Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis denthemen: Las Vegas, en dan?
Reis denthemen: Las Vegas, en dan?
Goedenavond,
Wij zijn van plan volgend jaar, rond deze tijd, Amerika te bezoeken. Ons hoofddoel gaat Las Vegas worden. Daar willen we 2 à 3 dagen verblijven van ons verblijf van circa 8 dagen. Maar dan..? Kijkend naar de kaart, naar de parken om ons heen, is er zoveel moois te ontdekken. Wij denken zelf dat Los Angeles prachtig zou zijn te bezoeken en zeker haalbaar is met de de auto vanuit Las Vegas en zodoende ook nog wat parken aan te doen onderweg.
Belangrijk hierbij is wel dat ik zelf rolstoelgebonden ben. De auto die we huren zal dus mijn rolstoel wel kunnen vervoeren, maar de auto is niet zo aangepast dat ik er zelf in kan rijden. Mijn maatje zal dus wel elke keer moeten rijden. Goed om in het achterhoofd te houden kijkend naar wellicht grotere afstanden rijden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, reacties e.d. Welke kant zouden jullie op gaan, wat zijn ervaringen? We staan er, op Vegas na, redelijk blanco in. We willen graag wat stad, maar ook zeker natuurparken zien.
Vooraf al een bedankje voor het meedenken!
Dennis
Wij zijn van plan volgend jaar, rond deze tijd, Amerika te bezoeken. Ons hoofddoel gaat Las Vegas worden. Daar willen we 2 à 3 dagen verblijven van ons verblijf van circa 8 dagen. Maar dan..? Kijkend naar de kaart, naar de parken om ons heen, is er zoveel moois te ontdekken. Wij denken zelf dat Los Angeles prachtig zou zijn te bezoeken en zeker haalbaar is met de de auto vanuit Las Vegas en zodoende ook nog wat parken aan te doen onderweg.
Belangrijk hierbij is wel dat ik zelf rolstoelgebonden ben. De auto die we huren zal dus mijn rolstoel wel kunnen vervoeren, maar de auto is niet zo aangepast dat ik er zelf in kan rijden. Mijn maatje zal dus wel elke keer moeten rijden. Goed om in het achterhoofd te houden kijkend naar wellicht grotere afstanden rijden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, reacties e.d. Welke kant zouden jullie op gaan, wat zijn ervaringen? We staan er, op Vegas na, redelijk blanco in. We willen graag wat stad, maar ook zeker natuurparken zien.
Vooraf al een bedankje voor het meedenken!
Dennis
Re: Las Vegas, en dan?
Voor 8 dagen zou ik kijken naar Las Vegas i.c.m. Utah stukje (via Valley of Fire naar Cedar Breaks, Zion, Bryce, Capitol Reef)
Deze kant is voor 8 dagen wat mij betreft veel interessanter dan richting California.
Deze kant is voor 8 dagen wat mij betreft veel interessanter dan richting California.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Las Vegas, en dan?
Welkom op het forum.
Ik zie twee opties:
1) Las Vegas - Joshua Tree N.P. (via Mojave National Preserve) - Los Angeles - terugvlucht.
2) Las Vegas - Death Valley - Valley Of Fire S.P. - Zion N.P. - Las Vegas - terugvlucht.
Ik ben sowieso niet zo van de grote steden, dus mijn voorkeur zou bij optie 2 liggen. Winter lijkt me ook een mooie tijd voor deze route. De keuze is natuurlijk aan jullie.
Kijk eens naar het reisverslag van Michel en Elly die momenteel in dat gebied onderweg zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik zie twee opties:
1) Las Vegas - Joshua Tree N.P. (via Mojave National Preserve) - Los Angeles - terugvlucht.
2) Las Vegas - Death Valley - Valley Of Fire S.P. - Zion N.P. - Las Vegas - terugvlucht.
Ik ben sowieso niet zo van de grote steden, dus mijn voorkeur zou bij optie 2 liggen. Winter lijkt me ook een mooie tijd voor deze route. De keuze is natuurlijk aan jullie.
Kijk eens naar het reisverslag van Michel en Elly die momenteel in dat gebied onderweg zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Reis denthemen: Las Vegas, en dan?
Zoals hierboven al aangeraden zou ook ik in de hoek van Nevada/Utah te blijven.
Dag 1: AMS-Vegas
Dag 2: Vegas- Valley of Fire- Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Vegas
Dag 6/7/8: Vegas
Van Zion naar de Grand Canyon is wel een behoorlijke rit (4,5 uur). Maar je zou een extra tussenstop kunnen maken in Page, al denk ik niet dat dit een hele rolstoelvriendelijke natuuromgeving is.
Zou je echt richting LA willen kan je bijvoorbeeld ook Vegas- Death Valley-Sequoia National Forest- Los Angeles kunnen doen. Ik weet echter niet of het National Forest stuk de moeite waard is, en het National Park is wel weer ver uit de route, wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?
Dit is een erg mooie route voor 8 dagen, andere optie zou zijn om de Grand Canyon mee te nemenOld Faithful schreef: ↑20 feb 2020, 01:062) Las Vegas - Death Valley - Valley Of Fire S.P. - Zion N.P. - Las Vegas - terugvlucht.
Dag 1: AMS-Vegas
Dag 2: Vegas- Valley of Fire- Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Vegas
Dag 6/7/8: Vegas
Van Zion naar de Grand Canyon is wel een behoorlijke rit (4,5 uur). Maar je zou een extra tussenstop kunnen maken in Page, al denk ik niet dat dit een hele rolstoelvriendelijke natuuromgeving is.
Zou je echt richting LA willen kan je bijvoorbeeld ook Vegas- Death Valley-Sequoia National Forest- Los Angeles kunnen doen. Ik weet echter niet of het National Forest stuk de moeite waard is, en het National Park is wel weer ver uit de route, wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Re: Reis denthemen: Las Vegas, en dan?
Goedemorgen, dank voor jullie berichten. Ik ga mij er de komende dagen even goed in verdiepen1
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3872 Weergaves
-
Laatste bericht door Anneke73
-
- 20 Reacties