Wie kan mij helpen? Ik heb al veel forums en reisverslagen gelezen, maar hopelijk kunnen jullie mij persoonlijk advies geven.
In april/mei gaan we samen met onze dochter (juli 2016) en zoon (augustus 2018) een camperreis maken door Zuidwest-Amerika. We houden van een hoog reistempo, maar vanwege 2 peuters zullen we het rustiger aan doen. Ik heb al een soort dag-tot-dagprogramma gemaakt, maar willen ook niet te veel vastleggen, omdat we niet weten hoe de kinderen (en wij) het gaan ervaren. Hieronder staat ons reisschema.
We twijfelen vooral over de eerste 3 overnachtingen in de camper en de route tussen LV en Yosemite. De eerste nachten willen we rustig acclimatiseren. De eerste week hoeven we daarom ook niet persé naar LV. We worden niet heel enthousiast van Lake Mead, maar willen wel graag een deel van de oorspronkelijke Route 66 volgen. We willen heel graag via Death Valley, maar de afstanden tussen LV en Yosemite zijn erg groot. Het liefst willen we op een dag maximaal 3/4 uur in de camper zitten, zodat we de ochtend of middag rustig aan kunnen doen, of juist nog een mooie activiteit kunnen doen tijdens zonsopkomst of zonsondergang! We hebben geen bezwaar tegen een paar langere reisdagen van bijvoorbeeld 7/8 uur in de camper, maar dan willen we onderweg wel langere tussenstops houden en/of bezienswaardigheden aan doen. Het liefst overnachten we in de parken zelf, maar veel parken zijn op basis van FCFS.
Als ik via google maps de reistijd bereken, dan krijg ik de snelste route met auto. Wij reizen met een 25 ft. camper. Met welk percentage moet ik de snelste route met auto verhogen om aan een realistische reistijd te komen? Wie heeft er nog tips voor (peutervriendelijke) tussenstops, bezienswaardigheden, activiteiten, excursies en/of campings? We willen de Lower Antelope Canyon en Alcatraz nog reserveren. Welke excursies en/of campings moet ik in mei nog meer reserveren?
Wie o wie geeft advies over ons reisschema?
Alvast bedankt, Valliant.

Reisschema:
VR: LA (hotel)
ZA: LA (camper ophalen)
ZO: Lake Mead
MA: Lake Mead
DI: Grand Canyon (Mather Campground gereserveerd)
WO: Page
DO: Page
VR: Monument Valley
ZA: Bryce
ZO: Bryce
MA: Zion
DI: LV
WO: LV
DO: Death Valley
VR: SeKi
ZA: SeKi
ZO: Yosemite (Lower Pines gereserveerd)
MA: Yosemite (Lower Pines gereserveerd)
DI: Yosemite (Lower Pines gereserveerd)
WO: SF
DO: SF
VR: SF
ZA: Hwy 1
ZO: Hwy 1
MA: Hwy 1
DI: LA (camper inleveren - Airbnb Venice + huurauto)
WO: LA (Airbnb Venice + huurauto)
VR: LA (Airbnb Venice + huurauto)