Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kim001998: hulp gevraagd bij 17-daagse rondreis; eind augustus/begin september.
Reis kim001998: hulp gevraagd bij 17-daagse rondreis; eind augustus/begin september.
Hallo,
Samen met een vriendin staat er eind augustus/begin september een autorondreis door het zuidwesten van Amerika op de planning.
Nu hadden we zelf met wat gepuzzel de volgende route samengesteld:
18-8 aankomst Los Angeles
19 Los Angeles – Lake Havasu City
20 Lake Havasu City – Valle
21 Valle (South rim, Grand canyon)
22 Valle - Page
23 Page (antelope canyon, horseshoe bend)
24 Page – Las Vegas
25 Las Vegas
26 Las Vegas – Three Rivers (sequoia NP)
27 Three Rivers – El portal
28 El Portal (yosemite NP)
29 El Portal – San Francisco
30 San Francisco
31 San Francisco – Morro Bay (Highway 1)
1 -9 Morro Bay – Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles – huis
Hoe denken jullie over deze route? En zijn er op deze route andere dingen die we zeker niet mogen missen?
We horen graag jullie tips en opmerkingen over deze route.
Kim & Mandy.
Samen met een vriendin staat er eind augustus/begin september een autorondreis door het zuidwesten van Amerika op de planning.
Nu hadden we zelf met wat gepuzzel de volgende route samengesteld:
18-8 aankomst Los Angeles
19 Los Angeles – Lake Havasu City
20 Lake Havasu City – Valle
21 Valle (South rim, Grand canyon)
22 Valle - Page
23 Page (antelope canyon, horseshoe bend)
24 Page – Las Vegas
25 Las Vegas
26 Las Vegas – Three Rivers (sequoia NP)
27 Three Rivers – El portal
28 El Portal (yosemite NP)
30 San Francisco
31 San Francisco – Morro Bay (Highway 1)
1 -9 Morro Bay – Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles – huis
Hoe denken jullie over deze route? En zijn er op deze route andere dingen die we zeker niet mogen missen?
We horen graag jullie tips en opmerkingen over deze route.
Kim & Mandy.
Re: Reis kim001998: hulp gevraagd bij 17-daagse rondreis; eind augustus/begin september.
Als je op de 20e in plaats van Valle in de Grand Canyon zelf verblijft, zou je op de 21e direct door kunnen naar Page. In mijn ervaring is Valle niet veel goedkoper dan Tusayan of GC VIllage, als je hier echt wilt blijven om te besparen kan je weer beter in Williams verblijven, en dan op de 21e in Cameron halverwege Page overnachten. Dan kan je namelijk vroeg in Page zijn en heb je aan 1 nacht voldoende.
Zo heb je een extra dag om bijvoorbeeld Zion mee te pakken.
Van Las Vegas naar Yosemite zou ik via de Death Valley en de Tioga Pass gaan, in plaats van onderlangs.
Dus
26 Las Vegas – Death Valley (bijv Lone Pine)
27 Death Valley – Yosemite Valley
28 Yosemite Valley -El Portal (Neem aan dat dit ivm kosten is)
Zo heb je een extra dag om bijvoorbeeld Zion mee te pakken.
Van Las Vegas naar Yosemite zou ik via de Death Valley en de Tioga Pass gaan, in plaats van onderlangs.
Dus
26 Las Vegas – Death Valley (bijv Lone Pine)
27 Death Valley – Yosemite Valley
28 Yosemite Valley -El Portal (Neem aan dat dit ivm kosten is)
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis kim001998: hulp gevraagd bij 17-daagse rondreis; eind augustus/begin september.
Heb je al naar de voorbeeldroute gekeken? Dat is het standaardrondje zuidwesten. Ik zou dat in principe aanhouden.
Jullie hebben echter niet heel veel tijd. Liggen de vluchten al vast?
Ik zou sowieso het advies hierboven overnemen en via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Voor Sequoia heb je nu helemaal geen tijd, dus die omweg zou ik eruit halen.
En ja, jammer om wel naar Page te gaan, maar dan op weg naar Las Vegas niet naar Bryce en Zion te gaan.
Voor de Grand Canyon kan 1 nacht volstaan. De Bright Angel Lodge in het park ligt prachtig en is niet duur. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
Ik zou sowieso het advies hierboven overnemen en via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Voor Sequoia heb je nu helemaal geen tijd, dus die omweg zou ik eruit halen.
En ja, jammer om wel naar Page te gaan, maar dan op weg naar Las Vegas niet naar Bryce en Zion te gaan.
Voor de Grand Canyon kan 1 nacht volstaan. De Bright Angel Lodge in het park ligt prachtig en is niet duur. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
Laatst gewijzigd door markro op 18 feb 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar voorbeeldroute toegevoegd.
Reden: Link naar voorbeeldroute toegevoegd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Kijk eens naar de Bright Angel Lodge, volgens mij is daar wel iets vrij.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
We hebben deze route inderdaad gebaseerd op de beschreven voorbeeldroute. De vluchten liggen nog niet vast, echter onze vakantiedagen wel. Hoogstens zal hier nog 1 dag bij kunnen komen. Het advies mbt het aantal overnachtingen in GC en page gaan we sowieso meenemen. Dankjewel voor het meedenken.Martin & Marianne schreef: ↑18 feb 2020, 12:32Heb je al naar de voorbeeldroute gekeken? Dat is het standaardrondje zuidwesten. Ik zou dat in principe aanhouden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een extra dag is altijd welkom!
En kijk eens naar een vlucht op Las Vegas en terug vanaf LA. Daarmee win je ook een dag.
En leg die kamer in de Bright Angel Lodge vast. Annuleren kan altijd nog.
Marianne
En kijk eens naar een vlucht op Las Vegas en terug vanaf LA. Daarmee win je ook een dag.
En leg die kamer in de Bright Angel Lodge vast. Annuleren kan altijd nog.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 38 Reacties
- 30758 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-