Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sunny-007: Yellowstone-LV in 4 dagen. Welke route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Sunny-007: Yellowstone-LV in 4 dagen. Welke route?

Bericht door Sunny-007 »

Voorlopig gaan wij er nog steeds vanuit dat we in augustus naar Amerika gaan. Ik heb mijn route omgegooid om de grote steden iets meer te vermijden. Nu vertrekken we op zondag 23 augustus vanuit Yellowstone en komen op woensdag 26 augustus aan in Las Vegas. Welke route raden jullie mij aan? We hebben dus 3 overnachtingen (4 reisdagen) nodig. Maar waar? Liever niet in Salt Lake City. Iemand suggesties?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yellowstone-LV in 4 dagen. Welke route?

Bericht door Martin & Marianne »

Iets meer informatie zou wel handig zijn. Bezoek je Grand Teton op weg naar Yellowstone? En wat bezoek je nog meer op weg naar Yellowstone? En waar verblijf je de laatste nacht in Yellowstone?
Plaats de totale route eens.

Marianne
Sunny-007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny-007 »

Hallo Marianne,

We hebben de meeste parken en bezienswaardigheden in Nevada/Utah al eerder gezien. Dus Bryce en Zion slaan we dit keer over.
We starten dit keer in San Francisco en gaan de staten Oregon en Washington eens door. Die route is helemaal klaar! vanuit Seattle rijden we dan naar Yellowstone. Daar hebben we 3 dagen voor uit getrokken en ben daar ook nog aan het kijken hoe we zullen rijden. Via Spokane is het meest logisch, maar lijkt mij niet echt boeiend. Suggesties voor de route Seattle naar Yellowstone zijn dus ook welkom.

We blijven 4 nachten in Yellowstone. Ik heb daar nog geen hotel geboekt, maar aangezien we vanaf de Seattle kant komen, lijkt de west kant mij logischer. Grand Teton zijn we ook nog nooit geweest, dus is zeker een optie.

Vanuit Yellowstone rijden we dus naar Las Vegas. Daar blijven we nog 2 dagen en dan zitten de 4 weken er weer op:(
Het liefst willen we een mooie route, maar we hebben dus maar 3 overnachtingen over dan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zo snel mogelijk eens kijken naar accommodatie in Yellowstone (via www.yellowstonenationalparklodges.com), dat al best lastig worden. Cabins en kamers zonder eigen badkamer zijn deze zomer niet beschikbaar dus er is weinig keuze.
Je hebt daar dus 4 nachten? Dn zou ik niet alleen aan de westkant gaan zitten, maar ook kijken naar Canyon of Lake. Of Grant Village.
Na Yellowstone kun je naar Grand Teton. Overnachten kan dan in Jackson. Je kunt daar 1 of 2 nachten doen. En dan met bijvoorbeeld een stop in Cedar City of St George naar Las Vegas. Onderweg kun je in Zion het Kolob Canyon deel bezoeken. Misschien heb je voor dat stuk iets aan ons 2019-verslag.

Voor een mooie route kun je het beste de I15 vermijden en bijvoorbeeld via Torrey (Capitol Reef) en de UT12 richting Bryce rijden. Vandaar kun je weer via Cedar City naar de I15 richting Las Vegas.

Tussen Seattle en Yellowstone is Glacier NP natuurlijk mooi om te bezoeken maar daar zal je niet echt tijd voor hebben. Je kunt ook zuidelijker rijden, via John Day en Craters of the Moon. zie daarvoor ons 2015-verslag. Kijk daar ook eens in voor accommodatie in Yellowstone.
Het lijkt me hoe dan ook wel een ambitieuze route.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Twin Falls is een prima stop met de watervallen en de brug waar gebasejumpt mag worden. De volgende morgen vroeg naar Craters of the moon en de eerste kerncentrale bij Arco. Daarna doorrijden naar West Yellowstone of Jackson. Daarna zijn Green River en Vernal logische stops op de mooie route richting Utah.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

We vonden het hele stukken tussen Seattle en Yellowstone weinig bijzonders. Op Mount Rainier na uiteraard. Craters of the moon kon ons gestolen worden. Gas er op, maar er zijn ook enkelen hier die dat wel heel mooi vonden hoor. Ik zou dat stuk zsm nemen met mooie overnachtingsplekken ertussen met een lekker zwembad ofzo.
Wat betreft je oorspronkelijke vraag daar kan ik geen antwoord op geven. Dat stuk staat nog op onze lange wensenlijst.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik zou zelfs in 2 dagen van Seattle naar Yellowstone rijden (wij vonden Craters of the Moon ook helemaal niks :) ), gewoon zo snel mogelijk. Ik vind het altijd zonde om onder het mom van niet teveel per dag rijden ergens te overnachten waar het niet echt boeiend is. Dan liever ergens waar het wel mooi is, meer tijd hebben. Dus de nacht die je daar wint zou ik extra bij Grand Teton zetten. Is prachtig en heb je daar meer tijd. En dan verder de tip van Marianne.

Succes met voorbereiden!
Sunny-007
Amerika-ontdekker

Re: Reis Sunny-007: Yellowstone-LV in 4 dagen. Welke route?

Bericht door Sunny-007 »

Bedankt allen voor de reacties!

Het blijft een beetje lastig om in te schatten of we nu wel of niet gaan dit jaar. Na de persconferentie van gisteravond, hangt alles weer aan een zijden draadje. maar als we groen licht krijgen, dan gaan we gewoon! Onze vertrekdatum is 8 augustus, dus wellicht ziet de wereld er dan weer wat beter uit.

We gaan nu inderdaad vol gas geven van Seattle naar Yellowstone. Dat geeft meer lucht in het schema en dat betekent dan een extra dagje Grand Teton/Jackson. Ik zag dat er best nog veel accommodaties plek hebben, dus dat komt wel goed. Waarschijnlijk hebben ze veel annuleringen gehad vanwege Corona. Uiteraard boek ik alleen maar hotels die ik nog kan annuleren, want het blijft nog even spannend of we mogen gaan.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Je zou de Mirror Lake Scenic Byway kunnen rijden onderweg. Wij hebben deze in september 2017 gereden en vonden het er schitterend.
Dit is weg 150 van Evanston (WY) naar Kamas (UT).
Hier ons verslag van die dag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /24-9.html

en daarna de Nebo Loop Scenic Byway die loopt van Payson (UT) naar Nephi (UT), weg FR050. Ook weer een schitterende weg.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /25-9.html

Beide wegen zijn lekker rustig. Mooie wandelingen en uitzichtpunten. En... heerlijk rustig. Wij hebben er geen enkele Europese toerist gezien.

Dan bij Cedar City afslaan naar Enterprise en naar St. George en onderweg het indrukwekkende Mtn. Meadows Massacre site bezoeken en Snow Canyon SP.
Of vanaf Parowan naar Cedar Breaks NM.

Genoeg moois te zien op die route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sunny-007 schreef:
04 jun 2020, 12:54
Ik zag dat er best nog veel accommodaties plek hebben, dus dat komt wel goed. Waarschijnlijk hebben ze veel annuleringen gehad vanwege Corona. Uiteraard boek ik alleen maar hotels die ik nog kan annuleren, want het blijft nog even spannend of we mogen gaan.
Bedoel je dat er in Yellowstone nog voldoende plek is? Ik zie dat niet, en zeker niet de goedkopere opties. Ik zou toch echt niet wachten met reserveren. Of wil je niet in het park overnachten?

Marianne
Sunny-007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny-007 »

Hallo Marianne,

Ik heb nu 3 nachten geboekt in West Yellowstone (Crosswinds Inn) en 2 nachten in Jackson (Alpine Motel). Hopelijk ligt West Yellowstone gunstig genoeg om vanuit daar Yellowstone te verkennen. Of is dat niet handig?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Geen 4 nachten Yellowstone dus?
Vanuit West Yellowstone ben je voor alle bezienswaardigheden wel aardig wat reistijd kwijt. Het is toch wel prettig om niet elke dag heen en weer te hoeven rijden. Kijk regelmatig op www.yellowstonenationalparklodges.com om te zien of er iets vrij is. Het is erg mooi om zeker 1 nacht bij Old Faithful te zitten. Tegen de avond of vroeg in de ochtend heb je het geisergebied bijna voor jezelf. De Lodge of de Frontier cabin bij de Snowlodge zijn heel betaalbaar. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze overnachtingen en onze indeling.

Marianne
Sunny-007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny-007 »

Ik hou de website goed in de gaten. Wellicht dat er nog annuleringen binnen komen in deze bizarre tijden. Moet wel zeggen dat ik de website niet heel prettig en overzichtelijk vind. Maar kennelijk is dat de enige manier om een accommodatie in het park te boeken.

Onze vluchten zijn vooralsnog niet gecanceld, dus we houden hoop!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die website is inderdaad bijzonder gebruikersonvriendelijk!
Maar inderdaad, de enige site om te boeken. Je zou ook kunnen bellen. Ik krijg wel eens het idee dat er dan meer mogelijk is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer