Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ClaudiaMaria: Rondje LA-LA juli 2020
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis ClaudiaMaria: Rondje LA-LA juli 2020
Hallo allemaal,
Wij (mijn man ik en onze 3 kinderen) gaan aankomende zomer (eindelijk) naar Amerika. Man en ik zijn er al meerdere malen geweest, maar nog nooit met kinderen. We hebben even gewacht totdat wij ze oud genoeg vonden (4, 7 en 9 jaar oud) en nu is het dan eindelijk zover!
We gaan 4 weken en hebben een camper gehuurd van RoadBear. We houden erg van het strand en steden en omdat we met 3 kinderen reizen willen we het lekker rustig aandoen. Uit ervaring weten we dat er overal zoveel te doen en te zien is dat we ervoor hebben gekozen op meerdere plekken een aantal dagen te blijven. We hebben bewust voor een rondje California gekozen, omdat wij de parken zoals Zion, Bryce en Grand Canyon al hebben gezien en ook omdat we het in de zomer iets te warm vinden.
Dag 1 Amsterdam-LA verblijf in West-Hollywood
Dag 2 LA
Dag 3 LA Unniversal studios
Dag 4 Malibu ophalen camper
Dag 5 Malibu---Santa Barbara
Dag 6 Santa Barbara
Dag 7 Santa Barbara ---Plaskett
Dag 8 Plaskett---Carmel/Monterey
Dag 9 Carmel/Monterey
Dag 10 Carmel/Monterey---Santa Cruz
Dag 11 Santa Cruz---San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco---South Lake Tahoe
Dag 15 South Lake Tahoe
Dag 16 South Lake Tahoe
Dag 17 South Lake Tahoe---Lee Vining
Dag 18 Lee Vining---Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite---Visalia
Dag 22 Visalia (SeKi)
Dag 23 Visalia (SeKi)
Dag 24 Visalia---Malibu
Dag 25 Malibu
Dag 26 LA inleveren camper
Dag 27 LA verblijf Santa Monica
Dag 28 LA
Dag 29 LA---Amsterdam
De meeste campgrounds hebben we al geboekt, op een aantal na.
In Visalia willen we 2 dagen een auto huren om daarmee SeKi in te gaan.
We twijfelen nog om de eerste dagen in LA ook een auto te huren of een Uber XL. We willen graag naar Hollywood, Griffith Observatory, Melrose, Farmers Market etc. Maar we twijfelen of we overal parkeerplek kunnen vinden en de kosten daarvan zijn denk ik al bijna net zo hoog als een Uber.
Iemand nog tips bij de plaatsten waar we komen wat we daar echt niet mogen missen? Of tips voor de kinderen leuke playgrounds etc?
Wij (mijn man ik en onze 3 kinderen) gaan aankomende zomer (eindelijk) naar Amerika. Man en ik zijn er al meerdere malen geweest, maar nog nooit met kinderen. We hebben even gewacht totdat wij ze oud genoeg vonden (4, 7 en 9 jaar oud) en nu is het dan eindelijk zover!
We gaan 4 weken en hebben een camper gehuurd van RoadBear. We houden erg van het strand en steden en omdat we met 3 kinderen reizen willen we het lekker rustig aandoen. Uit ervaring weten we dat er overal zoveel te doen en te zien is dat we ervoor hebben gekozen op meerdere plekken een aantal dagen te blijven. We hebben bewust voor een rondje California gekozen, omdat wij de parken zoals Zion, Bryce en Grand Canyon al hebben gezien en ook omdat we het in de zomer iets te warm vinden.
Dag 1 Amsterdam-LA verblijf in West-Hollywood
Dag 2 LA
Dag 3 LA Unniversal studios
Dag 4 Malibu ophalen camper
Dag 5 Malibu---Santa Barbara
Dag 6 Santa Barbara
Dag 7 Santa Barbara ---Plaskett
Dag 8 Plaskett---Carmel/Monterey
Dag 9 Carmel/Monterey
Dag 10 Carmel/Monterey---Santa Cruz
Dag 11 Santa Cruz---San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco---South Lake Tahoe
Dag 15 South Lake Tahoe
Dag 16 South Lake Tahoe
Dag 17 South Lake Tahoe---Lee Vining
Dag 18 Lee Vining---Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite---Visalia
Dag 22 Visalia (SeKi)
Dag 23 Visalia (SeKi)
Dag 24 Visalia---Malibu
Dag 25 Malibu
Dag 26 LA inleveren camper
Dag 27 LA verblijf Santa Monica
Dag 28 LA
Dag 29 LA---Amsterdam
De meeste campgrounds hebben we al geboekt, op een aantal na.
In Visalia willen we 2 dagen een auto huren om daarmee SeKi in te gaan.
We twijfelen nog om de eerste dagen in LA ook een auto te huren of een Uber XL. We willen graag naar Hollywood, Griffith Observatory, Melrose, Farmers Market etc. Maar we twijfelen of we overal parkeerplek kunnen vinden en de kosten daarvan zijn denk ik al bijna net zo hoog als een Uber.
Iemand nog tips bij de plaatsten waar we komen wat we daar echt niet mogen missen? Of tips voor de kinderen leuke playgrounds etc?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis ClaudiaMaria: Rondje LA-LA juli 2020
Mooie, rustige route!
De tijd voor de kust is heel ruim, maar er is genoeg te doen. Misschien heb je voor dat deel iets aan ons 2019-verslag. wij hadden toen 2 nachten Big Sur en 1 nacht Monterey.
Ik begrijp alleen Visalia niet. waarom ga je niet in het park kamperen? Niet alleen een stuk goedkoper (zowel de camping is goedkoper, en je hoeft geen auto te uren) maar het scheelt je ook erg veel reistijd. Kijk voor zowel Yosemite als Sequoia/Kings Canyon eens in on 2013- en 2017-verslag. Ik weet niet wat er allemaal vastligt maar een extra dag bij beide parken zou ook wel mooi zijn. Of doe een overnachting aan de oostkant van Yosemite.
Wat lastig om tips te geven zonder te weten wat je al wel en niet heb gepland.
Wil je in Yosemite wel in het park kamperen? En heb je al gekeken wanneer je moet reserveren en hoe dat werkt?
Tussen Yosemite en Sequoia kun je die dag nog naar Glacier Point rijden.
Ik heb geen ervaring met play grounds, maar ik denk dat strand en water al leuk genoeg is toch? Als je vroeg in Yosemite bent (juli) kun je daar wellicht nog raften.
Fietsen huren daar is ook ene mogelijkheid.
In 2002 waren onze dochters 7 en 9; misschien heb je iets aan dat reisverslag.
Marianne
De tijd voor de kust is heel ruim, maar er is genoeg te doen. Misschien heb je voor dat deel iets aan ons 2019-verslag. wij hadden toen 2 nachten Big Sur en 1 nacht Monterey.
Ik begrijp alleen Visalia niet. waarom ga je niet in het park kamperen? Niet alleen een stuk goedkoper (zowel de camping is goedkoper, en je hoeft geen auto te uren) maar het scheelt je ook erg veel reistijd. Kijk voor zowel Yosemite als Sequoia/Kings Canyon eens in on 2013- en 2017-verslag. Ik weet niet wat er allemaal vastligt maar een extra dag bij beide parken zou ook wel mooi zijn. Of doe een overnachting aan de oostkant van Yosemite.
Wat lastig om tips te geven zonder te weten wat je al wel en niet heb gepland.
Wil je in Yosemite wel in het park kamperen? En heb je al gekeken wanneer je moet reserveren en hoe dat werkt?
Tussen Yosemite en Sequoia kun je die dag nog naar Glacier Point rijden.
Ik heb geen ervaring met play grounds, maar ik denk dat strand en water al leuk genoeg is toch? Als je vroeg in Yosemite bent (juli) kun je daar wellicht nog raften.
Fietsen huren daar is ook ene mogelijkheid.
In 2002 waren onze dochters 7 en 9; misschien heb je iets aan dat reisverslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Dankjewel voor je reactie.
Ik heb even een aantal reisverslagen gelezen. Wat een prachtige reizen hebben jullie gemaakt!
We hebben voor Visalia gekozen, omdat we beide parken liever met de auto bezoeken dan met de camper. Niet alleen omdat een stuk niet toegankelijk is met een 27ft camper, maar ook omdat meerdere mensen ons die wegen met een camper afraden. Met een auto zijn we ook flexibeler met bijvoorbeeld parkeren. Ik moet wel zeggen dat we hier nog over twijfelen, wel of niet in het park verblijven. Dit is eigenlijk het enige stuk van de reis wat we nog niet 100% hebben uitgevogeld en vastgelegd.
Verder hebben we alles geboekt muv van de campings in Yosemite, die kunnen we pas vanaf 15 maart boeken. In Lee Vining hebben we ook nog niks geboekt, ik denk dat we daar Tuolumne Meadows proberen te boeken ipv bijvoorbeeld bij mono lake. (hopelijk gaat dit ook lukken, ik heb de uitgebreide info daarover gelezen) Glacier point staat op de planning als we naar Seki rijden inderdaad.
Dankjewel voor je reactie.
Ik heb even een aantal reisverslagen gelezen. Wat een prachtige reizen hebben jullie gemaakt!
We hebben voor Visalia gekozen, omdat we beide parken liever met de auto bezoeken dan met de camper. Niet alleen omdat een stuk niet toegankelijk is met een 27ft camper, maar ook omdat meerdere mensen ons die wegen met een camper afraden. Met een auto zijn we ook flexibeler met bijvoorbeeld parkeren. Ik moet wel zeggen dat we hier nog over twijfelen, wel of niet in het park verblijven. Dit is eigenlijk het enige stuk van de reis wat we nog niet 100% hebben uitgevogeld en vastgelegd.
Verder hebben we alles geboekt muv van de campings in Yosemite, die kunnen we pas vanaf 15 maart boeken. In Lee Vining hebben we ook nog niks geboekt, ik denk dat we daar Tuolumne Meadows proberen te boeken ipv bijvoorbeeld bij mono lake. (hopelijk gaat dit ook lukken, ik heb de uitgebreide info daarover gelezen) Glacier point staat op de planning als we naar Seki rijden inderdaad.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt de 198 niet nemen met een grote camper masr je kunt prima met de camper via Kings Canyon de parken binnen rijden. En in Sequoia kun je gebruik maken van de shuttle bus. Ook als je met de auto bent zul je daar gebruik van maken als het druk is. Wij stonden in 2017 op Lodgepole. Toen pakten we ook de bus voor de bezienswaardigheden.
Kijk ook eens in het 2015- verslag van forumlid Michelly op www.michelly.nl. Zij gingen toen ook met een camper naar Sequoia.
Yosemite wordt lastig als je zowel in de vallei als voor Tuolumne Meadows moet reserveren op 15 maart ( je weet dat het dan om 3 uur onze tijd is?). Ik zou iets anders doen aan de oostkant. Je zou ook in June Lake kunnen kijken.
Marianne
Kijk ook eens in het 2015- verslag van forumlid Michelly op www.michelly.nl. Zij gingen toen ook met een camper naar Sequoia.
Yosemite wordt lastig als je zowel in de vallei als voor Tuolumne Meadows moet reserveren op 15 maart ( je weet dat het dan om 3 uur onze tijd is?). Ik zou iets anders doen aan de oostkant. Je zou ook in June Lake kunnen kijken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben inmiddels wat campgrounds rondom Seki aan het bekijken. Lodgepole zit helaas al vol. Maar we komen er wel uit. Die reisverslagen heb ik echt wat aan. En je komt meteen in de juiste voorpret stemming, ik kan niet wachten tot het zover is!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht