Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis smellycat: Poging 3 - 20 dagen Rondreis Zuidwest-Amerika LV - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
smellycat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis smellycat: Poging 3 - 20 dagen Rondreis Zuidwest-Amerika LV - LA

Bericht door smellycat »

He iedereen,

Nou, poging 3 dan maar! Inmiddels onze reis zoals wellicht velen van jullie al twee keer uit moeten stellen wegens het virus dat ik eigenlijk niet meer wil benoemen :mrgreen:

In ons vorige topic al enorm veel gehad aan alle tips:
viewtopic.php?f=36&t=74455&start=20

Al zijn we daar uiteindelijk van periode aug-sept '20 uit gegaan, en we gaan nu april-mei '21. Positieve nieuws; nu ruimte voor 21 ipv 18 dagen.

Hier heb ik nu het volgende schema voor staan:

2022:
28-04-2022 AMS - LV
29-04-2022 Las Vegas - Zion
30-04-2022 Zion
01-05-2022 Zion - Bryce
02-05-2022 Bryce - Page
03-05-2022 Page
04-05-2022 Page - Grand Canyon
05-05-2022 Grand Canyon
06-05-2022 Grand Canyon - LV
07-05-2022 Las vegas
08-05-2022 LV - Death Valley - Kernville
09-05-2022 Kernville > Sequoia > Oakhurst/ Mariposa
10-05-2022 Oakhurst / Mariposa > Yosemite > SF
11-05-2022 SF
12-05-2022 SF
13-05-2022 SF - Morro bay
14-05-2022 Morro Bay
15-05-2022 Morro bay - ??
16-05-2022 ?? -
17-05-2022 ?? - LA
17-05-2022 LA - AMS

Zouden jullie hier nog een keer over heen willen kijken of dit een logische en mooie route is?

Kan vooral advies gebruiken voor het gedeelte van LV naar SF (dag 10 tm 14)? Ik heb hier nog geen goed gevoel over, de tioga pass is dan geen optie en de route lijkt me nog onlogisch.

Tickets zijn nog niet geboekt dus nog niets is in beton gegoten.

Bedankt,

Joey
Bijlagen
image.png
image.png (34.88 KiB) 1933 keer bekeken
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis smellycat: Poging 3 - 20 dagen Rondreis Zuidwest-Amerika LV - LA

Bericht door Old Faithful »

Hoi Smellycat,

De route tussen Las Vegas en San Francisco zou ik inderdaad nog eens goed bekijken. In je huidige route heb je drie dagen achter elkaar 5 à 6 uur pure rijtijd en in die drie dagen wil je ook nog Death Valley, Seki en Yosemite bezoeken. Dat lijkt me wel erg ambitieus. De dagen met een ? kun je daar goed kwijt en misschien is het zelfs verstandig om alleen of Seki of Yosemite te kiezen i.p.v. allebei.

De Tioga Pass zou open kunnen zijn maar dat is niet zeker. Je zou daarom voor dat stuk twee routes kunnen maken en bij reservering van accommodaties daar rekening mee houden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

De drie dagen 11, 12 en 13 lijken mij ook veel te optimistisch.
Verder is de kans dat de Tioga pass open is heel klein.
Dat betekent nog verder rijden.

Misschien is het een optie om van de Gr.C of LV het 2e deel naar het zuiden te gaan.
Je kunt denken aan Joshua Tree, San Diego, LA
Of een combi met Arizona, Sedona, Prescott, Tucson.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij zijn van Kernville naar Sequoia NP gereden. De rit naar de General Sherman Tree is al zo'n 4 uur rijden en dan willen jullie ook nog doorrijden naar Oakhurst of Mariposa. Dat geeft je veel te weinig tijd voor het park. En dat geldt met dit schema ook voor Yosemite. Eigenlijk heb je voor zowel Sequoia NP en Yosemity 2 nachten nodig om ook nog iets te ondernemen. Nu is het haasten.
Je hebt nog wel de mogelijkheid om iets te verschuiven. Misschien een nacht minder Grand Canyon en waar nu het vraagteken gebruiken voor één van beide parken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het helemaal eens met de voorgaande reacties, het stuk tussen LV en SF is veel te gehaast. Ik zou sowieso een stop in Death Valley doen; dat is in het voorjaar al wel heet, maar nog niet zo erg als in de zomer; dus neem daar dan de tijd voor.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor een deel van je route; wij waren er toen eind mei.

Wil je ook LA bezoeken of is dat alleen voor de terugvlucht? En waarom twee nachten Morro bay? Ik zou liever dat stuk in kleine stukken verdelen; dan heb je meer tijd voor het gedeelte bij Big Sur.

Er is een kans dat de Tioga Pass open is, hoeveel die kans niet heel groot is. Wel zou je kunnen verwachten dat de Sonora Pass open is. Je kunt er ook voor kiezen om dat stuk open te laten en ter plekke te kijken of je via Lee Vining en een van de passen rijdt, of onderlangs. De route bovenlangs is mooier, zeker als je niet naar Sequoia gaat - en daar heb je toch geen tijd voor.
Kies je bewust voor overnachtingen buiten Yosemite? Zeker met weinig tijd is dat jammer; in je huidige schema zou ik zeker in de vallei overnachten om er toch nog wat meer tijd te hebben. Maar twee nachten Yosemite is toch wel het minimum.
Je kunt er een jaar van te voren reserveren, via www.travelyosemite.com. Neem bijvoorbeeld een heated tent in Curry Village, die zij nu nog wel vrij, van bv 11 tot 13 mei, Of nog wat meer basic, maar wel erg mooi gelegen, aan de Merced River; een tent in Housekeeping Camp.

Marianne
smellycat
Amerika-ontdekker

Bericht door smellycat »

Goed idee van die twee routes, hoop er eigenlijk op dat de tioga pass open is. En zo niet de Senora, dat is dus ook een optie als ik Marianne goed begrijp.

Komt er op neer dat we inderdaad een keuze moeten maken tussen Yosemite en Sequoia, afhankelijk van de route.

Nu lijkt mij de zuidelijke route Sequoia de beste (of zelfs enige?) optie, en voor de oostelijke route via tioga/senora naar Yosemite.

Heb beide routes uitgeschreven. Zijn deze beter te overzien/haalbaar?
image.png
LA willen we wel even bezoeken, maar een dagdeel is voldoende.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit ziet er al veel beter uit. :thumbup:

Kijk voor de Sonora Pass eens hier voor de openingsdata in de afgelopen jaren. Je ziet dat in de tweede week van mei de kans op een open Sonora Pass zeker aanwezig is.

Ik weet niet wat de plannen bij de Grand Canyon zijn, maar je zou daar eventueel ook een dag minder kunnen doen. En doe dan in plaats daarvan een extra stop tussen LV en Zion zodat je tijd hebt voor Valley of Fire, en iets meer tijd voor Zion.

Ik neem aan dat je in de route met Sequoia niet beide nachten in Three Rivers of Visalia wilt overnachten? wij vinden de cabins in Kings Canyon (Grant Grove Village) mooi gelegen. Je hebt dan ok meer tijd om iets van Kings Canyon te zien. Ik zou dat deel zeker bezoeken als je niet naar Yosemite gaat. Zie ons 2013-verslag voor onze overnachtingen in Cedar Grove en Grant Grove. Ook dit zou je alvast kunnen reserveren, net zoals Yosemite. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
smellycat
Amerika-ontdekker

Bericht door smellycat »

Thanks! Goed te horen. Kom steeds dichterbij haha.

Meer tijd tussen LV - Zion, wat raad je daar aan? We rijden door Valley of Fire door naar La Verkin of Hurricane, en slapen daar twee nachten, om zo de volgende dag de hele dag zion te kunnen bezoeken. Bedoel je die twee nachten op verschillende plekken doorbrengen? In st. George misschien? Het lijkt allemaal vrij dicht bij elkaar.

Ik las dat de UT148 en o.a. Kolob Canyons en Cedar City erg mooi is, bedoel je dat? Alleen de UT148 is in mei nog dicht.

Ik ga zo eens goed jullie reisverslagen lezen :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Zion zou ik in Springdale overnachten; je bespaart dan tijd en parkeerkosten. Kijk eens naar de Zion Park Motel, dat is betaalbaar.
En ik zou het niet onaardig vinden om tussen Las Vegas en Zion nog ergens te overnachten. Vooral omdat VoF n het voorjaar nog niet zo heet is dus je zou daar wat kunnen wandelen.
Je kunt ook een bezoek brengen aan Snow Canyon. Een overnachting in St George zou dan niet gek zijn. Je kunt ook nog naar Kolob Canyon op de dag dat je van St George naar Springale rijdt.

Het lijkt erop of je overal (ver) buiten de parken wilt overnachten, maar kijk toch ook eens naar iets in de parken. Voor de Grand Canyon is bijvoorbeeld een overnachting in de Bright Angel Lodge niet duurder dan iets in Tusayan bijvoorbeeld, en je zit pal aan de rim. Zie voor reserveringen www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
smellycat
Amerika-ontdekker

Bericht door smellycat »

Dank voor de tips. Heb nu de twee nachten bij Zion en Sequoia verdeeld over twee verblijven, waarvan beide meer in de buurt van of in het park zelf.

We slapen dan nu bijna elke nacht op een andere plek, hoe is jullie ervaring daar mee? Heb je dan niet het gevoel dat je continu moet in en uitpakken? Is dat niet wat onrustig?

Verder moet het toch 20 dagen worden.. Ben enorm aan het puzzelen of dan deze verdeling optimaal is..
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mijn suggestie voor St George was bedoeld als extra nacht, niet ter vervanging van een nacht Springdale. Als je niet meer tijd hebt zou ik niet in St George overnachten maar twee nachten Springdale doen. Dat geeft alweer meer rust.

Van Ridgecrest naar Three Rivers is niet heel ver maar het geeft je te weinig tijd om nog heen en weer naar Sequoia te gaan denk ik. Ik zou dan liever wat dichter bij Death Valley overnachten. Kijk eens naar Panamint Springs.
Het is Grant Grove, niet Grand Grove. :wink: Genoemd naar General Grant.

Wat bedoel je met Sonora (het is geen Senora)? Bedoel je de pas of wil je in Sonora overnachten? Dat zou ik echt ten zeerste afraden, je zit dan echt heel ver van alle bezienswaardigheden in het park.
Als je overnachten in de parken te duur vindt zou je kunnen overwegen om te kamperen. Dat scheelt heel veel geld.

Voor de kust zijn twee overnachtingen mooi, dus je hebt nog een dag die je elders in kunt zetten.

Bij een rondreis ontkom je er niet aan dat je vaak maar 1 of 2 nachten ergens verblijft. Ik vind het wel fijn om langer op dezelfde locatie te blijven maar die tijd is er niet altijd. Vaker verkassen beter soms ook dat je minder hoeft heen en weer te rijden. Als je bijvoorbeeld naar Monument Valley wilt kun je beter daar overnachten in plaats van het vanuit Page te bezoeken.
En we doen niet echt aan in- en uitpakken. Wij laten de meeste spullen in de koffer. Wandelschoenen staan los in de auto, en een tas of koffer met de benodigdheden voor de nacht gaan mee de kamer in; de rest blijft in de auto.

Wel jammer dat je nu minder tijd hebt; je kunt niet wat meer gebruik maken van de weekenden?

Marianne
smellycat
Amerika-ontdekker

Bericht door smellycat »

He hoi Marianne,

Bedankt voor je snelle reactie.

Sorry ik volg je nog niet helemaal wat betreft Death Valley - Sequoia. 'Na' Death Valley verblijven we in Ridgecrest, vanuit daar is het 3,5 uur naar Three Rivers en nog 1,5 uur verder naar Grant Grove Village.
Op de dag van Ridgecrest - Three Rivers kunnen we dan na aankomst in Three rivers nog wat van Sequoia zien, daar overnachten, dan de volgende dag wellicht nog een deel sequoia en in de loop van de dag naar Grant Grove Village om daar te overnachten. Dan vanuit daar naar SF.

Waar zou dichter bij Death Valley overnachten hier bij helpen? Dan zou de reis naar Three Rivers/Grant Grove alleen maar langer zijn?

Of ben ik nu helemaal verdwaald? :o

Senora is spelfoutje inderdaad, moet Sonora zijn, refererend naar de Senora pass die we mits open gebruiken om na Death Valley via het oosten naar Yosemite ipv Sequoia gaan.

Nachtje van de kust 'pikken' en elders inzetten is wellicht een goed idee. Maar waar.... Ik zie het even niet :-D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

smellycat schreef:
21 mei 2021, 20:45
Op de dag van Ridgecrest - Three Rivers kunnen we dan na aankomst in Three rivers nog wat van Sequoia zien, daar overnachten,
Dat bedoelde ik: wil je dan inderdaad nog naar sequoia? Dat is nog een behoorlijk rijden tot de belangrijkste bezienswaardigheden. Veel tijd hou je dan niet over voor het park. En je rijdt het stuk tussen Three Rivers en het gebied rond de General Sherman Tree 3 keer; het is een lange en kronkelige weg waar je niet echt opschiet. Daarom vroeg ik me af of dat de bedoeling was. Als je na aankomst in Three Rivers niet meer het park in gaat zou je de dag ervoor wat anders kunnen indelen. Je zou meer tijd uit kunnen trekken voor DV door eerder te stoppen.
De extra nacht zou je dan voor Sequoia/Kings Canyon kunnen gebruiken.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Eigenlijk heb je 2 opties. Als je alleen Sequoia NP wit bezoeken zijn 2 overnachtingen in Three Rivers voldoende. Je hebt dan een volle dag om het park te bezoeken en dan rij je vanuit Three Rivers naar San Francisco.
Als je naast Sequoia NP ook Kings Canyon wilt bezoeken heb je aan 1 overnachting in Three Rivers voldoende. Je hoeft dan niet bij aankomst in TR door te rijden naar het park maar je kan de volgende dag naar Sequoia NP rijden, daar een aantal wandelingen maken, en vervolgens doorrijden naar Grant Grove Village voor 2 overnachtingen daar. Op deze manier heb je een volle dag om Kings Canyon te bezoeken en je schept meer rust in de planning.

Als je kiest voor de 1ste optie kan je bv op het eind nog een nacht LA toevoegen.
Kies je voor de 2de optie dan lever je de extra overnachting aan de kust in.

Ridgecrest is echt geen leuke plek om te overnachten. Als je wat meer tijd uittrekt voor Death Valley is Lone Pine wellicht een optie. Is veel leuker en ligt ook nog in een mooie omgeving. Ik zou dan wel de volgende dag via Lake Isabella en de 155 rijden. (zo'n 350 km) Stuk mooier dan de saaie route via Bakersfield. Nog mooier trouwens is de route na Isabella Lake via Kernville, Johnsondale en Ponderosa maar dit kost wel veel meer tijd. Wij vonden het een prachtige route maar omdat we vanuit Kernville naar Three Rivers reden was het goed te doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
smellycat
Amerika-ontdekker

Bericht door smellycat »

Bedank voor je geduld.

Optie 1:
Las Vegas - Ridgecrest (1) - Three Rivers (2) - San Francisco
Voordeel: behoud van nachten aan kust want sneller. Nadeel: Ridgecrest minder aantrekkelijk. Vanuit Ridgecrest kunnen we ook de 178 en 155 pakken (niet via bakersfield), maar overnachten we niet bij Lake Isabella/Kernville.

Optie 2:
Las Vegas - Ridgecrest (1) - Three Rivers (1) - Grant Grove (2) - San Francisco.
Zo Sequoia en Kings Canyon bezoeken. Nadeel: 1 kustdag inleveren. Kan ook via 178 en 155.

Optie 3:
Las Vegas - Lone Pine (1) - Three Rivers (2) - San Francisco
Ook via 178 en 155. Bedoel je dit met langere tijd Death Valley? Nadeel: lange rit, 390km (244 mijl), 4,5 uur rijden. Behoud kustdagen.
(ook mogelijk met Three Rivers (1) en Grant Grove (2) - dan 1 kustdag inleveren)

Optie 4:
Las Vegas - Lone Pine (1) - Lake Isabella/Kernville (1) - Three Rivers (2)
Optie 3 maar dan met extra overnachting bij Lake Isabella. Nadeel: ook 1 kustdag inleveren. Hier zouden we ook voor overnachten in Death Valley zelf kunnen kiezen omdat dan de rit naar Lake Isabella/Kernville wel te overbruggen in.

Als ik het zo bekijk neig ik naar optie 3 of 4, wat vind jij? Dan sluiten we dit hoofdstuk af ;)!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet naar Yosemite gaat zou ik wel proberen Kings Canyon mee te nemen. Heb je voor beide parken al eens in ons 2013-verslag gekeken? En zie ook ons 2006-verslag. De Kings Canyon scenic byway is schitterend, en je hebt een aantal mooie wandelmogelijkheden bij Cedar grove. Het is een mooie afwisseling met de sequoia-bossen. Kijk ook eens wat je zou willen doen in Sequoia, dat bepaalt ook deels je keuzes. Wil je lange wandelingen maken of alleen een blik werpen op de General Sherman Tree?

Wat betreft je opties:
Bij optie 1 mis je Kings Canoyn. Ook al ga je niet naar de Canyon, het zou toch jammer zijn om dat deel te missen; je rijdt dan meerdere keren het stuk tussen Sequoia en Three Rivers.
Optie 2 vind ik daarom betere; en er blijft naar mijn idee met twee overnachtingen voldoende tijd over voor de kust. Maar ook hier geldt weer; wat zijn je plannen overal? Wat wil je langs de kust allen]maal doen?

Lone Pine is een leuke plaats, en je kunt een bezoek brengen aan de Alabama Hills. Kijk daarvoor eens in onze reisverslagen (je kunt zoeken via de index). Wij vinden het Dow Villa Hotel erg leuk. Zie daarvoor onder andere ons 2019-verslag. Voor de tijd in DV maakt Lone Pine of Ridgecrest niet heel veel uit. Wil je meer tijd voor DV dan zou ik in het park overnachten. Je kunt prima vanuit bijvoorbeeld Stovepipe wells naar Three Rivers rijden in 1 dag en ook onderweg nog iets doen. Zie voor DV in mei ook weer ons 2013-verslag.
Nadeel van 3 en 4 is dat je weinig of geen tijd hebt voor Kings Canyon.

Ik zou gaan voor optie 5; via Lee Vining. :wink:
Wat ik zeker zou doen: nú in de parken iets reserveren. Dat geeft je de rust om nog na te denken over alle opties. Je hebt nu nog keuze overal. En annuleren is gratis.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer