Afgelopen jaar een vakantie in Spanje gehad. Ook leuk en vooral omdat onze kleine man toen pas 8 maanden was. Maar nu het mogelijk weer kan, zijn we toch al naar een route en tickets aan het kijken. Omdat het onze eerste verre reis met onze kleine man Luus gaat worden. Zitten we te denken om een route te doen die we ooit al hebben gedaan (alleen dan andersom). Dat lijkt ons wel handig aangezien de kleine man natuurlijk grotendeels het ritme bepaald en wij de highlights op de route al (meerdere malen) gezien hebben.
Ik heb even een globale route in elkaar gezet (nog niet met de leidinggevende thuis overlegd overigens
12 september | Amsterdam - Los Angeles (Long Beach)
13 september | Long Beach - Pismo Beach
14 september | Pismo Beach - Monterey/Carmel
15 september | Monterey - San Francisco
16 september | San Francisco
17 september | San Francisco - Yosemite
18 september | Yosemite
19 september | Yosemite - Mammoth Lake
20 september | Mammoth Lake - Death Valley
21 september | Death Valley - Las Vegas
22 september | Las Vegas
23 september | Las Vegas
24 september | Las Vegas - Big Bear Lake (of een andere plaats binnen een reistijd van zo'n 4 a 5 uur)
25 september | Big Bear Lake (o.a.) - San Diego
26 september | San Diego
27 september | San Diego
28 september | San Diego - Amsterdam
Nu zat ik ook even voor tickets te kijken. Aangezien dit onze eerste verre vliegreis met Luus wordt. Wil ik sowieso een stoel voor luus (met bijvoorbeeld zijn autozitje op de stoel) of met de JteKids van Stokke (tips wat het beste is zijn welkom). Daarnaast lijkt ons in dit geval Premium Economy wel wat.
Dit meenemend, kwam ik bij Britisch Airways uit op € 2.054,33 totaal uit. Volgens mij een hele schappelijke prijs. Helemaal omdat BA gunstige corona voorwaarden (annulering e.d.) heeft. Ik moet wel zeggen dat ik dacht dat een kind (heb even 2-11 jaar geselecteerd) minimaal 20% korting op het ticket zou krijgen. Al zie ik dat niet zo snel terug als ik eerlijk ben.
Heb ook even naar de autohuur gekeken. Daar ben ik wel van geschrokken. Wij huren altijd een SFAR (Standard SUV). Maar de prijzen die ik nu zie zijn bijna het dubbele van wat wij normaal altijd kwijt waren ... Mag toch hopen dat die nog naar beneden gaan.
Wat betreft hotels. We proberen op zoveel mogelijk plekken naar een hotelkamer (one bedroom suite) te kijken die dus een aparte slaapkamer heeft. Hierdoor kunnen papa en mama als Luus in bed ligt nog even lekker TV op de kamer kijken of op een balkon of dergelijks zitten. Tips hierin zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Ben benieuwd naar jullie meningen ...