zijn omdat je dan niet afhankelijk bent van de toegangsreservering.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Een met de meeste tips, dus wellicht het volgende overwegen:
Minimaal 1 nacht extra RMNP (wellicht Timber Creek oostkant zodat je voldoen tijd hebt voor Trail Ridge?)
De nacht kun je mogelijk afhalen van 1. Calf Creek (CR naar Bryce kan prima op 1 dag) of 2. GC 1 nacht minder. Als je bijtijds vertrekt uit Page heb je voldoende tijd voor GC.
Kijk in Moab eens naar huisjes, die zijn er volop en geeft je voor een paar nachten net ff wat meer ruimte. En inderdaad sowieso 1 nacht Devils Garden zodat je geen timed entry nodig hebt en ‘s avonds Delicate Arche kan doen…
GodsSon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door GodsSon »

Neliba schreef:
06 nov 2022, 20:58

We zijn nog op zoek naar een tussenstop tussen Grand Teton en Moab. Aangezien dit een tussenstop is tussen twee vrij lange reisdagen, hoeft dit niet perse bij een bezienswaardigheid of zo te zijn. Liever een wat luxere camping (met zwembad?) waar we even kunnen bijtanken na een lange reisdag. Eventueel op loopafstand van een leuke dorpje / stadje waar we 's avonds een hapje kunnen eten.

Voor de route tussen Moab en Grand Canyon zijn we nog wat aan het puzzelen. We kiezen er bewust voor om Monument Valley over te slaan (zijn we eerder al geweest) en de route via scenic drive 12 te doen.
Tussen Grand Teton en Moab zijn er grofweg twee routeopties, gezien het schema zou je ook 2 overnachtingen kunnen overwegen op het stuk, maar dat hangt van je route keuze af. Het zijn inderdaad lange dagen. Als je "alles" wil zien zou je zelfs nog via Craters of the Moon kunnen rijden als 2 overnachtingen een optie is

Optie 1:
Flaming Gorge (prachtig voor dagje, boot huren) en/of Dinosaur National Monument

Optie 2:
Salt Lake City (heb daar oa American Fork Canyon, Park City, Golden Spike Historic Site

Zelf een aantal jaar terug voor de eerste route gekozen, alleen dan omgekeerd (vanuit Moab naar Grand Teton). Vond zelf Dinosaur niet zo, wel heerlijke dag bij Flaming Gorge gehad.
Neliba schreef:
06 nov 2022, 20:58

Van Moab naar Grand Canyon doe je volgens mij de logische route, waarbij je zou kunnen overwegen om de North Rim aan te doen in plaats van de South Rim. Scheelt je fors wat kilometers rijden en is zeker zo mooi (en een stuk rustiger).
2013 - Las Vegas - San Diego | 4 weken (Camper + Auto)
2017 - Las Vegas - Vancouver | 6 weken (Camper)
2022 - Denver - Denver | 12 weken (Camper)
Neliba
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Neliba »

Dank voor de tips tot nu toe!! We zijn ons ervan bewust dat we met dit schema Rocky Mountains NP weinig eer aan doen. We gaan er echter vanuit dat we de eerste dagen door de jetlag heel vroeg wakker zijn, dus wel maximaal gebruik kunnen maken van de dag. Ik zal nog eens kijken of we er toch een dag extra kunnen doorbrengen (maar de overnachtingen in Yellowstone zijn al geboekt, dus wat dat betreft niet zoveel flexibiliteit meer).

Tent kamperen in Moab: hebben we zelf in 2013 ook gedaan en ging toen eigenlijk prima. Maar misschien dat dat een minder hete zomer was? Ik gooi het even in de groep (zelf reis ik met camper, maar medereizigers dus met tent).

We hebben bewust gekozen voor een overnachting bij Calf Creek omdat we daar graag de wandeling naar Calf Creek Fall willen doen en ik heb gelezen dat de parkeerplaats daar maar klein / snel vol is. Vandaar gekozen om er te overnachten. Of zouden we kunnen gokken om 's ochtends vroeg te vertrekken uit Capitol Reef en dan hopen dat er nog parkeerplek is bij Calf Creek en dan daarna door rijden naar Bryce? Qua afstand / rijtijd zal het wel lukken, maar het gaat ons dus om die parkeerplek.

Grand Canyon North Rim i.p.v. South Rim: hoe dit in te passen in het rondje als we ook Page willen meepakken (Antelope Canyon, Horseshoe bend)? We hebben nu gekozen voor twee nachten Grand Canyon (South Rim) omdat het vanuit daar nog best een rit is naar Las Vegas. Dus op de dag van vertrek moeten we bijtijds weg, dus dan geen tijd om dingen te bekijken. Eén nacht zou inderdaad ook kunnen eventueel als we op tijd vertrekken uit Page, dan hebben we ergens anders een dag extra.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de North Rim wilt doen zou je vanuit Bryce eerst naar Page kunnen gaan, dan naar de North Rim en dan via Zion naar Las Vegas. Of het qua afstand veel uitmaakt weet ik niet. Ik denk dat ik voor een eerste bezoek, en met kinderen, eerder voor de South Rim zou kiezen. Het is drukker, maar ook wat toegankelijker. Kijk voor de North Rim eens in ons 2015-verslag.

Hou er rekening mee dat de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall in de zomer best wel zwaar zal zijn; het is daar heet, en je loopt voor een groot deel door mul zand. Kun je de camping reserveren? Anders zou ik voor 2 nachten Capitol Reef gaan, want dan blijft het een gok.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wij waren afgelopen jaar in juni bij Calf Creek en toen hebben we de wandeling (wel gepland) overgeslagen ivm hitte en mul zand…..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer