Toen we, mijn vriendin en ik, vorig jaar besloten om in 2020 toch eindelijk de reis te maken naar de VS kon ik niet wachten met het treffen van de voorbereidingen. Al snel kwam ik op dit forum terecht en inmiddels lees ik al een paar weekjes aandachtig mee. Ongelofelijk hoeveel leuke ervaringen en tips ik al heb gelezen.
Voor ons werd het opeens “echt” toen ik twee weken zéér goedkope vliegtickets op de kop heb kunnen tikken. Voor jullie wellicht weinig spannend, maar wij hebben het standaard rondje als uitgangspunt genomen en deze aangepast met onze persoonlijke voorkeuren. Een goede verhouding tussen natuurparken en steden, een aantal rustmomenten en in San Diego overnachten i.p.v. LA.
Toch ben ik nieuwsgierig naar jullie meningen, vooral over het tweede deel. Op dit moment zijn alleen nog de vliegtickets geboekt.
Wo 16 sep - SF
Do 17 sep - SF -> Yosemite 300km
Vr 18 sep - Yosemite (Panorama Trail)
Za 19 sep - Yosemite -> Bodie -> Mammoth Lakes 400km
Zo 20 sep - Mammoth Lakes -> Death Valley 450km
Ma 21 sep - Death Valley -> Las Vegas 200km
Di 22 sep - Las Vegas
Wo 23 sep - Las Vegas
Do 24 sep - Las Vegas -> Valley of Fire -> Zion 250km
Vr 25 sep - Zion (Narrows, Angels Landing)
Za 26 sep - Zion -> Bryce 130km
Zo 27 sep - Bryce -> Page (Horseshoe) 250km
Ma 28 sep - Page (Antelope, Lake Powell)
Di 29 sep - Page -> Grand Canyon 200km
Wo 30 sep - Grand Canyon (route 66)-> Lake Havasu City 400km
Do 1 Okt - Lake Havasu City -> San Diego 500km
Vr 2 Okt - San Diego
Za 3 Okt - San Diego -> Beverly Hills -> Santa Barbara 400km
Zo 4 Okt - Santa Barbara -> Monterey/Santa Cruz 400km
Ma 5 Okt - Monterey -> SF 200km
Di 6 Okt - SF
Wo 7 Okt - SF
Do 8 Okt - SF -> NL
Ik ben vooral benieuwd of de planning vanaf GC te doen is?
En ook denk ik eraan om niet in Bryce te overnachten, we hier willen graag de uitkijkpunten doen en een wandeling. Als we er een dagtripje van maken hebben we wellicht een extra nacht over voor bv. San Diego.
Ik kijk uit naar jullie tips. Bedankt alvast.