Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
brentnl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2022, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door brentnl »

Hi! Ik ben nieuw hier op het forum en zou graag advies inwinnen alvorens zelf met een route aan de slag te gaan.
Ik heb in 2012 een prachtige reis gemaakt met een stel vrienden (SF -> YOS -> DEATH -> LV -> ZION -> BRYCE -> MON.V. -> GRAND C. -> PALM S. -> SAN D. -> LA) en zou graag een soortgelijke reis maken met m'n (zwangere) vriendin en dochter van 2.5.

We houden van een avontuurlijke vakantie met mooie hikes en veel zien (fotografie). Onze dochter vermaakt zich prima in de draagrugzak, maar wil op z'n tijd natuurlijk ook lekker kunnen spelen.

Nu loop ik vast omdat ik eigenlijk ook graag Yellow Stone op zou willen nemen in de route, daarnaast zitten we gebonden aan halverwege oktober tot en met november als periode én twijfelen we tussen camper of hotels (weet niet wat dit doet met het budget). Dit maakt het nogal lastig om een richting te kiezen.

De beoogde reisduur is 16 tot 21 dagen. De voorkeur gaat uit naar natuur, maar een stad als Las Vegas of San Francisco hoort er ook wel bij. Destijds was ik onder de indruk van Zion en Yosemite, maar sta open voor suggesties.

Aangezien we best laat zijn en onze periode niet ideaal is, was ik benieuwd naar jullie advies.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Yellowstone in oktober is niet helemaal onmogelijk maar voor een eerste keer zou ik dat niet aanraden. Er is al vanaf september kans op sneeuw, en veel voorzieningen sluiten of zijn al gesloten. Kijk eens op de NPS site voor informatie en dan vooral deze pagina: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm.
Met de tijd die jullie hebben wordt het nog eens extra lastig, zeker als SF ook een must is.
Ik zou zelf in die periode eerder kiezen voor gebieden waar het in de zomer te heet is. Denk aan Death Valley, de parken bij Moab of het zuiden van Californië en Arizona.
Yosemite zal fris zijn, maar goed te doen. Als de Tioga Pass nog open is kun je van SF via Yosemite en Death Valley naar Las Vegas. Dan Valley of Fire, Zion. Bryce kan koud zijn en er kan sneeuw vallen. Ik weet niet of de Ut 12 altijd goed te rijden is maar het is wel een aanrader. Je kunt dan Capitol Reef meenemen en daarna naar Moab. Afhankelijk van de de tijd die resteert kun je kijken waar je eindigt.

Voor wat betreft auto of camper: vraag eens een offerte aan voor een camper om te zien wat er nog mogelijk is. Bedenk wel dat er wellicht al campings gesloten zijn en dat het vaak te koud zal zijn om buiten te zitten.

Marianne
brentnl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2022, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door brentnl »

Hi Marianne,

dank voor het advies. We hebben bij Tioga ook wat informatie ingewonnen, en die gaven hetzelfde aan. Ik denk dus dat we Yellowstone voor een andere keer moeten bewaren. Ik heb nu een andere route bedacht en was benieuwd naar jullie inzichten;
  • Las Vegas
  • Las Vegas
  • Grand Canyon National Park
  • Grand Canyon National Park
  • Page
  • Monument Valley
  • Arches National Park
  • Bryce Canyon National Park
  • Bryce Canyon National Park
  • Zion National Park
  • Zion National Park
  • Death Valley National Park
  • Yosemite National Park
  • Yosemite National Park
  • Yosemite National Park
  • San Francisco
  • San Francisco
  • San Francisco

Het zou de voorkeur hebben om dit met een camper te doen, maar aangezien we een dochter van 2,5 hebben zal die vroeger naar bed gaan dan wij :wink: Dan zijn wij aangewezen op buiten zitten, om nog een beetje met elkaar te kunnen praten. Is dat met (een vest aan) te doen rond deze periode? Of ik weet niet of er soms campsites zijn met een naastgelegen restaurant/bar, dan zou de babyfoon nog uitkomst kunnen bieden.

We houden dus verder van de natuur/hiken maar willen ook wel relaxed reizen, dus het moet niet te gehaast zijn. In San Francisco sluiten we graag relaxed af, dus accomodatie adviezen zijn welkom. Hoor graag jullie advies. :mrgreen:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door jojostravelusa »

Op https://camper.nl/ kun je prima uitrekenen wat een camper in een bepaalde periode kost, met of zonder toeters en bellen en in diverse landen en steden. Gebruiken wij altijd als uitgangspunt bij onze snode plannen.

Eind oktober/november lijkt me laat voor Yellowstone. Er zijn dan inderdaad al een hoop campings dicht. Als het je eerste camperreis is, zou ik zeggen begin in een zuidelijker deel met aangenamer weer. Ook voor de kleine fijner. Dan kun je Yellowstone lekker op de bucketlist laten staan voor als nummer 2 iets groter is. Heb je tenminste nog een excuus om nog eens te gaan.
De keus qua camper of hotels is voor ons binnen een nanoseconde gemaakt. Altijd een camper :wink: :lol:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door paulr »

ik neem aan dat je een camper wilt huren omdat je dan juist ''midden in de natuur/parken'' kan overnachten ? Dan zal het restaurant/bar op enkele kilometers liggen :-). Een hele dikke trui én een kampvuurtje zullen je in oktober buiten warm moeten houden. In Yosemite zal het fris zijn, in Bryce (en Grand Canyon) mogelijk zelfs als wat (nacht)vorst. Een overweging: huur een C30 camper (bij Cruise america bijvoorbeeld), daar heb je een aparte slaapkamer waar je de kleine kan laten slapen (en die verleg je vervolgens in haar slaap naar haar ''eigen'' bed als jullie naar bed gaan...). Kosten voor een middelgrote of grote camper maken niet zoveel uit (en veel benzine slurpt ie toch.
Ik zou sowieso de route omdraaien en starten in SF zodat je ''naar de warmte'' toe rijdt ipv er van af (en nog kans dat de passen open zijn in Yosemite). Yosemite en Bryce zullen in oktober het meest fris al zijn, daarna wordt temperatuur lekkerder...
Je zou kunnen overwegen om Death Valley aan het eind te plannen als je in Las Vegas bent (camper inleveren, paar nachten hotel+autohuur en dan overdag tocht(je) naar Death Valley). Hotel + auto is vaak veel voordeliger dan camper + camping in Vegas (en dichter bij de Strip) !

idee:
image.png
succes en veel plezier met voorbereiden !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door Martin & Marianne »

In die tijd van het jaar zéker in SF beginnen en eindigen in Las Vegas. Relaxen in SF zie ik niet direct voor me, dat kun je beter in Las Vegas doen, met een appartement met zwembad bijvoorbeeld, of een hotel aan de Strip.
Schrijf je route eens in de van/naar vorm uit; dan zie je goed waar je een reisdagen hebt en waar een volle dag.
Voor alleen 1 nacht Arches zou ik de omweg niet maken; trek daar minstens 3 nachten voor uit, zodat je ook een bezoek kunt brengen aan Canyonlands en Dead Horse Point SP en neem vanuit Bryce (daar is 1 nacht wel voldoende) de route via de UT12 en doe een overnachting in Capitol Reef.

Ook tussen Death Valley en Yosemite is een extra overnachting aan te raden; nu heb je geen tijd voor de Tioga Pass en andere bezienswaardigheden onderweg.
Voor de Grand Canyon is 1 overnachting wel voldoende; wat zou je daar willen doen?
brentnl schreef:
11 aug 2022, 15:12
Het zou de voorkeur hebben om dit met een camper te doen, maar aangezien we een dochter van 2,5 hebben zal die vroeger naar bed gaan dan wij Dan zijn wij aangewezen op buiten zitten, om nog een beetje met elkaar te kunnen praten. Is dat met (een vest aan) te doen rond deze periode? Of ik weet niet of er soms campsites zijn met een naastgelegen restaurant/bar, dan zou de babyfoon nog uitkomst kunnen bieden.
Je kunt toch ook wel binnen zitten? Als je een hotel neemt zit je ook in 1 ruimte. Even lekker lezen totdat de kleine slaapt, en daarna is een gesprek voeren toch wel mogelijk?
Buiten zitten zal in sommige gebieden best kunnen; denk aan Death Valley, Zion, Monument Valley, Arches/Moab. Misschien ook een overnachting doen in Valley of Fire?

Overweg eens een rondje Las Vegas, zonder Yosemite en SF. Dat geeft je meer tijd voor Moab en Capitol Reef, en een overnachting in VoF.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door IngridZw »

Kleine kinderen verschillen nogal eens wb slaappatroon. De één slaapt door alles heen en de ander is bij het minste geluid wakker. Iedereen kent zijn kind natuurlijk het beste. Wij hebben gereisd met ons kleinkind van toen 2 jaar. Hij kon moeilijk in slaap komen maar als hij eenmaal sliep was hij ook echt diep onder zeil. Wij deden het dus andersom. Eerst met elkaar de kamer uit zodat het rustig was voor hem om in slaap te vallen en als hij sliep gingen we weer naar binnen. :D

Ik zou in die periode ook eerder kiezen voor de wat warmere gebieden. Met een rondje LV incl Moab (3nachten) en Capitol Reef heb je in ieder geval op de meeste plekken nog prima temperaturen. Je zou bijv. ook nog kunnen starten in LA met vervolgens San Diego, Sedona, GC, Monument Valley, Moab etc en eindigen in LV. Mogelijkheden genoeg.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
brentnl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2022, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door brentnl »

Bedankt voor al jullie goede tips :thumbup: Ik neem (bijna) alles ter harte. Heb de route nu omgedraaid en starten in SF. SF/Yosemite laten vallen voelt voor ons wel erg zonde, dus die houden we er liever in. Yosemite heb ik destijds maar 1 nacht verbleven, en heb ik nog weinig van gezien. Is het dan de moeite om in Sequoia een tussenstop te doen om de trip naar Death Valley korter te maken? Death Valley is voor mij niet per se een must, maar zie deze in veel voorbeeldroutes terugkomen om de trip op te breken (mag dus ook vervangen worden door wat anders?).

Zag online dat de Tiogo-pass de afgelopen 8 jaar nooit voor 31 oktober gesloten is geweest, dus door het omdraaien van de route kunnen we daar waarschijnlijk wel doorheen als we rond 18/19 oktober vertrekken?

Zion vond ik destijds het mooiste park (Angels Landing was echt adembenemend), dus daar zouden we graag de tijd hebben.

Dit wordt onze 2e camperreis, 3,5 jaar terug in Namibië geweest, maar toen nog zonder kinderen :D . Op zich kan in de camper prima als de kleine slaapt al klinkt buiten met kampvuur ook heerlijk (mag dat vaak op campsites?)

Verder lijkt me een camper in SF en LV beide niet praktisch, dus daar zou een hotel volstaan. Vegas zelf zal toch vooral relaxen worden en een keer over de strip wandelen.

Het schema;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de Tioga Pass wilt nemen kom je niet in Sequoia. Ik zou dan Lee Vining of Mammoth Lakes als tussenstop nemen. Sowieso is 1 nacht voor Sequoia wel erg weinig. Als je sequoia-bomen wilt zien kan dat ook in Yosemite.
Je hoeft geen 3 nachten Arches te doen; 1 nacht daar is mooi, de andere nachten kun je in Moab staan. Ik blijf erbij dat een tussenstop in Capitol Reef aan te raden is. Het is via de UT12 zeker 6 uur rijden, met een camper nog meer. Een stop bij Goblin Valley is leuk, en voor Bryce is ook nog wel een ochtend aan te raden

Is het nog mogelijk om een camper te huren? Heb je daar al naar geïnformeerd? Kijk dan ook zo snel mogelijk naar campings, zeker in de weekenden zal het nog druk kunnen zijn in de parken. voor Yosemite ben je denk ik te laat, misschien dat Hodgdon Meadows lukt, maar de vallei zal vol zijn.
Watchman in Zion is erg populair; South kun je 2 weken voor aankomst reserveren, dus dat is nog een mogelijkheid.

Voor het begin van de route en de rit via de UT12 naar Moab en Monument Valley zou je eens in ons 2019-verslag kunnen kijken; wij waren er toen in september, dus wel iets eerder.

Wij hebben wel kampvuren gemaakt, maar of dat op alle campgrounds mag weet ik niet. Bij gevaar voor bosbranden zeker niet.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door paulr »

Kampvuur mag overal, op elke plek is een fire ring. Maar…bij droogte idd niet toegestaan en dat is dus afgelopen reis in juni bij ons zeker op 70% van de campings het geval geweest. In oktober is dat mogelijk anders. Ik zie dat je 3 nachten Vegas doet als afsluiting: Als je een aparte slaapkamer erbij wilt hebben kun je kijken naar de Holiday Inn Vacation club, net achter de strip, meerdere zwembaden, maar geen resort-drukte (en navenante kosten).
Ik zou na Yosemite nog 1 nacht aan de oostkant doen (lee vinnig / mono lake) en dan een lange rit naar Zion …
brentnl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2022, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door brentnl »

Martin & Marianne schreef:
11 aug 2022, 22:48
Als je de Tioga Pass wilt nemen kom je niet in Sequoia. Ik zou dan Lee Vining of Mammoth Lakes als tussenstop nemen. Sowieso is 1 nacht voor Sequoia wel erg weinig. Als je sequoia-bomen wilt zien kan dat ook in Yosemite.
Je hoeft geen 3 nachten Arches te doen; 1 nacht daar is mooi, de andere nachten kun je in Moab staan. Ik blijf erbij dat een tussenstop in Capitol Reef aan te raden is. Het is via de UT12 zeker 6 uur rijden, met een camper nog meer. Een stop bij Goblin Valley is leuk, en voor Bryce is ook nog wel een ochtend aan te raden

Is het nog mogelijk om een camper te huren? Heb je daar al naar geïnformeerd? Kijk dan ook zo snel mogelijk naar campings, zeker in de weekenden zal het nog druk kunnen zijn in de parken. voor Yosemite ben je denk ik te laat, misschien dat Hodgdon Meadows lukt, maar de vallei zal vol zijn.
Watchman in Zion is erg populair; South kun je 2 weken voor aankomst reserveren, dus dat is nog een mogelijkheid.

Voor het begin van de route en de rit via de UT12 naar Moab en Monument Valley zou je eens in ons 2019-verslag kunnen kijken; wij waren er toen in september, dus wel iets eerder.

Wij hebben wel kampvuren gemaakt, maar of dat op alle campgrounds mag weet ik niet. Bij gevaar voor bosbranden zeker niet.

Marianne
Ok, dus dan zou ik 'm zo dus beter kunnen doen?
Afbeelding

Ik heb bij Tioga geïnformeerd, en die hebben me 2 type campers geoffereerd, dus ik ga er even gemakshalve vanuit dat dat ook beschikbaar is.. Maar zeker goed om er vaart achter te zetten. Qua 'te laat' voor yosemite, wat zijn dan onze alternatieven, is het de moeite om op een site buiten het park te staan en 's ochtends het park in te rijden, en einde dag weer naar de campsite?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich is de route zo wel te doen, maar als ik lees dat jullie wel van wandelen houden en het ook wel relaxed willen houden lijkt het me toch wel veel.
Daarnaast lijkt het erg vol wat betreft de campings; ik zie bijvoorbeeld op Fruita ook geen plaats als ik rond eind oktober kijk.
Heb je zelf al gekeken naar campings? Begin bij de NPS-sites voor de campings en kijk welke er zijn en tot wanneer ze gereserveerd kunnen worden. Wellicht zijn er al veel die tegen die tijd fcfs zijn. Er zal natuurlijk altijd wel iets te vinden zijn, maar dan wellicht buiten de parken; en dan ben je meer tijd kwijt met heen en weer rijden.
Als ik jullie was zou ik toch echt overwegen om SF en Yosemite te laten vallen. Je kunt dan een veel rustigere reis maken en ook een prachtig en fotogeniek park als Valley of Fire meenemen.

Volledige berichten quoten is niet nodig.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door jojostravelusa »

Jullie willen dit jaar nog gaan. Hou er dan rekening mee dat je voor de camper de hoofdprijs betaalt. Je kunt geen gebruik meer maken van vroegboekkortingen en bovendien is het zo kort op de vertrekdatum altijd duurder dan ruim (lees een jaar of meer) van tevoren.
brentnl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2022, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door brentnl »

jojostravelusa schreef:
12 aug 2022, 13:09
Jullie willen dit jaar nog gaan. Hou er dan rekening mee dat je voor de camper de hoofdprijs betaalt. Je kunt geen gebruik meer maken van vroegboekkortingen en bovendien is het zo kort op de vertrekdatum altijd duurder dan ruim (lees een jaar of meer) van tevoren.
Ja klopt.. maar door mijn werk was er geen andere optie en niet eerder zekerheid om te kunnen gaan. Daarnaast houden we er sowieso niet van om al zolang van te voren wat vast te hebben staan. Jammer van het geld, maar dat is helaas niet anders. Wat denk je dat het scheelt in prijs? We hebben nu een offerte van +-3000 euro voor 16 dagen;

Ophalen in San Francisco op 22-10-2022
Inleveren in Las Vegas op 07-11-2022
Aantal dagen: 16

Huurprijs: 1472,00
500 mijl-pakket (5x): 1111,50
Camper- & pers.inventaris + GPS (2x): 150,00
Camper- & pers.inventaris (kind t/m 6 jr): 0,00
Preparation fee: 295,00
Totaal: € 3028,50
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door Martin & Marianne »

Je haalt de camper op op dag 3 neem ik aan, en dan terugbrengen op dag 19? Dat zou dan ook een dag eerder kunnen toch? Of tel ik nu verkeerd?

Marianne
brentnl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2022, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door brentnl »

Klopt, alleen dat was omdat anders de ophaal/retourdag op een zondag viel, en dan was RoadBear gesloten, vandaar dat Tioga aangaf dat de ophaal/inleverdatum verplaatst moest worden. Dus misschien slimmer om alles iets op te schuiven om niet onnodig lang met een camper te zitten.

SF/YS laten vallen voelt niet goed, dus dat willen we liever niet doen; Valley of Fire ziet er mooi uit, maar heb wel het idee dat het qua landschap wel gelijkenissen heeft met arches/moab/bryce e.o., terwijl Yosemite hele andere vegetatie heeft. Ik heb nu een camping gevonden (Indian Flat RV) en die zitten zo te zien vrij dicht bij de entree. En ook elders kan ik nog wel wat vinden, misschien allemaal niet de A-locatie die je idealiter zou wensen, maar wat is het alternatief? Niet gaan is geen optie, en in het ergste geval moeten we nog een keer terug om het over te doen :thumbup:
Laatst gewijzigd door brentnl op 12 aug 2022, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door roelb »

brentnl schreef:
12 aug 2022, 14:45
Totaal: € 3028,50
Oke, dan even de vergelijking met een huurauto en hotels.

Die camper kost je dus ruim 3000 euro / $3100. Je verwacht 2500 mijl te rijden. Met zo'n RV en gemiddeld 10 miles/gallon zit je dan op 250 gallons * $5.50 gemiddeld = $1375. 16 nachten camping, gemiddeld $40 = $640. 2 nachten hotel voorafgaand aan camper: $150/nacht = 300. Totale kosten voor transport en overnachtingen: $5450.

Kies je voor een auto en hotels dan krijg je het volgende plaatje:

Huurauto bij Hertz, standard size SUV (L categorie): EUR 1140 of $1168, voor 20/10 t/m 7/11 (18 dagen).

18 nachten hotel * $150 gemiddeld = $2700. 2500 mijl met 20miles/gallon = 125 gallon * $5.50 = $687.50.

Totale kosten voor huurauto + hotel: $4555.

Je bent minder geld kwijt en hebt een stuk meer comfort.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door paulr »

@roelb @brentnl , mooie vergelijking ! Nu nog (gezond) eten en drinken en niet elke dag aan de fastfood… graag dus 16 x uit eten, lunches en drankjes onderweg erbij optellen…. en dan vergeet ik nog de prachtige ervaring van het midden in de natuur staan met hertjes naast je camper… wij hebben diverse rondreizen met zowel auto/hotel gedaan als met de camper en geloof me: aan het eind van de rit is er nauwelijks verschil qua kosten ! Het is gewoon een kwestie van voorkeur.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door roelb »

Altij uiit eten gaan en daar veel geld aan uitgeven is echt een persoonlijke keuze en helemaal niet nodig bij een road trip met hotels.

Wij doen dat zo gemiddeld een keer per week, meer niet. iet alleen bij trips in de US, maar overal ter wereld.

Verder kun je prima goed en voordelig eten uit de supermarkt. Stukje brood en een kaasje voldoen voor ons prima, maar bijvoorbeeld ook wat watms en gezond uit de hot bar bij een Wholefoods. Of we rijden even bij een takeaway sushi langs. Allemaal prima en gezond, en dan eten we voor minder dan $10 pppd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis brentnl: advies alvorens route plannen - Yellowstone in oktober?

Bericht door jojostravelusa »

Maar je zit 's avonds wel in je hotel en daar lopen doorgaans geen herten enzo voor je deur langs. Je bent dan denk ik toch eerder geneigd op bed te ploffen met de tv aan en dat is wat we nou juist niet willen. Ja, wij kijken 's avonds ook wel een serie op de laptop, maar we gaan tegenwoordig niet meer in het hoogseizoen en de laatste tijd zijn we niet meer op plekken geweest waar het heet is, dus zitten we binnen. Lekker knus in ons kleine campertje met alle luxe die we nodig hebben.
Een kampvuur maken bij je hotelkamer is over het algemeen ook niet gebruikelijk :lol:

Het is inderdaad een keuze en ik zal niemand afvallen die de voorkeur geeft aan een hotel, maar ik noem maar een voordeel van een camper.

Als je in een stad bent, en je houdt daarvan, dan kun je 's avonds de stad in, maar daar worden wij niet blij van. In dat geval is een auto inderdaad handiger dan een camper.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer