Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lidelied: schema / routeplanning eind april/mei.
Reis Lidelied: schema / routeplanning eind april/mei.
Hallo hierbij onze routeplanning. Heeft iemand nog tips voor activiteiten, routes of leuke eetgelegenheden dan horen we het graag!
Aangegeven met --> zijn onze reisdagen.
Dag 1: Amsterdam - LA (Hollywood)
Dag 2: LA - (Farmers market, Beverly Hills, Venice Beach)
Dag 3: LA - (ochtend Warner Bros - Middag Mull Holland Drive)
Dag 4: La --> Joshua Tree (wandelingen en auto door het park, overnachten in Twenty nine palms)
Dag 5: Joshua Tree --> Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon (fietsen gehuurd)
Dag 7: Grand Canyon - Page (Horseshoe bend)
Dag 8: Page/ antelope canyon in ochtend (middag misschien Lake Powell)
Dag 9: Page --> Monument Valley (slapen dichtbij park, in de namiddag de deluxe tour)
Dag 10: Monument Valley --> Moab (eventueel ochtend Wild Cat trail en onderweg Valley of the God/ Mexican Hat)
Dag 11: Moab (weten we nog niet)
Dag 12: Moab (reservering voor Arches)
Dag 13: Moab --> Bryce
Dag 14: Bryce
Dag 15: Bryce --> Zion (mount Carmel Highway)
Dag 16: Zion (misschien fietsen huren?)
Dag 17: Zion --> Las Vegas (vanuit st. George)
Dag 18: LAS VEGAS (highlights)
Dag 19: LAS VEGAS --> Death Valley (overnachten in Lone pine)
Dag 20: LONE PINE - Sequoia
Dag 21: Sequoia/ Kings Canyon
Dag 22: Sequoia --> Yosemite
Dag 23: Yosemite
Dag 24: Yosemite
Dag 25: Yosemite --> San Francisco ( avondtour Alcatraz)
Dag 26: San Francisco (willen graag fietsen huren en naar de golden gate bridge fietsen)
Dag 27: San Francisco
Dag 28: San Francisco --> highway 1 tot Morro Bay
Dag 29: Vervolg Highway 1 / Santa Barbara (Slapen vlakbij Santa Monica)
Dag 30: Vlucht naar Hawaii
Aangegeven met --> zijn onze reisdagen.
Dag 1: Amsterdam - LA (Hollywood)
Dag 2: LA - (Farmers market, Beverly Hills, Venice Beach)
Dag 3: LA - (ochtend Warner Bros - Middag Mull Holland Drive)
Dag 4: La --> Joshua Tree (wandelingen en auto door het park, overnachten in Twenty nine palms)
Dag 5: Joshua Tree --> Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon (fietsen gehuurd)
Dag 7: Grand Canyon - Page (Horseshoe bend)
Dag 8: Page/ antelope canyon in ochtend (middag misschien Lake Powell)
Dag 9: Page --> Monument Valley (slapen dichtbij park, in de namiddag de deluxe tour)
Dag 10: Monument Valley --> Moab (eventueel ochtend Wild Cat trail en onderweg Valley of the God/ Mexican Hat)
Dag 11: Moab (weten we nog niet)
Dag 12: Moab (reservering voor Arches)
Dag 13: Moab --> Bryce
Dag 14: Bryce
Dag 15: Bryce --> Zion (mount Carmel Highway)
Dag 16: Zion (misschien fietsen huren?)
Dag 17: Zion --> Las Vegas (vanuit st. George)
Dag 18: LAS VEGAS (highlights)
Dag 19: LAS VEGAS --> Death Valley (overnachten in Lone pine)
Dag 20: LONE PINE - Sequoia
Dag 21: Sequoia/ Kings Canyon
Dag 22: Sequoia --> Yosemite
Dag 23: Yosemite
Dag 24: Yosemite
Dag 25: Yosemite --> San Francisco ( avondtour Alcatraz)
Dag 26: San Francisco (willen graag fietsen huren en naar de golden gate bridge fietsen)
Dag 27: San Francisco
Dag 28: San Francisco --> highway 1 tot Morro Bay
Dag 29: Vervolg Highway 1 / Santa Barbara (Slapen vlakbij Santa Monica)
Dag 30: Vlucht naar Hawaii
Laatst gewijzigd door Lidelied op 29 mar 2022, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reisschema / routeplanning eind april/mei
Mooie route!
Jullie gaan vroeg in het jaar. Dat is wel goed om te weten. Want zou je wat later gaan dan is de route via de Tioga Pass aan te raden maar de kans dat die open is, is klein.
Het enige wat ik echt zou aanpassen is de twee nachten Bryce. Aan 1 nacht heb je daar wel voldoende, en dan kan je een overnachting in Torrey (Capitol Reef) doen. Dat geeft je meer tijd voor Moab, en ook meer tijd voor bijvoorbeeld Goblin Valley of Little Wild Horse Canyon, en natuurlijk voor Capitol reef. Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons bezoek daar in mei. Tussen Torrey en Bryce heb je dan tijd om naar de Lower Calf Creek fall te lopen. Zie daarvoor en voor Capitol Reef en Little Wild Horse Canyon (en Arches) ons 2019-verslag.
Wat bedoel je met St George bij dag 17? Doe je Zion vanuit St George? Dat zou ik zeker niet doen; dat is te ver rijden, en je bent extra tijd en (parkeer)geld kwijt voor een bezoek aan Zion. Als je de eerste nacht in Springdale overnacht en dan in St George kan het wel. Tussen St George en Las Vegas heb je dan tijd voor Valley of Fire.
Wij overnachten meestal in de parken en dan is er weinig keuze wat betreft restaurants. In Lone Pine vind ik de Merry GO Round leuk en lekker (zie hier) of ga naar Season's (zie hier), in Moab is de Brewery een aanrader. Of Pasta Jay's. Maar goed, die ervaring is allemaal wel van enkele of meerdere jaren geleden.
In Yosemite is fietsen of raften erg leuk om te doen. Ik weet niet of raften in mei al kan, maar dat kun je ter plekke bekijken. Voor wandelingen kun je eens mijn wandelsite bekijken.
In SF vonden wij de avondtour naar Alcatraz een aanrader. De gewone tour is ook leuk, maar bij de avondtour heb je veel extra's.
In Monument Valley kun je met de auto de Valley Drive doen (mag officieel niet met een huurauto), maar de Wildcat Trail lopen is ook prachtig. En een betere keus als de weg er slecht bij ligt.
Marianne
Jullie gaan vroeg in het jaar. Dat is wel goed om te weten. Want zou je wat later gaan dan is de route via de Tioga Pass aan te raden maar de kans dat die open is, is klein.
Het enige wat ik echt zou aanpassen is de twee nachten Bryce. Aan 1 nacht heb je daar wel voldoende, en dan kan je een overnachting in Torrey (Capitol Reef) doen. Dat geeft je meer tijd voor Moab, en ook meer tijd voor bijvoorbeeld Goblin Valley of Little Wild Horse Canyon, en natuurlijk voor Capitol reef. Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons bezoek daar in mei. Tussen Torrey en Bryce heb je dan tijd om naar de Lower Calf Creek fall te lopen. Zie daarvoor en voor Capitol Reef en Little Wild Horse Canyon (en Arches) ons 2019-verslag.
Wat bedoel je met St George bij dag 17? Doe je Zion vanuit St George? Dat zou ik zeker niet doen; dat is te ver rijden, en je bent extra tijd en (parkeer)geld kwijt voor een bezoek aan Zion. Als je de eerste nacht in Springdale overnacht en dan in St George kan het wel. Tussen St George en Las Vegas heb je dan tijd voor Valley of Fire.
Wij overnachten meestal in de parken en dan is er weinig keuze wat betreft restaurants. In Lone Pine vind ik de Merry GO Round leuk en lekker (zie hier) of ga naar Season's (zie hier), in Moab is de Brewery een aanrader. Of Pasta Jay's. Maar goed, die ervaring is allemaal wel van enkele of meerdere jaren geleden.
In Yosemite is fietsen of raften erg leuk om te doen. Ik weet niet of raften in mei al kan, maar dat kun je ter plekke bekijken. Voor wandelingen kun je eens mijn wandelsite bekijken.
In SF vonden wij de avondtour naar Alcatraz een aanrader. De gewone tour is ook leuk, maar bij de avondtour heb je veel extra's.
In Monument Valley kun je met de auto de Valley Drive doen (mag officieel niet met een huurauto), maar de Wildcat Trail lopen is ook prachtig. En een betere keus als de weg er slecht bij ligt.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Lidelied: schema / routeplanning eind april/mei.
Ik verwacht een vroege opening van de Tioga Pass. Als hij inderdaad in mei open is, zou je op een van de dagen Yosemite de Tioga Road heen en weer kunnen rijden. Doorrijden tot aan Lee Vining om een kijkje te nemen bij Mono Lake is ook mooi.
Heb je iets aan de tips?
Marianne
Heb je iets aan de tips?
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weinig tijd voor Death Valley, terwijl dat best een mooie periode is qua temperatuur.
Ik zou zelf Sequoia overslaan en meer tijd nemen voor DV, in deze route.
Ik zou zelf Sequoia overslaan en meer tijd nemen voor DV, in deze route.
bedankt voor de tip! als we wel naar sequoia willen wat zou dan een mooie uitvalsbasis zijn qua plaats om te overnachten om het park te bekijken.
- bedeve
- Amerika-expert
Helemaal met je eens.
Het is de laatste periode om Death Valley en ook Joshua Tree nog in kleur te zien ,
Wat zou je dan in Sequoia ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou de 1ste nacht bijv. in Three Rivers overnachten. De volgende dag het park bezoeken en daarna doorrijden naar Grant Grove Village bij de noordelijke uitgang. Misschien dat er nog een cabin vrij is. GGV ligt ook wat gunstiger t.o.v. Yosemite.
Als je toch onderlangs gaat zou ik Seki zeker bezoeken. Wij vonden o.a. de trail naar de Tonopah Falls erg mooi.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- bedeve
- Amerika-expert
Tsja , wat moet ik er aan uitleggen @Lidelied ?
De natuur heeft kleuren.
En verderop in het seizoen wanneer de zon aan kracht toeneemt "verbrandt " de natuur en daarmee ook de kleuren.
Death Valley en Joshua Tree zijn wintergebieden.
Eind februari is de natuur er echt in bloei zoals dat rond mei bij ons is.
Daarna neemt het af . Eind april / begin mei is echt de laatste kans om het nog in kleur te zien.
Voor mij reden om tussen mei en eind september niet in het zuidwesten van de VS te komen.
In onze herfst gaat daar de natuur zich weer herstellen en komt de kleur weer terug
De natuur heeft kleuren.
En verderop in het seizoen wanneer de zon aan kracht toeneemt "verbrandt " de natuur en daarmee ook de kleuren.
Death Valley en Joshua Tree zijn wintergebieden.
Eind februari is de natuur er echt in bloei zoals dat rond mei bij ons is.
Daarna neemt het af . Eind april / begin mei is echt de laatste kans om het nog in kleur te zien.
Voor mij reden om tussen mei en eind september niet in het zuidwesten van de VS te komen.
In onze herfst gaat daar de natuur zich weer herstellen en komt de kleur weer terug
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Over Zion :
Mijn keuze is dan Hurricane boven St.George
Verblijven in Hurricane ook is vele malen leuker dan in Springdale hoewel dat een paar miles dichter bij Zion is.
Biedt veel meer keuze in winkels, restaurants en hotels .
Maar dat is niet mijn enige reden.
Kijk eens via YouTube naar de Kolob Canyons .
De westelijke uitloop van Zion.
Dezelfde natuur , schitterende hike mogelijkheden en tegelijkertijd veel rustiger dan Zion.
De Kolob Canyons zijn gewoon onderdeel van het National Park
hieronder filmpje , de weg heb ik eind januari gereden .
toen zag ie er anders uit
Mijn keuze is dan Hurricane boven St.George
Verblijven in Hurricane ook is vele malen leuker dan in Springdale hoewel dat een paar miles dichter bij Zion is.
Biedt veel meer keuze in winkels, restaurants en hotels .
Maar dat is niet mijn enige reden.
Kijk eens via YouTube naar de Kolob Canyons .
De westelijke uitloop van Zion.
Dezelfde natuur , schitterende hike mogelijkheden en tegelijkertijd veel rustiger dan Zion.
De Kolob Canyons zijn gewoon onderdeel van het National Park
hieronder filmpje , de weg heb ik eind januari gereden .
toen zag ie er anders uit
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de cabins in Grant Grove Village mooi en goed gelegen Kijk eens in ons 2013-verslag voor onze ervaring in het park.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 5050 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-