Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Lianne1989 »

Dag allen,

Ondertussen hebben we al twee mooie reizen mogen maken in het Zuidwesten. De eerste keer SF, LA, LV en alles er zo'n beetje tussen in (Page, Zion, Bryce, Grand Canyon). De tweede reis SF, Yosemite, LV, Moab, LV en alles ertussen.

Nu vinden we eigenlijk dat we nog wel een keer naar Yellowstone moeten. Echter zitten we nu met een dochter van nu bijna 2 jaar. Ik weet niet wanneer het weer mogelijk is om op reis te gaan die kant op. Maar we hebben nu wel rekening te houden met haar. Hebben jullie met jullie ervaring goede opties voor Yellowstone, het liefst met een bezoek aan Las Vegas. Ik zie dat die afstand best groot is. Dus ik dacht misschien vanuit Salt Lake City en dan een one-way maar is misschien wel weer duurder met autohuur en vliegtickets.

Ben benieuwd of iemand goede opties heeft voor een mooi rondje, of one-way. :-)
We kunnen vast maar beginnen met plannen en dan later zien wanneer we het werkelijk kunnen gaan doen!
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lianne ; Yellowstone en Las Vegas

Bericht door Diederik52 »

Beste Lianne, er zijn zeer veel onderwerpen die precies over jouw vraag gaan. Gewoon even lezen!
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Re: Reis Lianne ; Yellowstone en Las Vegas

Bericht door Lianne1989 »

Dat heb ik zeker al gedaan maar kwam nog niet iets soortgelijks tegen waar ook meegedacht werd met jonge kinderen. Waardoor ik toch besloot een eigen bericht te maken. :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Je vroeg naar ideeën voor een rondje. Daarvoor is het toch niet gek om eens wat topics door te lezen. Er zijn recent best wat topics geweest waarin zowel Yellowstone als Las Vegas in voorkomen.
Een kind van twee is al snel tevreden, daar hoef je qua route niet echt rekening mee te houden. Zorg wel voor voldoende rustmomenten.
Voor routesuggesties is het wel handig/nodig om te vermelden hoe lang jullie willen gaan, in welk deel van het jaar, en of je met een camper of auto wilt reizen.

Wij hebben Yellowstone inmiddels 5 keer bezocht, altijd in combinatie met Las Vegas. Misschien heb je iets aan aan onze verslagen voor mogelijke routes en voor Yellowstone zelf.

Marianne
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Emootje »

Wij willen in 2023 naar LV en Yellowstone. We zijn er al geweest hoor maar onze zoons nog niet.
Voorlopig plan: rechtstreekse vlucht op LV, auto halen en de eerste nacht in St. George doorbrengen (boodschappen doen, eten, slapen.)
Daarna door naar Salt Lake City, daar weer nachtje en dan door naar Grand Teton en Yellowstone.
Vanuit Yellowstone weer naar LV en daar de resterende dagen vertoeven. Reisduur: dag of 12.

Ik zou vooral nog veel gaan lezen inderdaad, er is zoveel moois te zien onderweg...
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Lianne1989 »

@Emootje; Ook omdat je bewust naar Las Vegas wil? Lijkt me een race tegen de klok. Maar met oudere kinderen misschien te doen door een aantal lange reisdagen te maken.

Ik twijfel nu toch over een rondje SLC of rondje Denver, gezien de drop off kosten met de auto bij een one-way. En de best wel flinke extra reistijd om naar Las Vegas te kunnen. Maar we vonden Las Vegas toch iets speciaals hebben en zouden daar graag in een leuk hotel met mooi zwembad afsluiten. Ik weet niet of er rondom Denver of Salt Lake City ook meer 'resort' achtige plekken zijn?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt waarschijnlijk inderdaad drop off kosten, hoewel het de moeite loont om dat een uit te zoeken. Tussen LA en Denver zijn er soms geen drop off kosten. Maar een combinatie met SLC leidt voorover ik weet wel altijd tot drop off kosten.
Gezien de opmerking over het resort neem aan dat jullie niet met een camper gaan?
En heb je al enig idee in welke tijd van het jaar jullie willen gaan? En welk jaar? En hoe lang? Er is immers zo niets te zeggen over een route. Jammer dat je niet op mijn vragen bent ingegaan.

Mocht de reis voor volgend jaar zijn, hou er dan rekening mee dat de reserveringen voor 2022 al sinds juni dit jaar mogelijk zijn, en dat daarom veel van de goedkopere opties in het park al volgeboekt zullen zijn. Maar dat hangt natuurlijk ook weer af van het seizoen waarin jullie willen reizen.
Heb je al een idee hoe lang je in Yellowstone zou willen blijven?
Als je een week of 3 hebt kun je op de route tussen Yellowstone en Las Vegas nog de nodige stops maken zodat het niet allen maar rijdagen zijn. Denk bijvoorbeeld aan Valley of Fire, Snow Canyon, Kolob Canyon, of nog wat oostelijker; Capitol Reef, Vernal, Dinosaur, etc, etc.

Ik moet zeggen dat ik de plannen van @Emootje ook wel wat ambitieus vind.
Dat zou er ongeveer zou uitzien?

dag 1 naar St George
dag 2 St George - Salt Lake City
dag 3 Salt Lake City - Grand Teton
dag 4 Grand Teton
dag 5 Grand Teton - Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Salt Lake City
dag 10 Salt Lake City - Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas

Een paar dagen extra zou niet gek zijn. De I15 is erg oninteressant, behalve dan het eerste deel. Het zou mooi zijn als je dat kunt vermijden. Aan de andere kant kun je wel lekker doorrijden en je tijd ergens anders besteden.

Lianne, met een kleine drie weken is zoiets mogelijk:
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas - St George
dag 3 St George - Salt Lake City
dag 4 Salt Lake City (Antelope Island?)
dag 5 Salt Lake City - Jackson
dag 6 Jackson
dag 7 Jackson - Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 12 Yellowstone - ?
dag 13 ? - Torrey
dag 14 Torrey
dag 15 Torrey - Kanab
dag 16 Kanab - Las Vegas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Las Vegas

Marianne
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Lianne1989 »

Dank voor het meedenken Marianne!

Als corona het allemaal toelaat denken we aan volgend jaar eind mei/juni of september. Voor Yellowstone is september denk ik beter. En misschien dan ook om nog accommodaties te kunnen boeken in Yellowstone. Die zijn denk ik wel gratis te annuleren net als in andere NP's?

Onze vorige twee rondreizen in dit gebied waren 18 dagen en dat is wel goed bevallen. Eventueel uitloop tot maximaal 19/20 dagen. Ook afhankelijk van de mogelijke ticketprijzen. We willen wel graag rechtstreeks vliegen dus Las Vegas zou dan goed uitkomen. Ik ga eens aan de slag met je tweede voorstel.

Heb je nog advies wat ik voor Yellowstone het beste kan aanhouden qua accommodaties? Het heeft inderdaad, ondanks onze dochter, denk ik toch de voorkeur om weer met een auto en hotels te gaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had je al naar onze verslagen verwezen. Kijk bijvoorbeeld eens naar dat van 2015; toen zaten we er op meerdere locaties.
Ik vind minimaal één overnachting bij Old Faithful wel een must. De OF Lodge en de Snowlodge daar hebben redelijk betaalbare cabins. Je zit dan ideaal voor Old Faithful en veel andere geisers. Mooi om daar tegen de avond rond te lopen, of vroeg in de ochtend (zie ook ons 2017-verslag voor os verblijf daar).
Wij waren ook erg gecharmeerd van Roosevelt.
En ja, alles is gratis te annuleren, tot 30 dagen voor aankomst. Zie voor meer informatie www.yellowstonenationalparklodges.com.

Ik denk dat juni drukker is, maar je hebt wel (veel) langere dagen, en ik denk toch ook wel beter/warmer weer.

Zie ons 2019-verslag voor bijvoorbeeld Snow Canyon, het Kolob-deel van Zion, en Capito Reef in september.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Lianne1989 »

Heb van het weekend inderdaad al zitten neuzen op jullie site! Snow Canyon zijn we geweest, Kolob Canyons was gesloten toen we er langskwamen in 2018. Dus die kunnen we wel goed meepakken.

Ik ga eens kijken naar de mogelijkheden nog in Yellowstone. Maar ik dacht dat nog niet alles daar toegankelijk is als je te vroeg in het seizoen gaat (bijvoorbeeld eind mei al).

Mijn eerste opzet ziet er zo uit:

Dag 1 Luchthaven - Las vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Kolobs Canyon - Cedar City
Dag 4 Cedar City - Salt lake City
Dag 5 Salt Lake City
Dag 6 Salt Lake City - Jackson
Dag 7 Jackson
Dag 8 Jackson - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone - ..
Dag 14 .. - Bryce
Dag 15 Bryce
Dag 16 Bryce- Falley of Fire- Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Luchthaven
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit. Van Yellowstone naar Bryce is wel een forse afstand. Hebben jullie de UT12 al eens gereden?
Misschien is het niet gek om vanuit SLC eerst naar Yellowstone te gaan, met misschien een stop bij Craters of the Moon. En dan na Yellowstone naar Grand Teton, Dan is de de route naar Brye al iets korter.
In September is Valley of Fire mooi om te bezoeken, hoewel het nog wel warm zal zijn dan.

Juni en september hebben allebei hun voor- en nadelen. Zie hier de openings- en sluitingsdata van de voorzieningen geven al een goed beeld van wat een goede tijd is voor een bezoek.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

Je zou van Salt Lake City naar Yellowstone N.P. kunnen rijden. De reistijd is nagenoeg hetzelfde. Grand Teton N.P. (Jackson) bezoek plan je na Yellowstone N.P. Op Dag 13 rijd je dan zo ver mogelijk richting Bryce N.P. en overnacht je ergens langs de I-15. Zo heb je dag 14 al grotendeels voor Bryce N.P.

Ik vind de tijd voor het mooie Valley Of Fire S.P. heel beperkt. De reistijd op dag 16, zonder stops voor tanken en lunch, is al vijf uur. Afhankelijk van je plannen in Bryce N.P. zou je op dag 15 in de namiddag naar Overton kunnen rijden, zodat je de volgende dag meer tijd hebt voor Valley Of Fire S.P. Alternatief is een overnachting in Overton op dag 16 en dan de volgende dag naar Las Vegas rijden. Wij sliepen in de North Shore Inn at Lake Mead , die overigens helemaal niet aan het meer ligt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Lianne1989 »

Ja jullie hebben gelijk, er moet een dag bij op de terugweg naar Las Vegas. Anders is het niet te doen.

Het voorstel om eerst naar Yellowstone te gaan ook nog naar gekeken. Maar van Jackson naar Old Faithul heb ik zonder stops ook al een reis van 5,5 uur te pakken. Dat is ook al fors. Dus denk dan toch op de heenweg langs Jackson en terug een extra dag inplannen. Heb even zitten zoeken naar plaatsen waar een beetje hotels beschikbaar zijn maar dat is nog best lastig. Ik zat nu te kijken naar Rock Springs en Duchesne. Maar dan kom ik nog niet lekker uit met Bryce inderdaad zoals één van jullie ook zei. Omdat het naar Las Vegas nog een flinke reis is en je eigen niet echt tijd hebt voor Valley of Fire. Hmm.

UT12 hebben we inderdaad gereden. Als ik kijk naar wat we nog een keer zouden willen doen dan is dat vooral Bryce of Zion. Lieft Bryce, al past Zion misschien iets beter qua afstand omdat je dan dichterbij Las Vegas zit. En dezelfde mooie wegen is ook weer een uitstapje opzich dus dat heeft ook de voorkeur als dat mee kan in de routes. Maar we hoeven (voor nu) bijvoorbeeld niet nog een keer naar Capitol Reef.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Emootje »

Lianne1989 schreef:
30 jul 2021, 14:48
Maar van Jackson naar Old Faithul heb ik zonder stops ook al een reis van 5,5 uur te pakken.
Valt mee hoor. Je rijdt door Grand Teton, prachtig park. Die 5,5 uur zijn om voor je er erg in hebt.
Ik zou de dagen LV op het eind zetten en Valley of Fire als dagtrip doen. Dan kun je zelf je dagindeling bepalen.

En onze reis ambitieus, tja. We zijn er al geweest, onze kids zijn intussen volwassen en we proberen de route dus wat op te breken.
Overigens is nog niks in beton gegoten hoor. Maar zeker als je een rechtstreekse vlucht naar LV hebt zou je al een stuk kunnen gaan rijden na aankomst en overnachten in een plaatsje richting SLC. Dat scheelt de volgende dag weer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat SLC - Old Faithful wordt bedoeld?
Heen en terug via Grand Teton is mooier, maar kost wel meer tijd.
Je hoeft vanuit SLC niet in één keer naar Yellowstone te rijden als je die 5,5 uur te veel vindt; stop bijvoorbeeld in West Yellowstone, dan kun je de volgende dag al vroeg het park binnen rijden.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lianne: Yellowstone NP en Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

Ik bedoelde inderdaad via Idaho Falls, niet via Grand Teton N.P. die eerste dag. Het idee daarbij is dat van Jackson naar Bryce N.P. een stuk korter is dan van Yellowstone N.P. naar Bryce N.P., zodat je dag 14 al grotendeels aan Bryce N.P. zou kunnen besteden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer