Reis Tantelotje: Route juni/juli 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Tantelotje: Route juni/juli 2023

Bericht door Tantelotje »

We zijn nog maar net terug van onze rondreis en dat is natuurlijk het uitgelezen moment om de volgende te plannen :D

De vakantie van 2022 was een bijzondere omdat mijn ouders (75 en 74 jaar) met ons meegingen. Dat betekent dat het een min of meer standaard rondje Zuidwest was (met een uitstapje naar Moab). Een mooie reis en een bijzondere ervaring om 'alles' aan m'n ouders te laten zien, maar dat betekent ook dat wij alleen voor ons bekende plaatsen hebben bezocht en bekende wandelingen hebben gelopen.

Dus willen we in 2023 graag wat nieuwe plaatsen bezoeken, in combinatie met wat vertrouwde parken waar we al wel eens geweest zijn maar nog veel meer willen zien. Op het wensenlijstje staan een bezoek aan Redwoods (waar we nog nooit geweest zijn), als dit qua reisperiode past Lassen Volcanic bezoeken (was in 2017 nog afgesloten wegens sneeuw), meer tijd in SeKi, meer tijd in Capitol Reef. Maar daar ligt natuurlijk nogal wat tussen :D

Dag 01 zou een donderdag zijn. Maar ik kom er niet helemaal uit want het lukt niet om de route lekker lopend te krijgen:

Dag 01 Europa - San Francisco
Dag 02 San Francisco - Ergens net boven SF om bijvoorbeeld John Muir Forrest te bezoeken
Dag 03 ... - Crescent City
Dag 04 Crescent City - Eureka
Dag 05 Eureka - Shingletown
Dag 06 Shingletown (of iets anders in de buurt van Lassen)
Dag 07 Shingletown - Lake Tahoe
Dag 08 Lake Tahoe
Dag 09 Lake Tahoe - SeKi
Dag 10 Seki
Dag 11 Seki
Dag 12 Seki - Las Vegas old town
Dag 13 Las Vegas - St. George
Dag 14 St George - Tropic
Dag 15 Tropic - Torrey
Dag 16 Torrey
Dag 17 Torrey
Dag 18 Torrey - Springdale
Dag 19 Springdale
Dag 20 Springdale - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Vliegtuig
Dag 24 Vliegtuig - Huis

Mijn vragen:
- Is bijvoorbeeld het John Muir SP net boven SF de moeite van een bezoek waard? Of kunnen we die dag beter gelijk naar Crescent City rijden.
- We plannen de vakantie laatste week juni/eerste twee juli. In 2017 was Lassen in die periode nog volledig dicht. Niemand heeft een glazen bol, maar zou er uberhaupt een kans zijn dat het dan al open is? De KOA in Shingletown zou een prima overnachtingsplek zijn.
- De tijd die we plannen voor Lassen zouden we ook kunnen gebruiken voor Yosemite, al dan niet samen met de overnachting net boven SF voor John Muir etc. Maar daar wil ik dan minimaal 3 nachten zijn om bijvoorbeeld de panorama trail te lopen. We zijn al 4 keer in Yosemite geweest, dus nieuw is het bepaald niet. Maar wel prachtig.
- De tijd voor SeKi. IN 2016 zijn we hier al eens geweest. Toen de General Sherman gezien, Morro Rock beklommen en de Congress trail gelopen. Is het dan logisch om nu 3 dagen in SeKi door te brengen? En zo ja, waar dan? (die derde nacht moet dan nog ergens anders af)
- Als Lassen geen optie is, wat is dan een leuke stop onderweg van Redwoods naar Lake Tahoe. Want dat is te ver om in 1 dag te rijden.
- Overigens 'hoeven' we helemaal niet naar Lake Tahoe als er mooiere dingen te zien zijn. We zijn hier in 2012 (kort) geweest en vond het een mooie omgeving waar je vast wat mooie wandelingen kunt doen. Maar mag er dus ook uit. Of 1 nacht, of....
- Het stuk UT12 vind ik ook wat rommelig, maar ik denk dat het zo wel kan. De overnachting in/bij St George kunnen we gebruiken om Snow Canyon te bezoeken. En de dag erna om nu eindelijk eens de trail bij de Lower Calf Creek te doen. Ofzo. Maar mocht iemand betere ideeen hebben hoor ik het graag!

Daar waar het kan overnachten we het liefst in de parken. Maar volgens mij kan dat eigenlijk alleen in SeKi, tenzij ik niet goed heb gekeken. En natuurlijk in Yosemite, maar zie hierboven.

Kortom: ik ben op zoek naar een mooie route waarin we wat langere wandelingen (nou ja, wij noemen het al 'wat langer' als het rond de 8 km zit) kunnen lopen of gewoon op het gemak tijd hebben om een park te zien.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route juni/juli 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Waarom de route niet omdraaien? Heel veel scheelt het natuurlijk niet maar je bent dan toch weer wat later in Lassen. Wij zaten daar trouwens in 2006 op die KOA maar inmiddels heb je ook cabins in het park. Kijk daarvoor bij de campings.
Vergeet Kings Canyon niet. Wij vonden het mooi om bij Cedar Grove te overnachten. En dan twee nachten Grant Grove, dat ligt ook prima voor Sequoia. Zie voor beide ons 2013-verslag.
In 2019 hebben we ook Snow Canyon bezocht en Capitol Reef. Wij reden toen langs Cedar Breaks en Kodachrome SP.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner

Omdraaien zou in principe kunnen, maar... we zijn dit jaar de reis ook in SF geëindigd. En ik weet dat het echt een non-issue hoeft te zijn, maar ik heb er dan toch wat moeite mee dat je de reis afsluit met het minste weer van de vakantie. Het doet wat met me als ik heel de vakantie een korte broek aan kan maar dan de laatste twee dagen m'n spijkerbroek. :oops:
Maar goed, dat bepaalt in dit geval toch wel min of meer de rijrichting.

Ik wist niet dat je tegenwoordig in Lassen kunt overnachten. Bedankt voor de tip!
Ik ga eens kijken of het een optie is om dat te reserveren en dan vlak voor de reis te kijken of het open is of niet. Ik ga er tenminste vanuit dat het qua annuleren hetzelfde zou zijn als de andere NP's dus tot een bepaalde datum kosteloos te annuleren. Dan kunnen we altijd nog kijken of we wat wisselen en misschien nog een nacht ofzo toevoegen aan Yosemite.
Wij zaten trouwens in 2017 op die KOA maar daar hadden we niet veel aan omdat Lassen nog dicht was.

Heb jij toevallig ervaring met Muir Woods NM en/of Point Reyes National Seashore? Ik vraag me af of dit de 'moeite' waard is, of dat we toch die tijd elders gebruiken, bijvoorbeeld om (samen met 1 nacht van Lake Tahoe) toch Yosemite te 'doen'.
We gaan natuurlijk nogal wat bomen zien, dus ik vraag me af of dit specifiek wat toevoegt.

Voor wat betreft SeKi: ik had al naar de opties in het park gekeken, maar was niet helemaal zeker van de verdeling. En soms zie je door alle resiverslagen het bos niet meer, dus ik ga die van jullie zeker weer lezen!

Snow Canyon staat inderdaad nog op ons lijstje, Cedar Breaks en Kodachrome hebben we in resp. 2018 en 2019 'gedaan'.
Charlotte

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Tantelotje: Route juni/juli 2023

Bericht door Mrvanilla »

SeKi is prachtig, ik zou daar zeker makkelijk 2 volle dagen kunnen spenderen. Als je voor beide parken een volle dag rekent dan heb je daar mijn inziens een top tijd.

In Kings Canyon zou ik naar Zumwalt Meadow rijden en die (korte) trail daar doen en als je nog tijd over hebt bijvoorbeeld de Mist Falls Trail doen, die vond ik echt te gek (en beren gezien!).

In Sequoia heb je de Congress Trail gedaan, dan heb je al een goed beeld gehad van de bomen zelf. Misschien is het dan nu leuk bv de Little Baldy Trail te doen, met mooie uitzichten. Of de Tokopah Falls Trail, ook heel mooi en leuk.

Ook de Crescent Meadow Trail zou ik aanraden. Die heb ik drie keer gelopen en drie keer beren gezien daar (mei/juni).

Na St George zou je kunnen kijken Kolob Canyon (Zion), daar kun je een mooie hike doen (Taylor Creek Trail). Misschien richting UT12 nog Cedar Breaks NM meepakken? Geen idee of jullie die al gezien hebben. Staat nog op mijn lijst maar steeds als ik er ben is het nog ingesneeuwd.

EDIT: ik lees nu je reactie op Marianne beter, dus nevermind ;)

Mocht Lassen nog dicht zijn dan kun je onderweg naar Lake Tahoe de McArthur-Burney Falls meepakken; vond ik echt prachtig. Als Lassen dicht/slecht begaanbaar is zou Mt Shasta ook nog een optie zijn om wat tijd te spenderen. Kun je mooi hiken en er zijn enkele spectactulaire meren daar in de buurt.

In South Lake Tahoe zit trouwens een van de lekkerste ontbijt diners van de regio: Ernies Coffeeshop. Vooral de breakfast burrito is een reden voor mij om er nog een aantal keer naar toe te gaan.

Qua hiken vond ik de trail naar Lake Aloha een hele mooie en doenbare.

Succes!

Daniel
Groetjes,
Daniel
Tantelotje
Amerikakenner

Bedankt voor de tips, dan laten we Lake Tahoe voorlopig staan. En we gaan zeker dat ontbijt proberen :thumbup:

Van het weekend ga ik even de beschikbaarheid van cabins/lodges in SeKi bekijken en boeken, dan inderdaad voor ieder park een volle dag.
Soms is het wat lastig welke wandelingen de moeite waard zijn, dus ook hiervoor dank.

In 2017 was je net voor ons in de regio en toen hebben we van jouw plan B gepikt (weet niet meer of het een blog of een post hier was) en zijn we naar de McArthur-Burney Falls geweest. Was inderdaad heel leuk, ook de wandeling naar/langs de waterval!
Charlotte

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tantelotje schreef:
26 jul 2022, 22:22
Ik wist niet dat je tegenwoordig in Lassen kunt overnachten. Bedankt voor de tip!
Ik ga eens kijken of het een optie is om dat te reserveren en dan vlak voor de reis te kijken of het open is of niet. Ik ga er tenminste vanuit dat het qua annuleren hetzelfde zou zijn als de andere NP's dus tot een bepaalde datum kosteloos te annuleren.
Ja, lijkt mij erg mooi daar. Zie http://lassenlodging.com/manzanita-camping-cabins/hier voor meer informatie.
Tantelotje schreef:
26 jul 2022, 22:22
Heb jij toevallig ervaring met Muir Woods NM en/of Point Reyes National Seashore? Ik vraag me af of dit de 'moeite' waard is, of dat we toch die tijd elders gebruiken, bijvoorbeeld om (samen met 1 nacht van Lake Tahoe) toch Yosemite te 'doen'.
We gaan natuurlijk nogal wat bomen zien, dus ik vraag me af of dit specifiek wat toevoegt.
Geen ervaring. We reden er langs in 2015, maar hadden er geen tijd meer voor. Wij hadden wel wat meer tijd voor de kust en dat hadden we ook wel nodig. Ik zie nu dat je eerst naar Crescent City gaat en dan naar Eureka. Misschien dat omdraaien zodat je wat meer tijd hebt voor de kust en Redwoods?

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner

Sorry, ik had je laatste reactie helemaal gemist.

Zeker gaan we Crescent City en Eureka omdraaien; ik heb het gewoon verkeerd genoteerd!
Charlotte

Plaats reactie