Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door IngridZw » 04 okt 2020, 00:18

I,p,v, 2 nachten Grand Canyon kan je de afstand naar Las Vegas ook opsplitsen door halfweg een overnachting te boeken. Vooral omdat je die dag ook nog de Hoover Dam wilt bezoeken. Voordeel is dat je dan meer tijd onderweg hebt voor route 66 zoals een stop in Seligman en Oatman. Ik denk dat de kinderen dit heel leuk vinden. Oatman is een oud westernstadje (ghosttown) en ligt aan een mooie route.
Monument Valley is mooi maar of het voor de kinderen iets toevoegt betwijfel ik. Ik zou dan kiezen om op een andere plek een extra dag te plannen. Ergens waar ze kunnen zwemmen (kan ook bij een hotel) en iets wat voor hen meer uitdaging geeft.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Adjepatatje
Amerika-newbie

Bericht door Adjepatatje » 04 okt 2020, 20:49

Hoi ingrid
Dank je. Ga je tip mbt Route 66 meenemen en kijken wat ik nog kan puzzelen.

Adjepatatje
Amerika-newbie

planning ochtend in Valley of Fire

Bericht door Adjepatatje » 18 okt 2020, 12:34

Beste forum-experts,
Ik ben mijn planning stapje voor stapje aan het invullen, nu ik het kader aardig weet voor de gehele rijd.
Vanuit Las Vegas willen we de vroege ochtend doorbrengen in Valley of Fire en dan einde ochtend door naar Springdale/Zion NP. In Springdale hebben we geen verdere plannen die dag, los van dat we wel daar rond 15.00 willen zijn voor check in, boodschap, zwembad, relaxen.

Onze ochtend van Las Vegas naar Valley of Fire ziet er nu zo uit, na aardig wat 'search' op google:
1. Bij sunrise (5.30am in de zomer/juli) park binnen rijden (vertrek Las Vegas Fremont Street rond 4.30am: uurtje rijden volgens google maps)
2. Twee wandelingen in de vroege ochtend aan de Mouse's Tank/Withe Dome Road (6.00-9.30am): The Fire Wave trail (1,5 mile; vlak; uur) en White Dome trail (1,1 mile; vlak; uur); voor 9.30am beide trails lopen i.v.m. de hitte (met kids van 15 en 10,5). We trekken daar dus 3,5 uur voor uit. Hoop dat de hitte tussen 6am-9.30am nog een beetje te doen is in Valley of Fire eind juli.....
3. Daarna naar volgende viewpoints (met auto): "Fire Canyon/Cilica Dome Overlook" en "Rainbow Vista". Alleen een fotostop bij de uitzichtpunten.
4. Rondje de "Camping ground loop" rijden (fotostops aan: Atlati Rock -bezoek rotstekeningen-, Arch Rock, Fire Cave)
5. Via Valley of Fire Hwy (viewpoint fotostops bij "Beehives" en "Seven Sisters") en richting oostelijke uitgang rijden, richting Springdale/Zion NP.
Vertrek uit Valley of Fire rond 11.30, dan richting Springdale, waar we 15.00 arriveren (incl. uurtje tijdverschil). Punt 1 tm 5 in vally of Fire willen we dus tussen 6am-11.30 doen.
Einde middag relaxen bij ons hotel in Springdale (boodschapje, zwembad, tanken, eventueel sunset zien); volgende dag hele dag Zion NP. Dat gaan we nu maar eens uitpluizen...

- Is hetgeen we willen doen in valley of Fire te doen tussen 6.00am-11.30am, zonder te racen/haasten (bezig zijn is voor ons niet erg, tegen de klok racen wel)?
- Zit er iets onlogisch in deze ochtend qua planning? We beginnen wel bewust met de Fire Wave trail als eerste omdat die het meest 'open' is dus vatbaar voor hitte en daarna de White Dome trail, ook vanwege de hitte. Als het heter wordt kiezen we nog voor enkele' foto' viewpoints met de auto.
- Volgens google maps is het van Las Vegas Fremont Street naar de ingang van Valley of Fire een goed uur rijden. Is dit ook jullie ervaring?
Zelfde geldt voor de reis van Valley of Fire naar Springdale, dat zou 2,5 uur zijn plus uurtje tijdsverschil?

Groeten, Ad.

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 18 okt 2020, 17:09

Volgens mij is het prima te doen zo. En als het allemaal wat meer tijd kost is het toch ook niet erg? Dan ben je iets later in Zion.
Het lijkt me trouwens wel jammer om die eerste dag niet alvast even het park in te gaan. Je kunt je dan alvast een beetje oriënteren, en misschien de Pa'rus Trail lopen. Als je later op de dag naar het park gaat zal het ook al iets minder druk zijn. Misschien leuk om daar te gaan picknicken met een salade, als avondeten.
Ik begrijp dat je via de westingang naar vof wilt, en via de oostingang richting Zion? Mooier is het om vanuit Las Vegas via Lake Mead te rijden. Kost je wel een half uur extra.

Het kan zijn dat het bij de Fire Wave heter is dan bij de White dome trail, maar bij die laatste staat een wel een waarschuwingsbord voor de hitte. Bij beide loop je in de volle zon, en ik vermoed dat het bij White Dome beschutter is, dus minder wind. Maar goed, het zal niet veel uitmaken welke je het eerst doet.

Kijk eens in ons 2015-verslag bij 1 juni voor ons bezoek aan VoF en de rit naar Zion, dan krijg je een idee van de tijd die je kwijt bent. Wij vertrokken veel later en deden ook nog uitgebreid inkopen in St George.
Naar onze ervaring kloppen de reistijden van googlemaps heel aardig.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer