Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tussenstop etappe Flagstaff-San Diego

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jonatius
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Tussenstop etappe Flagstaff-San Diego

Bericht door Jonatius »

Ha allemaal,

Over een aantal dagen zijn we kort in Flagstaff voor een bezoek aan de South Rim van de GC, en waren van plan daarna door te rijden maar San Diego om vervolgens noordwaarts via de kust te gaan.

Nu is de etappe Flagstaff-San Diego op zich wel te doen in een dag, maar ik het leek me wel aardig dit rustig aan en ergens een tussenstop te maken.

Over de route langs Phoenix en Yuma kan ik echter niet echt wat vinden, en noordelijker via Kingman lijkt er niet echt logisch tussenpunt te zijn. Is Palm Springs of Coachella misschien wat? We hebben denk ik niet genoeg tijd om Joshua Tree NP in te gaan en voor één nacht een tentje op te zetten.

Hebben jullie een goeie suggestie voor een (leuke) tussenstop?

Dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tussenstop etappe Flagstaff-San Diego

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom deze vraag niet in je routetopic stellen? Dat geeft ons een beetje een beeld van jullie reis. Er zijn daar ook wat suggesties gedaan. Er ligt nog niets vast na Flagstaff? En waarom overnacht je niet bij de Grand Canyon? Ik weet niet of er nu nog plaats is op Mather, maar anders kijk je naar Ten X. Het is erg mooi om in het park te zijn op de laatste uren van de dag of vlak na zonsopkomst. Ook ideaal om bijvoorbeeld een stuk van de South Kaibab Tail te lopen. Wij deden dat met zonsopkomst, in september hoef je dan niet zo heel erg vroeg op (zie hier onze ervaring).

Als tussenstop kun je denken aan Blythe (via Prescott). Maar doorrijden kan ook, dan heb je verderop meer tijd. Maar ik kan nu niet zien hoe ruim je in de tijd zit. Is er langs de kust al iets gereserveerd?

Marianne
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tussenstop etappe Flagstaff-San Diego

Bericht door gera_r »

Overnachting in Yuma. Daar is een oud gevangenismuseum en leuk voor een bezoek van een of twee uurtjes. Volgende dag via Anza Borrego (sculpturen in de woestijn) naar San Diego. Wij deden beide locaties dit voorjaar in omgekeerde volgorde aan en vonden het een leuke afwisseling. Eens wat anders dan anders...
Zie mijn verslagen met wat foto's, resp. https://johanengera2022.blogspot.com/20 ... ucson.html en https://johanengera2022.blogspot.com/20 ... s-wat.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer