Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pierrre: SF - LV sept 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pierrre
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Pierrre: SF - LV sept 2020.

Bericht door Pierrre »

Dag Amerika-liefhebbers,

In september 2020 staat onze eerste reis naar Amerika op de planning. De vliegtickets zijn geboekt en na wat te hebben ingelezen online en in reisgidsen hebben wij onderstaande route opgesteld.
Het plan is om tent mee te nemen / daar te kopen en te kamperen in Yosemite en Zion. De campingplaatsen proberen wij te reserveren wanneer dat mogelijk is.

Wij houden van actieve vakanties en gaan graag wandelen, fietsen, raften, kajakken.

Zouden jullie ons kunnen helpen met enkele vragen?
- Wat is, naast wellicht Las Vegas, een leuke plaats om te overnachten na Death Valley?
- We denken erover om Bryce te laten vallen voor Monument Valley. Is dat aan te raden of wordt het dan te veel rijden?
- Heeft iemand nog tips / opmerkingen / aanvullingen op de planning?

1 aankomst San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 SF naar Kings Canyon / Sequoia NP
5 Kings Canyon / Sequoia NP
6 Kings Canyon / Sequoia NP
7 naar Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite naar Lone Pine
11 Lone Pine
12 Lone Pine door Death Valley naar ?
13 ? naar Zion
14 Zion
15 Zion
16 Zion naar Bryce
17 Bryce naar Page
18 Page
19 Page naar Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon naar Las Vegas
22 Las Vegas
23 terugvlucht

Alvast bedankt.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: SF - LV sept 2020

Bericht door winterpark »

Zéker naar Bryce! Prachtig daar. Monument Valley vonden wij één grote touristtrap, maar daar zijn de meningen op dit forum over verdeeld. Behalve de Wildcat Trail (niet heel spannend) valt er ook niet veel te hiken. In Bryce vonden wij de Fairyland Loop ontzettend mooi.

Kijk voor Zion NP eens naar de West Rim Trail, geweldige wandeling. Moet je wel een shuttle voor boeken, trouwens. In Kolob Canyon kun je ook een geweldige wandeling maken (Taylor Fork Middle Creek).

Voor de Grand Canyon is één overnachting voldoende, tenzij je daar echt een flink stuk naar beneden wil hiken. Bright Angel Lodge is heel betaalbaar en ligt mooi.

Een volle dag Lone Pine zou ik niet doen, het is september heet in Death Valley. Je kunt het stuk van Death Valley naar Zion NP ook opbreken door een overnachting te doen aan de westkant van Las Vegas en dan onderweg Red Rock Canyon te bezoeken, dat zijn wij van plan in april. Hebben een tiny house vlakbij RRC geboekt. En dan vanaf daar naar Zion zou ik zeker een bezoek brengen aan Valley of Fire en/of Snow Canyon.
Mrsgalaxy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Mrsgalaxy »

Fantastisch! Jullie eerste Amerika-reis! Ik zie dat jullie meerdere dagen in Sequoia en Zion hebben. Dat is een goede keus. Wij hebben twee jaar geleden Sequoia bezocht en waren blij dat we er een paar dagen bleven. Drie jaar geleden in Zion geweest, ook daar waren meerdere dagen fijn om echt van het park te genieten En een paar mooie wandelingen te maken. Dit jaar gaan we naar o.a. Bryce, dus daarover kan ik je nog niet adviseren. Echter, we zijn in tijdens een van onze camperreizen drie nachten in Grand Canyon, Mather Campground, geweest. Het heeft grote indruk op ons gemaakt. Als we weer een keer gaan blijven we zeker weer 2-3 nachten.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Ben nu 2 keer naar Bryce geweest en vind het er sprookjesachtig. Ga vooral vroeg dan heb je veel kans om herten te zien. Vonden wij geweldig.
Wij hebben de Navajo loop/ Queens garden trail gelopen. Ook heel vroeg en het was daarom nog heel rustig. Dan krijg je echt weer een ander beeld van het park dan vanaf de uitzichtpunten langs de weg.
Monument Valley was leuk om langs te rijden maar dat was voor ons genoeg. Zeker geen hele dag waard (maar dat is persoonlijk).
Rik-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Pierrre: SF - LV sept 2020.

Bericht door Rik- »

Ik geef persoonlijk ook de voorkeur aan bryce. Leuke wandelingen. En niet noodzakelijk druk als je eenmaal wat aan het wandelen bent.
Monument valley hadden wij op een paar uurtjes gezien. We liepen de wildcat trail, erg warm in de zomer, maar gaf ons een mooi beeld.
Een volgende keer zou ik bryce weer opnieuw doen, ondanks 2 maal bezocht. Monument valley zou ik overslaan. Echter, dat is uiteraard persoonlijk!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ook ik zou Bryce Canyon NP kiezen ipv Monument Valley.
Zoals hierboven al wordt vermeld vonden wij het ook een grote tourist trap en als je er door rijdt heb je het eigenlijk wel gezien. Het is dat het op onze route lag maar we zouden er niet voor omrijden.

Ook zou ik niet gaan voor zowel Kings Canyon/Sequoia als Yosemite. Ik zou dan hier een keuze maken. Grote bomen staan ook in Yosemite maar mijn voorkeur zou SEKI zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Als je gaat kamperen zou je ook in Sequoia kunnen kamperen. En tussendoor misschien een nacht in Cedar Grove. Wij hebben in 2017 in beide parken gekampeerd. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Ik zou na Yosemite niet verder rijden dan Lee Vining of Mammoth Lakes. En dan 1 nacht Lone Pine. Tenzij je daar speciale plannen hebt? Wij deden dat stuk afgelopen september. Kijk ook eens in dat verslag. Ook voor Monument Valley: wij hebben genoten van het kamperen dasr en van de Wildcat Trail. Maar als je moet kiezen tussen Bryce en Monument Valley kies dan voor Bryce. Voor Bryce in september zie mijn 2011-verslag.
Overnachten in Death Valley is mooi maar wij vonden de Long Street Inn ook niet gek. Of ga kamperen in Valley of Fire.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Pierrre schreef:
15 feb 2020, 15:26
- Wat is, naast wellicht Las Vegas, een leuke plaats om te overnachten na Death Valley?
Tussen Lone Pine en Zion NP kun je inderdaad ook overnachten in Valley of Fire. Als jullie kamperen lijkt me dat een mooie optie. In het park zelf zijn er nl. geen hotel accommodaties.

Monument Valley vonden we mooi vooral bij zonsondergang maar Bryce is uniek en je kunt er prachtig wandelen tussen de hoodoo's. Wij zijn in MV met de auto door de vallei gereden (is wel op eigen risico) maar je kan ook een tour boeken. Wij hadden trouwens niet als zodanig die ervaring als zijnde het een "TouristTrap." Maar als ik echt moet kiezen zou ik ook voor Bryce gaan. Maar misschien kun je nog iets schuiven. Je kan ook overwegen om een nacht GC te schrappen t.g.v. Monument Valley.
Tussen GC en LV is de route via Oatman een aanrader. Seligman is ook een leuke tussenstop.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in Monument Valley de Sunset Tour gedaan met Monument Valley Safari's. Was geweldig. We hadden helemaal niet het gevoel van tourist trap. We hadden een geweldige gids. Hij vertelde heel uitgebreid en gaf iedereen ruimschoots de tijd om foto's te maken. We kwamen dan ook 3 kwartier later dan de geplande eindtijd terug. We stonden met de camper op Goulding's Resort RV campground.
Als je in Sequioa gaat kamperen is Dorst Creek campground een hele mooie.
Valley of Fire is prachtig, maar houd er rekening mee dat het first come first serve is. Op tijd aanwezig zijn dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer