Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jordy1994: van Las Vegas naar Salt Lake City.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Jordy1994: van Las Vegas naar Salt Lake City.

Bericht door Jordy1994 »

Hallo allen,

In 2019 zijn wij voor het eerst op reis naar de VS gegaan. We deden toen met een camper het klassieke rondje vanaf San Francisco. Het idee is om volgend jaar weer te gaan. We hebben wel een route op het oog maar er kan vast nog wel wat aan verbeterd worden. Het idee is om op 19 mei naar Las Vegas te vliegen en na 2 overnachtingen daar de camper op te halen om op 9 juni in Las Vegas te eindigen. De must sees en dos voor ons zijn:
- volle dag Las Vegas
- Grand Canyon aangezien een iemand van het reisgezelschap nog nooit in de VS is geweest wil hij dit toch wel graag zien.
- Yellowstone national park.
Daarnaast willen we de afstand per dag zo beperkt mogelijk houden. Reisdagen van meer dan 300 km hebben we liever zo min mogelijk.
Het idee is als volgt:

19 mei vlucht AMS naar LV
20 mei Las Vegas
21 mei camper ophalen en naar Kingman
22 mei: Kingman - Grand Canyon
23 mei Grand Canyon - Monument Valley
24 mei MV - Moab
25 mei Moab
26 mei Moab
27 mei Moab - Colorado national monument
28 mei CNM - Dinosaur NM
29 mei Dinosaur NM - Flaming Gorge
30 mei Flaming Gorge - Bear Lake state park
1 juni Bear Lake SP - Grand Teton
2 juni GT
3 juni GT - Yellowstone
4 juni Yellowstone
5 juni Yellowstone
6 juni Yellowstone
7 juni Yellowstone - tussenstop
8 juni tussenstop - Salt Lake City
9 terugvlucht naar huis.

Mochten jullie nog suggesties hebben voor spreiding van de dagen en bestemmingen dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor het meedenken
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jordy van Las Vegas naar Salt Lake City

Bericht door IngridZw »

Mooie route. Er valt m.i. niet veel aan toe te voegen. Het enigste dat misschien te overwegen is is een overnachting minder tussen Moab en Grand Teton ten gunste van een overnachting in Capitol Reef. Dus vanuit Monument Valley naar Capitol Reef en vervolgens naar Moab. De weg van MV naar CR (incl, Moki Dugway) is prachtig. Eén van de mooiste wegen die we hebben gereden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Jordy1994
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy1994 »

Oké bedankt voor de tip. Welke plek zou dan het beste weg gelaten kunnen worden tussen Moab en GT naar jou mening ? (In de zin van het minst de moeite waard)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben een groot fan van Capitol Reef en van de Ut95, dus ik zou het ook mooi vinden om dat stuk mee te nemen. Er is tijd genoeg om de route tussen Moab en Grand Teton iets in te korten. Je hoeft natuurlijk niets te laten vallen, alles wat je noemt ligt op de route, dus iets schuiven met de overnachtingsplaatsen is voldoende.
Waar wil je overnachten in Grand Teton? In het park zelf? Of misschien ook een nacht in Jackson? En heb je al nagedacht over de campings in Yellowstone? Voor Yellowstone kun je de campings van Xanterra nu al vastleggen, de andere campings zoek je via recreation.gov, ik denk dat dat 6 maanden van te voren kan., Check dat eens op de NPS-site.
Hou er rekening mee dat het in juni nog fris kan zijn in Yellowstone. en dat je ook nog kans hebt op sneeuw.
En als je gaat schuiven: let op dat het in het Memorial Day weekend druk is overal.

Je schrijft dat je eindigt in Las Vegas, maar je bedoelt Salt Lake City neem ik aan?

Marianne
Jordy1994
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy1994 »

Ja we eindigen inderdaad in SLC. Type foutje :D . Voor Grand Teton heeft het wel de voorkeur om in het park te overnachten.
Had inderdaad gelezen dat het weer in Yellowstone nog alle kanten op kan. Ik vroeg mij nog wel af of het nodig zou zijn om de camper voor Yellowstone winterproof te laten maken of is dat in deze periode eigenlijk niet meer nodig?

Ik zal verder nog eens kijken of er wat te schuiven valt om o.a. de UT95 mee te nemen.
In ieder geval allen bedankt voor de tips zover!
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik weet niet hoeveel tijd je nodigt hebt voor Dinosaur en hoeveel tijd je eraan wilt besteden maar anders zou ik de overnachting bij Flaming Gorge eruit halen en daar alleen een tussenstop maken. Ik moet zeggen dat wijzelf deze route niet hebben gereden (wij zijn via SLC gereden) maar ik weet wel dat de meesten onderweg 1 of 2 keer overnachten.

Ik weet niet hoe groot de kans is dat het sneeuwt in juni in Yellowstone maar wij hadden in die periode prachtig weer. Alle dagen een strakblauwe lucht.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Jordy1994: van Las Vegas naar Salt Lake City.

Bericht door jojostravelusa »

Als je wel overnacht bij Flaming Gorge, ga dan op de camping Bob Scott staan. Wij stonden er in 1995 en vonden het heel mooi.
https://www.fs.usda.gov/recarea/htnf/re ... ecid=65248
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je zou een dag (voor Capitol Reef N.P.?) kunnen winnen door van Flaming Gorge N.R.A. naar Grand Teton te rijden en Bear Lake S.P. te bewaren voor de stop tussen Yellowstone N.P. en Salt Lake City. Je hebt dan wel twee rijdagen van >300km, maar dat moet naar mijn mening goed te doen zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Jordy1994
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordy1994 »

Bedankt voor de input. Ik ga er nog even mee aan de slag. En die tip voor de camping bij Flaming Gorge zal ik zeker onthouden.
Jordy1994
Amerika-ontdekker

Dagindeling Yellowstone

Bericht door Jordy1994 »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Hallo allen,

Tijdens onze camperreis bezoeken we ook Yellowstone. Ik vroeg mij af of de dagindeling die we hadden bedacht een beetje logisch is in de zin van, kan het allemaal op een dag of is het programma te vol.
We komen vanuit Grand Teton en verblijven eerst twee nachten op Madison campground, dan één nacht op Mammoth campground en daarna weer in Grand Teton om de afstand op de dag er na te beperken. We hebben dus 3,5 dagen in Yellowstone.

De indeling is als volgt:
Dag 1:
West Thumb geyser basin
Yellowstone lake
Hayden valley
Grand canyon of the Yellowstone

Dag 2:
Old faithful en upper geyser basin
Biscuit en black sand geyser basin
Grand prismatic spring

Dag 3:
Norris geyser basin
Mammoth hotsprings
Evt Tower fall/deel Lamar valley

Dag 4:
Lamar valley
Zaken die eerder gemist zijn of nog eens willen zien

Is dit een beetje te doen of zijn sommige dagen te vol?
Dag 1 is op 30 mei en dag 4 op 2 juni.

Hoor graag jullie advies.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dagindeling Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

In het schema in je routetopic had je een dag meer voor Yellowstone, maar dat is gewijzigd?
Theoretisch kan het zeker wat je planning betreft, maar in de praktijk wil het nog wel eens tegenvallen. Je moet echt tijd vrijhouden voor onverwachte zaken: bizons op de weg, wegwerkzaamheden, wachten voor een geiser om uit te barsten etc.
Het is gelukkig lang licht in juni, maak daar gebruik van.

Dag 1
Je hebt die dag geen tijd meer voor Grand Teton nodig? Dan moet dit wel lukken. Ga je van Canyon via Norris naar Madison? Mocht je die dag nog tijd over hebben dan zou je dan ook een poging kunnen wagen voor een bezoek aan Norris; onze ervaring is dat het lastig is om daar een parkeerplek te vinden, dus het is niet gek om het vaker te proberen. Vlak na de ingang van Yellowstone heb je rechts een parkeerplaats; leuk om even te stoppen en naar de Moose Fall te lopen. Bij Lake is het aardig om een stukje richting de east entrance te rijden. Leuk om daar te pelikanen te zien, en misschien een stukje van de Storm Point trail te lopen. Maar de uitzichten vanaf de weg zijn ook al mooi. De general store bij Fishing bridge heeft een ruim assortiment.
Als je wilt wandelen bij de Grand Canyon dan moet je daar wel rekening mee houden qua tijd.

Dag 2
Dit is een druk gebied, dus doe de dingen waar het echt heel druk is - de wandeling naar het uitzichtpunten over de Grand Prismatic Spring en het geisergebied met de Grand Prismatic Spring - zo vroeg mogelijk. Of juist laat op de dag. Dat geldt ook voor het gebied rond Old Faithful.
Informeer op dag 1 bij een visitor center naar de tijden dat de geisers uitbarsten, dan kun je daar eventueel je planning voor deze dag op aanpassen, Een bezoek aan de Great Fountain Geyser is een mooie ervaring (zie hier voor een van onze bezoeken daaraan). Je moet met een marge rekening houden, de voorspelling is niet heel nauwkeurig, maar als je er met de camper bent kun je je tijdens het wachten natuurlijk wel vermaken. Even op en neer lopen naar de White Dome Geyser kan ook.
Als je Biscuit Basin bezoekt is het aardig om even door te lopen naar de Mystic falls. Je kunt een rondje lopen of via dezelfde weg terug. Wij deden dit in 2017, zie hier ons verslag.

Dag 3
Het is mooi om de Lamar Valley mee te nemen maar het is ook niet gek om dat de volgende dag te doen, en dan zo vroeg mogelijk vertrekken. Dat geeft je meer kans op het zien van wildlife.
Onderweg is de wandeling naar Trout Lake leuk om te doen. En de Yellowstone River Picknick Area Trail.

Je kunt dit soort vragen ook in je routetopic stellen, dan heb je alles bij elkaar. :thumbup:

Marianne
Jordy1994
Amerika-ontdekker

Re: Dagindeling Yellowstone

Bericht door Jordy1994 »

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ja oorspronkelijk hadden we den dag extra. We gingen toen uit van een one way tussen las Vegas en salt lake city. Er waren echter geen campers voor die optie beschikbaar waardoor we kozen voor een rondje vanuit Las Vegas.

We staan ervoor 1,5 dagen in Grand Teton. Dat zal denk ik wel voldoende voor de Highlights als jenny lake met de hidden falls, moose ponds en eventueel Heron pond. We verblijven daar op Signal Mountain campground

Ja het idee is inderdaad om vanuit Canyon langs Norris richting Madison te gaan. Mochten we tijd hebben dan kunnen we daar alvast langs.

Verder nog bedankt voor de tips voor stops voor onderweg. Zo kunnen we er ongetwijfeld een toptijd van maken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer