Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

Na een top vakantie in Florida willen wij komend jaar weer terug naar de westkust.

We zijn hier ruim 4 jaar geleden ook met familie geweest en hebben toen in een behoorlijk snel tempo door de westkust gejaagd. We hebben in 15 dagen het rondje SF - LV - LA gedaan met de parken Yosemite, Bryce, Zyon, Antelope Canyon, Grand Canyon en door de Death Valley gereden. Nu willen we een soort gelijk rondje doen, maar dan met zijn 2e en veel andere parken.

We zijn al druk aan het lezen geweest op dit forum en hebben er al veel uit kunnen halen, maar we komen er eigenlijk niet goed uit.

Ik wil nog graag terug naar Yosemite. De vorige keer dat we er waren hebben we hier net geen volle dag gehad en ik kan me niet helemaal herinneren welke hikes we gedaan hebben. We keken destijds op Alltrails en pakte de hoogst genoteerde die niet al te moeilijk waren. Ik weet wel vrij zeker dat we de Tioga Pass niet gereden hebben, wij waren er namelijk begin mei en ik geloof niet dat die open was. Als ik ook opzoek wat je vanuit deze route allemaal kunt doen, herken ik het ook niet. Daarnaast twijfelen of we terug willen naar Zion. We vonden dit een erg mooi park, maar ook hier weten we niet precies meer welke routes we gedaan hebben. En zoals ik het nu zie komen we al tijd te kort, dus kunnen we Zion misschien toch beter laten voor wat het is.

Daarnaast willen we nog een keer terug naar LV en LA, omdat we hier destijds ook maar weinig tijd hebben gehad.

Ik heb een eerste opzet proberen te maken, maar kom er niet uit:

1. Aankomst LA
2. LA
3. LA
4. In de middag LA --> Seqouia NP
5. Seqouia NP --> Einde van de middag naar Yosemite (hotel in het park zelf)
6. Yosemite (Tioga pass) --> Slapen buiten het park
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. XXXX - Las Vegas
16. Las vegas
17. Las vegas
18. Teruvliegen vanaf Las Vegas

Dit is de globale planning, met dag 7 tm 14 nog open. Wat we hier eigenlijk nog in willen hebben is in volgorde: Death valley (+ hikes), Canyonlands NP, Arches, Dead Horse SP, Capitol Reef en dan hebben we vast nog mooie parken niet gehad, die we misschien moeten ruilen met een ander park.

Waar we tegen aanlopen is eigenlijk de route vanaf Yosemite. Het is een lange rit naar Death Valley (uur of 6), maar dit zouden we kunnen oplossen door dag 7 ook nog in de ochtend in Yosemite te hiken, rond de middag aanrijden en komen we tegen het avondeten aan in Death valley. Dan hebben we ook wat langer de tijd in Yosemite.

Maar vanuit Death Valley naar Moab lopen we helemaal vast. Je rijdt eigenlijk al langs LV en je zult dus op de heen en terugweg de zelfde weg rijden, wat natuurlijk jammer is. We hebben al gekeken om bijvoorbeeld Sedona toe te voegen zodat we andere weg rijden, maar hier hebben we eigenlijk gewoon geen tijd voor. Daarnaast moeten we ook een tussenstop hebben tussen Death Valley en Moab, want dit is 10 uur rijden en dat vinden we toch wel echt te lang. Een uur of 5-6 is wel de max op een dag.

Het zou eventueel mogelijk zijn om er een dag 19 aan toe te voegen. Maar we willen eigenlijk ook een dag langer in LV zijn aan het einde van de reis dus dan zal die dag al weg vallen. Daarnaast hebben we in de Everglades de Loop Road gereden en dit vonden we echt geweldig. Onverhard pad, met de auto erdoorheen en uitstappen en je ziet zoveel wildlife. Is er zoiets ook in Utah bijvoorbeeld?

Hebben jullie tips om de route mooi te kunnen inrichten, of parken die minder (of juist meer?) de moeite waard zijn. Alvast super bedankt!!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondje LA - LV juni 2023

Bericht door josea »

Een opzetje zou kunnen zijn:

1. Aankomst LA
2. LA
3. LA
4. In de middag LA --> Seqouia NP
5. Seqouia NP
6. Sequoia - Yosemite
7. Yosemite
8. Yosemite - Death Valley
9. Death Valley - St. George
10. St. George - Capitol Reef (via de Highway 12)
11. Capitol Reef
12. Capitol Reef - Moab
13. Moab
14. Moab - Monument Valley (ochtend nog in Moab, tegen de avond aankomst Monument Valley)
15. Monument Valley - Grand Canyon
16. Grand Canyon - Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Teruvliegen vanaf Las Vegas

Wel wat gehaast hier en daar…. Misschien kun je nog een dag LA laten vallen om ruimte te maken.

Een andere optie is om Moab te laten vallen en dat een andere keer te combineren met Colorado.
Je kunt dan van Capitol Reef naar Monument Valley rijden over de mooie Highway 95.
Laatst gewijzigd door josea op 11 jun 2022, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

Heel erg bedankt Josea! Hier kunnen we iets mee.

1. Aankomst LA
2. LA
3. LA
4. In de middag LA --> Seqouia NP
5. Seqouia NP
6. Seqouia NP --> Yosemite (hier al rond lunchtijd aankomen)
7. Yosemite (Tioga pass) --> Slapen net buiten het park
8. Yosemite (of regio) --> Death Valley
9. Death Valley --> St George
10. St George --> Capitol Reef (via Highway 12)
11. Capitol Reef
12. Capitol Reef --> Moab (Aankomst Arches +- 10:30)
13. Moab (Canyon lands en Dead Horse Point state park eventueel)
14. Moab --> Monument Valley (Pas in de avond aankomst Monument Valley??)
15. Monument Valley --> XXXXXXX
16. XXXX - Las Vegas
17. Las vegas
18. Las vegas
19. Teruvliegen vanaf Las Vegas


Twijfel: Yosemite --> Death Valley is ruim 4 uur rijden. Als we om een uur of 08:30 aanrijden net buiten Yosemite, zijn we rond 13:00 bij Death Valley NP. Als we hier dan in of nabij het park slapen, hebben we dan genoeg tijd om de hoogtepunten te zien? De vorige keer zijn we erdoor heen gereden en hebben we alleen 1 uitkijkpunt gepakt. Hier liep je vanuit een parking een stuk omhoog en daar had je dan een uitkijkpunt. Verder hebben we (bijna) niks gezien. Want in de huidige planning hierboven, hebben we eigenlijk de dag erna (dag 9) ook nog in Death Valley, omdat we die dag richting St George gaan.

St George heb ik opgezocht, maar is niet super bijzonder. De ligging t.o.v. de rest is echter wel fijn, maar denk niet dat we hier veel tijd hoeven te zijn.

Twijfel 2: De dag van St George naar Capitol Reef. Ook hier zouden we dan sochtends vroeg aanrijden in St George en met de Highway 12 kom je uit op een route van zo'n 4.5 uur. Stel je rijdt om 09:00 aan, plaspauze, Walmart en wat lunchen komen we rond 15:00 aan bij Capitol Reef. Dit geeft ons 1.5e dag in Capitol Reef, is dat voldoende?

Twijfel 3: De dag Moab --> Monument valley. Je gaf aan hier pas in de avond aan te komen, is hier een speciale reden voor? En de extra tijd op de dag zelf, in welk park (Canyonlands/Arches of andere) zou je dit besteden? Daarnaast hadden we Monument Valley niet opgenomen in onze eerste route omdat we hier op het forum vaak lazen dat mensen deze toch maar achterwege lieten ivm tijd. Maar heb het net opgezocht, eigenlijk is het een onverharde weg die door het park loopt, waarbij je af en toe kunt stoppen als viewpoint. Klopt dit? Daarnaast zie ik dat er 1 hike is, de Wildcat Trail Hike en deze is het mooist met zonsopkomst of zonsondergang. Dit kunnen we dus altijd nog avonds laat doen als we hier aankomen.

En dan dag 15/16. Wij hoeven niet meer terug naar de Grand Canyon. We zijn hier geweest, hebben hikes gedaan en ook een helicoptervlucht. Dus deze dag zouden we kunnen besparen door of over te slaan en direct van Monument Valley naar Las Vegas te rijden. Is wel een lange zit, maar als je er een dag voor uittrekt en rond avondeten in Vegas aankomt is dat voor ons niet zo erg. Als we hierdoor meer tijd hebben voor een ander park/Vegas is dat voor ons wel een optie. Is ongeveer 6.5 uur rijden dus dit zou een optie kunnen zijn.

Nogmaals erg bedankt voor je hulp, heeft al super veel geholpen!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje LA - LV juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou denk ik Moab vergeten en meer tijd nemen voor Sequoia en Kings Canyon en voor Yosemite. Voor het stuk tussen Yosemite en Death Valley is meer tijd ook niet gek, langs de Tioga Road en de 395 is ook veel te zien. Kijk voor Yosemite en Death Valley in juni eens in ons 2013- en 2015-verslag en voor Sequoia in ons 2013-verslag.
In 2017 en 2019 hebben we ook het stuk tussen Yosemite en Las Vegas gereden. Er is daar ontzettend veel te doen.
St George is alleen als overnachting in de route van Josea masr er is heel veel te zien iin de omgeving. Kijk daarvoor en voor Capitol Reef en Monument Valley in ons 2019-verslag .

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondje LA - LV juni 2023

Bericht door josea »

Even ingaande op je reacties:

Yosemite - Death Valley in 4 uur rijden.
Niet aan te bevelen; je hebt dan helemaal geen tijd voor de mooie Highway 395 waar je overheen rijdt. Verder hoef je niet zo vroeg in Death Valley te zijn, want is toch veeeel te warm om overdag fijne wandelingen te maken. Als je daar einde van de middag bent (overnachten in het park zelf), en dan wat uitzichtpunten doet in de avond, en de volgende ochtend vroeg ook nog tot een uur of elf, dan kun je wel verder rijden naar de volgende overnachtingsplaats.
Wat jij al hebt gedaan is waarschijnlijk Zabriskie Point, en die is heel mooi in de ochtend (zonsopkomst?)

Bij St George ligt Snow Canyon state park.
Ook zou je een permit kunnen proberen te krijgen voor Kanarra Creek falls en dan overnachten in Cedar City, in plaats van St. George.
Of rijd via Valley of Fire, mogelijkheden genoeg als je op tijd uit Death Valley vertrekt.

Als je over de Highway 12 rijdt, tel je weer alleen de pure reistijd. Ook hier is echter veel moois te zien onderweg, dus je zult vaak stoppen. Langs de Hole in the rock Road (zijweg van de 12) ligt bijvoorbeeld ook Devils Garden, hier kun je ook een stop maken, kost wel extra tijd natuurlijk.
Daarom had ik ook een extra dag Capitol Reef gepland, dan heb je een hele dag daar als je einde van de middag daar aankomt.

Van Capitol Reef naar Moab zou ik ook de tijd nemen om even te stoppen bij Goblin state park en Little Wild Horse canyon (mooi!)

Ze hebben in het Zuid-Westen niet alleen een paar mooie parken “neergegooid”.… ertussenin is ook heel veel moois te ontdekken en te zien, dus rijd niet van park naar park, maar geniet ook van de mooie omgeving onderweg! :)

Monument Valley in de avond aankomen had ik gedaan zodat je overdag nog in Moab iets kunt doen, en ook weer onderweg mooie dingen mee kunt pakken (Wilson Arch langs de 191, Moki Dugway, Valley of the Gods, Natural Bridges, Goosenecks state park….)
Monument Valley is ook vooral mooi in de ochtend en de avond. ‘S avonds zou je zondeondergang kunnen kijken, de volgende ochtend zonsopgang (mooi!), eventueel een rondje over de weg door het park (duurt een uur of twee, drie) en dan door naar Las Vegas als je niet meer naar de Grand Canyon wilt. Dan kom je daar in de avond aan.

Dat laatste geeft je dan nog een nacht ergens anders, die ik dan waarschijnlijk zou inzetten bij Yosemite, waar je nog weinig tijd hebt, en je gaf aan daar juist graag terug te willen.
Of anders een dag extra Moab, daar kun je bijvoorbeeld ook nog een wandeling naar Corona Arch (buiten het park) doen.
Laatst gewijzigd door josea op 11 jun 2022, 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1275
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Rondje LA - LV juni 2023

Bericht door IngridUSA »

Monument Valley is het mooiste aan het einde van de dag en in de ochtend. Met een huurauto mag je eigenlijk die onverharde route niet rijden. Net als velen hebben wij het wel gedaan, maar het is een risico:
viewtopic.php?f=7&t=77557
Het mooiste zou zijn om in een cabin te overnachten (die zijn prijzig en snel volgeboekt) of ander in het View hotel.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondje LA - LV juni 2023

Bericht door josea »

In welke periode willen jullie eigenlijk gaan?
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

Bedankt allemaal weer voor de antwoorden. Hier moeten we echt even goed over na gaan denken. Onze valkuil is altijd dat we denken zo door een park te zijn, met uiteindelijk dus de conclusie dat je nog een keer terug wil omdat je dingen niet gedaan hebt. We hoeven echt niet het hele park te zien, maar merk wel dat we alsnog te gehaast willen doen.

@Martin & Marianne
Ik ga je verslagen komende dagen eens goed doorlezen, dankjewel! We vinden dit wel een heel lastige keus. We willen eigenlijk Yosemite + Moab regio. Seqouia is geen must, maar die ligt op de route naar Yosemite. We vinden de parken enigsinds op elkaar lijken en verkiezen dan toch Yosemite boven Seqouia. Hier gaan we kijken of we hier al 1 dag kunnen winnen.

Kings Canyon kende we nog niet, net even opgezocht en ziet er ook erg mooi uit.

@josea
Ook weer super bedankt. M.b.t. Death Valley gaan we binnenkort nog eens goed kijken hoe we die gaan inplannen a.d.h.v. je tips.

Snow Canyon ziet er inderdaad ook erg leuk uit. Alles ziet er leuk uit :). Moet zeggen dat Kanarra Creek Falls er wel echt uitspringt, dit is erg gaaf. We geven hier denk ik de voorkeur aan om dan te overnachten in Cedar City.

Inderdaad tellen we alleen de reistijd. Maar die stops pakken natuurlijk ook veel tijd weg en dat is niet erg, maar is in mijn planning eigenlijk geen ruimte voor. Dat gaan we nog aanpassen, want ook Devils Garden is erg leuk om even te stoppen. Al is het maar kort.

En ook de Goblin SP en Little wild Horse zien er gaaf uit. Nu begrijp ik beter waarom je sommige dagen zo hebt gepland :oops:

Er is inderdaad heel veel moois te zien tussen de parken door, wij waren echt gefocust op van park naar park. Dit gaan we even aanpassen in onze planning.

We gaan in de periode eind mei/ begin juni. Waarschijnlijk begin juni zodat we meer zekerheid hebben dat de Tioga Pass open is in Yosemite.

Als we Seqouia en Grand Canyon overslaan hebben we dus in principe nog 2 extra dagen die we kunnen gebruiken. 1 voor Yosemite en 1 voor Moab zou het daar wat relaxter maken. Of zouden jullie dan nog steeds Moab of Yosemite overslaan?

@IngridUSA
Bedankt, heb het topic even doorgelezen. We wilden voor een auto toch al voor een SUV kijken, dus dat zou het risico iets verkleinen :wink:

Nogmaals bedankt allemaal voor de input. Merk wel dat er zoveel meer moois te zien is dan je in eerste instantie ziet in de meeste topics, maar ook op reddit en andere sites. We gaan de punten van hierboven binnenkort in de route verwerken en dan zal ik een nieuwe opzet posten!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondje LA - LV juni 2023

Bericht door josea »

Als je op Yosemite de nadruk wilt leggen, kun je nog steeds Sequoia meenemen op je route daarnaartoe. Je komt er inderdaad bijna langs, en dan heb je toch een snufje ervan geproefd. Sommigen vinden dat dat weinig tijd is, en dat is ook, maar je moet keuzes maken en zo krijg je toch iets van het park mee.

4. LA - Grant Grove (in Kings Canyon; rijd dan de weg door Sequioa, stop bij wat punten, zoals Moro rock en kom einde dag aan bij Grant Grove).
5. Grant Grove - Yosemite Village (in de ochtend tijd voor Kings Canyon)
6. Yosemite Village (hele dag tijd voor de vallei)
7. Yosemite Village - Lee Vining (geeft je nog tijd voor Tioga Pass, Mono Lake en eventueel Bodie einde van de dag)
8. Lee Vining - Death Valley (eventueel Bodie in de ochtend)
9. En verder….

En dan de dag die je overhoudt van Grand Canyon inzetten bij Moab, dus drie nachten (is twee dagen Moab).
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

@josea

Nogmaals bedankt, onze route ziet er nu als volgt uit:

1. Aankomst LA
2. LA
3. LA
4. LA --> Grant Grove (is in Kings Canyon; rijd dan de weg door Sequioa, stop bij wat punten, zoals Moro rock en kom einde dag aan bij Grant Grove)
5. Grant Grove - Yosemite Village (in de ochtend tijd voor Kings Canyon)
6. Yosemite Village (hele dag tijd voor de vallei)
7. Yosemite Village - Lee Vining (geeft je nog tijd voor Tioga Pass, Mono Lake)
8. Lee Vining --> Death Valley (Hier hebben we wat ruimte, Bodie lijkt ons niet zo leuk dus die slaan we over, willen pas einde dag aankomen Death Valley) Highway 395
9. Death Valley --> Cedar City (Permit proberen te krijgen voor de Kanarra Creek Falls, anders Valley of fire deze dag. SLapen in Cedar City)
10. Cedar City --> Capitol Reef (via Highway 12, verschillende stops zoals Devils Garden)
11. Capitol Reef
12. Capitol Reef --> Moab (Stops, zoals Little Wild horse Canyon en misschien Goblin State park)
13. Moab (Canyon lands en Dead Horse Point state park eventueel)
14. Moab (Arches NP + ??)
15. Moab --> Monument Valley (Pas in de avond aankomst Monument Valley, verschillende stops onderweg)
16. Monument Valley --> Las Vegas (de ochtend nog in Monument valley voor de wildcat trail)
17. Las vegas
18. Las vegas
19. Terugvliegen vanaf Las Vegas

We twijfelen nog wanneer we door MV willen rijden. Of we dit op dag 15 willen doen of juist op dag 16. Voor de rest staat de route mooi! Mochten er nog tips zijn of dingen die we vergeten dan horen we het graag :)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door josea »

Dat ziet er al heel mooi uit!

Je zou op dag 8 dan de Alabama Hills kunnen bezoeken bij Lone Pine.
Of maak vanaf de 395 ter hoogte van Big Pine een uitstapje naar het oosten, naar Bristlecone Ancient Pine Forest (als je van fotogenieke oude bomen houdt, zoals ik :wink: )
Of doe het allebei….
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

We zijn inmiddels een heel eind met onze reis. We weten ongeveer de datum (kan een of twee dagen schelen ivm flexibiliteit voor vliegtickets). Nu wilden we alvast kijken voor Yosemite iets vast te leggen in het park.

Nu zagen we hier op het forum een aantal mogelijkheden, waarvan 'The Yosemite lodge' het meest aanspreekt. Die zat dicht bij Curry Village wat hier werd besproken als de beste locatie. De tentenkampen lijkt ons niks dus volgens mij blijft alleen The Yosemite Lodge over. Als ik onze datum invul (7 juni) en dan 2 nachten kan ik alleen een request indienen.

Ik kan dus nog niet de prijs zien, want ik zie een range van 150-300 dollar (ongeveer). 300 per nacht is voor ons te duur, maar 200-220 is geen probleem. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat en wanneer je de echte prijs krijgt te zien? En kan ik ook meerdere datums indienen omdat nog niet zeker is welke dag we gaan in verband met vliegtickets of word dit niet goedgekeurd?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat je op een verkeerde site kijkt. Je moet reserveren via www.travelyosemite.com. Daar vind je onder lodging ook meer informatie over de verschillende accommodaties. De Lodge ligt prima, het is echt niet zo dat Curry Village het beste ligt. Curry Village heeft tenten masr ook cabins en de Stoneman Room.

De site die je nu hebt moet je NIET gebruiken.
Als je op de NPS sites kijkt zie je daar wel waar je moet reserveren.

Normaal gesproken zal de Tioga Pass wel open zijn begin juni maar je kunt ook overwegen om in Las Vegas te beginnen en in LA re eindigen.
Probeer in elk geval het weekend n Yosemite te vermijden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jul 2022, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

Dankjewel! Ga ik vanavond of later deze week op die site kijken. Vond het al zo gek!

Hopelijk is er nog genoeg beschikbaar voor begin juni :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Wacht niet te lang. Er zal nu al veel volgeboekt zijn. Aan de andere kant zijn er ook altijd veel annuleringen. Maar het is wel rustig als het vast ligt.

Marianne
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

Net even gekeken; al bijna alles vol. Dit gaan we maar even een paar keer per week in de gaten houden of er iets vrij komt. Enige die we zien zijn tenten (willen we niet) en een kamer in het Wawona Hotel.

Hopelijk komt de lodge nog beschikbaar.

Edit:
Heb nu andere datum gekeken om de prijs te zien van de Lodge, maar dat kost 327 dollar per nacht voor 2 personen :o. Dat vinden we wel extreem duur aangezien we er 2 nachten slapen.

We gaan dag 1 de Panorama trail doen en dag 2 de tioga pass. Zijn er dan dichtbij het park handige slaapplekken waar je wat goedkoper kan slapen of is dit allemaal zo duur en moeten we dat maar gewoon betalen. Vind een groot voordeel wel dat je geen tijdslot moet reserveren
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom geen tent? Omdat je geen eigen sanitair hebt? In dat geval is een cabin without bath dus ook geen optie. Ze zijn wel ruim 100 dollar goedkoper dan een kamer in de Lodge. De cabins with bath zijn wat duurder denk ik, maar ik zie geen beschikbaarheid en weet ook niet hoe duur ze nu zijn.

Wil je buiten het park overnachten dan is El Portal de beste optie. Je zit dan op een half uur rijden van de vallei. Je moet dan wel een parkeerplaats zien te vinden.
Hou er wel rekening mee dat je dan een toegangsreservering moet hebben - als die er volgend jaar ook weer is.
Kijk ook goed hoe de annuleringsvoorwaarden zijn. Je ziet nu voorbeelden van mensen die door de branden eigenlijk willen annuleren maar dat niet gratis kunnen.
Voor de Panorama Trail is de Lodge heel mooi gelegen, want de bus naar Glacier Point vertrekt bij de Lodge. Als je buiten het park zit kun je met de shuttlebus vanaf het parkeerterrein naar de Lodge gaan.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1275
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door IngridUSA »

Boek alvast wel zo’n tent! Dan kun je altijd nog op je gemak kijken wat je liever zou willen, maar dan weet je in ieder geval dat je in het park zit. Annuleren kan altijd nog. Een heated tent kiezen want daar zit een stopcontact in. Je weet nooit hoe het allemaal loopt en wat anders je afstand tot het park wordt en wat je daarvoor kwijt gaat zijn.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door marcie216 »

IngridUSA schreef:
25 jul 2022, 21:15
Boek alvast wel zo’n tent! Dan kun je altijd nog op je gemak kijken wat je liever zou willen, maar dan weet je in ieder geval dat je in het park zit. Annuleren kan altijd nog. Een heated tent kiezen want daar zit een stopcontact in. Je weet nooit hoe het allemaal loopt en wat anders je afstand tot het park wordt en wat je daarvoor kwijt gaat zijn.
Dankjewel voor je reactie nog! We hadden uiteindelijk niet de tent vastgelegd omdat we in de Yosemite Valley Lodge wilde slapen. Wij zijn namelijk alles behalve kampeerders en dit was voor ons dan ook eigenlijk geen optie.

Vanaf eind juli tot nu heb ik meerdere keren per dag de kalender van Yosemite ververst en nu zijn wij geslaagd. Het is dan wel niet de Valley Lodge geworden, maar wij hebben eerst nacht 2 vast kunnen leggen in Curry Village Cabin met eigen badkamer en zojuist is het gelukt om ook onze 1e nacht te boeken in een Curry Village Cabin.

Nu twijfel ik heel erg of het prijsverschil tussen Yosemite Valley Lodge en de Curry Village Cabin het waard is om alsnog de site in de gaten te houden voor eventuele vrijgekomen kamers in de Lodge. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Curry Village Cabin/Yosemite lodge en hier wat meer over kunnen zeggen? De Cabin ziet er prima uit, maar een stuk minder luxe dan de Lodge. Al gaat het ons niet om luxe, maar moet het wel schoon zijn. Is dit bij beide het geval?

Daarnaast is de locatie van de Lodge iets beter aangezien we de panorama trail gaan lopen en de bus vanaf daar vertrekt. Maar dat zijn kleinigheidjes. Iniedergeval blij dat het gelukt is om 2 nachten te kunnen boeken in het park zelf. Over een tijde alleen nog een mail om de reserveringen aan elkaar te koppelen en dan is de grootste druk eraf!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis marcie216: rondje LA - LV juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

De lodge heeft verschillende soorten kamers; dus wat lastig om te kijken waarmee je vergelijkt.
Wij zaten in 2004 in een kamer in de Lodge (zie hier) en hiervoor de PT) en in 2008 in een cabin in Curry Village (zie hier). De Lodge was ruimer, maar ik zou dat het prijsverschil niet waard vinden.


Voor de PT is de Lodge voor het vertrek wel handig, maar als je terugloopt zit je op loopafstand van Curry Village (of een klein stukje met de bus). Dus uiteindelijk is dat niet echt een reden om voor het een of het ander te kiezen. Als je met de shuttlebus naar de lodge gaat is het niet gek om van te voren eens de shuttlebus te nemen zodat je weet waar hij stopt en hoe lang het duurt. Wij vonden het handig om vroeg te gaan en bij de Lodge te ontbijten, ook omdat je je een half uur van te voren moet melden. Zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag voor de PT vanaf Curry VIllage.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer