De vakantie van 2022 was een bijzondere omdat mijn ouders (75 en 74 jaar) met ons meegingen. Dat betekent dat het een min of meer standaard rondje Zuidwest was (met een uitstapje naar Moab). Een mooie reis en een bijzondere ervaring om 'alles' aan m'n ouders te laten zien, maar dat betekent ook dat wij alleen voor ons bekende plaatsen hebben bezocht en bekende wandelingen hebben gelopen.
Dus willen we in 2023 graag wat nieuwe plaatsen bezoeken, in combinatie met wat vertrouwde parken waar we al wel eens geweest zijn maar nog veel meer willen zien. Op het wensenlijstje staan een bezoek aan Redwoods (waar we nog nooit geweest zijn), als dit qua reisperiode past Lassen Volcanic bezoeken (was in 2017 nog afgesloten wegens sneeuw), meer tijd in SeKi, meer tijd in Capitol Reef. Maar daar ligt natuurlijk nogal wat tussen

Dag 01 zou een donderdag zijn. Maar ik kom er niet helemaal uit want het lukt niet om de route lekker lopend te krijgen:
Dag 01 Europa - San Francisco
Dag 02 San Francisco - Ergens net boven SF om bijvoorbeeld John Muir Forrest te bezoeken
Dag 03 ... - Crescent City
Dag 04 Crescent City - Eureka
Dag 05 Eureka - Shingletown
Dag 06 Shingletown (of iets anders in de buurt van Lassen)
Dag 07 Shingletown - Lake Tahoe
Dag 08 Lake Tahoe
Dag 09 Lake Tahoe - SeKi
Dag 10 Seki
Dag 11 Seki
Dag 12 Seki - Las Vegas old town
Dag 13 Las Vegas - St. George
Dag 14 St George - Tropic
Dag 15 Tropic - Torrey
Dag 16 Torrey
Dag 17 Torrey
Dag 18 Torrey - Springdale
Dag 19 Springdale
Dag 20 Springdale - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Vliegtuig
Dag 24 Vliegtuig - Huis
Mijn vragen:
- Is bijvoorbeeld het John Muir SP net boven SF de moeite van een bezoek waard? Of kunnen we die dag beter gelijk naar Crescent City rijden.
- We plannen de vakantie laatste week juni/eerste twee juli. In 2017 was Lassen in die periode nog volledig dicht. Niemand heeft een glazen bol, maar zou er uberhaupt een kans zijn dat het dan al open is? De KOA in Shingletown zou een prima overnachtingsplek zijn.
- De tijd die we plannen voor Lassen zouden we ook kunnen gebruiken voor Yosemite, al dan niet samen met de overnachting net boven SF voor John Muir etc. Maar daar wil ik dan minimaal 3 nachten zijn om bijvoorbeeld de panorama trail te lopen. We zijn al 4 keer in Yosemite geweest, dus nieuw is het bepaald niet. Maar wel prachtig.
- De tijd voor SeKi. IN 2016 zijn we hier al eens geweest. Toen de General Sherman gezien, Morro Rock beklommen en de Congress trail gelopen. Is het dan logisch om nu 3 dagen in SeKi door te brengen? En zo ja, waar dan? (die derde nacht moet dan nog ergens anders af)
- Als Lassen geen optie is, wat is dan een leuke stop onderweg van Redwoods naar Lake Tahoe. Want dat is te ver om in 1 dag te rijden.
- Overigens 'hoeven' we helemaal niet naar Lake Tahoe als er mooiere dingen te zien zijn. We zijn hier in 2012 (kort) geweest en vond het een mooie omgeving waar je vast wat mooie wandelingen kunt doen. Maar mag er dus ook uit. Of 1 nacht, of....
- Het stuk UT12 vind ik ook wat rommelig, maar ik denk dat het zo wel kan. De overnachting in/bij St George kunnen we gebruiken om Snow Canyon te bezoeken. En de dag erna om nu eindelijk eens de trail bij de Lower Calf Creek te doen. Ofzo. Maar mocht iemand betere ideeen hebben hoor ik het graag!
Daar waar het kan overnachten we het liefst in de parken. Maar volgens mij kan dat eigenlijk alleen in SeKi, tenzij ik niet goed heb gekeken. En natuurlijk in Yosemite, maar zie hierboven.
Kortom: ik ben op zoek naar een mooie route waarin we wat langere wandelingen (nou ja, wij noemen het al 'wat langer' als het rond de 8 km zit) kunnen lopen of gewoon op het gemak tijd hebben om een park te zien.