Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anneloes71
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2022, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Bericht door anneloes71 »

Hai, ik ben nieuw hier op het forum. Leuk om allerlei informatie te lezen 🙂!

Wij zijn een familie met 3 zoons van 12,18 en 20 jaar en willen volgend jaar in de meivakantie een autorondreis gaan maken in het zuidwesten van Amerika. We zitten vast aan de meivakantie (=twee weken), omdat onze jongste zoon nog leerplichtig is. Zomervakantie (dus langer weg) is helaas geen optie. Mijn man en ik zijn 22 jaar geleden al in deze regio geweest dus we zijn niet helemaal onbekend daar (hoewel er misschien veel veranderd is in die jaren).

We vliegen op San Francisco (retour) en willen een Dodge Grand Caravan huren. Op verzoek van onze zoons verblijven we in de grote steden LA en Las Vegas 2 nachten. Mijn man en ik vinden natuur, dus o.a. Yosemite ook belangrijk (want vroeger zijn we daar te snel doorheen gereden waar we altijd een beetje spijt van hebben gehad). Dus daar ook 2 nachten. En we willen natuurlijk de andere highlights zien qua natuur; uiteraard Grand Canyon, Monument Valley, Zion (liefst ook Bryce en Moab, maar vrees dat dat teveel wordt). We hebben er trouwens voor gekozen om voor de zekerheid via het zuiden van de Sierra Nevada van oost naar west te rijden, want waarschijnlijk zit de Tioga Road begin mei nog dicht.

Vlucht is geboekt. Autohuur en hotels zijn inmiddels gereserveerd met gratis annuleren (behalve Gouldings Lodge). Onze planning ziet er zo uit:

periode 22 april t/m 7 mei 2023

22 aankomst San Francisco - SFO Airport Hotel, El Rancho Inn, BW Signature Collection
23 LA - Hartford Hotel, BW Signature Collection, Rosemead
24 LA - idem
25 Bullhead City - Days Inn by Wyndham Bullhead City
26 Grand Canyon - Red Feather Lodge
27 Monument Valley - Goulding's Lodge
28 Zion - Zion Park Motel Springdale
29 Las Vegas - Alexis Park All Suite Resort
30 Las Vegas - idem
01 Furnace Creek - The Ranch At Death Valley
02 Sequoia National Park - Comfort Inn & Suites Sequoia Kings Canyon
03 Yosemite - Best Western Plus Yosemite Gateway Inn
04 Yosemite - idem
05 San Francisco - Motel Capri
06 thuisreis
07 thuiskomst

Is dit zo te doen qua tijd en afstanden? Wellicht raden jullie iets anders aan? (Ik begrijp dat de westkust en San Diego ook mooi zijn, maar we moesten keuzes maken).

Zijn er hotels die jullie absoluut afraden op deze lijst (vanwege slechte ervaringen in het verleden ofzo)? Of juist aanraden? Zijn er nog andere dingen die in ons geval handig zijn om te weten?

Ik hoor het graag.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: reis Zuidwesten april/mei

Bericht door Marcopstal »

Dus je wil op één dag van SF naar LA rijden ? Als je onderweg wil genieten van de route wordt doorgaans aangeraden om 2 overnachtingen tussenin te nemen. Met eentje gaat het ook, maar dan moet je natuurlijk al keuzes maken.

Rosemead vind ik een beetje een rare keuze voor LA want dit is toch best wel een eindje weg van de meeste bezienswaardigheden.

Ook Bullhead City vind ik toch een rare keuze. Als je dan toch in die regio wil zoeken, ga dan naar Laughlin.

Vergeet met 100% zekerheid Moab. Ook voor Bryce toe te voegen heb je eigenlijk te weinig tijd.

De keuze in Vegas is een beetje van hetzelfde, waarom twee blokken van de strip af gaan zitten. Het is al bijna 2 km stappen vooraleer je op de strip bent.

Death Valley, prima keuze zou ik zeggen. Ik neem aan dat je de dag erna enkel tot het hotel rijdt en dan pas op 3/5 Sequoia bezoekt. Idem voor Yosemite, op 3/5 tot het hotel en pas de andere dag het park bezoeken.

Tweemaal hetzelfde hotel biedt voordelen, maar je moet natuurlijk wel heen en terug. Reken toch op een uur enkele rit naar de vallei of terug.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
anneloes71
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2022, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: reis Zuidwesten april/mei

Bericht door anneloes71 »

Bedankt voor je reactie.
E.e.a heeft met ons budget te maken (voor 5 personen moeten we vaak twee kamers voor boeken, als je iedereen een fatsoenlijk bed wil geven tenminste). We vinden het niet erg om iets verder van de bezienswaardigheden te zitten, zeker niet als we er een dag extra zijn.

Bullhead City hebben we trouwens puur als overnachting gekozen, omdat het traject LA - Grand Canyon ons iets te lang leek. Laughlin kan natuurlijk ook ;-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reis Zuidwesten april/mei

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het bijzonder gehaast. Er is geen tijd voor de parken en ook voor SF is geen tijd op deze manier.
Ik begrijp niet waarom je op SF vliegt als je de dag erna naar LA rijdt; als je in LA begint win je een dag, en die kun je heel goed elders op de route gebruiken. Misschien kunnen de tickets nog aangepast worden? Want dit heeft toch weinig zin.

Met zo weinig tijd is de keuze voor de overnachtingsplaats wel belangrijk; probeer zoveel mogelijk in of dichtbij de parken te overnachten, je hebt immers al heel erg weinig tijd overal. Voor de Grand Canyon kun je op www.grandcanyonlodges.com kijken wat er in het park is (bijvoorbeeld twee kamers in de Bright Angel Lodge, pal aan de rim). Of kijk eens op www.visitgrandcanyon.com voor de Yavapai Lodge.
Gouldings Lodge kan, maar The View ligt veel mooier. Wij hadden in 2008 een cabin bij Gouldings, zie hier, en in 2019 een plaats op de camping naast de View, zie hier.
Voor Las Vegas is iets aan de Strip natuurlijk het mooiste.
Voor Sequoia en Kings Canyon heb je weinig tijd, de dag van aankomst in Three Rivers nog het park ingaan zal wel niet meer lukken, dus dan moet je op weg naar Yosemite beide parken bezoeken.
Voor Yosemite zou ik proberen iets in het park te vinden (zie www.travelyosemite.com) want je zit in Oakhurst alleen maar gunstig voor de Mariposa Grove (maar daar gaan jullie niet naar toe lijkt me als je naar Sequoia gaat). Een alternatief voor iets in de vallei is El Portal, dan zit je op een half uur rijden van de vallei.

Voor iets meer rust zou ik Monument Valley vergeten, en een extra nacht bij Zion zetten. Dat geeft je ook nog tijd om op weg naar Las Vegas via Valley of Fire te rijden, Je kunt ook overwegen om Sequoia over te slaan en de bomen in de Mariposa Grove te bekijken. In dat geval zou ik van Death Vlaley naar Okahurst rijden en dan de volgende dag een overnachting in de vallei doen.

In april/mei kun je in Death Valley nog de pupfish zien in de Salt Creek, dat is een aanrader, naast de normale bezienswaardigheden.

Waarom geen luchtbed en slaapzak meenemen/aanschaffen? Dan kun je in de meeste hotels 1 kamer nemen.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: reis Zuidwesten april/mei

Bericht door paulr »

Beste @anneloes71 , wellicht een beetje lullige reactie en beslist niet wat je wil horen, maar…wellicht eens helemaal overnieuw beginnen ? Zijn de tickets wijzigbaar ? Je probeert een reis waar iedereen ca 3-4 weken voor uit trekt (en dan nog tijd tekort komt) in 2 weken te proppen. Gevolg: je gaat waarschijnlijk hard aan alle bezienswaardigheden voorbij rijden en er niks van zien/meemaken. Mijn advies is de route met de helft inkorten en in de meivakantie vooral concentreren op Las Vegas, Grand Canyon, Zion, Bryce, mogelijk Moab en weer naar Vegas. Als je tickets niet kan wijzigen: SFO naar Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Las Vegas en terug naar SFO. Daar heb je al je handen vol aan.
En als het toch zo laat: kijk een voor Las Vegas bij de Holiday Inn Vacation Resort (net achter de Strip): daar hebben ze ook 6 persoons appartementen, volgens mij.
En ga dan juist wel dichtbij de bezienswaardigheden overal zitten, want bij zoveel kilometers komt die auto straks jullie neus uit :D
Waarschijnlijk heb je de route ergens als een soort “standaard rondje” gezien, maar die zijn vaak veel te enthousiast qua rijtijden….
Het wordt sowieso een flink dure reis, maar als ‘m zo laat ga je heel veel geld uitgeven voor iets dat zoveel mooier/beter kan…
Je hebt nog tijd voldoende om alles voor te bereiden, zodat het een onvergetelijke reis kan gaan worden…

Sorry…. Paul
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: reis Zuidwesten april/mei

Bericht door paulr »

Ah… Marianne was me al voor zie ik :) :D :D

Ik denk dat, als je aangeeft wat jullie wensen en eisen zijn (waar ligt voorkeur qua bezienswaardigheden, wandelen ja/nee, accommodaties, budget, etc) dat je met behulp van een aantal mensen op dit forum een mooie reis kan samenstellen…
Laatst gewijzigd door paulr op 14 aug 2022, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
anneloes71
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2022, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: reis Zuidwesten april/mei

Bericht door anneloes71 »

Dag allemaal,

Heel erg hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik snap helemaal dat het erg veel is en ga eens kijken wat er mogelijk nog aan te passen is (eigenlijk de hele reis, alleen zijn de vliegtickets niet meer te veranderen). Ik ga hier eens overleggen met jullie opmerkingen en tips in het achterhoofd.
Groeten, Anneloes
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: reis Zuidwesten april/mei

Bericht door paulr »

Anneloes, soms zijn zelfs vliegtickets nog te wijzigen, evt met wat wijzigingskosten. Als dat zo is kun je ook denken aan heen SFO en terug vanaf LAS bijvoorbeeld. Tussen Californië en Nevada is autohuur one way niet altijd duurder…. Maar zelfs al blijft het vliegen op SFO dan zijn er nog steeds goede 2 weekse rondjes te maken, mits je die niet vol propt. Alles zien is sowieso onmogelijk, dus terug moet je toch een keer :D
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Bericht door Coyote »

Heb je de route al eens omgedraaid? Hoe komt dat uit?

Dus niet eerst van San Francisco naar Los Angeles rijden maar eerst Yosemite NP, Sequoia NP, via Lake Isabella naar Death Valley NP daarna Las Vegas, Zion NP, Bryce Canyon NP, Monument Valley (ligt wat uit de route in dit schema), Grand Canyon NP, Los Angeles en terug naar San Francisco?

Hoe je ook rijdt, het was mooier geweest als je in de ene stad was begonnen en in een andere stad was geëindigd. De tickets zijn echter al geboekt dus dat gaat nu niet. Heb je voor jezelf al de af te leggen afstand per dag uitgerekend? Ook gekeken hoe het uitkomt als je in één van de steden toch een nacht minder doet?

Ik ben zelf ook niet vies van wat grotere afstanden in Amerika. Ik begin echter de dag wel altijd vroeg en zit soms rond 7:00 u al in de auto. Dat zal met een gezin misschien niet altijd haalbaar zijn maar met jullie huidige schema zou ik wel proberen 's ochtends vroeg te vertrekken en niet pas rond 9:00 - 10:00 u.

Succes met de planning.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
anneloes71
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2022, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Bericht door anneloes71 »

Coyote schreef:
15 aug 2022, 07:12
Heb je de route al eens omgedraaid? Hoe komt dat uit?
Omdraaien vind ik geen optie, want dan zouden we het laatste traject LA-SFO een flinke afstand moeten overbruggen. Vanuit Yosemite ben je sneller in SFO, zodat we daar wellicht nog een gedeelte van de middag (en sowieso avond) hebben. Dag erna vliegen we pas in de avond terug en kunnen we dus ook nog wat dingen doen. Kids zijn reeds geïnformeerd over het vroeg vertrekken en beloven dat dat gaat lukken (met pubers nog wel een uitdaging).
Bedankt voor het meedenken!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Bericht door Marcopstal »

Ter info: SFO is de luchthaven van San Francisco. San Francisco wordt gewoon afgekort als SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien toch niet gek om eens te informeren naar het wijzingen van SFO in LAX om op te vliegen. Voor de meivakantie is eigenlijk een rondje Las Vegas het mooiste, met tijd voor alle parken in Utah (dus ook rond Moab en Capitol Reef). Maar goed, dat zal wel geen optie zijn.

Blijft het toch SF dan zou ik zelf het deel ten oosten van Las Vegas weglaten en tijd nemen voor de kust en voor Sequoia. De Tioga Pass zal gesloten zijn, maar als de Sonora Pass open is, is het een aanrader om na Death Valley via Lee Vining en een van de passen naar Yosemite te gaan.
Je geeft zelf aan dat je spijt had dat je 20 jaar geleden zo snel door Yosemite bent gegaan, maar je maakt nu weer dezelfde fout, ook met de andere parken.

Zonder het oostelijke deel zou je dan zoiets kunnen doen:
22-apr-23 naar SF
23-apr-23 SF - Monterey
24-apr-23 Monterey - Pismo Beach
25-apr-23 Pismo Beach - LA
26-apr-23 LA
27-apr-23 LA - Las Vegas
28-apr-23 Las Vegas
29-apr-23 Las Vegas - Death Valley
30-apr-23 Death Valley - Lee Vining
1-mei-23 Lee Vining - Yosemite
2-mei-23 Yosemite
3-mei-23 Yosemite - Grant Grove Village
4-mei-23 Grant Grove Village
5-mei-23 Grant Grove Village - SF
6-mei-23 SF - terugvlucht
7-mei-23

Wil je toch de Grand Canyon en Zion er in houden, dan zou ik echt MV laten vallen ten gunste van een extra nacht Zion. En rij verder dan Bullhead City, bijvoorbeeld tot Williams. Dan heb je de dag erna nog bijna een hele dag voor de GC en kun je de volgende ochtend vroeg vertrekken naar Zion. Onderweg kun je in Page naar Horseshoe Bend, de Glen Canyon Dam bekijken, naar Lake Powell, een wandeling naar de Toadstool hoodoos maken, en in Zion de Canyon Overlook Trail lopen (dat is nog vóór de tunnel!).

Kijk ook eens naar Grant Grove Village in plaats van Three Rivers; je hebt daar cabins voor 6 personen (zie hier ons verblijf). Het is een goede uitvalsbasis voor zowel Sequoia als Kings Canyon NP. Voor beschikbaarheid en reserveringen: https://www.visitsequoia.com/lodging/grant-grove-cabins

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Bericht door jojostravelusa »

Je zegt dat jullie nu nog steeds spijt hebben van de korte tijd in de parken de vorige keer. Ik ben bang dat het deze keer niet heel veel anders zal worden. Ik sluit me bij bovenstaande reacties aan dat jullie waarschijnlijk beter een kortere route kunnen maken en de rest op de bucketlist voor de volgende keer zetten.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Bericht door paul-s83 »

Zoals de rest van de forumleden ook al aangeeft, met hetzelfde aankomst en vertrekpunt zet je jezelf echt klem. Als je maar 2 weken tot je beschikking hebt dan moet je naar mijn idee het klassieke rondje in 2 delen opknippen. Ik zou dan deze keer het ene deel doen, en jaar erop het andere deel.

Welk deel je nu moet gaan invullen is dus afhankelijk van de flexibiliteit van je vliegtickets. Ik zie dat je ook met 3 kids reist, en die vinden het vat ook niet tof om elke dag om 07.00 start klaar te moeten staan om weer te vertrekken.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis anneloes71: reis Zuidwesten april/mei 2023.

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik sluit mij aan bij bovenstaande, en @anneloes71, toch de moeite waard om eens naar de tickets te kijken denk ik. Mijn zus had voor deze zomer ook een retour AMS-SFO, maar die besloot later dat ze er nog wat tijd in Los Angeles aan vast wilde plakken, dus via KLM heeft ze toen voor een minimaal bedrag het ticket kunnen omzetten naar AMS-SFO heenvlucht LAX-AMS terugvlucht.

Multi-city tickets hoeven vaak helemaal niet duurder te zijn. Het zal aan de ticketvoorwaarden liggen of de change fee fors is of meevalt. Ik zou je zeker aanraden eens contact op te nemen met de airline om mogelijkheden te bekijken. In twee weken kan het echt een verschil maken of je het stuk LA-SF nog erbij moet rijden of niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer