Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
woutertje6
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 sep 2010, 12:27

Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door woutertje6 »

Hi,

Ik ben met mijn vriendin op sabbatical sinds maart en willen onze reis eindigen in Amerika. Op dit moment zijn we in Peru en willen volgende week richting Amerika vliegen. Ik heb in 2011 zelf in Flagstaff (Arizona) gewoond voor 6 maanden. Nu wil ik graag een aantal nieuwe dingen bekijken en bepaalde bekende plekken opnieuw bezoeken met mijn vriendin.

We hebben nu de volgende route uitgestippeld en we willen vooral gewoon relax aan doen na een lange tijd reizen. Er zit een aantal lange reisdagen tussen, wat prima is, omdat we dan liever doorrijden zodat we ergens meer tijd hebben. We zijn vooral grote fans van natuur en een stuk minder van de stad. Onze terugvlucht moeten wij ook nog boeken maar willen ergens half september terugvliegen.

Een aantal vragen / opmerkingen :)
1. We willen Sedona doen als een dagtocht vanuit Flagstaff, of toch beter wat langer daar en een overnachting?
2. Is het nog de moeite waard om richting Glacier National park te rijden?
3. Op welke plekken zouden jullie aanraden om nog een dag langer te blijven?
4. We gaan heel specifiek de eerste dagen (en laatste dagen) naar Las Vegas om te relaxen, shoppen etc. We hebben deze tijd even nodig om bij te komen ;)
5. We gaan in Vegas bij de Walmart een tent en alle toebehoren kopen, omdat we ook wat willen kamperen in of vlakbij de nationale parken. Veel plekken zijn al vol maar op aantal plekken kunnen we nu zelfs nog reserveren.
6. Een optie is om vanuit Zion richting Death Valley, Yosemite en San Francisco te gaan, maar twijfelen omdat we dan wellicht een wat minder relax schema hebben. We zijn nog van plan om in de toekomst nog eens terug te gaan om bijvoorbeeld LA (en omgeving) via Highway 1 richting San Francisco te gaan)
7. Auto gaan we huren bij usareisen.de. Was 10 jaar geleden goedkoopste en nu volgens mij ook nog :)
8. We moeten alles nog gaan boeken en willen dit wel op korte termijn gaan doen omdat we anders bang zijn dat veel plekken vol zitten (zoals time slots bij Rocky Mountains NP


De route is nu als volgt:
Reisschema:
Dag: Datum: #: Locatie:
maandag 02-Aug 1 Lima - Las Vegas
dinsdag 03-Aug 2 Las Vegas
woensdag 04-Aug 3 Las Vegas
donderdag05-Aug 4 Las Vegas
vrijdag 06-Aug 5 Las Vegas - Flagstaff
zaterdag 07-Aug 6 Flagstaff - Sedona - Flagstaff
zondag 08-Aug 7 Flagstaff - Grand Canyon South Rim park
maandag 09-Aug 8 Grand Canyon.
dinsdag 10-Aug 9 Grand Canyon South Rigde
woensdag 11-Aug 10 Monument valley
donderdag12-Aug 11 Monument valley - Moab
vrijdag 13-Aug 12 Moab
zaterdag 14-Aug 13 Moab - Gunnison
zondag 15-Aug 14 Gunnison - Colorado Springs
maandag 16-Aug 15 Colorado Springs - Estes Park
dinsdag 17-Aug 16 Estes Park. Rocky mountain NP
woensdag 18-Aug 17 Estes Park. Rocky mountain NP - Cheyenne
donderdag19-Aug 18 Cheyenne - Keystone
vrijdag 20-Aug 19 Keystone
zaterdag 21-Aug 20 Keystone
zondag 22-Aug 21 Keystone - Devils Towers - Cody
maandag 23-Aug 22 Cody - Yellowstone
dinsdag 24-Aug 23 Yellowstone
woensdag 25-Aug 24 Yellowstone
donderdag 26-Aug 25 Yellowstone
vrijdag 27-Aug 26 Yellowstone (Canyon Village) - Grand Teton (Moose?)
zaterdag 28-Aug 27 Grand Teton
zondag 29-Aug 28 Grand Teton - Park city
maandag 30-Aug 29 Park City - Capitol Reef NP (visitor center)
dinsdag 31-Aug 30 Capitol reef NP
woensdag 01-Sep 31 Capitol Reef NP - Bryce
donderdag 02-Sep 32 Bryce - Zion NP (visitor park)
vrijdag 03-Sep 33 Zion NP
zaterdag 04-Sep 34 Zion NP
zondag 05-Sep 35 Zion NP - Vegas
maandag 06-Sep 36 Vegas
dinsdag 07-Sep 37 Vegas
woensdag 08-Sep 38
donderdag 09-Sep 39
vrijdag 10-Sep 40
zaterdag 11-Sep 41
zondag 12-Sep 42
maandag 13-Sep 43
dinsdag 14-Sep 44
woensdag 15-Sep 45
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen en heerlijk veel tijd. Het is allemaal wel heel kort dag, maar je geeft aan dat er nog wel campings te vinden zijn dus dat is mooi.
Is het niet zo dat je bij aankomst in de VS moet kunnen aantonen dat je het land weer verlaat? Je moet een ticket kunnen laten zien denk ik.
De opzet ziet er goed uit. Glacier toevoegen kost veel tijd, daar moet je toch wel 3 nachten voor uittrekken en dan nog de reistijd. Wat mij betreft zou Las Vegas minder kunnen, met een relaxed reistempo heb je geen dagen nodig om bij te komen.
Waarom twee nachten voor Monument Valley? Wat zijn de plannen daar? Ik zou die tweede nacht bij Moab zetten. Ik mis Page, is dat bewust?
En wat is de bedoeling bij de Grand Canyon? Veel mensen vinden 1 nacht daar voldoende. Ik vind twee nachten mooi, maar 3 lijkt me normaal gesproken niet nodig. Voor Yellowstone zou ik 1 of 2 extra dagen wel mooi vinden. Dat geeft veel meer rust. Het is een enorm groot en veelzijdig park waar je alleen voor de highlights al 3 dagen nodig hebt maar als je ook wilt wandelen of eens een geiser uit wilt zien barsten is extra tijd wel mooi. Kijk eens in ons 2017-verslag en ons 2015-verslag voor wat mogelijkheden. In het 2015 verslag staat ook een planning met nog meer tips.

Je kunt eens spelen met de route door vanaf Monument Valley eerst nasr Colorado te gaan en dan na Grand Teton naar Moab en Capitol Reef.
In Colorado kun je dan de mooie routes via Telluride of Silverton meenemen.
En Moab is dan wellicht niet meer zo heet. Zeker als je kampeert wel prettig.
Het zou ook mooi zijn als je in Zion het weekend kunt vermijden.
Wat Zion betreft, ik neem aan dat Watchman volgeboekt zal zijn, maar je kunt South twee weken voor aankomst reserveren.

Marianne
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door johan1973 »

Houd rekening met Labor Day (ma.6sept).
Je kunt een stuk van het noorden van New Mexico (regio Santa Fe) toevoegen vanaf Flagstaff voor je naar Colorado gaat en Utah dan voor het einde bewaren.
Ik zou zo snel mogelijk de terugvlucht boeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Goede opmerking over Labor Day. In dat weekend wil je zeker niet in Zion zitten!
De maandag zelf zal wel meevallen.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door markro »

woutertje6 schreef:
23 jul 2021, 23:42
Een aantal vragen / opmerkingen :)
1. We willen Sedona doen als een dagtocht vanuit Flagstaff, of toch beter wat langer daar en een overnachting?
De meningen over Sedona willen nog wel eens verschillen. Wij vinden het een fijne plaats om te verblijven, midden tussen de rode rotsen en er zijn heel veel wandelingen te maken als je daar van houdt.

Mocht jij iets over onze belevenissen willen lezen, in ons reisverslag van 2014 kan je er over lezen. Wij kwamen daar op dag 14 van onze reis aan en verbleven er 3 dagen. Misschien doe jij er nog ideeën uit op.
Goede reis verder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Hans B »

Ik zou wat langer bij Moab blijven.
Behalve Arches, Canyonlands en Death Horse kun je in de omgeving ook veel prachtige wandelingen maken.
Heb je een goede auto met high clearance kun je ook enkele schitterende ritten maken (shafer trail bv)
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door IngridZw »

Wat betreft je vraag 1 en 3: Ik zou zeker een overnachting, of liever nog 2 overnachtingen in Sedona plannen. Prachtige omgeving met veel wandelmogelijkheden en bezienswaardigheden en ook het stadje zelf vonden we leuk (zie het verslag van Marco). Voor de Grand Canyon heb je niet zoveel tijd nodig en ook zou ik wat minder dagen uittrekken voor Las Vegas. De dagen die je hiermee bespaart kun je op andere plekken inzetten zodat je daar wat meer rustmomenten hebt. Een aantal opties heb je al gekregen.

Nog een optie: Omdat het een behoorlijke lange rit is vanaf Keystone naar Cody zou je onderweg een overnachting kunnen plannen bijv. in Sheridan. Je kunt dan op een relaxte manier een wandeling maken om Devil's Tower en bovendien heb je voor Bighorn NF, het mooie natuurgebied na Sheridan, meer tijd. Een aanrader op de 14 is o.a. een bezoek aan de Shell watervallen. Bovendien is het ook wel mooi om in Cody nog wat te ondernemen. Het is sowieso een leuk westernstadje maar het is zeker ook interessant om daar een bezoek te brengen aan het museum Buffalo Bil Center of the West.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
wvde
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2021, 19:07
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door wvde »

Dank voor alle reacties! We hebben ons schema aangepast op jullie aanraden:
- Grand Canyon 2 nachten
- Monument valley 1 nacht
- Page toegevoegd 1 nacht
- extra overnachting in Sheridan toegevoegd
- 2 extra dagen Yellowstone (nu een totaal van 5 volle dagen)
- Moab verplaatst naar het einde (3 nachten in totaal nu). We gaan nu vanuit Monument Valley naar Telluride.
- Zion vermeden in het weekend :)

We hebben zoals we het nu plannen nog een paar dagen speling (dag 41,42,43). Waar zouden jullie nog aanraden om extra dagen bij te plakken? Andere optie is om nog een dag en nacht naar Death Valley te gaan vanuit Vegas.

Geupdate reisschema:
maandag 02-Aug 1 Lima - Las Vegas
dinsdag 03-Aug 2 Las Vegas
woensdag 04-Aug 3 Las Vegas
donderdag05-Aug 4 Las Vegas
vrijdag 06-Aug 5 Las Vegas - Flagstaff
zaterdag 07-Aug 6 Flagstaff - Sedona - Flagstaff
zondag 08-Aug 7 Flagstaff - Grand Canyon South Rim park
maandag 09-Aug 8 Grand Canyon.
dinsdag 10-Aug 9 Grand Canyon South Rigde - Page
woensdag 11-Aug 10 Page - Monument Valley
donderdag12-Aug 11 Monument Valley - Telluride
vrijdag 13-Aug 12 Telluride - Gunnison
zaterdag 14-Aug 13 Gunnison - Colorado Springs
zondag 15-Aug 14 Colorado Springs - Estes Park
maandag 16-Aug 15 Estes Park. Rocky mountain NP
dinsdag 17-Aug 16 Estes Park. Rocky mountain NP - Cheyenne
woensdag 18-Aug 17 Cheyenne - Keystone
donderdag 19-Aug 18 Keystone
vrijdag 20-Aug 19 Keystone
zaterdag 21-Aug 20 Keystone - Devils Towers - Sheridan
zondag 22-Aug 21 Sheridan - Cody
maandag 23-Aug 22 Cody - Yellowstone
dinsdag 24-Aug 23 Yellowstone
woensdag 25-Aug 24 Yellowstone
donderdag 26-Aug 25 Yellowstone
vrijdag 27-Aug 26 Yellowstone
zaterdag 28-Aug 27 Yellowstone
zondag 29-Aug 28 Yellowstone (Canyon Village) - Grand Teton (Moose?)
maandag 30-Aug 29 Grand Teton
dinsdag 31-Aug 30 Grand Teton - Park city
woensdag 01-Sep 31 Park City - Moab
donderdag 02-Sep 32 Moab
vrijdag 03-Sep 33 Moab
zaterdag 04-Sep 34 Moab - Capitol Reef NP (visitor center)
zondag 05-Sep 35 Capitol reef NP
maandag 06-Sep 36 Capitol Reef NP - Bryce
dinsdag 07-Sep 37 Bryce - Zion NP (visitor park)
woensdag 08-Sep 38 Zion NP
donderdag09-Sep 39 Zion NP
vrijdag 10-Sep 40 Zion - NP
zaterdag 11-Sep 41
zondag 12-Sep 42
maandag 13-Sep 43
dinsdag 14-Sep 44 Vegas
woensdag 15-Sep 45 Vegas
donderdag 16-Sep 46 Vegas


p.s ik kon niet meer inloggen met mijn oude account, daarom nu ook een account voor mijn vriendin aangemaakt :)
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Diederik52 »

De time slots voor RMNP op jouw data zijn op 1 juli al in de verkoop gegaan, dus hopelijk is er nog plek voor je op enigszins aangename tijdstippen.
wvde
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2021, 19:07
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door wvde »

Dank voor de tip. Daar hadden we gelukkig op gelet. Er zijn nog timeslots beschikbaar, maar willen buiten de verplichte slots het park binnen gaan:
- Bear Lake road hoef je geen reservering te hebben voor 5 am en na 6pm. 1 dag van te voren gaan er nog meer tickets in de verkoop, ook de slots van 0500-7.00. Die gaan we nog proberen te bemachtigen, anders wordt het heel vroeg opstaan
- Park access (zonder bear lake road). Je hebt geen reservering nodig voor 9 am en na 3 pm. We willen hier ook gewoon vroeg naar het park gaan :)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Trails »

In Telluride is het leuk om met de (gratis) kabelbaan de berg op te gaan.
We hebben dat zowel in 2017 als in 2019 gedaan. Super leuk.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /7-10.html

De route van Telluride naar Gunnison zou je ook via Delta en Hotchkiss kunnen rijden. Vanaf Hotchkiss is het een hele mooie route.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /5-10.html

Op weg van Zion naar Las Vegas is een omweg via Snow Canyon SP ook zeker de moeite waard.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /28-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /29-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
Laatst gewijzigd door Trails op 26 jul 2021, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Een plekje op een van de campings in RMNP park lukt niet meer?
De route ziet er prachtig uit! Wat is de bedoeling van Colorado Springs? Het zou wel mooi zijn als je bij Grand Lake het park binnen zou rijden. Wat wij erg leuk vonden was de fietstocht bij Leadville. Kijk eens in ons 2019 verslag voor het Colorado-deel.

Je kunt even contact opnemen met een moderator als je problemen hebt met je account.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door IngridZw »

Je kan ook nog besluiten om na Monument Valley te overnachten in Durango en vervolgens de Million Dollar Hyw te rijden (de 550). Deze wordt bestempelt als één van de mooiste scenic routes van Amerika. Wij hebben hem gereden en vonden het schitterend. Je kan onderweg stoppen in het stadje Silverton waar de oude stoomlocomotief stopt en bij één van de watervallen.

Colorado heeft sowieso prachtige scenic routes. Wij hebben maar een gedeelte hiervan gereden maar wil je wat meer van Colorado zien en heb je nog wat speling dan kan ik je aanraden om vanaf Gunnison de afslag te nemen naar Crested Butte, een heel mooi pittoresk stadje. Vanaf daar een stukje terug rijden en de afslag nemen naar Almont. Je rijdt dan over de Cottonwood Pass die eindigt in Buena Vista. Vandaaruit via Leadville (eventueel met overnachting) naar Grand Lake. Grand Lake ligt aan het gelijknamige meer en aan het begin van de Trail Rigde Road naar Estes Park RMNP. Al met al doorkruis je dan een prachtig gedeelte van de staat Colorado.
Ik zou dit eerder overwegen dan rijden naar Colorado Springs.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Hans B »

Je hebt 3 dagen in reserve, ik zou zeggen mooi houden zo en mocht je ergens tijdens je route iets uitlopen, is dat geen probleem.
Houd je ze wel over, bij Las Vegas kun je je ook prima vermaken in de Valley of Fire SP, Red Rock Canyon NP of de Death Valley of een middag strand bij Lake Mead NRA. Het zal in september rond LV nog wel heet zijn.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Diederik52 »

IngridZw schreef:
26 jul 2021, 13:46
Je kan onderweg stoppen in het stadje Silverton
Silverton is inderdaad aardig. Behalve het treintje: bezoek San Juan Historical Society (mining) Museum en Jail in S. Greene en Empire/Blair Sts., en het Mayflower Mill complex, a.h. eind van paved deel van Rd 2 op 5 min, 3.3km van centrum, en Old Hundred Gold Mine Tour nog verder door (zie <minetour.com>, iets verder doorrijden naar Rd 4A).
Kan alleen maar beamen dat de Million Dollar Hwy schitterend is, één van de prachtige routes in de USA.
Na Montrose op weg naar Gunnison (aardige Main St met 1880 sfeer, en ik herinner me uit 2016 een aardig hotel: Alpine Inn & Suites) ook suggestie: Mountain West openluchtmuseum + view op Sierra-keten. Daarna uiteraard must do de Black Canyon of the Gunnison (weg 347, South Rim Rd + Visitor Center).
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Old Faithful »

IngridZw schreef:
24 jul 2021, 23:49

Nog een optie: Omdat het een behoorlijke lange rit is vanaf Keystone naar Cody zou je onderweg een overnachting kunnen plannen bijv. in Sheridan. Je kunt dan op een relaxte manier een wandeling maken om Devil's Tower en bovendien heb je voor Bighorn NF, het mooie natuurgebied na Sheridan, meer tijd. Een aanrader op de 14 is o.a. een bezoek aan de Shell watervallen. Bovendien is het ook wel mooi om in Cody nog wat te ondernemen. Het is sowieso een leuk westernstadje maar het is zeker ook interessant om daar een bezoek te brengen aan het museum Buffalo Bil Center of the West.
Om het kiezen nog iets moeilijker te maken :wink: . Je kunt tussen Sheridan en Cody i.p.v. Us-14 ook de noordelijker gelegen Us-14a nemen. Je komt dan langs Bighorn Canyon N.R.A..

Wij hadden voor de vijf museums van het Buffalo Bill Historical Center Of The West aan een namiddag - ze sluiten om 18.00u - niet voldoende. De kaartjes zijn twee opeenvolgende dagen geldig. Je zou daar rekening mee kunnen houden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
wvde
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2021, 19:07
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door wvde »

Dank wederom voor alle tips en suggesties. Zijn we enorm blij mee en helpt ons! We hebben voor deze trip niet heel veel tijd gehad om alles uit te zoeken omdat we alles last minute boeken. Dus onze dank is zeer zeer groot! Nog een aantal aanpassingen gedaan:

- Snow Canyon SP toegevoegd tussen Zion en Las Vegas/Death Valley
- campings op RMNP zaten vol dus nog 1 camping vlakbij Grand Lake en overige dagen in Estes Park
- Colorado springs is van de lijst op jullie aanraden en gaan nu via dee mooie route zoals aangegeven door Ingrid, dit zorgt er ook voor dat we nog een extra dagje hebben in RMNP :)
- we overnachten nu in Durango ipv Telluride. Om twee redenen (1) zo kunnen we de 550 highway rijden en (2) Telluride was bijna vol geboekt en enkel EUR 300+ overnachtingen beschikbaar.
- aan het einde doen we nog 2 nachten Death Valley

We hebben de laatste dagen hier in Peru vrijwel alles verder uitgezocht en bijna alles is geboekt qua accomodaties (alleen moeten we Sheridan, Cody, Death Valley en het einde van Vegas nog boeken). Nu hebben we heel veel plekken die we nog kunnen annuleren. Dus mochten jullie echt unieke locaties hebben om te overnachten, zijn we benieuwd :) Bij Monument Valley zitten bij het View Hotel en bij Capital Reef zitten we bij Capital Reef Resort. In Yellowstone hebben we een combi van logdes en kampeerplekken in het NP.


totale reis ziet er nu als volgt uit:
maandag 02-Aug 1 Lima - Las Vegas
dinsdag 03-Aug 2 Las Vegas
woensdag 04-Aug 3 Las Vegas
donderdag 05-Aug 4 Las Vegas
vrijdag 06-Aug 5 Las Vegas - Flagstaff
zaterdag 07-Aug 6 Flagstaff - Sedona - Flagstaff
zondag 08-Aug 7 Flagstaff - Grand Canyon South Rim park
maandag 09-Aug 8 Grand Canyon.
dinsdag 10-Aug 9 Grand Canyon South Rigde - Page
woensdag 11-Aug 10 Page - Monument Valley
donderdag 12-Aug 11 Monument Valley - Durango
vrijdag 13-Aug 12 Durango - Gunnison
zaterdag 14-Aug 13 Gunnison - Grand Lake
zondag 15-Aug 14 Grand Lake, Rocky Mountain NP
maandag 16-Aug 15 Estes Park. Rocky mountain NP
dinsdag 17-Aug 16 Estes Park. Rocky mountain NP - Cheyenne
woensdag 18-Aug 17 Cheyenne - Keystone
donderdag 19-Aug 18 Keystone
vrijdag 20-Aug 19 Keystone
zaterdag 21-Aug 20 Keystone - Devils Towers - Sheridan
zondag 22-Aug 21 Sheridan - Cody
maandag 23-Aug 22 Cody - Yellowstone
dinsdag 24-Aug 23 Yellowstone
woensdag 25-Aug 24 Yellowstone
donderdag 26-Aug 25 Yellowstone
vrijdag 27-Aug 26 Yellowstone
zaterdag 28-Aug 27 Yellowstone
zondag 29-Aug 28 Yellowstone - Grand Teton
maandag 30-Aug 29 Grand Teton
dinsdag 31-Aug 30 Grand Teton - Provo
woensdag 01-Sep 31 Park City - Moab
donderdag 02-Sep 32 Moab
vrijdag 03-Sep 33 Moab
zaterdag 04-Sep 34 Moab - Capitol Reef NP (
zondag 05-Sep 35 Capitol reef NP
maandag 06-Sep 36 Capitol Reef NP - Bryce
dinsdag 07-Sep 37 Bryce - Zion NP
woensdag 08-Sep 38 Zion NP
donderdag 09-Sep 39 Zion NP
vrijdag 10-Sep 40 Zion - NP - Snow Canyon SP - Death Valley
zaterdag 11-Sep 41 Death Valley
zondag 12-Sep 42 Death Valley - Vegas
maandag 13-Sep 43 Vegas
dinsdag 14-Sep 44 Vegas
woensdag 15-Sep 45 Vegas
donderdag 16-Sep 46 Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie gaan toch een tent aanschaffen? Waarom dan bij Telluride niet kamperen? Ook bij Monument Valley is kamperen mooi, maar in the View zit je ook mooi. Maar wel flink duurder. In Capitol Reef kun je prachtig kamperen op Fruita. Zie daarvoor en voor Monument Valley ons 2019-verslag.
Je bent het Labor Day weekend in Moab en Capitol Reef dus daar zal het druk zijn. Heel druk zelfs vermoed ik, zeker in Arches. Misschien dat vermijden? Kijk eens naar de Corona Arch, dat is een mooie wandeling. En een stuk rustiger.
Wat zijn de plannen in Death Valley? Je zou daar twee verschillende overnachtingen kunnen overwegen. In het park overnachten (Furnace Creek) is heel mooi maar ook heel duur. Je zou ook naar Stovepipe Wells kunnen kijken, of iets ten oosten van het park. Het is aan te raden om zowel een zonsondergang als zonsopkomst mee te maken, bijvoorbeeld bij Zabriskie Point en de Sand Dunes.
Waar zit je bij de Grand Canyon? En waar in Grand Teton? En zit je bij Bryce in het park? Daar is een zonsondergang en zonsopkomst ook prachtig.
Voor Yellowstone is een overnachting bij Old Faithful aan te raden maar dat heb je misschien al?
Het verbaast me wel dat het nog lukt om daar iets te vinden.
Ik neem aan dat je voor Zion in Springdale zit? Wij vonden de Desert Pearl Inn erg mooi. Kamperen in het park kan natuurlijk ook. Als Watchman vol is kun je nog South proberen. Die kan vanaf twee weken voor aankomst gereserveerd worden.

Marianne
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Loek »

Kijk voor boekingen in Telluride ook bij de ski-resorts bovenop de berg. Die hebben in de zomer vaak scherpe aanbiedingen (groupon) en je bent met de kabelbaan zo in het oude dorp van Telluride. Zo niet, dan zijn de iets verder gelegen plaatsen misschien een optie, zoal Placerville.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis woutertje6: zuidwesten (6,5 week of langer) tips gevraagd

Bericht door Emootje »

Weet niet of je er tijd voor hebt maar Coloardo National Monument is prachtig.
Verder zou je eens op de site van Gypsy Guide kunnen kijken, hier staan mooie gps gestuurde routes die je (tegen betaling, dat wel) kunt downloaden. Wij hebben er een hoop plezier aan beleefd in ieder geval.
En natuurlijk via de UT-12 van Capitol Reef naar Bryce maar die had je vast al staan...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer