Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stokkie&Syll: LA to SF | Laatste 5 dagen Las Vegas to San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Stokkie&Syll
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Stokkie&Syll: LA to SF | Laatste 5 dagen Las Vegas to San Francisco.

Bericht door Stokkie&Syll »

Hi!

Mijn vriend en ik (beide 30jr) gaan in september onze droomreis maken :) . Over het algemeen lukt het aardig met de planning maar het blijft lastig, vandaar onze vraag naar eventuele tips.

Zie hieronder ons reisschema tot nu toe:

3-9-2022 Amsterdam --> Los Angeles
4-9-2022 Los Angeles (Sight seeing)
5-9-2022 Los Angeles (Universal studio's)
6-9-2022 Los Angeles --> San Diego (USS Midway)
7-9-2022 San Diego (San Diego padres baseball + ?)
8-9-2022 San Diego --> Kingman
9-9-2022 Kingman --> Flagstaff (Grand Canyon)
10-9-2022 Flagstaff (Grand Canyon)
11-9-2022 Flagstaff (Grand Canyon) --> Hatch (Tussenstop Page)
12-9-2022 Hatch (Bryce) --> Hurricane (Zion)
13-9-2022 Hurricane (Zion)
14-9-2022 Hurricane (Zion) --> Las Vegas
15-9-2022 Las Vegas
16-9-2022 Las Vegas
17-9-2022 ?
18-9-2022 ?
19-9-2022 ?
20-9-2022 ?
21-9-2022 San Francisco (Alcatraz + 18:30 auto terug)
22-9-2022 San Francisco (Sight seeing)
23-9-2022 San Francisco --> Amsterdam

Tot en met Las Vegas hebben we de hotelplanning rond, maar vanaf daar vinden we het lastig om (goede) keuzes te maken. In ieder geval Yosemite willen we graag zien en ervaren! Hebben jullie tips voor een logische route en een planning voor de dagen met vraagteken?

Is Universal studio's een aanrader zonder kinderen?
En San Diego zoo?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! :D
Laatst gewijzigd door Stokkie&Syll op 08 jun 2022, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: LA to SF, 3 sept - 23 sept | Laatste 5 dagen Las Vegas to San Fran

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Ik vind de overnachtingsplaatsen niet ideaal, kijk eens of je niet wat dichter bij de parken kunt overnachten. Het is in spetember vroeg donker, en het is dan ook echt donker. Dan wil je niet nog uren rijden naar je hotel. Voor de Grand Canyon kun je www.grandcanyonlodges.com proberen. De Bright Angel Lodge ligt prachtig en is heel betaalbaar.
Voor Bryce zijn er voldoende mogelijkheden dichterbij het park zoals de Bryce View lodge. Of kijk in Tropic.
Voor Zion is Springdale de beste uitvalsbasis. Dat scheelt je reistijd en parkeerkosten. De Zion Park Motel is een van de goedkopere opties.
Na Las Vegas kun je via Death Valley naar Yosemite rijden. Dat is een prachtige route. Kijk eens voor die route en voor Yosemite in september in ons 2019-verslag.

Als je van Kingman komt is het niet heel ver rijden naar de Grand Canyon. Daar zou dan 1 overnachting voldoende kunnen zijn. Dat geeft je tijd om een overnachting in Page te doen.

De route is nu wat onlogisch opgeschreven, schrijf het eens per dag in de van-naar vorm uit, dus zo:

16-9-2022 Las Vegas - Death Valley/Lone Pine
17-9-2022 Lone Pine - Lee Vining (bezoek Bodie en Mono Lake)
18-9-2022 Lee VIning - Yosemite (Tioga Pass)
19-9-2022 Yosemite
20-9-2022 Yosemite - San Francisco
21-9-2022 San Francisco (Alcatraz + 18:30 auto terug)

Voor accommodatie in Yosemite zie www.travelyosemite.com.

Marianne
Stokkie&Syll
Amerika-newbie

Re: LA to SF | Laatste 5 dagen Las Vegas to San Fran

Allereerst bedankt voor de snelle reactie! Het reisschema in de eerste post is aangepast. Hopelijk is het zo duidelijker :D .

Dichter bij de parken hebben we zeker naar gekeken, maar de accomodaties waren of niet beschikbaar of buiten budget. De tip m.b.t. Page gaan we zeker naar kijken, die komt inderdaad ook vaak terug in de reisverslagen op dit forum.

Jullie 2019 verslag hadden we toevallig net gelezen. In die route komen jullie niet langs Sequoia NP. Is het niet zonde om die over te slaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sequoia en Kings Canyon zijn erg mooi. als je daar naar toe wilt heb je geen tijd voor Yosemite. Je kunt dan nog wel de mooie route via de Tioga Pass rijden. Kijk dan voor Sequoia naar een overnachting in Grant Village (tentcabin of cabin). Wij waren daar in onder andere 2006 en 2013. En in 2017 hebben we daar gekampeerd.
Ik zou als ik jullie was toch nog eens kijken naar andere accommodatie. Het kan zijn dat er nog iets vrij komt. Ik neem aan dat alles nog geannuleerd kan worden?
Ik weet niet wat jullie budget is, maar voor 129 dollar (ex tax) zit je al in Springdale.

Denk er aan dat je in het Labor Day weekend in LA zit. Een pretpark lijkt me dan niet zo handig. Overigens is Universal veel meer dan een pretpark; ik vind zelf zaken als de studio tour en Animal actors show etc erg leuk.
Je kunt overwegen om in plaats van Universal een tour te doen bij Warner Bros. Dat kost je geen hele dag en het is erg leuk. Wel op tijd reserveren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 jun 2022, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Volgens mij heeft de Zion Motel in Springdale nog wel kamers beschikbaar op jullie data. Veel goedkoper in Springdale (en omgeving) kun je het niet krijgen en is wel de beste locatie, veel beter dan Hurricane. Die zou ik sowieso meteen boeken.

In Tropic helemaal niets betaalbaars beschikbaar op jullie data? Is ook een veel betere locatie dan Hatch.

En ja, Sequoia is ook heel mooi…. Maar om die nog toe te voegen in de route die je nu hebt, wordt nogal gehaast overal. Dan zul je iets anders moeten laten vallen.
Laatst gewijzigd door josea op 09 jun 2022, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

josea schreef:
09 jun 2022, 08:09
Volgens mij heeft de Zion Motel in Springdale nog wel kamers beschikbaar op jullie data.
Ik had het net gecheckt. :wink:
een aanrader wat mij betreft. Je kunt met de shuttlebus naar het park. Geen probleem met het vinden van een parkeerplaats, en geen parkeergeld als je in Springdale wilt parkeren.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:

Weet je dat je een toegangsreservering voor Yosemite N.P. nodig hebt, als je niet in het park overnacht?

Je zou kunnen overwegen van San Diego naar Grand Canyon N.P. via Joshua Tree N.P. te rijden. Je zult niet veel tijd voor het park hebben maar het lijkt me mooier dan de hele dag interstate rijden en het is niet veel langer in rijtijd en afstand. Overnachten kan in Needles of Lake Havasu City.

Ik ben het eens met de opmerkingen over de overnachtingsplaatsen. Het is inderdaad vroeg donker en dan wil je, behalve in stad of dorp om te gaan eten, niet meer rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Flagstaff naar de Grand Canyon is anderhalf uur rijden, ongeveer 125 kilometer enkele reis. Ik zou echt iets dichterbij zoeken, drie uur reizen over een niet echt sensationele route is zonde van je tijd en benzine.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 10 jun 2022, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Stokkie&Syll
Amerika-newbie

Allemaal wederom bedankt voor de goede tips!
Hierbij weer even een korte update..

De dubbele overnachting in Flagstaff is geannuleerd en daarvoor hebben we 1 overnachting in de Bright Angel lodge kunnen boeken en 1 overnachting in Page waar we een bezoek willen brengen aan Gunfighter Canyon.
Wat betreft Zion NP twijfelen we nog, het half uurtje extra rijden vanuit Hurricane vinden we beiden niet erg (net zoals het vroeg opstaan). Maar toch is het ook wel lekker om nagenoeg in het park wakker te worden. In combinatie met het fijne hotel dat we nu geboekt hebben is het een lastige afweging om te maken.

De tips met betrekking tot Hatch en Yosemite bekijken we de komende dagen :thumbup:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gunfighter Canyon zou ik niet doen, in Las Vegas kan je ook schieten als je dat persé wil, en die dag in Page is beter te besteden met een bezoek aan bv Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam b.v. in mijn opinie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer