Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

We denken er over om in Denver op de luhthaven een auto te huren bij Budget en deze de volgende dag weer in te leveren als we de camper opgehaald hebben. Op 1 mijl van de camperverhuur zit ook een filiaal van Budget, dus dat is handig. Dan hoeven we geen hoge eraly bird kosten te betalen en kunnen we in de ochtend de boodschappen doen, dan de camper ophalen en dan op pad.
Ik twijfel alleen of we Rocky Mountain NP wel of niet aandoen. We hebben hoogtevrees en steile weggetjes met diepe afgronden is niet aan ons besteed. Als ik de reisverslagen lees is dat wel wat de Trail Ridge Road vooral is....
Dus concrete vraag: is RMNP de moeite waard als je de Trail Ridge Road niet rijdt?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dus de vraag is of alleen de Bear Lake area ook al de moeite waard is en of de Bear Lake Road minder eng is om te rijden ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij is er helemaal geen sprake van steile wegen en diepe afgronden. Als je tijd hebt zou ik het niet overslaan.
Kijk eens hier voor wat foto's van de weg (bij het visitor center en vanaf de Tundra trail). Hij ligt wel hoog maar je ziet dat het niet steil is.

Maar je kunt je ook prima vermaken in het Bear Lake gebied. Er zijn erg veel mooie wandelingen daar.
En het is niet eng rijden daar. Voor een deel zul je waarschijnlijk aangewezen zijn op de shuttle bus.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Normaal gesproken vind ik het rijden vlak langs steile afgronden ook eng, maar Ik kan me niet herinneren dat dit het geval is bij de Trail Ridge Road. Het is een vrij brede weg en er staan veel bomen langs de weg. Op het hoogste gedeelte van de weg rij je over een soort van plateau met fantastische uitzichten. Dus dat valt wel mee.
Als je niet veel tijd hebt te besteden in RMNP zou ik het houden bij het Bear Lake district. Zeker de moeite waard.

Wij hebben trouwens hele goede ervaringen met Budget in Denver.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Toch nog maar eens overwegen dan, het lijkt me namelijk wel echt heel gaaf. We hebben 1 hele dag in RMNP: kunnen we dan de Trail Ridge Road doen en Bear Lake Area? Kan moeilijk een inschatting maken van de tijd die nodig is namelijk. Is het bijvoorbeeld ook een optie om de Trail Ridge Road vanaf Estes Park tot aan het visitor centre te rijden en dan om te keren, of missen we dan veel moois?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Tot aan het visitor center is mooi. Wij combineerden dat met de Bierstadt Trail. Zie daarvoor ons 2019-verslag .
In 2017 deden we meerdere wandelingen bij Bear Lake en reden daarna via de Trail Ridge Road door naar Kremmling.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

jill1234 schreef:
29 apr 2021, 20:22
kunnen we in de ochtend de boodschappen doen, dan de camper ophalen en dan op pad.
Dat hebben wij ook gedaan toen we in Canada waren en dat is goed bevallen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Zitten in quarantaine door positief geteste zoon. Dus van de nood maar een deugd maken en aan het roadbook werken.

dag 1 Ams-Denver
dag 2 in de ochtend met auto boodschappen doen, camper ophalen, auto inleveren en rijden naar Estes Park; camping Glacier Basin. Vanaf deze
camping gaat ook de shuttle naar Bear Lake, dus lijkt me een goede keuze. Iemand ervaring met deze camping? Andere optie is Moraine
campground, maar die ligt wat minder gunstig heb ik het idee, dan moet je overstappen met de shuttle om bij Bear Lake te komen.
dag 3 Bear Lake Area en Trail Ridge Road (tot visitor centre) Overnachting Glacier Basin.
dag 4 Estes Park- Fort Robinson State Park Nebraska. Camping nog uitzoeken. Even een extra staat meepikken (wat is dat toch met die mannen in
huis die dat zo leuk vinden ;-)
dag 5 Fort Robinson State Park- Badlands NP. Idee is om vanuit Fort Robinson State Park naar de East Entrance te rijden van Badlands NP en dan de
Badlands Loop Road te rijden en te overnachten in de buurt van Custer State Park.
dag 6: Custer State Park, Crazy horse memorial en Mount Rusmore ,overnachting in de buurt van Deadwood.
dag 7: Deadwood- Sheridan
dag 8: Sheridan -Cody
dag 9: Cody - Yellowstone. Canyon Campground
dag 10: Yellowstone- Canyon Campground
dag 11: Yellowstone- Madison Campground
dag 12: Yellowstone- Madison Campground
dag 13: Yellowstone - Grand Teton
dag 14: Grand Teton - Vernal
dag 15: Vernal - Moab. Proberen plek te bemachtingen op Devil's campground
dag 16: Moab
dag 17: Moab
dag 18 Moab- Capitol Reef; Fruite Campground
dag 19 Capitol Reef- Valley of Fire
dag 20: V.o.F- Las Vegas, camper inleveren
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas- AMS

Nog tips? Of is dit een logische route en indeling?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi zo. Ik heb geen ervaring met de campings in Rocky Mountain NP (je schrijft Estes Park, maar je bedoelt RMNP) maar ik zou die shuttlebus niet de belangrijkste reden vinden of voor Glacier te kiezen - die rijden heel frequent, dus overstappen is niet erg. Kijk gewoon welke camping je het meeste aanspreekt.

Wil je alle nachten op Devils Garden CG staan, of ook in Moab? Een paar nachten in het dorp is ook wel leuk.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Fijn, dan blijft de route zo en kan ik verder gaan werken aan de dagindeling. In Moab twijfel ik; ik zie in het dorp ook commerciele campings met zwembad, dat is misschien ook wel leuk voor 1 of 2 nachten. Ik wil in elk geval 1 nacht Devil's om zo naar Delicate Arch te kunnen als de dagjesmensen weg zijn.

Estes Park/ RMNP: klopt!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

jill1234 schreef:
05 mei 2021, 21:09
Estes Park/ RMNP: klopt!
Estes Park kan ook hoor. Wij hebben er in 2014 op Jellystone Park Campground gestaan en daar was niks mis mee. Ik weet niet of ze een shuttle hebben, want wij zijn van daaruit door RMNP gereden en niet meer terug naar de camping gegaan.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Toch nog een vraag over de route. Zou dag 7 en 8 in 1x kunnen? Dus Deadwood-Cody, zonder overnachting in Sheridan?
Dan houd ik een nacht over voor tussen Capitol Reef en Valley Of Fire; zou graag de UT12 rijden en anders gaat dat niet lukken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door mtl »

Het is iets van 5u 40m rijden volgens googlemaps dus in principe zou dat wel kunnen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ja, maar met een camper natuurlijk langer. Lastig....ik ga nog eens kijken
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel een lange dag. Wil je ook nog langs Devils Tower?
Aan de andere kant is het wel erg mooi om wat tijd te hebben voor het stuk tussen Capitol Reef en VoF. Wat zou je onderweg willen dan en waar zou je dan overnachten? Want op zich kan dat stuk ook in 1 dag, ook met de UT12.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben exact dezelfde route gereden Deadwood- Sheridan en Sheridan- Cody. Is echt prima te doen.

Vanuit Deadwood naar Sheridan hebben we eerst de scenic route alt14 gereden naar Spearfish en aan de route een stop gemaakt bij Spearfish Lodge. Prachtig gebouw en er zijn daar ook enkele mooie korte trails o.a. naar een waterval die zich bevindt aan de andere kant van de weg.
Daarna hebben we een tussenstop gemaakt bij Devil's Tower en gewandeld rondom de rots. Na Devil's Tower is er niet echt meer iets te zien wat de moeite waard is voor een stop. Al met al waren we tegen 16.00 uur in Sheridan.

Vanuit Sheridan naar Cody rij je de door Bighorn NF. Wij hebben de 14 gereden en je rijdt dan door een prachtig gebied. Onderweg zijn we o.a. gestopt bij de Shell watervallen. De moeite waard en ze liggen direct aan de weg. Je hoeft er dus niet voor om te rijden.

Als ik trouwens op Google Maps kijk is het zo'n 4,5 uur rijden incl. de alt14 en Devils Tower. Met de auto weliswaar.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ingrid, van Deadwood naar Cody via de snelste route is al bijna 6 uur, dus dat kan niet kloppen denk ik?

Wij reden in 2004 van Hill city naar Sheridan en de volgende dag van Sheridan naar Cody (via de Shell falls incl wandeling) en hebben het heel rustig aan gedaan. Eerst in Hill City nog wezen goud zoeken, en de volgende dag konden we pas laat vertrekken omdat we vanwege de jaarlijkse parade ingesloten zaten.
Dus als je op tijd vertrekt uit Deadwood zal het wel te doen zijn in 1 dag.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ingrid: mijn google maps zegt bijna 6,5 uur. Met de auto. Dus met de camper zeker 8 uur. Zonder stops. Hoe lang duurt een stop bij Devil's tower?
Misschien toch beter ergens anders een nacht te winnen. Misschien toch de planning zo laten en gewoon vroeg weggaan in Capitol Reef; via de UT12 is dat ongeveer 6 uur rijden, zonder stops, naar V.o.F. Maar we winnen een uur dan als ik het me goed herinner, dus dat moet prima kunnen.
Ik ga eens de verslagen van Martin en Marianne lezen om te kijken hoeveel tijd de verschillende stops langs de UT12 kosten.
Eigenlijk wil ik daar toch ook een extra dag, maar die kan ik eigenlijk nergens vandaan toveren. Ja, Moab van 3 naar 2 nachten, maar ook daar is zoveel te zien.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben ook een lange dag op die plek staan. Wij gaan dan van de Blue Bell Campground in Custer SP naar Ten Sleep, via Devils Tower. Dat is 505 km en volgens Google Maps 5,5 uur. Met de auto dus. Wij tellen er tenminste een uur bij op dat je langzamer bent en dan nog wat voor de lunch. En dan het bezoek aan Devils Tower dus.
Zo af en toe zit er een lange dag tussen. Doordat je stopt bij Devils Tower breekt dat de reis en valt het minder op dat het zo'n lange zit is. Verder zit er een groot stuk snelweg in, dus cruise control aan, muziekje erbij en dan komen we vanzelf aan de andere kant.
We hebben nog een paar van die lange dagen. Dat komt ervan als je alles wilt zien :lol:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Sorry ik heb het niet goed gelezen en was te snel met reageren. :shock: Ik dacht de afstand van dag 7 en dag 8 afzonderlijk maar dat staat er inderdaad niet.
Om het in één dag te rijden is inderdaad erg lang. Dan zou ik toch de overnachting in Sheridan er in houden mede omdat er toch wel wat te zien is onderweg.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer