Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maschadave: graag hulp bij onze route.
-
Maschadave
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Reis Maschadave: graag hulp bij onze route.
Goedemiddag,
We komen er niet uit. Ik heb al heel veel op het forum gelezen, maar we lopen een beetje vast met onze route. We weten in grote lijnen waar we naar toe willen, maar we hebben het gevoel dat onze route niet overal even handig is. Ook met de plaatsen voor overnachtingen zijn we aan het stoeien. Sommige reisdagen zijn te lang en we twijfelen enorm over het aantal dagen dat we nodig zullen hebben voor onze route (we hopen ongeveer 3 weken). We reizen met 2 kinderen (dan 8 en 13). Lange hikes in de Nationale Parken zullen we niet doen, kortere wandelingen naar mooie plekjes in deze parken wel. Voor de meeste parken zal 1 dag voor ons genoeg zijn om een goede indruk te krijgen. Yellowstone willen we wel langer doen, omdat we vermoeden dat dit voor ons het hoogtepunt van deze reis zal gaan worden.
We maken gebruik van een huurauto en zullen overnachten in eenvoudige hotels.
De reis van Yellowstone naar de Rocky Mountains vinden we erg lang. Is er met de kids nog iets leuks te doen onderweg?
Hebben we dingen op de route die niet echt de moeite waard zijn, zodat we ergens anders meer tijd hebben?
Zijn er op onze route must-do's voor de kinderen? Tijdens onze eerste reis USA was Slide Rock State Park een hoogtepunt voor ze. Als onderbreking op lange reisdagen waren ghosttowns, airplane graveyards etc, of plaatsjes zoals Hackberry prima.
Wie kan ons helpen om ook van deze 2e Amerika-reis een droomreis te maken? Alvast bedankt.
Op dit moment hebben we de volgende route in ons hoofd:
- Las Vegas (aankomst)
- Salt Lake City (alleen als overnachting, wat is een leuke onderbreking onderweg vanaf Las Vegas?)
- Idaho Falls - Grand Teton (overnachten in Jackson Hole)
- Yellowstone 2/3 dagen (overnachten in Jackson Hole)
- Rocky Mountains NP (overnachten in Cheyenne?)
- Estes Park
- Denver (inclusief bezoek aan een waterpretpark, misschien sportwedstrijd)
- Badlands
- Colorado Springs
- Royal Gorge
- Great Sand Dunes Alamosa
- Durango (twijfel)
- Mesa Verde
- Glenwood Springs (twijfel)
- Grand Junction
- Arches (overnachten in Moab)
- Canyonlands - Dead Horse Point (overnachten in Moab)
- Goblin Valley
- Las Vegas (2 hele dagen, vertrek)
We komen er niet uit. Ik heb al heel veel op het forum gelezen, maar we lopen een beetje vast met onze route. We weten in grote lijnen waar we naar toe willen, maar we hebben het gevoel dat onze route niet overal even handig is. Ook met de plaatsen voor overnachtingen zijn we aan het stoeien. Sommige reisdagen zijn te lang en we twijfelen enorm over het aantal dagen dat we nodig zullen hebben voor onze route (we hopen ongeveer 3 weken). We reizen met 2 kinderen (dan 8 en 13). Lange hikes in de Nationale Parken zullen we niet doen, kortere wandelingen naar mooie plekjes in deze parken wel. Voor de meeste parken zal 1 dag voor ons genoeg zijn om een goede indruk te krijgen. Yellowstone willen we wel langer doen, omdat we vermoeden dat dit voor ons het hoogtepunt van deze reis zal gaan worden.
We maken gebruik van een huurauto en zullen overnachten in eenvoudige hotels.
De reis van Yellowstone naar de Rocky Mountains vinden we erg lang. Is er met de kids nog iets leuks te doen onderweg?
Hebben we dingen op de route die niet echt de moeite waard zijn, zodat we ergens anders meer tijd hebben?
Zijn er op onze route must-do's voor de kinderen? Tijdens onze eerste reis USA was Slide Rock State Park een hoogtepunt voor ze. Als onderbreking op lange reisdagen waren ghosttowns, airplane graveyards etc, of plaatsjes zoals Hackberry prima.
Wie kan ons helpen om ook van deze 2e Amerika-reis een droomreis te maken? Alvast bedankt.
Op dit moment hebben we de volgende route in ons hoofd:
- Las Vegas (aankomst)
- Salt Lake City (alleen als overnachting, wat is een leuke onderbreking onderweg vanaf Las Vegas?)
- Idaho Falls - Grand Teton (overnachten in Jackson Hole)
- Yellowstone 2/3 dagen (overnachten in Jackson Hole)
- Rocky Mountains NP (overnachten in Cheyenne?)
- Estes Park
- Denver (inclusief bezoek aan een waterpretpark, misschien sportwedstrijd)
- Badlands
- Colorado Springs
- Royal Gorge
- Great Sand Dunes Alamosa
- Durango (twijfel)
- Mesa Verde
- Glenwood Springs (twijfel)
- Grand Junction
- Arches (overnachten in Moab)
- Canyonlands - Dead Horse Point (overnachten in Moab)
- Goblin Valley
- Las Vegas (2 hele dagen, vertrek)
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Reis Maschadave: graag hulp bij onze route.
Het lijkt me eerlijk gezegd nogal veel voor drie weken. Vanuit Jackson Hole Yellowstone bezoeken is echt niet handig, dat is net als een dagje Amsterdam doen vanaf Groningen zo ongeveer.
Gaan jullie dit jaar of volgend jaar?
Ik heb het hieronder eens uitgetikt met jouw wensen, maar hier zitten al een paar hele flinke reisdagen in waar ik zelf weinig zin in zou hebben.
Wat je kunt overwegen
- Heen en terug vliegen op Salt Lake City, dat scheelt je aan het begin en eind twee flinke ritten.
- Gooi de Badlands/Custerhoek eruit
- Maak er een reis van 28 dagen van, dan kun je ongeveer dit schema gebruiken (al weet ik zeker dat er forumleden zijn met slimmere route
) maar ook nog ergens een dagje meer rust inbouwen.
1. Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas - Salt Lake City
3. Salt Lake City - Idaho Falls
4. Idaho Falls - Grand Teton
5. Grand Teton
6. Grand Teton - Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone - Cody
11. Cody - Custer
12. Custer
13. Custer - Wall
14. Wall
15. Wall - Estes Park
16. Estes Park
17. Estes Park
18. Estes Park - Glenwood Springs
19. Glenwood Springs - Moab
20. Moab
21. Moab
22. Moab
23. Moab - Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas - Amsterdam
Gaan jullie dit jaar of volgend jaar?
Ik heb het hieronder eens uitgetikt met jouw wensen, maar hier zitten al een paar hele flinke reisdagen in waar ik zelf weinig zin in zou hebben.
Wat je kunt overwegen
- Heen en terug vliegen op Salt Lake City, dat scheelt je aan het begin en eind twee flinke ritten.
- Gooi de Badlands/Custerhoek eruit
- Maak er een reis van 28 dagen van, dan kun je ongeveer dit schema gebruiken (al weet ik zeker dat er forumleden zijn met slimmere route
1. Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas - Salt Lake City
3. Salt Lake City - Idaho Falls
4. Idaho Falls - Grand Teton
5. Grand Teton
6. Grand Teton - Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone - Cody
11. Cody - Custer
12. Custer
13. Custer - Wall
14. Wall
15. Wall - Estes Park
16. Estes Park
17. Estes Park
18. Estes Park - Glenwood Springs
19. Glenwood Springs - Moab
20. Moab
21. Moab
22. Moab
23. Moab - Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo, welkom op het forum!
Heb je de route die je nu hebt al eens in googlemaps gezet? Dan zie je wel of de route handig is of niet. En heb je gekeken naar de reistijden? Hou er rekening mee dat sommige wegen nu afgesloten zijn waardoor googlemaps niet altijd de route aangeeft die je in de zomer zal rijden.
Wil je trouwens deze zomer gaan, of is het voor volgend jaar? Tickets liggen nog niet vast begrijp ik, dan is het niet gek om eens te kijken naar een one way. Kijk bijvoorbeeld eens of een route van Denver naar Las Vegas niet iets is.
Van SLC zou ik rechtstreeks naar Jackson rijden, via Bear Lake, en dus niet via Idaho Falls. En inderdaad; beslist niet Yellowstone bezoeken vanuit Jackson! Kijk voor de mogelijkheden in het park op www.yellowstonenationalparklodges.com.
Van Moab naar Las Vegas is een lange rit. Ik zou dan zeker nog een stop doen in Capitol Reef en dan de UT12 nemen.
Marianne
Heb je de route die je nu hebt al eens in googlemaps gezet? Dan zie je wel of de route handig is of niet. En heb je gekeken naar de reistijden? Hou er rekening mee dat sommige wegen nu afgesloten zijn waardoor googlemaps niet altijd de route aangeeft die je in de zomer zal rijden.
Wil je trouwens deze zomer gaan, of is het voor volgend jaar? Tickets liggen nog niet vast begrijp ik, dan is het niet gek om eens te kijken naar een one way. Kijk bijvoorbeeld eens of een route van Denver naar Las Vegas niet iets is.
Dit is een relatief saai stuk. Je kunt een overnachting in Cody doen. Wij waren in 2017 in Caper en Laramie (zie ons reisverslag daarvoor), maar die route was zo gekozen vanwege de zonsverduistering. Als je meer tijd hebt is de route via South Dakota niet gek. Ook leuk voor kinderen. Daar zou je dan 3 nachten voor uit kunnen trekken. Je kunt dan Badlands meenemen, dat heb je nu niet goed in je route staan.Maschadave schreef: ↑15 feb 2020, 13:41De reis van Yellowstone naar de Rocky Mountains vinden we erg lang. Is er met de kids nog iets leuks te doen onderweg?
Je kunt het Kolob deel van Zion bezoeken, of naar Snow Canyon SP gaan. Antelope Island is ook leuk, zie daarvoor ons 2015-verslag. Verder is de I15 eigenlijk iets om te vermijden.Maschadave schreef: ↑15 feb 2020, 13:41Salt Lake City (alleen als overnachting, wat is een leuke onderbreking onderweg vanaf Las Vegas?)
Van SLC zou ik rechtstreeks naar Jackson rijden, via Bear Lake, en dus niet via Idaho Falls. En inderdaad; beslist niet Yellowstone bezoeken vanuit Jackson! Kijk voor de mogelijkheden in het park op www.yellowstonenationalparklodges.com.
Cheyenne begrijp ik niet hier. Estes Park is de beste uitvalsbasis voor Rocky Mountain NP..
Van Moab naar Las Vegas is een lange rit. Ik zou dan zeker nog een stop doen in Capitol Reef en dan de UT12 nemen.
Marianne
-
Maschadave
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor het meedenken.
We willen na de zomervakantie onze tickets voor 2021 boeken en dan zeker zijn van onze route. Die extra lus naar Badlands gaf ook ons veel twijfel. Las Vegas is gekozen omdat dit de grootste wens van onze kids is. Combi aankomst Salt Lake City vertrek Las Vegas is zowel met de tickets als autohuur erg ongunstig.
De tips die jullie gegeven hebben, bevestigen onze twijfels. Blij dat we de vraag gesteld hebben. Zo komen we steeds een stapje verder.
We willen na de zomervakantie onze tickets voor 2021 boeken en dan zeker zijn van onze route. Die extra lus naar Badlands gaf ook ons veel twijfel. Las Vegas is gekozen omdat dit de grootste wens van onze kids is. Combi aankomst Salt Lake City vertrek Las Vegas is zowel met de tickets als autohuur erg ongunstig.
De tips die jullie gegeven hebben, bevestigen onze twijfels. Blij dat we de vraag gesteld hebben. Zo komen we steeds een stapje verder.
-
winterpark
- Amerikakenner
Ik denk dat de tip van Marianne om een one way Denver - Las Vegas te doen een hele goede is!
Dan heb je die lus eruit en kun je de meeste van je wensen erin kwijt!
En nog een tipje dan:
Vanaf 1 mei kun je accommodatie boeken in Yellowstone. Misschien is het wat om twee nachten in Old Faithful (Lodge of Snow Lodge) te slapen en twee nachten in bijvoorbeeld Lake of Canyon. Als je vanaf dan klaar zit kun je de meest betaalbare opties boeken.
En nog een tipje dan:
Vanaf 1 mei kun je accommodatie boeken in Yellowstone. Misschien is het wat om twee nachten in Old Faithful (Lodge of Snow Lodge) te slapen en twee nachten in bijvoorbeeld Lake of Canyon. Als je vanaf dan klaar zit kun je de meest betaalbare opties boeken.
-
Maschadave
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Kun je vanaf 1 mei al een lodge boeken in Yellowstone voor de zomer van 2021? Dat zou ideaal zijn.
Ik lees ook dat mensen eerst een overnachting doen in West Yellowstone en daarna naar de andere kant van Yellowstone verkassen. Is dat nog aan te raden of is dat niet echt nodig?
Ik lees ook dat mensen eerst een overnachting doen in West Yellowstone en daarna naar de andere kant van Yellowstone verkassen. Is dat nog aan te raden of is dat niet echt nodig?
-
winterpark
- Amerikakenner
Klopt!
Je kunt inderdaad in West Yellowstone verblijven, buiten het park, of zoals ik voorstelde rondom Old Faithful. Maar ik zou dus sowieso op twee plekken gaan zitten als je vier nachten wil verblijven.
Zou ook even de posts van Martin & Marianne doorlezen, zij/die user schrijven/schrijft veel over de verschillende plekken waar je kunt slapen in Yellowstone.
Je kunt inderdaad in West Yellowstone verblijven, buiten het park, of zoals ik voorstelde rondom Old Faithful. Maar ik zou dus sowieso op twee plekken gaan zitten als je vier nachten wil verblijven.
Zou ook even de posts van Martin & Marianne doorlezen, zij/die user schrijven/schrijft veel over de verschillende plekken waar je kunt slapen in Yellowstone.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou alleen in West Yellowstone gaan overnachten als je niets in het park kunt vinden. Of als je meer luxe zoekt. Een overnachting bij Old Faithful is echter echt een aanrader. De frontier cabin bij de Snowlodge is heel betaalbaar. Zie daarvoor en voor andere accommodatie in Yellowstone ons 2015-verslag. Roosevelt vonden wij ook erg leuk maar voor die kant van het park is Cooke City ook niet gek.
Marianne
Marianne
-
Maschadave
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Marianne, ik zat net heerlijk te genieten van een aantal van je reisverslagen. Ik vrees dat er nog een heleboel mooie Amerika reizen door ons gemaakt moeten worden, maar dat is zeker geen straf. Ik zie heel veel, voor ons bruikbare dingen in de reisverslagen. We kunnen in ieder geval weer verder met de voorbereidingen.
Fijn dat er in mei al geboekt kan worden voor Yellowstone. Old Faithfull lijkt inderdaad meer op wat we zoeken. Dat moet lukken.
Fijn dat er in mei al geboekt kan worden voor Yellowstone. Old Faithfull lijkt inderdaad meer op wat we zoeken. Dat moet lukken.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je in de toekomst vaker gaat zou ik , met de wensen voor Yellowstone en RMNP, nu South Dakota juist wel toevoegen. In eventuele toekomstige reizen zal je die kant van Amerika niet gauw aandoen omdat het dan te ver uit de route ligt. Als je bijv. start in Denver is kun je eerst naar RMNP gaan en dan rechtstreeks (zonder tussenovernachting) naar de Black Hills rijden voor 3 overnachtingen in één van de leuke stadjes zoals Custer, Keystone of Deadwood. Om vandaaruit Custer SP, Mount Rushmore en Badlands te verkennen. Vervolgens via Yellowstone, Grand Teton, Moab etc terug naar LV.
Ik weet niet hoe je dan uitkomt met 3 weken, maar je kunt het eens uitschrijven.
Financieel moet het natuurlijk ook binnen het budget passen. Een rondje LV zal denk ik goedkoper zijn wb vliegtickets en autohuur, maar je komt nu wel op plekken waar je waarschijnlijk nog niet bent geweest.
Ik weet niet hoe je dan uitkomt met 3 weken, maar je kunt het eens uitschrijven.
Financieel moet het natuurlijk ook binnen het budget passen. Een rondje LV zal denk ik goedkoper zijn wb vliegtickets en autohuur, maar je komt nu wel op plekken waar je waarschijnlijk nog niet bent geweest.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
Maschadave
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Daar hebben we ook aan gedacht, maar beide kids hebben na onze eerste reis Amerika een hele grote wens: terug naar de lichtjes van Las Vegas. Ze waren daar nog lang niet uitgekeken. Blije kids = nog blijere ouders. Verder zijn we flexibel en zijn we al lekker aan het knippen en plakken n.a.v. de tips die we hebben gekregen. Gelukkig hebben we nog even de tijd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2086 Weergaves
-
Laatste bericht door Lennart
-
- 29 Reacties