Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pieter5
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Pieter5 »

Na enkele goede tips van jullie hebben we een definitieve planning gemaakt.
We hebben bewust de keuze voor Flaming Gorge laten vallen en vervangen door Lava Hot Springs. We gaan de minder mooie route vanuit Yellowstone naar Moab rijden (dus via Salt Lake City) omdat dit toch wel 3u minder lang rijden is en we met onze huidige planning dus maar één echte rijdag hebben (op dag 10) in plaats van twee rijdagen.

Hierbij de planning:
planning.jpg
We hebben er hééééééél veel zin in :thumbup:
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Heerlijk zeg, zoals jullie overal de tijd voor nemen.

Ik snap alleen niet helemaal je opmerking over dag 10. Als ik Madison - Moab ingeef via Lava Hot springs en via Vernal scheelt het slechts 1,5 uur. Waarbij je bovendien nog een leuke onderbreking hebt van Dinosaur NM. Als je de ochtend in Dinosaur besteed, heb je de hele middag om in Moab te komen. Dat is 3,5 uur rijden. Dus ook dat geeft maar 1 echte rijdag.
De keuze is uiteraard aan jullie, maar ik zou het wel weten (we deden dit laatste in 2019).

Veel plezier met de voorbereiding! :thumbup:
Pieter5
Amerika-newbie

Bericht door Pieter5 »

We zullen dat stukje nog eens bekijken. :D
Ik wou dat we al een jaartje verder waren!
Laatst gewijzigd door markro op 27 mei 2020, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook eerst naar Yellowstone kunnen gaan, en Grand Teton daarna. En als je toch via SLC rijdt neem dan de I70 en niet de kortere route via Price.
Ik zal vanavond nog even uitgebreider reageren.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er allemaal prachtig uit, ik word wel jaloers op zo'n reis!
Nog een paar tips:

Yellowstone:
- Het laatste stuk van de Storm Point Trail loopt door een bos. Het is mooier om terug te lopen langs het water.
- Onze favoriete geiser is de Great Fountain Geiser. Je kunt van te voren navragen bij een visitor center wanneer hij ongeveer gaat uitbarsten. En niet halverwege weglopen, de grootste uitbarstingen zijn vaak op het laatst.
- De Lone star Geyer is ook leuk, en erg rustig. Wel een stukje lopen.

Moab:
- Neem op weg naar Moab ook de UT128 mee.
- Als je tijd hebt doe dan de wandeling naar de Corona Arch. Dit zou je nog kunnen doen op weg naar Monument Valley (waar de Wild Cat Tail een aanrader is, zie hier.
- Voor Delicate Arch moet je erg vroeg bij de parkeerplaats zijn, die is altijd snel vol, zeker tegen zonsondergang.
- Een mooie plek om de zonsondergang te zien is op de dirt road tegen over balanced rock.

Op weg naar Bryce is de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls erg de moeite waard.

Marianne
Pieter5
Amerika-newbie

Bericht door Pieter5 »

Bedankt nog voor alle tips!
Na de reis zullen we een reisverslag maken :thumbup:

Groetjes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer