Ik ben 20 jaar geleden al eens in West-Amerika geweest. Een deel wil ik graag ooit opnieuw zien, en andere zaken niet.
Wat zou ik graag in elk geval nog willen zien?
- San Francisco (Alcatraz, destijds niet geweest)
- Las Vegas (opnieuw)
- Grand Canyon (opnieuw)
- Horshoe Bend - Antelope Canyon
- The Wave
- Bryce Canyon (opnieuw)
- Capitol Reef
- Moab / Arches NP
- misschien Yellowstone, maar dat ligt best verder weg weer
- misschien ergens een Slide Rock Park als dat toevallig erin past (maar wil er geen uren voor omrijden).
En dan loop ik een beetje vast. Bovenstaande zaken staan in die volgorde al best goed, denk ik? Maar daarna?
Ik heb al eerder gezien: San Diego, Yosemite, Sequoia NP, Death Valley, Zion en Monument Valley, Los Angeles en die hoeven niet perse in de herhaling.
Daarnaast vinden we een afwisseling met steden, natuur, shoppen, een pretpark/waterpark leuk en ook een middagje niksen bij het hotel met zwembad. En afsluiten met een dag of 2 wat rustiger is ook fijn.
Wie vindt het leuk om eens mee te knutselen voor een route van ca. 23 dagen? En waarin dus een aantal nieuwe dingen zitten en ook nieuwe, maar het ook weer niet alléén maar natuurparken en veel van hetzelfde is. En misschien combineren met een andere hoek waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?
Texas zijn we bijvoorbeeld ook nooit geweest, maar je kunt niet alles in een vakantie proppen.