Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TenD: 2 weken rondtrip vanuit Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TenD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis TenD: 2 weken rondtrip vanuit Las Vegas.

Bericht door TenD »

Hoi,
We gaan met 4 vrienden met een camper een rondje in het zuidwesten doen. We hadden zelf al wat dingen bedacht die ik hieronder heb geplaatst. Ondertussen zal ik verschillende posts gaan doorspitten, maar zou leuk zijn om al wat feedback te krijgen!
Ik denk dat we LA niet doen, maar San Fransisco wel. We doen al Las Vegas en na de trip gaan we met de Nederlandse vrienden naar Boston (waar ik woon). Landen in Las Vegas op 23 juni en vertrekken vanuit Las Vegas weer op 9 juli. Camper huren van 24 juni - 8 juli, dat is ongeveer 2 weken.

Tot nu toe had ik zoiets bedacht:
23 Juni Las Vegas
24/25/26 Juni Death Valley + Yosemite
27/28 Juni San Fransisco
29/30/1 Juni/Juli Sequoia + Joshua Tree
2/3/4/5 Juli Grand Canyon + Upper Antilope Canyon + Horseshoe Bend
6/7 Juli Zion + Valley of Fire
8/9 Juli Las Vegas

Dat zou een rondje van +/- 2000 tot 2500 miles moeten zijn. Wellicht vergeet ik dingen, of zijn dingen al (niet meer) mogelijk. Yosemite begreep ik inderdaad dat het lastig zou worden om nog iets te vinden...

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2 weken rondtrip vanuit Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geprobeerd het even per dag uit te schrijven - en meteen ook iets aangepast - want zo is het lastig te beoordelen. Je houdt denk ik te weinig rekening met de reisdagen. Van sequoia naar de GC bijvoorbeeld is een flink eind, ook zonder Joshua Tree. Die laatste zou ik overslaan; het is een omweg, en heet, en niet het hoogtepunt in je vakantie. Ik heb wel Bryce toegevoegd, maar als je een wat rustiger route wilt kun je dat overslaan. Zou wel jammer zijn. Is het niet iets om SF over te slaan? Is lastig te bezoeken met een camper.

23-jun naar Las Vegas
24-jun Las Vegas - Death Valley
25-jun Death Valley - Lee Vining
26-jun Lee Vining - Yosemite
27-jun Yosemite - San Francisco
28-jun San Francisco
29-jun San Francisco - Sequoia
30-jun Sequoia
1-jul Sequoia
2-jul Sequoia - ?
3-jul ? - Grand Canyon
4-jul Grand Canyon - Page
5-jul Page - Bryce
6-jul Bryce - Zion
7-jul Zion
8-jul Zion - Las Vegas
9-jul Las Vegas

Voor Yosemite heb ik maar 1 nacht gedaan. Je zult niets meer in het park kunnen vinden, en het is niet ideaal om van buiten het park heen en weer te rijden. In Zion is er een camping die je nog twee weken van te voren kunt reserveren Kijk voor meer campingtips op de NPS-site.
Twee nachten aan de oostkant van Yosemite zou ook wel mooi zijn. Dan zou je twee nachten June Lake of zo kunnen doen. Minder druk en minder heet dan in de vallei.

Is een combinatie van tent en hotel niet iets?

Kijk ook eens naar het standaardrondje. Dat vind je hier.

Marianne
TenD
Amerika-ontdekker

Re: Reis TenD: 2 weken rondtrip vanuit Las Vegas.

Bericht door TenD »

Bedankt! En het standaard rondje overlapt aardig met ons rondje. LA, Monterey, Pismo lijken me minder interessant, dus in plaats daar van doen we denk ik liever e.g. Sequoia, en misschien Tahoe (al hoeft dat niet persee van mij).

Wat bedoel je met een combinatie van tent en hotel? Geen camper huren maar een auto met tentjes?
Dat is misschien ook een optie, en ik zou wellicht zelfs mijn tentjes/luchtbedden (super compact) in het vliegtuig vanuit Boston mee kunnen nemen. Ik gooi het in de groep.

Het idee dat je aan geeft om twee nachten aan de oostkust van Yosemite te doen hadden we inderdaad als alternatief. Ik weet niet of een dag trip vanuit daar naar Yosemite haalbaar is, als dat zou kunnen zouden we dat dan kunnen doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoel inderdaad auto met tent, en dan hotels en kamperen afwisselen. Hebben wij een aantal keren gedaan en dat bevalt ons goed.

Je kunt een deel van Yosemite vanuit het oosten doen (zie bijvoorbeeld ons 2015- en 2019-verslag), en als je aan de westkant een overnachting doet kun je de vallei onderweg bezoeken. Mocht je geen camper nemen dan kun je kijken of er een ingerichte tent in Housekeeping Camp of Curry Village beschikbaar is. Is wel een stuk duurder, maar je zit dan wel in de vallei.

De kustweg is wel de moeite waard, maar je moet keuzes maken dus dan is het niet zo gek om dat over te slaan.
Voor Yosemite en Sequoia in juni heb je misschien iets aan ons 2013-verslag.

Wil je kamperen leg dan nu meteen iets vast. Je bent hooguit 5 of 10 dollar annuleringskosten kwijt als je toch gaat wijzigen.

Marianne
TenD
Amerika-ontdekker

Bericht door TenD »

Super bedankt voor je tips. We hebben er inderdaad voor gekozen om een auto te huren en tentjes mee te nemen!
Nieuwe plan lijkt ook iets meer op het standaard rondje. We hebben Curry Village nog kunnen reserveren. Inderdaad aardig prijzig.

23 Juni: Heen vlucht
[Sleep] 23 Juni: Hotel Las Vegas
24 Juni - pick up car at noon.
[Sleep] 24 Juni: Death Valley National Park - camping at Lone Pine (https://www.recreation.gov/camping/camp ... es?start=0 waarschijnlijk)
[Sleep] 25 Juni: Lee Vining
[Sleep] 26 Juni: Yosemite (Curry Village - gereserveerd) - Lottery hiking two days prior
[Sleep] 27+28 Juni: Hotel/City camp? San Fransisco
[Sleep] 29 Juni: Monterey
[Sleep] 30 Juni + 1 Juli: Sequoia
[Sleep] 2 Juli: Havasu
[Sleep] 3 Juli: South Rim
[Sleep] 4 Juli: Page [Horseshoe band / antelope canyon]
[Sleep] 5 Juli: The wave
[Sleep] 6 Juli + 7 Juli: Zion (https://www.camplife.com/zion+canyon+campground waarschijnlijk)
[Sleep] 8 Juli: Hotel Las Vegas
9 Juli: Terug vlucht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De kans op een permit voor de Wave is bijzonder klein. Ik zou die dag gebruiken voor bijvoorbeeld een extra nacht Yosemite, of meer tijd voor Sequoia NP. Of Bryce natuurlijk. Ik zou zelf Monterey daarvoor inruilen.
Wat voor loterij bedoel je? Is dat voor Half Dome? Mocht je de Panorama Trail willen lopen reserveer dan op tijd de kaartjes voor de bus.

Is het niet handiger om de auto meteen op te halen? Dan kun je op tijd vertrekken naar DV.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer