Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door jojostravelusa » 02 aug 2020, 11:44

Helemaal mee eens. Absoluut verslavend :lol:
Wat mij weleens verbaast is dat mensen zeggen: ga je alweer naar Amerika. Dat zeggen ze nooit als je zegt dat je naar Frankrijk of zo gaat. Amerika is een stuk groter en er is oneindig veel te zien. We ontdekken steeds meer leuke dingen en de verslaving groeit alleen maar.

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman » 03 aug 2020, 08:50

Ik denk dat dit gezegd wordt omdat ze denken dat het ontzettend duur is. Men denkt ook echt veel meer dan het daadwerkelijk is. Kreeg die 1e x al afgunstige opmerkingen. Terwijl een gezin die op zomervakantie Europa en wintersport gaat net zoveel kwijt is. Plus dat een ander niet kan zien hoe hard je ergens voor spaart. In ons geval betalen we dit van al mijn overuren en zijn we verder niet ‘veeleisend’ en snel tevreden. Dat spaart makkelijker. Als we zo’n reis maken krijg ik altijd gevoel me te moeten ‘verdedigen’ maar heb besloten daarmee te stoppen.
Amerika of Canada kun je ook zo duur maken als je zelf wilt.

Goed zoeken en informeren scheelt al veel. Doe dat vooral. De eerste reis hadden we achteraf echt wel goedkoper kunnen realiseren. (Minder zelf in verdiept toen en deels blind varen op een reisbureau)

Veel succes en plezier met de voorbereidingen. Iets minder recente verhalen en ervaringen nu op dit forum door corona maar nog steeds voldoende wat je verder kan helpen.

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Tantelotje » 03 aug 2020, 10:13

Enigzins off topic maar toch ook niet want ja, die verslaving...

Ons Plan B is een route door Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en (waarschijnlijk) Frankrijk.
Wat mij opvalt? In het excel sheetje waar ik de kosten van de overnachtingen altijd noteer voor het overzicht, staat onderaan de streep praktisch hetzelfde bedrag als 'altijd'. Het viel me eigenlijk een beetje tegen :lol:

En inderdaad: ga je nu alweer? Afhankelijk van mijn bui en de persoon reageer ik wel eens met: Gaan jullie nu alweer naar Europa?
Soms valt dat kwartje, soms ook niet :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada Iets in Europa

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/