Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

jojostravelusa schreef:
08 mei 2021, 16:34

We hebben nog een paar van die lange dagen. Dat komt ervan als je alles wilt zien :lol:
Haha , herkenbaar, In 2019 hadden we 2x een dag van meer dan 500km. Op zich prima te doen, zeker de rit van de Grand Canyon naar Barstow, zoveel stops onderweg : route66.

Nu wat meer lange dagen, maar ja, Yellowstone en South Dakato ligt wat uit de route ;-) En we willen echt aflsuiten met een paar dagen Las Vegas, ander was rondje Denver beter geweest. Maargoed, qua kilometers niet meer dan in 2019. Iets van 3300 km; exclusief de extra te rijden kilometers in Yellowstone etc.
Laatst gewijzigd door jill1234 op 09 mei 2021, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
08 mei 2021, 15:55
Ingrid: mijn google maps zegt bijna 6,5 uur. Met de auto. Dus met de camper zeker 8 uur. Zonder stops. Hoe lang duurt een stop bij Devil's tower?
Misschien toch beter ergens anders een nacht te winnen. Misschien toch de planning zo laten en gewoon vroeg weggaan in Capitol Reef; via de UT12 is dat ongeveer 6 uur rijden, zonder stops, naar V.o.F. Maar we winnen een uur dan als ik het me goed herinner, dus dat moet prima kunnen.
Ik ga eens de verslagen van Martin en Marianne lezen om te kijken hoeveel tijd de verschillende stops langs de UT12 kosten.
Jij kunt zelf het beste inschatten hoeveel extra tijd je kwijt bent met een camper, maar ruim 1,5 uur extra op dit stuk lijkt me wel veel. Het zijn rechte, vlakke wegen voor het grootste deel als ik het me goed herinner.
Wij waren snel uitgekeken bij Devils Tower, maar dat kwam omdat het regende toen wij er waren.

Je wint inderdaad een uur als je van Capitol Reef naar VoF rijdt, maar dat maakt natuurlijk niets uit voor de rijdag of voor het aantal uren dat het licht is. En hier reken je geen extra tijd?

Voor de Calf Creek Falls ben je wel de nodige tijd kwijt. Hier ons bezoek in 2015 en hier de herkansing in 2019.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : jawel, ik reken ook extra reistijd op het traject Capitol Reef- V.o.F. Althans in mijn hoofd; heb ik misschien niet hier neergezet. Conclusie is dat het allebei wel haalbaar is en we hebben nog even om de beslissing te nemen. Ik begreep dat je de campings voor Yellowstone al in mei voor het zomerseizoen van het jaar er op kan boeken. Toen ik van de week keek was dat nog niet maar dat zal wel met Covid-19 te maken hebben. Maar zodra dat wel kan wil ik dat wel doen gezien het feit dat we een 30feet camper gehuurd hebben.
De verdeling 2x canyon campground en 2x Madison is goed? Of beter ook een nacht bij mammoth hotsprings, ten koste va een nacht Canyon of Madison?

Wat het uur tijdwinst betreft: gevoelsmatig scheelt het voor mij wel of je om 17 of 18 uur op de camping aankomt bijvoorbeeld. Maar dat is puur gevoel :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : net jullie 2015 verslag gelezen van de dag van Calf Creek Falls. Wat een beproefing! Ik zou het doodeng vinden!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

De verdeling van de campings is mooi vind ik. Als je ook bij Mammoth wilt staan zou ik dat doen ten koste van een nacht bij Canyon. Maar je moet dan wel op tijd vertrekken bij Canyon denk ik. Ik weet niet hoe snel de plaatsen weg zijn. Ik denk dat ik het niet zou doen, het geeft meer rust als je een gereserveerde plaats hebt.

Reserveren kan vanaf 2 juni.

En ja, het was best spannend, onze wandeling naar Calf Creek Fall. :wink:

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik heb me ingelezen in Custer State Park en zie dat er 3 routes lopen: De Iron Mountain Road gaat sowieso niet met een camper las ik.
Over de Needles Highway lees ik verschillende verhalen maar er zijn in elk geval smalle tunnels (smalte 2.54 meter) en dat is exact de breedte van de camper....dus dat gaat niet lukken.
Blijft alleen de Wildloop over; is het dan de moeite waard, of dan beter een dag minder South Dakota om meer ruimte elders te hebben?
Als we Custer State Park skippen gaan we dus vanuit Nebraska (Fort Robinson SP) naar Badlands, overnachting in Keystone of omgeving en de volgende dag Mount Rushmore, Crazy Horse Memorial, Deadwood en Devil's tower. Dan zou ik dus aan 2 dagen genoeg hebben.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

De Needles Hyw en Iron Mountain Rd zijn inderdaad niet geschikt voor campers. Wel jammer want het zijn hele mooie routes. Ik heb wel eens gelezen dat sommige forumleden daarom de camper lieten staan en een auto huurden. Maar dat is een keuze.
Mount Rushmore kan je eventueel ook 's avonds bezoeken en dan daarna de avondceremonie bijwonen.
Er is één plekje die je eigenlijk niet moet overslaan en dat is Sylvan Lake. Dit ligt in het begin van de Needles Hyw en met de camper goed bereikbaar. Prachtig mooi gelegen meer en de wandeling rondom het meer is ook een aanrader. Zie je toch een mooi stukje natuur.
jill1234 schreef:
13 mei 2021, 08:25
Als we Custer State Park skippen gaan we dus vanuit Nebraska (Fort Robinson SP) naar Badlands, overnachting in Keystone of omgeving en de volgende dag Mount Rushmore, Crazy Horse Memorial, Deadwood en Devil's tower. Dan zou ik dus aan 2 dagen genoeg hebben.
Je bedoelt na de dingen die je opnoemt doorrijden naar Sheridan ?. Zo ja dan scheelt je dat een overnachting maar om die dag wat meer ruimte te hebben voor de dingen die je wilt zien is het misschien ook een idee om al iets eerder te overnachten bijv. in Gillette. En de volgende dag doorrijden naar Cody. Die afstand is goed te overbruggen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben besloten om een auto te huren om de Needles en de Iron Mountain te rijden. Het lijkt ons te mooi om te missen. De auto kunnen we huren bij Rapid City Airport. We gebruiken hem dan ook meteen maar om naar Mount Rushmore en Crazy Horse te gaan. 2 dagen autohuur dus.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Aangezien we deze week de campings in Yellowstone kunnen boeken ben ik de route nog eens nagelopen.

dag 1 (vr) Ams-Denver

dag 2 (za)in de ochtend met auto boodschappen doen, camper ophalen, auto inleveren en rijden naar RMNP; camping Glacier Basin of Moraine
campground

dag 3 (zo) Bear Lake Area en Trail Ridge Road (tot visitor centre) Overnachting Glacier Basin of Moraine Campground

dag 4 (ma)RMNP- Fort Robinson State Park Nebraska. Camping nog uitzoeken.

dag 5 (di) Fort Robinson State Park- Badlands NP. Idee is om vanuit Fort Robinson State Park naar de East Entrance te rijden van Badlands NP en dan de Badlands Loop Road te rijden en te overnachten in de buurt van Mount Rushmore. Wilden eerst ook Custer State Park meepakken deze reis maar aangezien dat met de camper moeilijk wordt skippen we die; bizons zullen we sowieso ook in Yellowstone zien. We winnen hiermee een dag die we mooi elders op de route kunnen gebruiken (een overnachting tussen Capitol Reef en Valley of Fire)

dag 6 (wo)Mount Rushmore, Crazy horse memorial, Deadwood en dan overnachten in Gilette of omgeving zodat de reis naar Cody wat korter wordt de volgende dag.

dag 7:(do) Gilette- Cody

dag 8: (vr) Cody - Yellowstone. Canyon Campground
dag 9 (za) Yellowstone- Canyon Campground
dag 10 (zo) Yellowstone- Madison Campground
dag 11 (ma) Yellowstone- Madison Campground
dag 12 (di) Yellowstone - Grand Teton
dag 13: (do) Grand Teton - Vernal
dag 14: (do) Vernal - Moab. Proberen plek te bemachtingen op Devil's campground
dag 15: (vr) Moab
dag 16: (za) Moab
dag 17 (zo) Moab- Capitol Reef; Fruita Campground
dag 18 (ma) Capitol Reef- ergens aan UT12
dag 19 (di) UT12- V.o.F)
dag 20 (wo) V.o.F- Las Vegas, camper inleveren
dag 21: (do) Las Vegas
dag 22: (vr) Las Vegas- AMS

Denk dat dit hem wordt; deze week de campings in Yellowstone vastleggen :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Je kan maar op tijd zijn, dus vanmiddag 2 nachten Canyon en 2 nachten Madison geboekt in Yellowstone voor half augustus 2022 :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

:thumbup:
Het is altijd heel fijn als er iets vast ligt vind ik.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ja, geeft een goed gevoel! De reserveringssite zag er wel anders uit dan ik gewend ben van de nps.gov site. Bevestiging in de mail is ook niet van nps.gov maar van Xanterra reservations; maar ik ben via de website van nps.gov naar de camping gegaan; ik kwam via die site terecht bij https://www.yellowstonenationalparklodges.com/.
Dus het zal wel goed zijn.

Nu zoek ik nog een goede overnachtingsplek tussen Capitol Reef en V.o.F. Is Kodachrome Basin State Park een goede optie? Of toch beter in Bryce overnachten, dan kunnen we Bryce bezoeken bij zonsondergang; vorige keer midden op de dag bezocht.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Yellowstone maakte inderdaad geen gebruik van recreation.gov. Xanterra doet daar niet alleen de lodges maar ook de campgrounds.
Maar met ingang van dit jaar kunnen de campings in Yellowstone die voorheen niet te reserveren waren via recreation.gov gereserveerd worden. Je zou daar ook eens naar kunnen kijken.

Wij waren in 2019 in Kodachrome. We hebben er niet overnacht, maar hadden daar wel naar gekeken van te voren, en we hebben daar positieve verhalen over lezen.
Maar kamperen in Bryce is natuurlijk ook altijd mooi, zeker als je in het park staat en op loopafstand van de rim zit.
En als je Bryce nog niet bij zonsondergang/-opkomst hebt bezocht is dat nu eigenlijk wel een must. Kodachrome kun je dan eventueel onderweg bezoeken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 jun 2021, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Klopt, recreation.gov. Maar daar kwam ik altijd via nps.gov.
Denk dat we in Bryce overnachten dan! Leuk!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Terug van een vakantie in Oostenrijk die ons vervolgens brengt bij Rocky Mountain NP volgend jaar.
We hebben weer ervaren dat ik echt heel erge hoogtevrees heb. Niet zozeer met wandelen, maar wel met het rijden in de bergen als er steile afgronden zijn. Nu waren wij van plan volgend jaar de Trail Ridge Road met de camper te rijden, maar ik twijfel nu echt heel erg. Met de auto vind ik het al eng (in Oostenrijk), dat zal met een camper niet beter zijn...
Stel dat we er voor kiezen die weg niet te rijden en ons te beperken tot Bear Lake Area (met shuttle), krijgen we dan toch een indruk van het park? Of dan beter extra tijd elders op de route spenderen?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt prima alleen het oostelijke deel doen. Het is daar wel erg druk, dus plan je bezoek goed.
Wij hebben prachtige wandelingen gemaakt in dat deel. Zie daarvoor ons 2017- en 2019-verslag.

Ik denk wel dat de Trail Ridge Road mee zal vallen. Helpt het misschien als je zelf rijdt?

Mocht je het overslaan dan kun je een extra dag in South Dakota doen, daar heb je nu weinig tijd. En misschien een extra dag Grand Teton of Capitol Reef.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Trails »

Wij hebben in 2019 de Trail Ridge Road gereden van Grand Lake tot Forest Canyon Overlook en dat was vrij vroeg in de ochtend. Toen het te druk werd zijn we omgedraaid. Wij reden dit met een camper maar we zagen toch ook vrij veel personenauto's in het midden van de weg rijden (als er geen tegenliggers waren).
Als je echt last hebt van hoogtevrees moet je nog eens goed over nadenken. Als je de hele weg met je ogen dicht zit (en dichtgeknepen billen :wink: ) dan heb je er ook niks aan.
Zoals ik al vaker heb gezegd: er zijn genoeg andere mooie plekken!!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Op sommige wegen (zoals de weg naar Buffalo's Bill Grave bij Golden, of de Moki Dugway) zit ik ook met geknepen billen, maar daar heb ik bij de Trail Ridge road geen last van. Maar het is iets wat je zelf zult moeten inschatten. Over het algemeen zijn de bergwegen in Amerika breder en minder steil dan in bijvoorbeeld in de Alpen.
Bekijk het eens met streetview op googlemaps. Pak een paar punten op de weg en rij virtueel wat stukken.
In ons 2019-verslag staat een foto van de weg bij het visitor center (zie hier, de foto met de trap op de voorgrond). Dit is ongeveer het hoogste punt van de weg. Niet kijken naar de weg links, dat is de Old Fall River Road. De Trail Ridge Road is de weg met de S-slinger in het midden bovenin de foto. Grote delen van de weg zien er zo uit. Daarnaast heb je bij een groot deel aan weerszijden bomen,

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties. Ik ga jullie verslagen er nog eens bijpakken Marianne. Ik had wel al met man op Youtube gekeken; daar staan ook filmpjes van de weg maar ik vind het toch moeilijk inschatten. Daar zag ik bijvoorbeeld heel veel bomen direct langs de weg maar ook stukken zonder bomen waarbij ik niet kon zien of er direct een afgrond is.
We zijn aan het begin van de reis in RMNP; dus nog erg vroeg wakker wat een voordeel is gezien de drukte. Ik denk dat we ons beperken tot het oostelijke deel; daar hebben we dan een hele dag voor.
Zelf rijden durf ik in de bergen al helemaal niet ;-) Ik heb gewoon angst dat we met auto/camper en al de afgrond inrijden; ook al is man een hele rustige bestuurder. Ik zat bij de Grossglockner bergpas in Oostenrijk vorige week echt niet relaxed. We zijn dan ook halverwege omgedraaid ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Martin & Marianne schreef:
08 aug 2021, 10:15
Op sommige wegen (zoals de weg naar Buffalo's Bill Grave bij Golden, of de Moki Dugway) zit ik ook met geknepen billen, maar daar heb ik bij de Trail Ridge road geen last van. Maar het is iets wat je zelf zut moeten inschatten. Over het algemeen zijn de bergwegen in Amerika breder en minder steil dan in bijvorobeeld de Alpen.
Bekijk het eens met streetview op googlemaps. Pak een paar punten op de weg en rij virtueel wat stukken.
In ons 2019-verslag staat een foto van de weg bij het visitor center (zie hier, de foto met de trap op de voorgrond). Dit is ongeveer het hoogste punt van de weg. Niet kijken naar de weg links dat is de Old Fall River Road. De Trail Ridge Road is de weg met de S-slinger in het midden bovenin de foto. grote delen van de weg zien er zo uit. Daarnaast heb je bij een groot deel aan weerszijden bomen,

Marianne
Als ik naar de weg links kijk krijg ik de bibbers, maar daar moet ik dus niet kijken ;-) Verder ziet het er op die foto niet eng uit; het lijkt alsof er geen afgronden direct naast de weg zijn toch? Of ik kan niet zo goed diepte zien op de foto, dat kan ook.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer