Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn al vaak langs de Extraterrestrial highway (area 51 > kan je niet echt bezoeken) geweest - we love it omdat het zo afgelegen is . Zoek bvb eens op Little Ale Inn (Rachel). Overnachten kan bvb in Tonopah en de route naar Bishop is mooi maar van Tonopah naar Bryce is toch te ver? Kijk ook eens naar Cathdral State park
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Hoi Tipsy,

Heb mijn route onlangs nog aangepast. We zouden vanuit Mammoth Lakes rijden naar de omgeving van Rachel (Tonopah?) om daar te overnachten. Van daaruit rijden we naar Las Vegas. Naar Bryce zou idd een beetje teveel van het goede zijn ;-) We kijken er toch wel naar uit om via de Extraterrestrial highway te rijden terwijl de meesten dit verloren tijd vinden... Heb ook gekeken naar de Little Ale Inn, dit ziet er sowieso al héél leuk uit! Hebben jullie hier al overnacht of bedoel je eerder om een hapje te gaan eten? Ik heb ook eens gezocht naar Cathedral State park, maar niet echt gevonden. (of toch niet langs onze route). Kan je hier nog een linkje van doorgeven aub? Alvast vriendelijk bedankt hoor! :thumbup:

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Ah wacht, bedoel je 'Cathedral Gorge State Park' toevallig? Ziet er ook wel mooi uit. Ligt quasi op onze route dus plan ik gelijk mee in. (aaaaaaals het niet te heet is tenminste..., want we gaan in de zomermaanden). Misschien ook mooi om met de auto door te rijden of is dit enkel te voet toegankelijk?

Frouke
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Old Faithful »

Wij hebben ooit in de Little A'le'Inn overnacht. Het zijn niet de meest luxueuze hotelkamers, meer een grote stacaravan. Wij vonden het overigens voor één nacht goed genoeg. Het restaurant staat helemaal in het teken van "aliens".

Je komt langs Cathedral Gorge S.P. als je van Rachel naar Snow Canyon S.P. rijdt. Zie kaartje. Naar Snow Canyon S.P. neem je bij Panaca de 319 in oostelijke richting. Wij waren eind september 2019 in Cathedral Gorge S.P. en hebben daar letterlijk niemand anders gezien.

Vergeet in die buurt niet op tijd te tanken want de benzinestations zijn daar dun gezaaid. Bij de Inn was er geen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (27.05 KiB) 1000 keer bekeken
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Felicitas »

Ook wij reden in juli 2019 van Lee Vining naar Tonopah en via de Extraterrestrial Highway en de Little Ale Inn naar Cathedral Gorge State Park. Een erg leuke dag. Cathedral Gorge State Park vonden we verrassend mooi. We sliepen in Caliente. Zie ons verslag.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Dankjulliewel voor de goeie tips alweer! Hier kan ik weer even mee verder! :thumbup:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Pioneer Cabin with rim view is geboekt! Nog een lange tijd mee aan het sukkelen geweest en uiteindelijk op het idee gekomen om de VPN in USA modus

te zetten en wonder boven wonder lukte het toen wel! :D

Heeft iemand toevallig goeie tips voor een overnachting in de omgeving van Mammoth Lakes? Ik twijfel of het de moeite is dat ik 1 nachtje Yosemite

opgeef voor Mammoth Lakes zodat we daar 2 nachten hebben. De indeling is nu als volgt:

1) Silicon Valley - Yosemite (Curry Village of Yosemite Valley Lodge)

2) Curry Village/Yosemite Valley Lodge

3) Curry Village/Yosemite Valley Lodge

4) Curry Village/Yosemite Valley Lodge - Mammoth Lakes

5) Mammoth Lakes - Tonopah/Rachel

Dankjulliewel alvast!

Frouke
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door tanteto »

Niet echt een tip, meer een vraagje. Ik zie geen midwest in je route (staat in je titel), slaan jullie dat nu over? Lijkt me ook wel een hele grote omweg. Je vliegt er wel overheen, misschien bedoel je dat?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje west zomer 2023

Bericht door frouke »

Hey tanteto :wave: Dat is omdat het mij niet duidelijk is hoe je dit gebied benoemt waar we juist heen gaan... :? :lol: :wink: Is het Zuid West... Westkust...?? :think: :geek: , ik heb het jaar dat we gaan ook maar gelijk even aangepast in de titel (is allemaal blijven hangen en opgeschoven ivm Corona want normaal gezien hadden we deze reis vorige zomer al gemaakt) ;-)

Frouke
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Tipsy_1 »

oei sorry niet meer gereageerd.
Ik bedoelde inderdaad Cathedral Gorge SP - oops!
Little Ale'Inn hebben wij ooit overnacht - dat was in 2015. Een heel bijzondere ervaring maar ik doe het geen tweede keer :lol: (was al gesloten toen we arriveerden in de vroeg avond, bij gelukje van werkmensen de sleutel gekregen, geen internet en tv en een ET film gekeken op zwart wit tv'tje, heel de nacht storm,...) Tegenwoordig (we zijn al 4x over de extra terrestrial highway gereden) slapen we in Tonopah in de Best Western. Zit een leuke brewery tegenover (let op , sluit vrij vroeg). Bijzonder stadje/sfeertje ook.
Een erg bijzondere streek!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Tipsy_1 »

onze belevenissen in Tonopah kan je nalezen in ons 2015 (einde reis) en 2019 (begin reis) verslag
https://reisverhalenhomepage.webs.com/n ... reizen.htm
(van andere bezoeken geen verslag)
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Eskm »

*New York: een rondje met Staten Island Ferry is wel mooi en leuk maar heb je wat interesse in New York
dan is een rondvaart met de Circle Line (www.circleline.com) een must.
Ik heb genoten van de diverse weetjes maar ook van de panorama's met soms de zon die door de ‘streets’ priemde,…
dat staat op m’n netvlies gebrand.
SIF is wel oké maar ik kreeg zo’n Breskens/Vlissingen-gevoel van weleer, dit is uiteraard persoonlijk.

*Flagstaff: logeerden in Little America Hotel.
Indien je voor de overweg staat, tel even de wagons, je bent een tijdje zoet mee.
Mijn favouriete R66 ‘Mother Myth’ mural bevindt zich aan de Phoenix Av. (achterkant Lumberyard brouwerij).
D’er is verder een ‘Mural’ walk doorheen Flagstaff.
De wegbewijzering op het T-stuk Route 66 en Humphreys St. was voor mij een foto waard.
Eten deden we bij Black Barts Steakhouse in het gelijknamige RV Park.
Ambiance verzekerd door het zingend personeel die bv onder een Disneymedley of een classic je bord bezorgen.

*Joshua Tree NP: lag het aan de fatique van m’n langdurige reis? We deden de senic van West naar Zuid maar het JSNP kon me niet bekoren.
Groeten,
Martin
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis Frouke: New York + Rondje west zomer 2023

Bericht door tanteto »

frouke schreef:
13 jul 2022, 22:26
Hey tanteto :wave: Dat is omdat het mij niet duidelijk is hoe je dit gebied benoemt waar we juist heen gaan... :? :lol: :wink: Is het Zuid West... Westkust...??
Hallo :wave:

Allebei kan geloof ik wel.

Het Midwesten ligt veel meer naar het oosten (je verzint het niet :lol: ), met staten zoals Illinois, Iowa, Michigan, etc.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Het staat hier toch duidelijk aangegeven. :wink:
image.png
Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Tipsy_1 schreef:
13 jul 2022, 22:57
geen internet en tv en een ET film gekeken op zwart wit tv'tje, heel de nacht storm,...)
Klinkt nog wel gezellig! :lol: :P :wink: (Maar het zal voor ons toch ook eerder Tonopah worden denk ik...) :wink:

Ik zal je verslagje over Tonopah zéker eens bekijken!

Merci voor de tips alvast :thumbup:

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

@Eskm De uitstapjes in New York moet ik nog eens goed bekijken. Is al even geleden dat ik er mee bezig ben geweest met mijn planning. De bedoeling is om sowieso het vrijheidsbeeld te bezoeken en 1 mooie boottocht te maken zodat we de highlights zeker gezien hebben daar. Ik zou niet graag tijd verspillen aan bvb meerdere boottochten die ongeveer hetzelfde bieden... De Circle Line stond geloof ik al op mijn to do lijstje, moet ik nog eens bekijken... ;-)
I.v.m. Joshua Tree NP park verwacht ik eigenlijk niet veel, maar we zouden dit park meepakken omdat het op onze route ligt en het dan toch jammer zou zijn om er niet door te rijden denk ik dan...? Kan alleen maar meevallen als er niet te veel verwacht wordt nietwaar? :wink:

Dankjewel voor de goede tips alweer! :thumbup:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Mijn persoonlijke voorkeur na talrijke (tis tenslotte vlakbij huis :lol: ) NYC bezoekjes blijft toch gewoon de officele boottocht naar Statue of Liberty Island (met bezoek er aan, piedestal en crown (hoewel die crown nog altijd post covid niet is opgegegaan denk ik) en daarna het super boeiende Ellis Island.
Aanvullend daaraan vind ik de ferrytjes (watertaxi of hoe het ook noemt) naar bvb Jersey City en Hoboken om de skylyne te bewonderen en bvb terug vanaf brooklyn (eventueel via governor island) erg leuk om een rondwandeling te vervolledigen.
Dat is ook allemaal niet duur.
Ik vind de circle line niet veel toevoegen aan de ervaringen die je kan hebben via deze eerder-openbaarvervoer-stijl bootjes.
Brooklyn Bridge kan je best over wandelen en naar Roosevelt island ga je met die (kaartje zoals de metro) airtram.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ha Frouke, kijk nog eens naar je topic in het NO forum. Zie viewtopic.php?f=9&t=75382
Ik zou ook de combinatie Ellis Island/Statue of Liberty doen= zoals Tipsy zegt. Dat was in je andere topic ook al aangegeven.
Zie hier voor onze ervaringen.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Merci voor de goeie tipkes alweer! :thumbup: We vertrekken morgen voor een drieweekse rondreis naar Noorwegen dus ben met verschillende reisplanningen bezig op de moment... :D Na Noorwegen ga ik mij volledig terug op onze Amerika reis concentreren/storten en alles nog eens goed doorlezen van begin af aan (tenzij we dolverliefd worden op het mooie Noorwegenen natuurlijk...) :mrgreen: :wink:

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Frouke: New York + Rondje (mid)west zomer 2021

Bericht door frouke »

Na een práchtige rondreis in het fjordengebied van Noorwegen heb ik mij volledig terug op mijn Amerika schema gestort :D Ik heb onze route ook enigzins aangepast. Plan was om na NY in het Westen een rondje Las Vegas te doen, maar dan miste ik toch wel een grijs rotsenpark in mijn route (heb graag een beetje afwisseling ipv enkel rode rotsenparken). Daarom heb ik RMNP ingepland en vanuit Denver vertrekken en in LA eindigen. Yosemite hebben we er heel bewust uitgelaten (weet niet of ik hier spijt van ga krijgen?) reden = a) te druk in de zomermaanden, misschien dat we dit liever eens buiten het hoogseizoen bezoeken? b) Ik ben meer dan een jaar op voorhand regelmatig gaan kijken op de officiele website van Yosemite om een plek te reserveren om met 5 personen te overnachten en ik krijg telkens te lezen dat er geen kamers/cabins beschikbaar zijn dus ben bang dat ik hier niks zal vinden. (buiten het park vinden we te ver van de Valley liggen om eerlijk te zijn). c) we hebben zooooo'n mooie rivieren/watervallen/rotsen/natuur gezien in Noorwegen dat we evengoed daar nog eens een keertje naartoe kunnen trekken voor de grijzerotsen/watervallen natuur. :wink: d) mij lijkt de kans op bosbranden in de zomer ook te groot in die omgeving? Vandaar de keuze om in Denver te starten en via RMNP te rijden. (ook geen straf denk ik dan....?) Onze route is als volgt. Ik vraag mij enkel af of ik juist zit qua indeling/aantal overnachtingen op bepaalde plekken? Alvast bedankt :thumbup:

Dag 1: Brussel – New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York
Dag 6: New York – Denver
Dag 7: Denver - Estes Park
Dag 8: Estes Park
Dag 9: Grand Lake
Dag 10: Grand Lake -Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab – Goblin Valley SP – Capitol Reef
Dag 14: Capitol Reef
Dag 15: Capitol Reef - Bryce
Dag 16: Bryce (navajo loop trail)
Dag 17: Bryce – North Rim
Dag 18: North Rim – (waterholes Canyon?) - Sedona (Slide Rock SP)
Dag 19: Sedona
Dag 20: Sedona – Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas - Joshua Tree
Dag 25: Joshua Tree - Anaheim
Dag 26: Anaheim
Dag 27: Anaheim
Dag 28: Anaheim
Dag 29: Anaheim - Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 18 aug 2022, 10:32, 5 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer